IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Fortarock - 4 & 5 juni 2016 Vorige pagina | Volgende pagina
Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 03-02-2016 10:31 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2016 10:04 schreef ColdheartMinor het volgende:
Down is van de bill geschrapt.

Hmm...

Oké.


Ik vermoed dat dit eerder een beslissing is uit economisch standpunt, dan echt moreel.

Down zal vermoedelijk onvoldoende positieve publiciteit met zich meebrengen, dan dat het nu negatieve kan opbrengen door zijn gedrag.

Zou me niet verbazen moesten door deze cancel van Fortarock nog meerdere festivals dit voorbeeld volgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Tool-fan op 03-02-2016 10:32]


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 03-02-2016 10:57 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Het is inderdaad even een hypeje, denk ik. Hellhammer van Mayhem heeft ook ooit uitspraken gedaan als 'wij houden niet van zwarte mensen. Black metal is voor blanken'. Maar ja, daar is geen filmpje van. Dus ja.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 03-02-2016 11:05 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

In Lords Of Chaos staat daar een passage van in.


En nu gaan we vegen


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 03-02-2016 11:17 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Lijkt me alleen maar goed om een kutband als Down en een zwakzinnige als Anselmo te weren van podia, ongeacht wat de reden is.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 03-02-2016 11:18 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Dat sowieso.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 03-02-2016 13:10 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

Down is geweldig en sowieso een van de betere bands op de zeer zwakke Fortarock line-up, maar Anselmo zwakzinnig noemen is een belediging voor de zwakzinnigen in de maatschappij.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-02-2016 13:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 februari 2016 10:31 schreef Tool-fan het volgende:
Ik vermoed dat dit eerder een beslissing is uit economisch standpunt, dan echt moreel.

Down zal vermoedelijk onvoldoende positieve publiciteit met zich meebrengen, dan dat het nu negatieve kan opbrengen door zijn gedrag.

Zou me niet verbazen moesten door deze cancel van Fortarock nog meerdere festivals dit voorbeeld volgen.


Ach beetje aanvullen met wat nsbm en andere nazi metal en een vluchtelingen thema en economisch zit je goed


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 03-02-2016 13:30 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Vind de reden die Fortarock geeft wel een interessant opzetje voor een mooie discussie. Alsin, waar gaan we de grens trekken? Hoever gaat de PC police uiteindelijk nog? Er zijn ook geregeld vrouwonvriendelijke teksten te vinden bij de meest populaire metalbands. Moord, drugsgebruik, zelfmoord,... Waar ga je uiteindelijk een grens trekken? Dat deze onderwerpen al dan niet serieus genomen dienen te worden is irrelevant, dat zag je al bij het hele Disma gebeuren op NDF.

Fortarock beroept zich namelijk op de vrijheid van meningsuiting maar ook op het feit dat racisme en discriminatie verboden zijn. Maar moord en verkrachting zijn dat ook en dus in feiten ook verwerpelijk op metalfestivals volgens Fortarock. Daarbij is een van de grotere pijlers van de metal, godslastering en in feite vaak discriminatie op basis van geloof, ook in feite verwerpelijk volgens hun beredenering. Godslastering is in feite niet meer strafbaar in dit land, maar discriminatie op basis van geloof wel. Hmm.

Zelf hoop ik uiteraard niet dat de PC police zo ver zal gaan, metal hoort namelijk in mijn optiek altijd een soort van controversie te hebben. Op stilistisch en thematisch gebied; tegen het randje aan.

Laat ik wel duidelijk zijn. Ik ben het wel eens met het cancelen van Down. Maar de reden vind ik wel interessant.

Meningen?


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 03-02-2016 14:06 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

DyingFetus was toch ook wat om te doen vorig jaar?


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Klaaz
Internet Geneesheer
Usericon van Klaaz
Posted 03-02-2016 14:21 by Klaaz Wijzig reactieProfiel van KlaazQuote dit bericht

Iets met een flyer vlakbij een ziekenhuis. Een arts werkzaam in dat ziekenhuis wond zich daarover op.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-02-2016 14:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2016 13:30 schreef ColdheartMinor het volgende:
Vind de reden die Fortarock geeft wel een interessant opzetje voor een mooie discussie. Alsin, waar gaan we de grens trekken? Hoever gaat de PC police uiteindelijk nog? Er zijn ook geregeld vrouwonvriendelijke teksten te vinden bij de meest populaire metalbands. Moord, drugsgebruik, zelfmoord,... Waar ga je uiteindelijk een grens trekken? Dat deze onderwerpen al dan niet serieus genomen dienen te worden is irrelevant, dat zag je al bij het hele Disma gebeuren op NDF.

Fortarock beroept zich namelijk op de vrijheid van meningsuiting maar ook op het feit dat racisme en discriminatie verboden zijn. Maar moord en verkrachting zijn dat ook en dus in feiten ook verwerpelijk op metalfestivals volgens Fortarock. Daarbij is een van de grotere pijlers van de metal, godslastering en in feite vaak discriminatie op basis van geloof, ook in feite verwerpelijk volgens hun beredenering. Godslastering is in feite niet meer strafbaar in dit land, maar discriminatie op basis van geloof wel. Hmm.

Zelf hoop ik uiteraard niet dat de PC police zo ver zal gaan, metal hoort namelijk in mijn optiek altijd een soort van controversie te hebben. Op stilistisch en thematisch gebied; tegen het randje aan.

Laat ik wel duidelijk zijn. Ik ben het wel eens met het cancelen van Down. Maar de reden vind ik wel interessant.

Meningen?




heeft Fortarock een statement gemaakt?
ja.
waarom?
publiciteit, want als het gewoon schrapte en doodzweeg dan was er niets aan behalve de extra energie om een andere band te contacteren.

COMMMMercie

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 03-02-2016 14:25]


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-02-2016 14:33 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2016 11:17 schreef Ralph het volgende:
Lijkt me alleen maar goed om een kutband als Down en een zwakzinnige als Anselmo te weren van podia, ongeacht wat de reden is.


+1

Opzouten met die downer. Haatzaaien doe je maar in Amerika.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-02-2016 14:41 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2016 13:30 schreef ColdheartMinor het volgende:
Vind de reden die Fortarock geeft wel een interessant opzetje voor een mooie discussie. Alsin, waar gaan we de grens trekken?


'We' trekken helemaal geen grens. Het is aan een organisatie zelf om te bepalen wie ze in hun toko willen halen en wie niet.

quote:
Hoever gaat de PC police uiteindelijk nog? Er zijn ook geregeld vrouwonvriendelijke teksten te vinden bij de meest populaire metalbands. Moord, drugsgebruik, zelfmoord,... Waar ga je uiteindelijk een grens trekken? Dat deze onderwerpen al dan niet serieus genomen dienen te worden is irrelevant, dat zag je al bij het hele Disma gebeuren op NDF.


Belachelijke vergelijkingen. Het gaat hier niet om teksten of anderszins een onderdeel van de show maar om een mongool die het podium gebruikt om racistische leuzen te roepen. Hetgeen in Nederland gewoon een strafbaar feit is.

quote:
Fortarock beroept zich namelijk op de vrijheid van meningsuiting maar ook op het feit dat racisme en discriminatie verboden zijn. Maar moord en verkrachting zijn dat ook en dus in feiten ook verwerpelijk op metalfestivals volgens Fortarock.


Ik weet wel vrij zeker dat Fortarock ook geen verkrachters en moordenaars op hun podium wil hebben hoor. Welke bands op Fortarock hebben leden die zich daar precies schuldig aan maken?

quote:
Daarbij is een van de grotere pijlers van de metal, godslastering en in feite vaak discriminatie op basis van geloof, ook in feite verwerpelijk volgens hun beredenering. Godslastering is in feite niet meer strafbaar in dit land, maar discriminatie op basis van geloof wel. Hmm.


Godslastering is helemaal geen vorm van discriminatie. Wat een dom gelul man.

quote:
Zelf hoop ik uiteraard niet dat de PC police zo ver zal gaan, metal hoort namelijk in mijn optiek altijd een soort van controversie te hebben. Op stilistisch en thematisch gebied; tegen het randje aan.


Als je volwassen wordt ga je daar vanzelf anders over denken. Controverse heeft niets te maken met goede muziek.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 03-02-2016 15:59 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 3 februari 2016 14:41 schreef Onweerwolf het volgende:
'We' trekken helemaal geen grens. Het is aan een organisatie zelf om te bepalen wie ze in hun toko willen halen en wie niet.
Dat is geheel de claim niet, dat 'wij' voor Fortarock gaan bepalen wie zij wel en niet mogen laten optreden. Het gaat om wat wij als liberale open-samenleving wel en niet accepteren. Er zit immers een spanning tussen vrijheid aan de ene kant, en waarborging aan de andere kant. Zijn er grenzen aan de vrijheid van meningsuiting, of grijpen we pas in wanneer er opgeroepen wordt tot handelen, en derhalve voorbij meningsventilatie gegaan wordt.



quote:
Belachelijke vergelijkingen. Het gaat hier niet om teksten of anderszins een onderdeel van de show maar om een mongool die het podium gebruikt om racistische leuzen te roepen. Hetgeen in Nederland gewoon een strafbaar feit is.
Wat is dat nou voor non-argument? Omdat iemand iets in zijn eigen land doet wat in Nederland niet toegestaan is, mag hij Nederland niet meer in? Nou wil ik niet te relativistisch worden, er bestaat zoiets als achterlijke culturen, maar het is niet dat hij genocide gepleegd heeft, of zich vergrepen heeft aan kindslaafjes. Hij uit zijn mening. Die mag dom en/of abject zijn, maar mensen uitsluiten om slechts hun mening is nog veel dommer. Aan de ene kant ontneem je die persoon de mogelijkheid om, via debat, zijn mening te herzien. Aan de andere kant ontneem je jezelf de mogelijkheid de eigen mening te toetsen en sterken.
Daarnaast is het sowieso niet zo dat iedere discriminerende uiting zonder meer strafbaar is.


quote:
Godslastering is helemaal geen vorm van discriminatie. Wat een dom gelul man.
Hoewel godslastering op zichzelf geen discriminatie is, kan het gebruikt worden om geloofsgroeperingen te kleineren, belachelijk te maken, hun waardigheid aan te tasten. Dat is toch echt een vorm van discriminatie.
Maar dat is, wederom, CHMs argument niet. Wat CHM zegt is dat er binnen 'de metal community' zoveel gediscrimineerd wordt. Een van de overduidelijkste voorbeelden hiervan is hoe het christendom en christenen in teksten bejegend worden. Daarnaast zijn er ook genoeg voorbeelden van het objectiveren en denigreren van vrouwen, zowel in teksten als artwork.
Nou is discriminatie op religie iets anders dan discriminatie op ras/etniciteit. Religie is in principe een aangemeten onderdeel van identiteit waar, in zekere zin, vrij voor gekozen wordt, en iemand zich tot kan verhouden en ontdoen. Dat zit bij ras/etniciteit anders. Dat is een onveranderlijke contingentie waarmee men geboren wordt; maar dat is geslacht ook.
Wat het punt is is dat "DISCRIMINAZI!!!" gillen op zichzelf geen argument is. Aan de ene kant omdat we nou eenmaal in een open, vrije-samenleving leven waarin vrijheid van meningsuiting een groot goed is, en discriminatie nou eenmaal een wijze is waarop mensen zichzelf onderscheiden. Aan de andere kant omdat binnen 'de metal-wereld' zoveel gediscrimineerd wordt.
Lijkt een beetje op dat het binnen de black metal helemaal bon ton is om over genocide op christenen, of verkrachten van nonnen te zingen, dat een bans als Woods of Infinity zichzelf zelfs als (kast)pedofielen kan positioneren, maar zodra het over Joden/jodendom, of negers gaat, dán is opeens een grens overschreden. Dat lijkt wat arbitrair.

quote:
Als je volwassen wordt ga je daar vanzelf anders over denken. Controverse heeft niets te maken met goede muziek.
Ah, de argumenten waren wederom op, dus je gaat het maar op de man spelen? CHMs leeftijd is schuldig aan jouw onvermogen jezelf volwassen te uiten?
Mooie verzameling stromannetjes, OWW. We zullen het maar op jouw gebrekkige opleiding gooien. Ben je er zelf tenminste niet debet aan.

Edit: Stukje niet (goed) gelezen. Het was voor de grap CHM die een dom verband trok, niet OWW.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 03-02-2016 16:30]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-02-2016 17:32 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2016 15:59 schreef Kvelgeest het volgende:
Dat is geheel de claim niet, dat 'wij' voor Fortarock gaan bepalen wie zij wel en niet mogen laten optreden. Het gaat om wat wij als liberale open-samenleving wel en niet accepteren. Er zit immers een spanning tussen vrijheid aan de ene kant, en waarborging aan de andere kant. Zijn er grenzen aan de vrijheid van meningsuiting, of grijpen we pas in wanneer er opgeroepen wordt tot handelen, en derhalve voorbij meningsventilatie gegaan wordt.


Flikker op met je liberale samenleving, hansworst.

Fortarock bepaalt wie er op haar fest speelt, niet de samenleving en al helemaal niet jouw samenleving.

quote:
Wat is dat nou voor non-argument? Omdat iemand iets in zijn eigen land doet wat in Nederland niet toegestaan is, mag hij Nederland niet meer in?


Ik weet dat begrijpend lezen voor jou niet te doen is maar vooruit:

Van mij mag Phil prima Nederland in. Ik stel nergens iets anders dus je suggestie slaat nergens op.


quote:
Nou wil ik niet te relativistisch worden, er bestaat zoiets als achterlijke culturen, maar het is niet dat hij genocide gepleegd heeft, of zich vergrepen heeft aan kindslaafjes. Hij uit zijn mening. Die mag dom en/of abject zijn, maar mensen uitsluiten om slechts hun mening is nog veel dommer.


Hij zaait haat. Mensen die haatzaaien mogen wat mij betreft heel hard terugkruipen naar de vuilnisbelt waarvan ze vandaan komen. Klaarblijkelijk geldt dat ook voor de organisatie van Fortarock. Wat mij betreft dus begrijpelijk.

quote:
Aan de ene kant ontneem je die persoon de mogelijkheid om, via debat, zijn mening te herzien. Aan de andere kant ontneem je jezelf de mogelijkheid de eigen mening te toetsen en sterken.
Daarnaast is het sowieso niet zo dat iedere discriminerende uiting zonder meer strafbaar is.


Als jij graag met dit soort figuren wilt debatteren dan doe je dat toch lekker? Ik hoef niet zo nodig. Ik heb er geen enkele behoefte aan om iedereen maar te accepteren en te moeten horen. Maar als jij dat wilt, be my fucking guest.


quote:
Hoewel godslastering op zichzelf geen discriminatie is, kan het gebruikt worden om geloofsgroeperingen te kleineren, belachelijk te maken, hun waardigheid aan te tasten. Dat is toch echt een vorm van discriminatie.


Er zijn honderd miljoen manieren om bepaalde groeperingen te discrimineren, je punt?

Godslastering is geen discriminatie.

quote:
Maar dat is, wederom, CHMs argument niet. Wat CHM zegt is dat er binnen 'de metal community' zoveel gediscrimineerd wordt.


Ik merk daar niet vaak iets van om eerlijk te zijn.

quote:
Een van de overduidelijkste voorbeelden hiervan is hoe het christendom en christenen in teksten bejegend worden. Daarnaast zijn er ook genoeg voorbeelden van het objectiveren en denigreren van vrouwen, zowel in teksten als artwork.


Dat is geen discriminatie. Het is zeker geen strafbare discriminatie, als je dan toch een heel ruim discriminatiebegrip wilt hanteren.

En het is al helemaal niet te vergelijken met haatzaaien.

quote:
Nou is discriminatie op religie iets anders dan discriminatie op ras/etniciteit. Religie is in principe een aangemeten onderdeel van identiteit waar, in zekere zin, vrij voor gekozen wordt, en iemand zich tot kan verhouden en ontdoen. Dat zit bij ras/etniciteit anders. Dat is een onveranderlijke contingentie waarmee men geboren wordt; maar dat is geslacht ook.
Wat het punt is is dat "DISCRIMINAZI!!!" gillen op zichzelf geen argument is. Aan de ene kant omdat we nou eenmaal in een open, vrije-samenleving leven waarin vrijheid van meningsuiting een groot goed is, en discriminatie nou eenmaal een wijze is waarop mensen zichzelf onderscheiden. Aan de andere kant omdat binnen 'de metal-wereld' zoveel gediscrimineerd wordt.
Lijkt een beetje op dat het binnen de black metal helemaal bon ton is om over genocide op christenen, of verkrachten van nonnen te zingen, dat een bans als Woods of Infinity zichzelf zelfs als (kast)pedofielen kan positioneren, maar zodra het over Joden/jodendom, of negers gaat, dán is opeens een grens overschreden. Dat lijkt wat arbitrair.


Dat zal best, als Fortarock geen black metal bands wil hebben omdat ze boze dingen zeggen over reli-gekkies dan vind ik dat ook prima. Of vrouwonvriendelijke bands weigeren of weet ik veel wat, dat is hun goed recht.

Persoonlijk heb ik geen probleem met bands die boze dingen zeggen over reli-gekkies, juist omdat reli zijn een keuze is. Ik heb wel een 'probleem' met vrouw-onvriendelijke bands.

Het gaat hier echter niet om een nazi-band maar om een bandlid die buiten de performance om het podium gebruikt om haat te zaaien.

quote:
Ah, de argumenten waren wederom op, dus je gaat het maar op de man spelen? CHMs leeftijd is schuldig aan jouw onvermogen jezelf volwassen te uiten?
Mooie verzameling stromannetjes, OWW. We zullen het maar op jouw gebrekkige opleiding gooien. Ben je er zelf tenminste niet debet aan.


Pot-ketel verhaal dit.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 03-02-2016 17:34]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Northward
Usericon van Northward
Posted 03-02-2016 17:48 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Wat een mediahype om een dronken lid van een metalband die wat provoceert op een podium. Het is wat allemaal.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-02-2016 18:03 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2016 13:10 schreef Buiksmurf het volgende:
Down is geweldig en sowieso een van de betere bands op de zeer zwakke Fortarock line-up, maar Anselmo zwakzinnig noemen is een belediging voor de zwakzinnigen in de maatschappij.

+veel


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-02-2016 18:14 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2016 13:10 schreef Buiksmurf het volgende:
Down is geweldig en sowieso een van de betere bands op de zeer zwakke Fortarock line-up, maar Anselmo zwakzinnig noemen is een belediging voor de zwakzinnigen in de maatschappij.


Amen.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-02-2016 19:47 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 februari 2016 17:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Flikker op met je liberale samenleving, hansworst.

Fortarock bepaalt wie er op haar fest speelt, niet de samenleving en al helemaal niet jouw samenleving.



Ik weet dat begrijpend lezen voor jou niet te doen is maar vooruit:

Van mij mag Phil prima Nederland in. Ik stel nergens iets anders dus je suggestie slaat nergens op.




Hij zaait haat. Mensen die haatzaaien mogen wat mij betreft heel hard terugkruipen naar de vuilnisbelt waarvan ze vandaan komen. Klaarblijkelijk geldt dat ook voor de organisatie van Fortarock. Wat mij betreft dus begrijpelijk.



Als jij graag met dit soort figuren wilt debatteren dan doe je dat toch lekker? Ik hoef niet zo nodig. Ik heb er geen enkele behoefte aan om iedereen maar te accepteren en te moeten horen. Maar als jij dat wilt, be my fucking guest.




Er zijn honderd miljoen manieren om bepaalde groeperingen te discrimineren, je punt?

Godslastering is geen discriminatie.



Ik merk daar niet vaak iets van om eerlijk te zijn.



Dat is geen discriminatie. Het is zeker geen strafbare discriminatie, als je dan toch een heel ruim discriminatiebegrip wilt hanteren.

En het is al helemaal niet te vergelijken met haatzaaien.



Dat zal best, als Fortarock geen black metal bands wil hebben omdat ze boze dingen zeggen over reli-gekkies dan vind ik dat ook prima. Of vrouwonvriendelijke bands weigeren of weet ik veel wat, dat is hun goed recht.

Persoonlijk heb ik geen probleem met bands die boze dingen zeggen over reli-gekkies, juist omdat reli zijn een keuze is. Ik heb wel een 'probleem' met vrouw-onvriendelijke bands.

Het gaat hier echter niet om een nazi-band maar om een bandlid die buiten de performance om het podium gebruikt om haat te zaaien.



Pot-ketel verhaal dit.


Hehe in hetzelfde artikel 1 van de grondwet staat iets over discriminatie en religie. er is een onderscheid zoals kwellie beschrijft, maar met religie diep geworteld in cultuur en opvoeding is religie niet zo vrije keuze als het soms lijkt.

En over haatzaaien dat doen vrij veel metalbands toch echt richting religie, met genoeg voorbeelden van daadwerkelijke uitvoering van haat.

Maar fortarock is idd privaat en bepaalt hier zelf zn ethiek. Zoals op dit forum het verboden is om bewoordingen over ongeremde celdeling te gebruiken om krachtige emoties uit te drukken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-02-2016 19:57 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2016 19:47 schreef ElitE het volgende:
Hehe in hetzelfde artikel 1 van de grondwet staat iets over discriminatie en religie. er is een onderscheid zoals kwellie beschrijft, maar met religie diep geworteld in cultuur en opvoeding is religie niet zo vrije keuze als het soms lijkt.


Wat heeft de grondwet er mee te maken? Een band is geen overheid.

Ik ben het met je eens dat er mensen zijn die gebukt gaan onder religie omdat ze geïndoctrineerd zijn. Ik maak wel onderscheid tussen dat soort mensen die gewoon niet in staat zijn om beter te weten en echte funda-reli's. Zeg maar de Progton's versus de Fusion's.

quote:
En over haatzaaien dat doen vrij veel metalbands toch echt richting religie, met genoeg voorbeelden van daadwerkelijke uitvoering van haat.


Die paar Scandinavische mongolen noem ik niet 'vrij veel', maar dat is een kwestie van opvatting.

quote:
Maar fortarock is idd privaat en bepaalt hier zelf zn ethiek. Zoals op dit forum het verboden is om bewoordingen over ongeremde celdeling te gebruiken om krachtige emoties uit te drukken.


Was kanker als expletief niet weer toegestaan, tenzij overmatig gebruikt, inmiddels? Ik meende dat ergens gelezen te hebben.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-02-2016 21:24 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 3 februari 2016 17:48 schreef Northward het volgende:
Wat een mediahype om een dronken lid van een metalband die wat provoceert op een podium. Het is wat allemaal.




De hele gayscene staat er van op tilt.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 03-02-2016 21:32 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

ElitE & OWW: http://forum.zwaremetalen.com/forum_help.php


Begrijpelijk dat Down gecancelled is. Dit is natuurlijk weer royaal door de media opgepakt en zou het aanzien van het festival kunnen schaden. Verstandig besluit in een tijd waarin er een enorme focus op -ruim geïnterpreteerd- racisme ligt. Dat Phil pro-wit en daarmee niet automatisch anti-zwart is, maar blijkbaar wel anti pro-zwart, is naar de buitenwereld te lastig uit te leggen.

Wb vele 'foute' metalthema's, die vallen onder het kopje 'duistere kunst', met name in de zin van horrorfilms: gore, geweld en 'sympathy for the devil' dan wel geloofsrebellie bestonden allang buiten metal.

Wel wat sneu voor de mensen die om deze band een kaartje gekocht hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 03-02-2016 21:38]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-02-2016 21:45 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ah ja,

quote:
Specifieke aandacht gaat uit naar een verandering in de forumregels omtrent het gebruik van scheldwoorden. Waar voorheen het schelden met of het verwijzen naar de ziekte kanker bestraft werd met een ban, zal vanaf heden het schelden in het algemeen eenduidiger aangepakt worden. Voor het uitschelden van andere forumgebruikers of het in de mond nemen van scheldwoorden is op het forum van Zware Metalen geen ruimte. Het is echter moeilijk in te schatten welke scheldwoorden wanneer dermate excessief zijn dat ze een ban verdienen. Dit ligt hoofdzakelijk aan de specifieke situatie en de moderators hebben daarom de discretie om van zaak tot zaak te bekijken wat de beste ingreep is. Soms zal dit leiden tot een ban, andere keren tot een aanpassing van de originele post, andere keren zal besloten worden om niet in te grijpen. Expliciet wordt genoemd dat het op trollende wijze refereren naar de voorgaande forumregel omtrent het gebruik van het (scheld)woord kanker niet op prijs gesteld wordt.


Vertaling: of je een ban krijgt hang af van de collectieve mate van seksuele frustratie bij de dienstdoende mods op het moment van posten.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 03-02-2016 21:56 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 3 februari 2016 21:45 schreef Onweerwolf het volgende:
Ah ja,



Vertaling: of je een ban krijgt hang af van de collectieve mate van seksuele frustratie bij de dienstdoende mods op het moment van posten.


Denk eerder in deze sfeer: eventueel expletief/emotionele uiting/metafoor en uiteraard als medische term, zolang het geen geflame/getrol is en niet overmatig toegepast wordt. Er is dus (beperkte) ruimte.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 03-02-2016 21:58]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 03-02-2016 22:38 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Soort van gedoogbeleid. Het mag een beetje. Woehoe.

smoeilijk




VIESPEUK!!!


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen