IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Why so Syrious? (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-11-2015 10:33 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Nee XXL, je poging een boodschap over te brengen is onzinnig. Andere religies dan de islam veroorzaken nl in Europa helemaal niet meer of minder leed dan niet-gelovigen. Althans niet waar t ernstige zaken als kindermisbruik en terrorisme betreft. De islam heeft een uitzonderingspositie gezien de recente statistieken. En als ik de Koran lees, word ik er ook niet vrolijk van.
Van t OT ook niet, maar noem mij eens een recente aanslag van extremistische Joden, gebaseerd op hun heilig boek.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-11-2015 10:34 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 november 2015 10:16 schreef BenKnuckles het volgende:
Niet doen. Nooit een goed idee. Dit is extremisme, staat ver af van de essentie.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20151114_01970078
Met je eerste twee zinnen ben ik t volledig eens, maar t kost me moeite. Over de rest van je zinnen, zijn de meningen behoorlijk verdeeld.


When your people matter, menstrual health matters


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 14-11-2015 10:59 by nark Profiel van nark

De Islamitische Staat (IS) heeft zaterdag de verantwoordelijkheid opgeëist voor de dodelijke aanslagen in Parijs vrijdagavond. Dat gebeurde door middel van een ongedateerde videoboodschap.
Volgens de mededeling van IS zal Frankrijk niet in vrede leven zolang het bombardementen uitvoert. De Franse luchtmacht voert bombardementen op IS-stellingen uit in Syrië en Irak.
Het Franse aandeel in de strijd tegen de terroristen van Islamitische Staat is tamelijk groot. 
De Franse luchtmacht voert sinds 27 september aanvallen op stellingen en opslagplaatsen van IS in Syrië uit. Maar Franse vliegtuigen voeren ook al sinds oktober 2014 luchtaanvallen boven Irak op stellingen van de IS-terroristen uit. De Irakese regering stemt in met de aanvallen, de Syrische overheid heeft nooit formeel toestemming verleend. Parijs beroept zich in dit geval op 'zelfverdediging'.
President Hollande heeft verder vorige week donderdag opdracht gegeven het vliegdekschip Charles de Gaulle naar de Perzische Golf te laten opstomen om van daaruit de strijd tegen IS verder op te voeren.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-11-2015 11:32 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 november 2015 10:08 schreef Fusion het volgende:
Ik begin de nuance mbt de gehele islam uit t oog te verliezen.


zeker niet doen. dit zijn extreem verknipte lieden die dit doen, en die zijn zeker niet representatief voor alle moslims...

ik begrijp overigens niet goed waarom Frankrijk weer de klappen krijgt. Mijn kennis van dit land is beperkt maar het is toch een redelijk sociaal land? Of zie ik dat verkeerd? Waarschijnlijk zal hun vroegere koloniale rol(Algerije) wel van groot belang zijn?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 14-11-2015 11:37]


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 14-11-2015 11:44 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Onderschat de effecten van ghettovorming niet.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 14-11-2015 11:58 by tomcat ha Profiel van tomcat ha

vraag me af hoe sykes-picot zouden reageren als je terug naar het verleden zou reizen en aan hen zou vertellen waar hun verdrag naar zou leiden.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-11-2015 12:21 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 november 2015 11:32 schreef attila_de_hun het volgende:
zeker niet doen. dit zijn extreem verknipte lieden die dit doen, en die zijn zeker niet representatief voor alle moslims...
Oh dat ben ik zeker met je eens. Ik vraag me wel af of ze nist representatief zijn voor de ware islam.

quote:
Op 14 november 2015 11:32 schreef attila_de_hun het volgende:ik begrijp overigens niet goed waarom Frankrijk weer de klappen krijgt. Mijn kennis van dit land is beperkt maar het is toch een redelijk sociaal land? Of zie ik dat verkeerd? Waarschijnlijk zal hun vroegere koloniale rol(Algerije) wel van groot belang zijn?
Volgens t bericht hierboven vanwege hun grot rol in de 'strijd' tegen IS.


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-11-2015 12:56 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Wat ik jammer vind is dat je eigenlijk niks geen openbare afkeer hoort van islamieten die IS niet aanhangen.

En dan doel ik uiteraard niet op die meute die nu Europa binnentrekt maar die meute die al een heel leven in Europa achter de rug hebben.

Dat helpt mijn inziens niet echt in het voordeel als je generalisatie de kop in wilt drukken.

Om nog maar niet te bedenken welke scenario's er op kunnen treden als de boel straks ook in Europa op groot niveau zou gaan escaleren.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 14-11-2015 13:25 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 14 november 2015 10:33 schreef Fusion het volgende:
Nee XXL, je poging een boodschap over te brengen is onzinnig. Andere religies dan de islam veroorzaken nl in Europa helemaal niet meer of minder leed dan niet-gelovigen. Althans niet waar t ernstige zaken als kindermisbruik en terrorisme betreft. De islam heeft een uitzonderingspositie gezien de recente statistieken. En als ik de Koran lees, word ik er ook niet vrolijk van.
Van t OT ook niet, maar noem mij eens een recente aanslag van extremistische Joden, gebaseerd op hun heilig boek.
In Europa niet wellicht. Maar in Israel gebeurt het vrij vaak. Alleen is de beeldvormingmanipulatie door Israel tot in perfectie ontwikkeld.

En verder, geloof is geloof. Door geloof zijn er extremisten. Geloof is verrot. (Ook geloof in eigen staat en dergelijke).



Boeiender


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-11-2015 13:32 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

De orthodoxe Joden zijn niet t grote probleem in Israel. Dus ik stel de vraag nog maar eens: noem me 1 geloof in de EU wat zich ruimschoots meer dan hun seculiere omgeving bezighoudt met ernstige geweldsdelicten, Ik ken er maar een, en das de Islam.

Verder kan ik niet zoveel met je filosofische overpeinzing over geloof in t algemeen. Geloven in t goede van de mens, hoe naief ook, geloven in een schoner milieu, hoe moeilijk ook, lijken me bijv heel gezond.


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-11-2015 13:36 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 14 november 2015 13:32 schreef Fusion het volgende:
Geloven in t goede van de mens, hoe naief ook, geloven in een schoner milieu, hoe moeilijk ook, lijken me bijv heel gezond.


Goedzo. Tot het moment dat het om de Islam gaat, uiteraard.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-11-2015 13:40 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 november 2015 13:36 schreef XXL het volgende:
Goedzo. Tot het moment dat het om de Islam gaat, uiteraard.



Als mensen op een gezonde manier islamiet zijn, dus geen privéleges eisen etc. op basis van hun religie, en verder "normaal" functioneren, dan doen ze verder maar...... (geldt natuurlijk voor alle religies).


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-11-2015 13:41 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Er zouden nieuwe explosies zijn geweest?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-11-2015 13:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 14 november 2015 13:32 schreef Fusion het volgende:
Geloven in t goede van de mens, hoe naief ook, geloven in een schoner milieu, hoe moeilijk ook, lijken me bijv heel gezond.


geloven is ongezond

De meeste mensen ageren pas bij confrontatie, niet bij een "geloof in ...". Dat is te abstract, te vaag.

Idealisten zijn dikwijls dikke egoïsten. Dan nog liever een oprechte realist die er tenminste voor uitkomt dat het hem geen kloten kan schelen wat er met de ander gebeurt ipv "het beste te willen voor iedereen" maar geen beetje actie te ondernemen behalve dan voor diens eigen kleine leefwereldje.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-11-2015 14:13 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 november 2015 13:36 schreef XXL het volgende:
Goedzo. Tot het moment dat het om de Islam gaat, uiteraard.

Het is jammerlijk om te zien dat je aversie tegen geloof je gezonde boerenverstand in de weg zit.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-11-2015 14:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 november 2015 13:40 schreef attila_de_hun het volgende:
Als mensen op een gezonde manier islamiet zijn, dus geen privéleges eisen etc. op basis van hun religie, en verder "normaal" functioneren, dan doen ze verder maar...... (geldt natuurlijk voor alle religies).
idd.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-11-2015 14:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

je kunt hetzelfde zeggen van nazi's en pedofielen natuurlijk


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-11-2015 14:27 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 14 november 2015 14:13 schreef Fusion het volgende:
Het is jammerlijk om te zien dat je aversie tegen geloof je gezonde boerenverstand in de weg zit.


Het zal je wellicht verbazen, maar hoewel ik er zelf niets mee kan heb ik niets tegen geloof. Geen idee ook hoe je daar bij komt.

Ik vind alleen dat jij de Islam ietwat generaliseert. Een beetje op dezelfde manier waarop mensen een stempel op jouw eigen geloof drukken, zeg maar.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-11-2015 14:34 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Ik wil me er eigenlijk niet mee moeien, maar het is zeer jammer om te zien dat er door dergelijke walgelijke misdaden een discussie over islam of religie in het algemeen uitbreekt. Dit was een daad van een terreurgroepering. Gestoeld op de islam, klopt. Maar het blijft een terreurgroepering. Extremisme. Dat is nooit goed. Niets mis met religieus ingesteld zijn. Wel iets mis met het idee hebben dat de ene religie beter is dan de andere (of geen religie). Nog meer mis met geweld plegen tegen mensen met een andere overtuiging.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-11-2015 14:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Was trouwens tijdens een optreden van Eagles of Death Metal in Parijs

terzijde


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-11-2015 15:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 14 november 2015 12:56 schreef Natural Disaster het volgende:
Wat ik jammer vind is dat je eigenlijk niks geen openbare afkeer hoort van islamieten die IS niet aanhangen.

Dat is niet waar.

Wat er wel echt mist is dat moslims iha niet erkennen dat daden als die van IS toch echt uit hun eigen geloof en gemeenschap voortkomen. Naar mijn idee dan. Dat staat het oplossen van het probleem in de weg, zeker in het geval van IS waar islamitsche eschatologie een zéér grote rol speelt in hoe gehandeld wordt.

Het wordt wel meer, dat het probleem bij de eigen gemeenschap gezocht wordt. Maar je ziet ook nog steeds dat men juist de schuld expliciet bij andere partijen legt, op het ridicule af.
quote:
Op 14 november 2015 13:32 schreef Fusion het volgende:
De orthodoxe Joden zijn niet t grote probleem in Israel.

Jawel.
quote:
Dus ik stel de vraag nog maar eens: noem me 1 geloof in de EU wat zich ruimschoots meer dan hun seculiere omgeving bezighoudt met ernstige geweldsdelicten, Ik ken er maar een, en das de Islam.

Qua ernstig geweld in het algemeen vind ik je stelling sowieso nogal boud en snap ik het punt ook niet helemaal; naast dat ik geen statistieken ken die ernstig geweld per geloof (of ongeloof) uitsplitsen pleegt het overgrote deel van welke groep dan ook namelijk géén ernstig geweld.

In de EU is op het moment het christendom redelijk tandeloos qua terreur of andersoortig geweld wat uit het geloof voortkomt. Recent nog Breivik (2011), die noemde zichzelf ook christen en wilde christelijke waarden verdedigen. Vast ook nog wel wat klein spul waar christenen bij betrokken waren, verder vooral vroeger maar ook weer niet zo lang geleden allemaal.

Tijdens 30 jaar The Troubles (einde in 1998) zijn al ruimschoots (snelle blik: zeker 3 keer) meer mensen omgekomen dan in islam-gerelateerde terreur van de afgelopen 30 jaar. Bosnië, net buiten de EU, religieus conflict waarbij de misdaden overwegend op het conto van de christenen geschreven kan worden. Dan hebben 'we' ook nog aan allerlei oorlogen buiten het continet meegedaan, die mogelijk niet allemaal ethisch verdedigbaar waren en waar toch ook christenen aan meededen. Tony Blair putte nota bene uit zijn geloof dat het een goed idee was om Irak binnen te vallen, en daar is het zootje wat er al was nu een nog wat erger zootje geworden. En natuurlijk speelde in alle gevallen meer dan het geloof an sich, maar dat geldt voor IS en consorten evengoed.

En dan hebben we ook nog de rest van de wereld


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-11-2015 15:21 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 november 2015 10:33 schreef Fusion het volgende:
Nee XXL, je poging een boodschap over te brengen is onzinnig. Andere religies dan de islam veroorzaken nl in Europa helemaal niet meer of minder leed dan niet-gelovigen. Althans niet waar t ernstige zaken als kindermisbruik en terrorisme betreft. De islam heeft een uitzonderingspositie gezien de recente statistieken. En als ik de Koran lees, word ik er ook niet vrolijk van.
Van t OT ook niet, maar noem mij eens een recente aanslag van extremistische Joden, gebaseerd op hun heilig boek.
Nooit gehoord van de toestanden op de Jordaanoever? Eeuwen geleden konden de gristenen er trouwens ook wat van, voordat de Verlichting plaatsvond zeg maar. De bijbel is overigens een even boosaardig boek als de koran, maar ik kan sowieso adviseren om niet al die boeken letterlijk te nemen. Knap staaltje tunnelvisie dit, en vooral erg misplaatst, gristenhond. Er bestaat geen "de" islam, als weldenkend mens zou jij dat moeten weten. En ik hoop dat jij je kind niet met dit soort "waarheden" gaat opvoeden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-11-2015 15:23 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 november 2015 12:56 schreef Natural Disaster het volgende:
Wat ik jammer vind is dat je eigenlijk niks geen openbare afkeer hoort van islamieten die IS niet aanhangen.

En dan doel ik uiteraard niet op die meute die nu Europa binnentrekt maar die meute die al een heel leven in Europa achter de rug hebben.

Dat helpt mijn inziens niet echt in het voordeel als je generalisatie de kop in wilt drukken.

Om nog maar niet te bedenken welke scenario's er op kunnen treden als de boel straks ook in Europa op groot niveau zou gaan escaleren.


Ik heb moslimvrienden genoeg die hun afschuw daarover uitspreken. Maar dat is niet zo interessant voor de media als ellende over je uitstorten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 14-11-2015 15:36 by scotfan Profiel van scotfanhttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
Op 14 november 2015 15:23 schreef bastianus het volgende:
Ik heb moslimvrienden genoeg die hun afschuw daarover uitspreken. Maar dat is niet zo interessant voor de media als ellende over je uitstorten.


Dat is inherent aan het nieuws. Slecht nieuws verkoopt. Negativiteit, criminaliteit, oorlog, terreur.. het verkoopt.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-11-2015 15:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 november 2015 14:17 schreef Hypnos het volgende:
je kunt hetzelfde zeggen van nazi's en pedofielen natuurlijk
Als ze niet praktiseren in theorie wel ja, echter is dat voor hen heel lastig en blijft t dus een theoretische exercitie aangehaald door memsen op fora die weer eens met onzinnige vergelijkingen aankomen.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen