IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Lucid Cream (drone/ambient/psych) Vorige pagina
HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 05-11-2018 9:24 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 5 november 2018 8:43 schreef Dirge for november het volgende:
Het resultaat loopt van noise zoals Swans dat live doet met hun 40 minuten durende intro's (albums op zich al) tot aan strijkstokdrones en Pink Floyd-melancholie met lichte hintjes van blues. Soms industrieel/machinaal. Soms organisch. Zacht. Hard. En inclusief geïmproviseerde zang dus.

Goed, enthousiast, dus moest het even hier droppen

Klinkt goed! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-11-2018 12:43 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ondertussen heb ik echt teveel materiaal opgenomen wat ik uit wil brengen. Maar hoe ik het kwijt wil, weet ik nog niet. Dat komt vooral omdat ik met het debuut van Solipsistic Mystic (profi gemastered in Engeland) labels aan wil schrijven. Met het nieuwe project idem. Maar wat te doen met de overige plusminus vier platen haha. En onder Lucid Cream, of toch Solipsistic Mystic. Dillema's. Zaterdag een drone-experiment opgenomen waar ik heel blij mee ben. Gecombineerd met een nummer van de dinsdag ervoor wederom een album. Zo rol ik blijkbaar. Ik heb in ieder geval besloten me niet in te houden omdat men verwacht dat je max een album per jaar opneemt.

In de tussentijd nog enorm aan het uitkijken naar de profi mix van die studioplaten van Lucid Extinction. Gewoon erg nieuwsgierig naar wat hij ermee doet, vooral gezien ik normaalgesproken zelf mix.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 12-11-2018 12:43]

Dirge for november
Posted 21-11-2018 23:47 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Nieuw Lucid Cream album!!!

Cyclical Reality of Nature, Cyclical Nature of Reality

Op de bandcamp van het nieuwe collectief dat ik heb opgericht met Wouter. The Cosmic Zoologist is van hem. Lucid Cream uiteraard van mij. Waarschijnlijk komen de vagere uitstapjes van Solipsistic Mystic (nog wat blackened ambient met dubieuze vocals enzo) hier ook op.

https://universaldrainpipe.bandcamp.com/

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 21-11-2018 23:48]

Dirge for november
Posted 22-11-2018 11:54 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2018 12:43 schreef Dirge for november het volgende:
Dillema's. Zaterdag een drone-experiment opgenomen waar ik heel blij mee ben. Gecombineerd met een nummer van de dinsdag ervoor wederom een album. Zo rol ik blijkbaar. Ik heb in ieder geval besloten me niet in te houden omdat men verwacht dat je max een album per jaar opneemt.

Bovengenoemde nummers zijn dus inderdaad Cyclical Reality of Nature, Cyclical Nature of Reality geworden!

De eerste track (let op: niet de eerste track die standaard als eerste afspreelt, want dat is dus de tweede) is een drone met veel gelaagde loopexperimenten en geïmproviseerde vocals. De tweede (Cyclical Reality) is instrumentaal en vooral gespeeld met strijkstok met als doel om allerlei harmonics naar voren te laten komen. Het experiment is wat dat betreft geslaagd: in het hoog spookt er echt best wel veel wat ik niet nadrukkelijk heb gespeeld. De hele kamer gonsde er ook van toen ik aan het opnemen was.

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com