IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Bands uit de jaren '90 die de tand des tijds doorstaan hebben. Vorige pagina | Volgende pagina
caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 01-03-2016 11:45 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2016 9:31 schreef Kvelgeest het volgende:
Daar kan ik dus echt niets mee.
In mijn krijgerjaren kon ik met veel van die grote namen uit het begin van de 2nd wave niets: Darkthrone, Von, Beherit, en dus Mayhem. Die eerste drie leren waarderen. "Grand Declaration of War" is voor mij altijd een van de beste albums ooit geweest. Toen toch ook maar DMDS aangeschaft, om eens aan een grondige luisterbeurt te onderwerpen. Dat is er nooit van gekomen. Ik heb'm na een paar tracks afgezet. Kan er niets mee. Weet niet waarom.


Idem.

Ik heb daar al kletterende discussies over gehad. Dan argumenteren sommigen dat het ongelooflijk groot had kunnen worden indien Euronymous gewoon was blijven leven.

Bij mijn weten was Euronymous de katalysateur voor al die anderen om BM te beginnen spelen. Dat wel.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 01-03-2016 11:47 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

En om af te sluiten kan ik nog steeds genieten van early Hades, Helheim en Enslaved.
De enige pagan/viking metal die naam waardig, itt misbaksels als Manegarm, Solstafir en Lekmijnbatsen.


En nu gaan we vegen


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-03-2016 11:50 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Nog even over Mayhem. Ik heb er dus geen trvecvltjeugdsentiment bij. Pas een jaar of anderhalf geleden eens goed voor gaan zitten. Even los van of je er wat mee kan (da's iedereens goed recht) valt het me op dat Mayhem eigenlijk op elke plaat klinkt als Mayhem. En niet als standaard bm. Altijd iets unieks. Iets 'fris'. Vandaar mijn opmerking. Ik beluister 'm amper en ga ook vaker voor Grand Declaration, maar het klinkt niet outdated. Voor mij.



Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 01-03-2016 11:51 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Ochja, Helheim en Einherjer had je ook. Nee, nooit wat gedaan hier. Zooi die zéker de tand des tijds niet doorstaan heeft: Otyg en Storm!


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 01-03-2016 11:52 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Een aantal metalfans uit de jaren '90 hebben de tand des tijds helaas minder goed doorstaan. Niet zelden manifesteren ze zich anno 2016 als starter van menig debiel topic.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 01-03-2016 11:53 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 1 maart 2016 11:52 schreef Count Usher het volgende:
Een aantal metalfans uit de jaren '90 hebben de tand des tijds helaas minder goed doorstaan. Niet zelden manifesteren ze zich anno 2016 als starter van menig debiel topic.
Hier spreekt iemand uit diepe zelfkennis, hein.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 01-03-2016 12:31 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht



En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 01-03-2016 12:35 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2016 11:51 schreef Kvelgeest het volgende:
Ochja, Helheim en Einherjer had je ook. Nee, nooit wat gedaan hier. Zooi die zéker de tand des tijds niet doorstaan heeft: Otyg en Storm!


Helheim was redelijk kvlt.
Heb ze nog gezien in '97, en toen trapte de drummer het tijdens een nummer gewoon af.

Einherjer niet.

Ik verkoop trouwens Nordavind, original press, Moonfog records, disc met Noorse vlag. Very rare.
Doe één bod.


En nu gaan we vegen


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-03-2016 12:47 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2016 11:43 schreef caron het volgende:
Kennen jullie in Holland de uitdrukking "tand des tijds" dan niet?



Dat was wel duidelijk. De rest van je eerste post niet. Vandaar dat sommigen van ons om wat toelichting vroegen. Waar je overigens nog steeds niet op geantwoord hebt, behalve je ge-irriteerde reactie dat we belerend zijn en onszelf als de scenepolitie gedragen.


lampje


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-03-2016 13:24 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2016 12:47 schreef Lampje het volgende:
Dat was wel duidelijk. De rest van je eerste post niet. Vandaar dat sommigen van ons om wat toelichting vroegen. Waar je overigens nog steeds niet op geantwoord hebt, behalve je ge-irriteerde reactie dat we belerend zijn en onszelf als de scenepolitie gedragen.


Jaren 90 = opkomst van de black metal, lampje. Nu wil hij weten welke bandjes uit die tijd je nu nog goed vindt. Een nieuw BM topic dus eigenlijk maar dan met veel jeugdsentiment.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-03-2016 13:33 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2016 12:47 schreef Lampje het volgende:
Dat was wel duidelijk. De rest van je eerste post niet. Vandaar dat sommigen van ons om wat toelichting vroegen. Waar je overigens nog steeds niet op geantwoord hebt, behalve je ge-irriteerde reactie dat we belerend zijn en onszelf als de scenepolitie gedragen.


Ik heb ff een opzet gemaakt in het kader van "goed verhaal lekker kort" (hier thuis in Excel, samenvatting hieronder).

(A) Bands uit de jaren ’90 die er niet meer zijn, maar van wie het werk de tand des tijds heeft doorstaan:

(B) Bands uit de jaren ’90 die er nog wel zijn, maar van wie het werk de tand des tijds heeft doorstaan:

(C) Bands die er voor de jaren ’90 al waren, en in de jaren ’90 nog steeds, maar die er nu niet meer zijn, maar van wie het werk wel de tand des tijds heeft doorstaan:

(D) Bands die er voor de jaren ’90 al waren, en in de jaren ’90 nog steeds, en nu ook nog steeds, en die dan ook nog de tand des tijds doorstaan hebben:

(E) Net als (C), maar dan dat het werk uit de jaren ’90 wel de tand des tijds heeft doorstaan maar het werk van na de jaren ’90 niet:

(F) Net als (E), met het verschil dat ook het werk na de jaren ’90 de tand des tijds heeft doorstaan:

(G) Net als (D), maar dan dat alleen het jaren ’90 werk de tand des tijds doorstaan heeft:

(H) Net als (G), maar met dien verstande dat dan ook het werk na de jaren ’90 de tand des tijds heeft doorstaan:

Voor (C) tot en met (H) eventueel nog subcategorieën aan te brengen omdat eventueel het werk van vòòr de jaren '90 de tand des tijds niet heeft doorstaan, terwijl dat wel geldt voor het werk uit de jaren '90.
Svp minstens 3 bands per categorie.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 01-03-2016 13:34]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 01-03-2016 13:36 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Waarom heb ik pr3t? ('7


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-03-2016 13:42 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Trouwens nog Amorphis - Tales. Over platen gesproken die het níét overleefd hebben inderdaad. Manmanman, wat een droefenis. En dat terwijl ik de plaat erg hoog had staan.



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 01-03-2016 13:43 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2016 10:45 schreef Lampje het volgende:



Nile.
De laatste plaat spreekt me niet zo aan, maar toch blijft deze band kwaliteit leveren. Naar mijn mening missen ze echter wel krachtige frontman uitstraling die Chief Spires wel had. Live vind ik het dus saai overkomen tegenwoordig. Leuk hoor, dat ze zo goed kunnen instrumenteren, maar ik verwacht ook wel wat entertainment en aansporing tot te moeten gaan headbangen.




Met Jon Vesano was ook heel erg goed.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-03-2016 13:43 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Hahaha M, dat zijn meer opties dan ik in eerste instantie aan dacht !


[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 01-03-2016 13:44]


lampje


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 01-03-2016 13:57 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2016 13:42 schreef Dirge for november het volgende:
Trouwens nog Amorphis - Tales. Over platen gesproken die het níét overleefd hebben inderdaad. Manmanman, wat een droefenis. En dat terwijl ik de plaat erg hoog had staan.


Ik vond die drie jaar na release al gedateerd klinken. Maart goed, alles wat ze daarna uitbrachten klinkt anno 2016 best nog fris vind ik.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 01-03-2016 14:43 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2016 13:42 schreef Dirge for november het volgende:
Trouwens nog Amorphis - Tales. Over platen gesproken die het níét overleefd hebben inderdaad. Manmanman, wat een droefenis. En dat terwijl ik de plaat erg hoog had staan.


Klopt. Maar de nostalgiefactor doet het hem daar weer wel voor mij.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-03-2016 15:22 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dat had ik ook verwacht eerlijk gezegd. De nos-talgklier bleek uitgedroogd.



De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 01-03-2016 15:51 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht



Geinig, ik kan me zo gauw geen release voor oren houden die ik vroeger wel gaaf vond en nu niet meer.

Beetje nadenken en wie weet.




VIESPEUK!!!


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 01-03-2016 15:52 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Die eerste Amorphis, ik weet niet eens of ik die wel heb. Kwam eerder vandaag al een Stormblast tegen terwijl ik in mijn systeem heb dat ik die niet heb, maar het klopt indd dat ik die wat maanden geleden uit een aanbiedingsbak gegraaid heb. "Privilege of Evil" heb ik ooit een CD-single van op een metalmarkt gekocht. Niet erg bevredigend. "Tuonela" gekocht toen ik een jaar of vijftien was. Vond dat toen al licht-nichterige kitsch.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 01-03-2016 16:11 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 29 februari 2016 22:25 schreef Kvelgeest het volgende:
Het doel van deze topic is mij nog steeds erg duister, maar ik doe een gok:

Manes - Under ein blodraud maane
Mlölnir - Hinweg über die Tore der Zeit
Nagelfar - Hünengrab im Herbst
Burzum - alles
Darkthrone - A Blaze in the Northern Sky/Panzerfaust
Emperor - In the Nightside Eclipse
Marduk - Those of the Unlight
Gorgoroth - Pentagram
Aeternus - Beyond the Wandering Moon
Ulver - Bergtatt
Bestial Summoning - The Dark War Has Begun
Lugubrum- De Zuivering/De Totem
Grand Belial's Key - Mocking the Philanthropist
Nifelheim- Nifelheim
Pentacle - ...Rides the Moonstorm
Cradle of Filth - V Empire or Dark Faerytales in Phallustein t/m Cruelty and the beast toch eigenlijk ook wel
Covenant - In Times Before the Light

Veel Noorwegen, erg zwart. Ik vergeet vast veel.


Wat voor mij zeker de tand des tijds heeft doorstaan, is Gehenna - Second Spell, klinkt nog altijd geweldig imo...


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 01-03-2016 16:16 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Klopt. Rest van hun discografie is echter uttermatig. "First Spell' vond ik ooit geweldig, maar is bij nader inzien zeer iele, mager ingespeelde ideetjeskunst. Vanaf "Malice" werd het zaadt. "WW" leek even ergens op, maar was eigenlijk ook zonder inhoud. En die meeste recente is al helemaal een miskraam.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 01-03-2016 17:23 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2016 13:24 schreef XXL het volgende:
Jaren 90 = opkomst van de black metal, lampje. Nu wil hij weten welke bandjes uit die tijd je nu nog goed vindt. Een nieuw BM topic dus eigenlijk maar dan met veel jeugdsentiment.


Metal algemeen heeft na 2000 toch weinig wereldschokkends meer gekend.


En nu gaan we vegen


Northward
Usericon van Northward
Posted 01-03-2016 17:57 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Agalloch - Pale Folklore
Bathory - Hammerheart
Empyrium - Songs of Moors and Misty Fields
Falkenbach - Magni Blandinn Ok Megintiri
Immortal - At the Heart of Winter
Nagelfar - Hünengrab im Herbst
Neurosis - Souls at Zero
Osculum Infame - Dor-Nu-Fauglith
Rapture - Futile
Satyricon - Nemesis Divina
Sleep - Holy Mountain
Taake - Nattestid Ser Porten Vid
Ulver - Bergtatt
Warning - The Strength To Dream
While Heaven Wept - Sorrow of the Angels
Windir - Arntor

Om maar eens wat te noemen...

Non-metal nog veel meer natuurlijk.


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 01-03-2016 20:28 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Ik mis Rebel Extravanganza van satyricon en god-ver-dom-me: Waar is Anthems van Emperor?


Hafgufa


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen