IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Bands uit de jaren '90 die de tand des tijds doorstaan hebben. Vorige pagina | Volgende pagina
Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 21-04-2016 19:20 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

quote:
Op 21 april 2016 17:54 schreef faalhaas het volgende:
Alice In Chains


Dat heb ik vandeweek weer eens zitten luisteren en het is nog steeds vet ja.


5 Euro's? Op je muil!!


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 21-04-2016 22:00 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2016 17:52 schreef tomcat ha het volgende:
als iemand die regelmatig dissection en sacramentum op gitaar speelt kan ik je vertellen dat beide bands heel erg verschillend zijn. Sacramentum is eigenlijk vrij uniek en als het ergens op lijkt is het Unanimated. Maar goed Unanimated is ook zo'n beetje de papa van alle zweede melodic death/black bands.


Goeie post.

Unanimated zéér geloofwaardig, al wat het erna kwam van Zweeds was generisch tot miserabel met melodeath als triest eindpunt.

RIP.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 21-04-2016 22:01 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2016 22:00 schreef caron het volgende:
Goeie post.

Unanimated zéér geloofwaardig, al wat het erna kwam van Zweeds was generisch tot miserabel met melodeath als triest eindpunt.

RIP.


In dezelfde vein ook nog Vinterland.


En nu gaan we vegen


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 22-04-2016 0:15 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2016 16:51 schreef bokkie666 het volgende:
Nu bezig met de oude Kornalbums. De eerste is langzamer dan ik in mijn hoofd heb, misschien een iets te snel opgenomen tapeje gehad vroeger. Life is peachy vind ik toch net wat sterker dan het debuut, maar ik kan ze alle twee moeilijk uit zitten nu, merk ik.

Ieder album heeft een aantal fijne nummers, maar als geheel zijn ze niet echt te pruimen.

quote:
Demonstrating My Style is hét madballalbum!

Neen man! Superplaat wel, zoals alles wat ze vanaf het begin tot dan gemaakt hebben, maar Set It Off blijft voor mij wel dé plaat. Of Ball of Destruction


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 22-04-2016 2:53 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Ik kan dit topic alleen maar interpreteren als "bands die in de 90's begonnen zijn en nog steeds de moeite waard zijn". Daarvan ken ik er wel een paar:

- Moonspell
- Amorphis
- Borknagar
- Anathema

En dan heb ik er nog niet eens over nagedacht.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 22-04-2016 11:34 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

Amorphis? nee... zeker niet... heeft zeker de tand des tijds niet doorstaan..


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 22-04-2016 13:45 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2016 11:34 schreef DaVinz het volgende:
Amorphis? nee... zeker niet... heeft zeker de tand des tijds niet doorstaan..


+1 verworden tot een poppy fabrieksmetalbandje dat volledig is vastgeroest in 'de formule'....


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 22-04-2016 14:30 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

Eensch


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-04-2016 17:13 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2016 14:24 schreef BenKnuckles het volgende:
Madball - Set It Off. Doffe productie, maar een van de platen waar ik aan denk bij de term 'echte hardcore punk'.
The Dillinger Escape Plan - Calculating Infinity
Sick of It All - Scratch the Surface


Met Calculating Infinity ben ik het volkomen eens. Madball wat minder, klinkt toch vrij dof.

Ik denk dat The Promise van Ringworm (1993) heden ten dage in de hardcore-scene toch best wel hedendaags klinkt, eigenlijk. Openers Numb - Blind To Faith en Urine zijn de facto gewoon de nieuwe stijl NYHC die je overal hoort. De duistere, meer 'metal' kant van de latere nummers op het album komt dan weer terug in Blistered, Xibalba, Harm's Way, Suburban Scum etc. Die focus op midtempo grooves ligt er tegenwoordig ook dik op.

Kan natuurlijk ook een teken zijn van hoe hard de hardcore-scene stilstaat.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 22-04-2016 17:14]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-04-2016 17:37 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 april 2016 17:13 schreef iPim het volgende:
Kan natuurlijk ook een teken zijn van hoe hard de hardcore-scene stilstaat.
Dat dan weer wel. Als ze stilstaat, doet ze dat wel HARD!


When your people matter, menstrual health matters


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 22-04-2016 17:41 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 22 april 2016 17:13 schreef iPim het volgende:
Met Calculating Infinity ben ik het volkomen eens. Madball wat minder, klinkt toch vrij dof.

Ik denk dat The Promise van Ringworm (1993) heden ten dage in de hardcore-scene toch best wel hedendaags klinkt, eigenlijk. Openers Numb - Blind To Faith en Urine zijn de facto gewoon de nieuwe stijl NYHC die je overal hoort. De duistere, meer 'metal' kant van de latere nummers op het album komt dan weer terug in Blistered, Xibalba, Harm's Way, Suburban Scum etc. Die focus op midtempo grooves ligt er tegenwoordig ook dik op.

Kan natuurlijk ook een teken zijn van hoe hard de hardcore-scene stilstaat.
Klinkt The Promise niet iets te analoog? Net als Integrity.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-04-2016 18:04 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2016 17:41 schreef bokkie666 het volgende:
Klinkt The Promise niet iets te analoog? Net als Integrity.


Ik heb hier een remaster uit 2003 liggen :D

Zal wel cheaten zijn, maar het ging me meer om de muziek ipv hoe het destijds opgenomen is.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 23-04-2016 9:02 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Bedoeling van de topic waren gewoon releases die het nu nog altijd doen, als je ze op zet.

Niet bands en hun evolutie an sich.

Veel BM, als je die nu op zet, klinkt dat helemaal niet zo goed meer als destijds.

Veel oldschool daarentegen, blijft zwaar evil klinken.

Pestilence
Old Slayer
Sinister

Vooral Gothenburg valt zwaar door de mand, en de generische Noorse BM.


En nu gaan we vegen


hellhun
Usericon van hellhun
Posted 23-04-2016 10:10 by hellhun Wijzig reactieProfiel van hellhunQuote dit bericht

De beste albums van "The Melvins" zijn uit de 90 s, en nog spring levend, voor mij 1 van de betere bands.


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 23-04-2016 15:36 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2016 22:01 schreef caron het volgende:
In dezelfde vein ook nog Vinterland.


ik denk dat eigenlijk alle bands die redelijk nog echt de melodic black kant zijn het waard zijn. De laatste echte goede plaat van die scene zou ik Slaughtersun willen noemen.



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 25-04-2016 8:11 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Dubbeltje op zijn kant, Dawn heeft me nooit echt gepakt.


En nu gaan we vegen


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 25-04-2016 8:18 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2016 18:04 schreef iPim het volgende:
Ik heb hier een remaster uit 2003 liggen :D

Zal wel cheaten zijn, maar het ging me meer om de muziek ipv hoe het destijds opgenomen is.

Ik had The Promise nooit op die manier bekeken, maar het lijkt in ieder geval wel te kloppen. Nu besef ik ineens ook waar Blistered de mosterd haalt. Naast Strife, natuurlijk.

Xibalba heeft Disembodied ook weer naar boven gebracht. Ook zo'n band waar nog hevig van geleend wordt.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-04-2016 9:43 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Eigenlijk waren (voor mij) de jaren 80 de top jaren voor metal, maar de jaren 90 heeft ook wat pareltjes opgeleverd hoor:

Coronor - Mental Vortex
Psychotic Waltz - A Social Grace
Psychotic Waltz - Into the Everflow
Fates Warning - Parallels
Type O- - The Origin of the Feces
Death - Human
Death Angel - Act III
Megadeth - Rust In Peace
Queensryche - Empire
Obituary - Cause of Death
Carcass - Necroticism: Descanting the Insalubrious


When your people matter, menstrual health matters


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 25-04-2016 9:57 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2016 10:10 schreef hellhun het volgende:
De beste albums van "The Melvins" zijn uit de 90 s, en nog spring levend, voor mij 1 van de betere bands.





BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 25-04-2016 13:31 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

+1

Helden.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 25-04-2016 14:13 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Neurosis - Through Silver in Blood
Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞
My Bloody Valentine - Loveless
Slint - Spiderland

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 25-04-2016 14:14]



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 25-04-2016 17:52 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2016 14:13 schreef HierIsMike het volgende:
Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞



Echt wel, tijdloze plaat, net als opvolger Lift Your Skinny Fists Like Antennas To Heaven


... hoe de hazen lopen ...


hellhun
Usericon van hellhun
Posted 27-04-2016 13:09 by hellhun Wijzig reactieProfiel van hellhunQuote dit bericht

Is het dan "Het platen uit de 90s die je nu nog met plezier opzet" topic?

Skyforger "Kauja Pie Saules"


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 27-04-2016 13:17 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Sigur Rós - Ágætis Byrjun (1999)


... hoe de hazen lopen ...


hellhun
Usericon van hellhun
Posted 27-04-2016 13:39 by hellhun Wijzig reactieProfiel van hellhunQuote dit bericht

Bethlehem-Dark Metal

Bethlehem-Dictius Te Necare

Bethlehem-Sardonischer Untergang Im Zeichen Irreligiöser Darbietung

Nocte Obducta - Lethe (Gottvereckte Finsternis)

Falkenbach - ...En Their Medh Riki Fara...

Falkenbach - ...Magni Blandinn Ok Megintiri...

De albums van Forgotten Woods en Joyless

[Dit bericht is gewijzigd door hellhun op 27-04-2016 14:31]


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen