IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Bands uit de jaren '90 die de tand des tijds doorstaan hebben. Volgende pagina
caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 29-02-2016 15:48 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Ik zie er eigenlijk niet veel.

Eerste drie van Sinister blijven dodelijk.
Death ook.



En nu gaan we vegen


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 29-02-2016 17:11 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Hoe bedoel je? Bands die actief waren in de jaren'90, begonnen in de jaren'90, albums uit de jaren'90, bands uit de jaren'90 die nog actief zijn én nog goede muziek maken?
Volgens mij zijn er juist zoveel bands/albums uit dat decennium nog relevant.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 29-02-2016 17:17 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Is Death niet uit de jaren tachtig?


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 29-02-2016 17:40 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Ja, en Sinister eigenlijk ook, opgericht in 1988. En dan zijn het ook nog eens 2 death metal bands.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 29-02-2016 17:47 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 29 februari 2016 17:40 schreef Spirit In Black het volgende:
En dan zijn het ook nog eens 2 death metal bands.
En.. ?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Klaaz
Internet Geneesheer
Usericon van Klaaz
Posted 29-02-2016 18:53 by Klaaz Wijzig reactieProfiel van KlaazQuote dit bericht

Marduk, At the Gates, Bolt Thrower, Primordial.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 29-02-2016 19:34 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 29 februari 2016 17:11 schreef Kvelgeest het volgende:
Hoe bedoel je? Bands die actief waren in de jaren'90, begonnen in de jaren'90, albums uit de jaren'90, bands uit de jaren'90 die nog actief zijn én nog goede muziek maken?
Volgens mij zijn er juist zoveel bands/albums uit dat decennium nog relevant.


Jaren '80 associeer ik altijd met de klassiekers zoals Sodom, Kreator, Slayer, Exodus, al die bands hun beste periode.

Persoonlijk vind ik dat veel nu redelijk gedateerd klinkt uit de jaren '90.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 29-02-2016 19:34 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 29 februari 2016 17:40 schreef Spirit In Black het volgende:
Ja, en Sinister eigenlijk ook, opgericht in 1988. En dan zijn het ook nog eens 2 death metal bands.


Hate kwam uit in 96 ofzo, nie onnozel doen svp.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 29-02-2016 19:35 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 29 februari 2016 17:17 schreef bokkie666 het volgende:
Is Death niet uit de jaren tachtig?


Mantas alleszins ja.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 29-02-2016 19:36 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 29 februari 2016 18:53 schreef Klaaz het volgende:
Marduk, At the Gates, Bolt Thrower, Primordial.


Opus Nocturne had iets sacraals, maar voor de rest 4 keer fout.


En nu gaan we vegen


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-02-2016 20:04 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Bolt Thrower niet relevant? Doei.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 29-02-2016 20:49 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Death is jaren 80, natuurlijk. Zeker hun beste werk.

Ik zeg suffocation.




VIESPEUK!!!


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 29-02-2016 21:12 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Caron, doel je nou op bands, of op cd's uit de jaren 90 ?
Death bestaat namelijk niet meer, en heeft dus in dat opzicht de tand des tijds niet doorstaan.

En Suffocation is nog altijd relevant. Eigenlijk één van de weinig DM bands die ik nog wél wil volgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 29-02-2016 21:13]


lampje


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 29-02-2016 21:33 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Ik vind Bolt Thrower redelijk saai, steeds zichzelf recyclerend.

Chuck Schuldiner is niet meer maar dat zet ik altijd wel nog met veel plezier op.

Voor de rest ga ik er niet verder op in, geen zin in belerende vingertjes van de scéne-police.


En nu gaan we vegen


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 29-02-2016 22:25 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Het doel van deze topic is mij nog steeds erg duister, maar ik doe een gok:

Manes - Under ein blodraud maane
Mlölnir - Hinweg über die Tore der Zeit
Nagelfar - Hünengrab im Herbst
Burzum - alles
Darkthrone - A Blaze in the Northern Sky/Panzerfaust
Emperor - In the Nightside Eclipse
Marduk - Those of the Unlight
Gorgoroth - Pentagram
Aeternus - Beyond the Wandering Moon
Ulver - Bergtatt
Bestial Summoning - The Dark War Has Begun
Lugubrum- De Zuivering/De Totem
Grand Belial's Key - Mocking the Philanthropist
Nifelheim- Nifelheim
Pentacle - ...Rides the Moonstorm
Cradle of Filth - V Empire or Dark Faerytales in Phallustein t/m Cruelty and the beast toch eigenlijk ook wel
Covenant - In Times Before the Light

Veel Noorwegen, erg zwart. Ik vergeet vast veel.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 29-02-2016 22:32 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Die Bestial Summoning - The Dark War Has Begun, ik heb hem nog gekocht van die Unsane bij een concert, geloof ik. Nooit begrepen, ik vind er vrij weinig aan. Ooit een keer gelezen dat alles in 1 keer opgenomen is en dat ze niet echt nummers hadden, maar meer jamden. Denk ik.

Maar ik begrijp wel meer niet.




VIESPEUK!!!


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 29-02-2016 23:13 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 februari 2016 21:33 schreef caron het volgende:

Voor de rest ga ik er niet verder op in, geen zin in belerende vingertjes van de scéne-police.


Is zeker niet belerend bedoeld hoor ! En ik ben ook zeker niet van de scene politie, hahaha. Het was gewoon een vraag omdat ik je vraagstelling niet goed begrijp.

Als het gaat om cd's uit de jaren 90, dan kan ik er niet eens aan beginnen om alle geweldige platen op te noemen uit die tijd die nog steeds staan als een huis. Als het gaat om bands uit de jaren 90 die nu nog steeds actief zijn (of inmiddels weer), dan kan ik er maar weinig opnoemen die nog steeds hun mannetje staan.


lampje


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 01-03-2016 5:35 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 29 februari 2016 22:25 schreef Kvelgeest het volgende:
Het doel van deze topic is mij nog steeds erg duister, maar ik doe een gok:

Manes - Under ein blodraud maane
Mlölnir - Hinweg über die Tore der Zeit
Nagelfar - Hünengrab im Herbst
Burzum - alles
Darkthrone - A Blaze in the Northern Sky/Panzerfaust
Emperor - In the Nightside Eclipse
Marduk - Those of the Unlight
Gorgoroth - Pentagram
Aeternus - Beyond the Wandering Moon
Ulver - Bergtatt
Bestial Summoning - The Dark War Has Begun
Lugubrum- De Zuivering/De Totem
Grand Belial's Key - Mocking the Philanthropist
Nifelheim- Nifelheim
Pentacle - ...Rides the Moonstorm
Cradle of Filth - V Empire or Dark Faerytales in Phallustein t/m Cruelty and the beast toch eigenlijk ook wel
Covenant - In Times Before the Light

Veel Noorwegen, erg zwart. Ik vergeet vast veel.


Gewoon wat keuvelen over back in the days.

Ik maakte mij deze bedenking toen ik nog wat Gothenburg op zette.
Skydancer van Dark Tranquillity vond ik vroeger steevast een verademing maar nu klinkt dat heel magertjes meer. Lunar Strain blijft echter het beste wat In Flames ooit gemaakt heeft.

Het is misschien wijsneuzerig maar ik vind bands met een lange discography zelden de spanning erin blijven houden.
Ofwel gaan ze loos op het grote publiek en doen ze onfaire toegevingen ofwel spelen ze safe en spelen ze praktisch identieke albums na elkaar (Amon Amarth, Cannibal Corpse post-Barnes era).

Daarom zeg ik dus Death.
Immortal ook wel.



En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 01-03-2016 5:47 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Die lijst is overigens vrij subjectief.
Pentagram, nooit gedigd, ook omwille van de iele vocals.
Bergtatt, half en half.
Those Of The Unlight was een goeie vingeroefening voor het sakrale meesterwerk Opus Nocturne.
Maar ik ga dus het hele lijstje niet afgaan.

Good calls zijn Nifelheim en Emperor's debuut, omwille van de sacraliteit.

Ik declareer ook nog Amorphis' eerste en Edge Of Sanity's mid-periode.

Ik ben tevens wat gepikeerd met heel mijn collectie 90's stuff en dat ik er nu weinig plezier meer aan beleef.
Voor de rest heb ik heel wat Wrong Again stuff te koop gezet en zijn mensen bereid er een veelvoud voor te geven. Raar to say the least.



En nu gaan we vegen


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 01-03-2016 7:57 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Dus het gaat over materiaal uit de jaren 90 waarvan de bands nu nog bestaan dat op dit moment nog aan te horen is?

Of mogen de bands in de tussentijd ook al opgeheven zijn?


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-03-2016 8:46 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Mayhem - Da Mystery. Die klinkt toch nog steeds zo fris als een hoentje. En dat terwijl ik er geen nostalgie bij heb.



Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 01-03-2016 9:28 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 1 maart 2016 5:35 schreef caron het volgende:
Gewoon wat keuvelen over back in the days.

Ik maakte mij deze bedenking toen ik nog wat Gothenburg op zette.
Skydancer van Dark Tranquillity vond ik vroeger steevast een verademing maar nu klinkt dat heel magertjes meer. Lunar Strain blijft echter het beste wat In Flames ooit gemaakt heeft.

Het is misschien wijsneuzerig maar ik vind bands met een lange discography zelden de spanning erin blijven houden.
Ofwel gaan ze loos op het grote publiek en doen ze onfaire toegevingen ofwel spelen ze safe en spelen ze praktisch identieke albums na elkaar (Amon Amarth, Cannibal Corpse post-Barnes era).

Daarom zeg ik dus Death.
Immortal ook wel.


Ach, ik kan wel wat bands bedenken met een lange discog. die juist alleen maar beter worden: Enslaved, Absu.
Immortal, begin was leuk, maar ik vraag me af of die werken indruk zouden maken als ze nu uitkwamen, oftewel, de tand des tijds hebben doorstaan. Hetzelfde geld voor mij voor de jaren'90 releases van die Enslaved en Absu, en de jaren'90 schijven van Lunar Aurora en Negura Bunget.
Cannibal Corpse heeft een goed album, "The Bleeding". Merk sowieso dat death metal, al ben ik nooi echt into het genre geweest, mij steeds meer aan mijn derrière kan oxideren. Amorphis.. "Tales from the Thousand Lakes" is/was leuk, maar als ik die schijf tegenwoordig opzet, vind ik het toch wat infantiele muziek, (te) simpele en lieve composities. Hetzelfde heb ik met (oude) God Dethroned, Phlebotomized, en (oude) My Dying Bride. Ging ik vroeger toch best hard op. Nee, hebben de tand des tijds niet doorstaan.

Mijn lijsten zijn overigens altijd objectief ende dus waar, hein.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 01-03-2016 9:31 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 1 maart 2016 8:46 schreef Dirge for november het volgende:
Mayhem - Da Mystery.
Daar kan ik dus echt niets mee.
In mijn krijgerjaren kon ik met veel van die grote namen uit het begin van de 2nd wave niets: Darkthrone, Von, Beherit, en dus Mayhem. Die eerste drie leren waarderen. "Grand Declaration of War" is voor mij altijd een van de beste albums ooit geweest. Toen toch ook maar DMDS aangeschaft, om eens aan een grondige luisterbeurt te onderwerpen. Dat is er nooit van gekomen. Ik heb'm na een paar tracks afgezet. Kan er niets mee. Weet niet waarom.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 01-03-2016 9:57]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 01-03-2016 9:53 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Judas Iscariot - Distant in Solitary Night draai ik nog steeds met groot plezier. Van Rotting Christ, Necromantia, en Varathron doet alleen het jaren'90 werk ertoe. Sabbat - Envenom.
Zouden Morbid Angel-platen uit die tijd nu echt nog indruk maken? Nog meer twijfels heb ik bij Trellddom, of een "Thousand Swords". Een schijf als "Valdr Galga" van Thyrfing, maken ze dat tegenwoordig nog? Destijds had je een Enslaved, Thyrfing, Hades, en wellicht Unleashed en Amon Amarth. In hedendaags oor eerder proto-viking/pagan metal dan dat het nu is.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-03-2016 10:45 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

De oude Death platen vind ik trouwens behoorlijk saai naar hedendaagse maatstaven. Enkel Scream Bloody Gore vind ik nog steeds erg tof, Symbolic is ook nog wel lekker. Maar de rest vind ik behoorlijk saai tegenwoordig, terwijl ik met name Spiritual Healing en Leprosy destijds grijs draaide.
De eerste 2 Autopsy platen zijn ook nog steeds erg lekker, met de latere heb ik nooit zoveel gehad. (even denkend aan Reifert...)

Satyricon.
Da's een band die vroeger goede platen maakte, en nog steeds een hoog niveau haalt. De laatste studioplaat is misschien wat minder, maar het zou mij niets verbazen als de volgende opeens de beste van hun hele discografie is.

Suffocation.
Deze band brengt weliswaar niets anders dan dat ze in het begin ook deden, maar ze doen dat nog steeds met dezelfde overtuigingskracht. Of Hobbs dat in zijn eentje zo lang kan trekken weet ik niet, ik denk dat Smith toch wel belangrijk was in muzikaal opzicht.

Nile.
De laatste plaat spreekt me niet zo aan, maar toch blijft deze band kwaliteit leveren. Naar mijn mening missen ze echter wel krachtige frontman uitstraling die Chief Spires wel had. Live vind ik het dus saai overkomen tegenwoordig. Leuk hoor, dat ze zo goed kunnen instrumenteren, maar ik verwacht ook wel wat entertainment en aansporing tot te moeten gaan headbangen.

Iron Maiden.
Heeft juist in de 90er jaren enkel middelmatige platen gemaakt. Werd weer beter toen 199x van de releasedata afging en werd vervangen door 20xx.

Metallica.
Heeft vanaf 1990 niets meer gemaakt dat mij aanspreekt. Op enkele nummers na dan. Metallica-Metallica was voor mij toch wel dé teleurstelling van de jaren 90. Ik voelde het destijds zelfs als verraad, en die associatie maak ik nog steeds als ik Enter Sandman hoor.....

Morbid Angel.
De eerste 4 platen vind ik nog steeds sterk. En als er DM klinkt op de laatste plaat, dan is dat ook gewoon weer ijzersterk.

Sinister.
Alles totdat Rachel in de picture kwam was gewoon erg goed. En, niet onbelangrijk, de eerste 3 platen hebben ook als basis gestaan aan de brutal USDM sound.
De platen sinds Aad op zang is overgestapt zijn ook erg goed. Sinds Alex vertrokken is, is de muziek er zeker niet op achteruit gegaan, maar mis ik sindsdien toch wel die typische Sinister sound in de riffs. De laatste plaat "Apocalyptic Servant" is echter heel sterk en doet niet onder voor alle andere moderne DM hoogstandjes.

My Dying Bride.
Een band met golven. Ze hebben juweeltjes uitgebracht door de tijd heen, en ook enkele middelmatige platen. Het grappige van de volgelingen van deze band is, is dat de meningen zover uit een lopen. Wat de ene fantastisch vindt, vindt de andere weer matigjes, en andersom. Velen vinden de laatste bijzonder goed. Ik hoop dat ikzelf de volgende weer beter vind, hahaha. En het zou zo maar kunnen zijn dat ik de volgende plaat weer de allerbeste van hun vind.

-----------------------
Gewoon even een paar bands die in me opgekomen zijn die nog steeds relevant zijn, en daarmee dus de tand des tijds doorstaan hebben.

Uiteraard weer, gewoon naar mijn mening.



lampje


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 01-03-2016 11:43 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2016 7:57 schreef powertieke het volgende:
Dus het gaat over materiaal uit de jaren 90 waarvan de bands nu nog bestaan dat op dit moment nog aan te horen is?

Of mogen de bands in de tussentijd ook al opgeheven zijn?


Kennen jullie in Holland de uitdrukking "tand des tijds" dan niet?


En nu gaan we vegen


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen