IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : I'll Be Back [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 28-07-2016 19:34 by MetalJan Profiel van MetalJan

quote:
Op 24 juli 2016 13:37 schreef Daops het volgende:
Eergisteren naar de nieuwe Star Trek geweest. Weinig origineel (slechterik wil iedereen kapot maken) en uiteraard in de geest van de reboot-films (meer actie, minder diepgang), maar uitstekend vermaakt! Visueel ook de mooiste van allemaal


Leuke film idd, heb me prima vermaakt.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 04-08-2016 11:09 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Heerlijke film! Heerlijke sfeer. Alleen bij momenten erg triestig. En het einde was misschien net iets té rozengeur en maneschijn.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 05-08-2016 17:23 by Nimbus Profiel van Nimbus


http://www.imdb.com/title/tt3397884

Gaaf! Goed gefilmd naar mijn mening, mooi shots, zowel qua camerawerk als ook shots van het actie type.




Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-08-2016 9:22 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Gisteren overgehaald om Avatar te kijken. Het viel me alleszins mee. Inderdaad, als je alle Visuals weghaalt, blijft er een flinterdun cliché over. Zo plat als een duppie. Maar het was niet de tergernis die ik had verwacht. Vooral leuke fauna, die me enorm doet denken aan Final Fantasy.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-08-2016 10:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Nou nou dat met dat flinterdunne dubbeltjes cliché valt nou ook wel weer mee toch?


When your people matter, menstrual health matters


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-08-2016 10:21 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

De setting is anders, maar het typische verhaal van infiltrant die bekeerd wordt (mede doordat hij zijn piel volgt)en zich tegen zijn eigen groep keert, is zo algemeen dat ik niet eens een specifieke film kan noemen. Verder is het een soort disneyverhaal, met winstbejag en destructief gedrag tegenover de prachtige natuur en de zachtaardige mens/dier/blauwe alien(wat was ook alweer die film waarbij het bos ook vernacheld wordt met grote bulldozers?). Ook wel Pocahontas natuurlijk. In andere woorden: oud verhaal, nieuw jasje. Zwart vs. wit. Er zitten geen grijze karakters in de film.

Nogmaals, ik heb me prima vermaakt, maar dunnetjes was het wel. Gewoon een prima blockbuster dus.



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 08-08-2016 10:57 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 8 augustus 2016 10:21 schreef Dirge for november het volgende:
De setting is anders, maar het typische verhaal van infiltrant die bekeerd wordt (mede doordat hij zijn piel volgt)en zich tegen zijn eigen groep keert, is zo algemeen dat ik niet eens een specifieke film kan noemen. Verder is het een soort disneyverhaal, met winstbejag en destructief gedrag tegenover de prachtige natuur en de zachtaardige mens/dier/blauwe alien(wat was ook alweer die film waarbij het bos ook vernacheld wordt met grote bulldozers?). Ook wel Pocahontas natuurlijk. In andere woorden: oud verhaal, nieuw jasje. Zwart vs. wit. Er zitten geen grijze karakters in de film.

Nogmaals, ik heb me prima vermaakt, maar dunnetjes was het wel. Gewoon een prima blockbuster dus.


Het is vrijwel letterlijk het verhaal van Dancing with Wolves (1990);

Lt. John Dunbar, exiled to a remote western Civil War outpost, befriends wolves and Indians, making him an intolerable aberration in the military.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-08-2016 11:03 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Ook inderdaad. Met een aspect van alle highschool-promfilms ooit: ik moest met je daten omdat je een lelijke nerd bent, maar eigenlijk vind ik je best lekker (je bent ook gewoon een lekker ding met een bril op). En dan pas op het laatste moment open zijn over je oorspronkelijke doel, ook al ben je al veel langer om. (Niet letterlijk, maar je snapt ongetwijfeld wat ik bedoel: hij is veel te laat open over zijn oorspronkelijke doel.)

Aargh, wat een vaag verhaal. Koffie ain't gonna help me today.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-08-2016 11:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ja zo kunnen we alle verhaallijnen wel platslaan tot pak m beet 10 hoofdlijnen. En dan is dus alles bijna wel cliché te noemen. Bijna alles is al een keer gedaan. Ik vond en vind de classificatie van 'zo cliché als een flinterdun dubbeltje' nogal overtrokken. Dat reserveer je meer voor een zombie apocalypse film, of een standaard boy meets girl verhaal oid. Iets dat echt al door ontelbare scripts in ontelbare vormen is uitgemolken.


When your people matter, menstrual health matters


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-08-2016 12:18 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Dat is het gevoel dat Avatar mij geeft op plotgebied. Net als dergelijke films overigens. Talloze films zijn dan ook daadwerkelijk zo plat als een dubbeltje op het gebied van plot en character dev. Zorgt dat ervoor dat een film niet meer vermakelijk is? Zeker niet. En daarom heb ik me ook prima vermaakt met Avatar. Maar nu maak je me wel (oprecht, niet om mijn gelijk te halen) nieuwsgierig: waarin zie jij de diepgang van Avatar?

Nog even ter verduidelijking: ik heb het dus in geen enkel opzicht over de setting: wereld, de fauna en de rolstoelafhankelijke hoofdrolspeler. Dat is allemaal funky fresh.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 08-08-2016 12:19]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-08-2016 12:32 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik vond Avatar goed in de planeet/leeft/god/natuur shizzle en 't concept van de avatar uiteraard zelf. Natuurlijk is de grote verhaallijn a la Dansen met Wolven niet origineel, maar zoals ik al zei, dan is bijna niets origineel meer. Voor het geheel, inclusief de dingen die ik hier noem, vind ik de classificeren 'flinterdun' gewoon too much. Het is geen Amerikaanse slasher comedy ofzo he


When your people matter, menstrual health matters


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 08-08-2016 12:33 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 8 augustus 2016 11:57 schreef Fusion het volgende:
Ja zo kunnen we alle verhaallijnen wel platslaan tot pak m beet 10 hoofdlijnen. En dan is dus alles bijna wel cliché te noemen. Bijna alles is al een keer gedaan. Ik vond en vind de classificatie van 'zo cliché als een flinterdun dubbeltje' nogal overtrokken. Dat reserveer je meer voor een zombie apocalypse film, of een standaard boy meets girl verhaal oid. Iets dat echt al door ontelbare scripts in ontelbare vormen is uitgemolken.

Niet per se. Uiteindelijk gaat het erom dat een cliché op een dergelijke manier in beeld gebracht wordt dat het alsnog uniek aanvoelt zonder de directe herkenning van betreffende platgereden paden. Kubrick's The Shining is een traditionele spookhuisfilm maar weet zich hier prima van te distantiëren en een unieke sfeer te presenteren.

Avatar echter voelt nergens uniek omdat het zich ook nergens weet te distantiëren. Het is Pocahontas met Dances with Wolves in een saaie en clichématige buitenaardse setting, met de traditionele boze (blanke) mensen en lieflijke en geromantiseerde wezens welke in harmonie met de natuurlijk leven. Het is op elk punt platgereden, en dus niet zoals met The Shining alleen vanuit het basisprincipe.

Het feit dat het verhaal vanaf moment één ook al duidelijk is werkt ook niet mee.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 08-08-2016 12:34]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 08-08-2016 12:38 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 8 augustus 2016 12:32 schreef Fusion het volgende:
Ik vond Avatar goed in de planeet/leeft/god/natuur shizzle en 't concept van de avatar uiteraard zelf. Natuurlijk is de grote verhaallijn a la Dansen met Wolven niet origineel, maar zoals ik al zei, dan is bijna niets origineel meer. Voor het geheel, inclusief de dingen die ik hier noem, vind ik de classificeren 'flinterdun' gewoon too much. Het is geen Amerikaanse slasher comedy ofzo he

Wat is er precies goed aan dan? Het is het eeuwenoude (geromantiseerde en/of racistische) idee dat de oorspronkelijke bewoners van Noord- en Zuid-Amerika alsmede Afrika in harmonie met de natuur leefden, een soort status-quo, hetgeen men in Europa in contrast nooit gekund heeft. Dat is de letterlijke uiteenzetting van de hele film, maar dan op een andere planeet. Met dieren welke verre van uniek zijn en vrijwel volledig een aardse interpretatie (tanden, vleugels, fysiek enzovoorts) hebben.

Daar komt bij dat het zichzelf vervolgens enorm zwart/wit karakteriseert, niet alleen in het eeuwenoude verhaal van de noble savage dus. De corporatie is oorlogs- en machtsbelust en ronduit kwaadaardig, de wezens hebben voor mensen prettige kenmerken (grote ogen, katachtige structuren) en voelen daarmee inherent lief aan.

Nu past dit allemaal prima in Cameron's vaak ongepaste sociale commentaar in films, maar voor mij werkt het absoluut niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 08-08-2016 12:40]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-08-2016 13:16 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Tsja, uiteindelijk blijft het meningen tegenover elkaar... Net zoals dat jij zijn sociale commentaar ongepast vindt.

Ik beweer nergens dat de film origineel is, maar het commentaar "flinterdun en plat als een dubbeltje" is in mijn optiek zo'n beetje het meest lage dat je qua originaliteit kunt 'scoren'. En dan vind ik deze film dus veel origineler dan de gemiddelde Amerikaanse slasher comedy.

Verder heeft t woord cliché in zich dat het gegeven dusdanig vaak gebruikt wordt, dat het zijn kracht heeft verloren. En dat vind ik ook niet gelden. Ik vond de boodschap erg krachtig, ook al werd ie uiteraard heel erg zwart-wit gebracht. Ik vind dat er niets mis is met stereotypen om een verhaal duidelijk neer te zetten. Dat postmoderne 'grijze personage' en dat cliché gejammer dat een einde te 'happy' was is ook weer zo 2015





When your people matter, menstrual health matters


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-08-2016 13:27 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Achja, kwestie van verschil van mening inderdaad. Ik had alweer een heel epistel geschreven, maar dat is simpelweg waar het op neer komt. Voor mij heeft de film slechts een entertainment factor en is de message zwart/wit, moralistisch en Amerikaans van insteek. En daarmee dus leeg. Maarja, het gaat niet om de message, maar om wat je eruit haalt.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-08-2016 13:32 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Verder heb ik ook hoor dat ik van sommige cliché films intens kan genieten en sommige far-fetched superorignele films niet. Of andersom. Iets raakt je of niet.

En persoonlijk raakte de boodschap van Avatar me wel, als wannabe linkse eco-hippie


When your people matter, menstrual health matters


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-08-2016 13:40 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Haha, ja. Ik ook best wel... Mijn buurvrouw van wie ik moest kijken is overigens veganist. Ze gaf zelf aan dat de message haar daarom enorm aansprak. Ze keek wel een beetje zuur tijdens de brute jaagscenes die blijkbaar alleen in de extended edition zaten.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-08-2016 13:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Oeps, arme buuf hehe.

Ik kijk de laatste tijd bijna nooit meer films (geen tijd), maar heb als laatste periode bijna alleen maar lo-fi en/of low-budget SF gekeken. Soms héél origineel, soms uitermate cliché, maar (bijna) altijd genieten.

Uiteindelijk kijk ik gewoon alles wat ik leuk vind, en dat zijn soms heel arty films, en soms mega cliché Hollywood crap Maar dat zal bij jou niet anders zijn



When your people matter, menstrual health matters


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-08-2016 14:13 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Inderdaad, hoewel ik zeer weinig 'mega cliché Hollywood' meuk kijk. Ik ben nu even aan het pauzeren met alle vage films, dat wel.

Ik heb 't laatst alle Harry Potter films op een rijtje gezien (nee, niet op een dag). Sterkste vond ik de derde. Verrassend goed gedaan over het geheel, er zit geen slechte film tussen. Vermaak.



WMP
Usericon van WMP
Posted 08-08-2016 16:51 by WMP Profiel van WMP

Avatar heeft de diepgang van een pierebadje. Natuurlijk, voor sommigen kan dat best diep zijn, maar dat zijn dan ook kleuters.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-08-2016 17:04 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Cliche maar de maatschappelijke boodschap is echt niet minder relevant geworden. Goodguys en badguys worden wat zwart-wit naar voren gebracht in typische hollywoods manier. maar nog steeds zijn er een hoop corporate badguys die ook niet heel veel verschillen van real life.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-08-2016 18:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

The Fountain nog es gezien.


Deed me stukken meer dan destijds.


de new age achtige stukken deden me ook niet meer zo huiveren.



signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-08-2016 18:20 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 8 augustus 2016 18:15 schreef Hypnos het volgende:
The Fountain nog es gezien.


Deed me stukken meer dan destijds.


de new age achtige stukken deden me ook niet meer zo huiveren.




Ik vind dat een van de meest overgewaardeerde films aller tijden. 50% plastic 50% gejank. Wat een tegenvaller na Requiem for a Dream.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-08-2016 19:48 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 augustus 2016 17:04 schreef ElitE het volgende:
Cliche maar de maatschappelijke boodschap is echt niet minder relevant geworden. Goodguys en badguys worden wat zwart-wit naar voren gebracht in typische hollywoods manier. maar nog steeds zijn er een hoop corporate badguys die ook niet heel veel verschillen van real life.
Dit.





Dat.

Zak patat.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-08-2016 19:50 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 augustus 2016 16:51 schreef WMP het volgende:
Avatar heeft de diepgang van een pierebadje. Natuurlijk, voor sommigen kan dat best diep zijn, maar dat zijn dan ook kleuters.
Ik spring dan ook niet eens van de 3m springplank af.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen