IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Suicidal Tendencies Vorige pagina | Volgende pagina
Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 22-01-2004 22:59 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Alleen de eerste paar platen zijn vette heersch!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-03-2004 10:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

All I wanted was a Pepsi!

Just one pepsi....



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 15-03-2004 10:32 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Kikke ja....join the army is VET!



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-03-2004 10:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2004 10:31 schreef Chelman het volgende:
All I wanted was a Pepsi!

Just one pepsi....


hehehehehe

i saw your mommy


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-03-2004 10:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2004 10:32 schreef Jenje het volgende:
hehehehehe

i saw your mommy


tyre tracks across her head....


that's when i realized.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 15-03-2004 20:07 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

...she was dead!

Fuck man. Iemand dat "Still cyco after all these years" (1-ste plaat opnieuw ingespeeld) wel eens gehoord?

Overigens heb ik altijd dat "feel like SHIT déja vu" shirt willen hebben, maar ben em nooit ergens tegengekomen...


Touché, pussycat!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-03-2004 7:32 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2004 20:07 schreef Sporty Voleg het volgende:
...she was dead!

Fuck man. Iemand dat "Still cyco after all these years" (1-ste plaat opnieuw ingespeeld) wel eens gehoord?



Die heb ik.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 17-03-2004 7:59 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Die Feel like $hit....deja Vu lag bij ons in delft gewoon bij de SOUNDS...




Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-03-2004 8:08 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2002 20:56 schreef attila_de_hun het volgende:
wat vind jij van deze band? Ik vind het een van de meest wisselvalligste bands die er rond lopen. Ze leveren enerzijds briljant materiaal af (debuut, join the army,) en aan de andere klant zeer slechte cd's (laatste bijv.)Verder vind ik het jammer dat die fu(n)kinvloeden ook in Suicidal zijn doorgedrongen. Houdt die zooi in Infectious grooves zou ik zeggen (ook al heeft Infectious best wel goede nummers hier en daar).


HIer en daar?!?!?!?!?! Infectious Grooves is een van de beste bands/projecten allertijden. En funk is gewoon een van de meest briljante genres die vrituositeit met pure energie en vreugde combineert. Luister eens naar de vroege RHCP (notabene door George Clinton geproduceerd) of werk van de ultiem heerschende George Duke!

I have spoken. Howgh!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-03-2004 8:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 maart 2004 8:08 schreef Chelman het volgende:
HIer en daar?!?!?!?!?! Infectious Grooves is een van de beste bands/projecten allertijden. En funk is gewoon een van de meest briljante genres die vrituositeit met pure energie en vreugde combineert. Luister eens naar de vroege RHCP (notabene door George Clinton geproduceerd) of werk van de ultiem heerschende George Duke!

I have spoken. Howgh!


jij bent nu eenmaal "Funk" (= (-muziek) , ik daarentegen ben "hardcore" (suicide's an alternative ).

Neen, funk is bijna nog erger als die Dolly parton country.


ps: oude Peppers kan ik op zijntijd best waarderen, zei het slechts voor een of twee nummers).


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-03-2004 9:05 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 maart 2004 8:41 schreef attila_de_hun het volgende:
Neen, funk is bijna nog erger als die Dolly parton country.







quote:

ps: oude Peppers kan ik op zijntijd best waarderen, zei het slechts voor een of twee nummers).


Ik heb steevast een CD van de RHCP in me auto rondjes draaien.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 17-03-2004 12:46 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 17 maart 2004 8:41 schreef attila_de_hun het volgende:
Neen, funk is bijna nog erger als die Dolly parton country.

Wil je me niet weer zo laten schrikken?



Ps: Heb je de nieuwe Shania Twain al?


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 17-03-2004 12:47 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 17 maart 2004 7:59 schreef enforcer het volgende:
Die Feel like $hit....deja Vu lag bij ons in delft gewoon bij de SOUNDS...



Delft...


Ik woon in Groningen. Da's nou niet bepaald om de hoek.


Touché, pussycat!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-03-2004 12:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 maart 2004 12:46 schreef Sporty Voleg het volgende:
Wil je me niet weer zo laten schrikken?



Ps: Heb je de nieuwe Shania Twain al?



eeeuh... nog niet.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 17-03-2004 13:16 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Ik heb Shania altijd een behoorlijk aantrekkelijke dame gevonden!



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 11-06-2004 23:35 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 22 januari 2004 20:09 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik denk dat die mp3's van een plaat geript zijn. Ik heb zelf ook een kopie in mp3 vorm maar dat hoor je duidelijk dat het van een lpee afkomstig is. Verder staan er een paar heropgenomen nummers op "suicidal and friends" verzamelcd.




Ik heb die lp van No Mercy en die heerscht. Nog steeds.

Ik luister/kijk net naar: http://www.mtv.com/sitewide/videoplayer/index.jhtml?vid=15612&channelID=1&gateway=bands&paid=155&s1=az&s2=suicidal_tendencies&adPth=/adsetup/bands/&adPN=artist#

naar het nr. institutionalized, dus van die still cyco-plaat. Klinkt die hele plaat zo geweldig als dit kleine stukje? Wat dit heerscht!!! STRRRRRAKKK.


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-06-2004 7:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 23:35 schreef webblaster wim het volgende:
Ik heb die lp van No Mercy en die heerscht. Nog steeds.

Ik luister/kijk net naar: http://www.mtv.com/sitewide/videoplayer/index.jhtml?vid=15612&channelID=1&gateway=bands&paid=155&s1=az&s2=suicidal_tendencies&adPth=/adsetup/bands/&adPN=artist#

naar het nr. institutionalized, dus van die still cyco-plaat. Klinkt die hele plaat zo geweldig als dit kleine stukje? Wat dit heerscht!!! STRRRRRAKKK.


No mercy quote (ongeveer dan):

that's right
we're evil
we are fucking evil
e-v-i-l



No mercy is idd een superband.jammer dat zed aar niet wat meer aandacht aan hebben besteed in plaast van Infectious grooves.

de hele plate klinkt idd zo strak. toch hou ik meer van d orihinele omdat het daar allemaal wat feller en enthousiaster klinkt. maar die heropname is zeker erg goed aan te horen!.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 12-06-2004 7:30]


testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 12-06-2004 15:15 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

Die still cyco heb ik ook ja, best een gaaf plaatje! beetje crossover kan ik soms wel waarderen, (niet teveel, haha )


zzz


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 11-07-2004 1:24 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Suicidal Tendencies (1983)
Pure skatepunk. Al die broekies die denken dat die zooi op MTV punk/hardcore is, kennen ST nog niet. Nummers die vrij simpel zijn maar in je kop blijven hangen en voor dat je het weet zit je mee te schreeuwen met Cyco Miko. Vermakelijke teksten als "Suicidal Failure", "I Saw Your Mommy...." en "Institutionalized" (goffer, al weer uit 1983...21 jaar geleden!). Eerste melodische experimenten in het nummer "I Want More" wat meteen smaakt naar meer.

Join the Army (1987)
Gaat verder waar "Suicidal Tendencies" was stopte. Qua nummers iets minder maar wel "War inside my head" als absoluut hoogtepunt en eigenlijk het skate lijflied "Possessed to Skate". Ook sijpelt rap er een klein beetje door, goed te horen bij het nummer "Join the Army" (alleen veel minder storend wat je nu zoal hoort op tv). Met "A little each Day" laat Cyco Miko horen dat ie ook een gevoelige snaar kan raken.

How Will I Laugh Tomorrow If I Can't Even Smile Today (1988)
Mijn favoriete plaat. Hardcore/punk wordt ingeruild voor uitstekende thrash riffs door een onderschatte gitarist (Rocky George). Uitstekende teksten (met titelnummer als perfect voorbeeld), uitstekende nummers, uitstekende zang (luister het rapachtige gedeelte aan het eind van "Trip at the Brain", werkelijk kippenvel), uitstekende vakmanschap. Zou deze plaat met wel eens willen horen na een mix anno 2004. Het "ST-gij-hoort-er-ook-bij" nummer "Pledge your Allegiance" wordt als enige nummer nog gespeeld tegenwoordig. Zonde! Dit album zal ik blijven koesteren.

Controlled By Hatred / Feel Like Shit... Deja Vu EP (1989)
Een langzaam thrashnummer (Waking the Dead), een video-edit van "How Will I Laugh Tomorrow..", en een heavy emotion version van "How Will I Laugh Tomorrow.." met hier en daar wat aangepaste tekst en akoestisch. Wederom puur kippenvel! ST laat ook hier zien dat men van alles kan verwachten, zelfs in 1 nummer zoals bij "It's Not Easy" waar van effe raggen naar puur emotie gaat.

Lights... Camera... Revolution (1990)
In het algemeen noemt men dit "het" album van ST. Vind ik persoonlijk nog wel meevallen. Ondanks dat "You Can't Bring Me Down" een meer dan geweldig nummer is met dito tekst zijn het vooral nummers die in de middelmaat blijven hangen zoals "Lost Again" en "Give It Revolution". Uitstapjes als "Send Me Your Money" (flinke uithaal naar alle christelijke televisiedominees) geven een 50/50 gevoel. Of je vind het wat, of je vind het niks.

The Art of Rebellion (1992)
De slag naar "funk" is gemaakt. Oude fans zullen afhaken, nieuwe fans zullen komen. Zelfs pure pop is er op te vinden in "I'll Hate You Better". Perfecte en weer emotionele nummers met Cyco Miko op volle toeren zijn "Nobody Hears" en "Monopoly On Sorrow". Ook het begin van "Can't Stop" is goed. Moet eerlijk bekennen dat dat de enige 3 nummers zijn die ik in zijn geheel luister. De rest hoeft voor mij niet.

Still Cyco After All These Years (1993)
Een remake van nummers van "Suicidal Tendencies" en "Join the Army". 1 nieuw nummer namelijk "Don't Give Me Your Nothin". "Institutionalized" klinkt nog beter en sneller als het origineel. Geweldige zomerplaat.

Suicidal For Life (1994)
Is het metal, is het funk...wat is het? Meningen zullen verdeeld zijn maar wat bands tegenwoordig proberen (en sinds het begin van nu-metal) deed ST eigenlijk al in 1994. Crossover met gitaren, rap, snelheid en melodie. Enig verschil was dat ST er nog aardig wat funk bij deed door het vingervlugge werk van Robert Trujilio, ST betere muzikanten herbergt en misschien wel het belangrijkst, alles behalve commercieel klonk. Behalve het nummer "Love Vs. Loneliness" is er geen nummer dat op de radio gedraaid zou worden. Toch iets te hard. Geen cd die ik heel snel zou pakken, maar wat ik altijd als eerste draai als ik het toch uit de kast haal is "What Else Could I Do?". Van snelle double bass werk naar wederom pure emotionele zang van Mike naar het refrein met weer snelle double bass werk.

Hierna ben ik ze uit het oog verloren, was/ben groot fan...en nog steeds van hun oude werk maar "Freedumb" viel me zo tegen als comeback dat ik ze eigenlijk niet meer heb gevolgd.

En zover mijn visie op 1 van mijn favoriete bands: Suicidal Tendencies.




Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-07-2004 12:04 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Hehehehe je hebt er werk van gemaakt Ricardo!

Ben zelf trouwens na Lights camera revolution afgehaakt.

Ben het overigens met je eens dat Rocky George ondergewaardeerd lijkt; weet je wat hij nu doet?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 11-07-2004 12:46 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 11 juli 2004 12:04 schreef Mutilator het volgende:
Hehehehe je hebt er werk van gemaakt Ricardo!

Thanx!

quote:

Ben het overigens met je eens dat Rocky George ondergewaardeerd lijkt; weet je wat hij nu doet?


Enige wat ik weet is dat ie na ST is verder gegaan met White Devil samen met de gitarist van Biohazard. En daarna heeft ie ook wat met de Cro-Mags gedaan. Volgens mij was het in die chronologische volgorde.

Grappig detail, Rocky George zou een HIRAX demo inspelen:
" Rocky George from Suicidal Tendencies was originally going to play on the demo session, but at the last minute he had to decline so he could record Suicidal Tendencies, "Join the Army" record. "

Oh, nog wat info gevonden:
HARLEY'S WAR, debuting live at the renowned CBGBs club in New York during January of 2003, is the band assembled by long term CRO-MAGS veteran vocalist / bassist Harley Flanagan. The band also included Rocky George from SUICIDAL TENDENCIES and CRO MAGS with Jay Vento of WARZONE.
Deze band heeft 1 album uitgebracht genaamd "Cro Mag".



judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 11-07-2004 12:57 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik vind ST niet zo gaaf meer zonder Rocky. Het was destijds echt een knetterstrakke gitaartandem. Toen ik ze laatst op een festival zag, zat er een gitarist bij die zijn voet had vastgelijmd op het wah/pedaal... Wat klonk dat toch slap, zeg. Gatverdamme.


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 17-07-2004 12:09 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Wie o wie heeft/kent de Suicidal Tendencies tribute album "SUICIDE IN VENICE", uitgebracht door Dwell Records rond 1999?

Tracklist ziet er als volgt uit:
1. Trip at the Brain - Fury
2. Love Vs. Loneliness - Insania
3. Pledge Your Allegiance - Black Earth
4. You Can't Bring Me Down - Scary German Guy
5. Institionalized - Lesser Known
6. Possessed - Thundercore
7. How Will I Laugh Tomorrow - Black Art
8. Fascist Pig - The Undertakers
9. Suicidal Failure - Shallows of the Mundane
10. Subliminal - Disarray
11. Send Me Your Money - Catch 22

Nu zijn de verschillende tribute albums van Dwell Records van bedenkelijk niveau edoch zitten er altijd wel iets leuks tussen. Ben dan ook zeer benieuwd naar dit album, alleen is Dwell Records sinds 2000 langzaam aan doodgebloed en is hun distributie door de jaren heen ook niet om over naar huis te schrijven.

Iemand meer info?



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2004 12:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm nog nooit van dat album gehoord, maar ST covers lijken me zwaar beroerd aangezien ze mikemuir niet hebben ....


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 17-07-2004 12:24 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 17 juli 2004 12:11 schreef Jenje het volgende:
Hmm nog nooit van dat album gehoord, maar ST covers lijken me zwaar beroerd aangezien ze mikemuir niet hebben ....


Dat zeker, ook qua namen is het niet je van het. Al ben ik wel zeer benieuwd naar "Scary German Guy". Maar daar stond Dwell Records om bekend. Ondanks aardige tribute albums als "A CALL TO IRONS VOL. I & II- TRIBUTE TO IRON MAIDEN" en "CURSE OF THE DEMON- A TRIBUTE TO MERCYFUL FATE" sloegen ze aardig de plank mis met "MEGADED-TRIBUTE TO MEGADETH". Zelfde euvel als met ST, een Megadeth nummer met grunt klinkt niet.

Neem niet weg dat ik zo'n album minstens 1x gehoord wil hebben.



Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen