IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Strife (metalcore-legendes)
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-09-2015 13:44 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Het is tijd voor wat Strife-appreciatie. Ooit deel van de 'grote drie' van Victory Records, samen met Earth Crisis en Snapcase. Hebben in 2012 een comebackplaat gemaakt, die heel lekker was.

Voornamelijk hardcore, maar dan met niet-moderne metalriffs.

In This Defiance is een klassieker. Geweldige teksten ook.


-> Alles kapot vanaf 1:24





I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-09-2015 15:21 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

In this DEFIIIIIAAAAAAAAAANCE


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 14-09-2015 16:03 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Heb de swag errond steeds cooler gevonden dan de muziek.

Had er shirts van, maar vond de muziek niet zo heel goed.

Earth Crisis beter.

Maja.

Hardline.


En nu gaan we vegen


Northward
Usericon van Northward
Posted 14-09-2015 18:17 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Live goed.

Op plaat ken ik het niet zo eigenlijk.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-09-2015 21:45 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Sowieso In This Defiance checken, baas.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-09-2015 22:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

One Truth Ben ... One Truth

De beste.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-09-2015 22:08 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Die... euhm... moet nog gehoord worden...


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-09-2015 22:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gaat heen en schaamt u ..


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-09-2015 22:13 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2015 22:08 schreef BenKnuckles het volgende:
Die... euhm... moet nog gehoord worden...


Baas boven baas


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


miikja
Usericon van miikja
Posted 14-09-2015 22:38 by miikja Wijzig reactieProfiel van miikjaQuote dit berichthttp://akelei.org

Die clip van 'Blistered' kwam vroeger wel eens langs op Headbanger's Ball. Ik vind het nu nog net zo gaaf als toen. Tijdloos nummer wat mij betreft. Die skatermode ziet er wel gedateerd uit, hehe.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 14-09-2015 22:53 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 14 september 2015 22:00 schreef Jenje het volgende:
One Truth Ben ... One Truth

De beste.


Boeiender


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 15-09-2015 1:19 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Heb ik dat verhaal al verteld van toen ik bij Earth Crisis in Biebob zat "I am straight edge" zat mee te zingen?


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 15-09-2015 1:20 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2015 1:19 schreef caron het volgende:
Heb ik dat verhaal al verteld van toen ik bij Earth Crisis in Biebob zat "I am straight edge" zat mee te zingen?


Of bij Throwdown in Hasselt, "Straight edge" roepen met mijn pint in de lucht.


En nu gaan we vegen


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 15-09-2015 9:38 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

One truth is idd hun beste plaat met nummers die er echt boven uitstaken. In this Defiance vond ik degelijk, maar niet meer dan dat. Angermeans was bedroevend slecht, doch met Witness a rebirth (waar Igor Cavalera trouwens de drums heeft ingespeeld) waren ze terug op niveau met enkele sterke nummers. Blij dat ik die plaat een kans gegeven heb (in tegenstelling tot veel andere mensen uit de sxe scene die er niks meer van moeten weten wegens edge dropping van de zanger).


Om eerlijk te zijn: One truth (en dan vooral een selectie van nummers) is de enige plaat die ik nog af en toe eens afspeel.



Inverted Church
Usericon van Inverted Church
Posted 16-09-2015 8:02 by Inverted Church Wijzig reactieProfiel van Inverted ChurchQuote dit berichthttp://terzijdehorde.blogspot.com

quote:
Op 15 september 2015 9:38 schreef williamblake het volgende:
Blij dat ik die plaat een kans gegeven heb (in tegenstelling tot veel andere mensen uit de sxe scene die er niks meer van moeten weten wegens edge dropping van de zanger).




? Dat heeft denk ik meer te maken met de matige nu-metalplaat Angermeans.Als je dan na 10 jaar nog eens een keer een plaat uitbrengt moet je niet verwachten dat mensen er nog op zitten te wachten. Wellicht dat in jouw lokale sXe-scene die gebeurde, maar om het gebrek aan succes op de edgebreak af te schuiven is een beetje makkelijk.



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 23-09-2015 15:41 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Angermeans stond dan ook symbool voor de edgebreak.

Hét einde.

In this defiance en One truth. Da's al da je moet hebben van deze band.


En nu gaan we vegen


Northward
Usericon van Northward
Posted 13-11-2015 21:37 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

In juni in NL. Zeeland. Enige show.

Cornered ook.

Beetje heersen.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-11-2015 21:45 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Netjes! Hopelijk heerst het meer dan die recente EP.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-12-2015 22:44 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Net die nieuwe ep binnen, prima te doen.
Tja... One Truth zullen ze helaas nooit meer evenaren. Godver, wat hakte die plaat er destijds in.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-12-2015 22:45 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2015 22:00 schreef Jenje het volgende:
One Truth Ben ... One Truth

De beste.


Dit!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 10-01-2017 15:21 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Nope, echt niet. One Truth is goed, maar In This Defiance is stukken beter. Iets minder meeslepend, maar wel meer peper in de reet. Sowieso een fantastische band.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 10-01-2017 16:53 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

sterf!
There is only one truth!



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 10-01-2017 17:47 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Een plaat met Blistered en Stand As One wint sowieso.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen