IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Coil (UK experimenteel)
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-03-2016 9:25 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ha! Geen Coil topic, zie ik. Ik draai deze Britse experimentele band praktisch grijs de laatste tijd. Het is lastig om de vinger erop te leggen, maar iets in de sound fascineert me.

Het is net zo lastig om uit te leggen hoe Coil klinkt. Industrial, tape loops, Ambient, op één plaat zelfs Acid House, psychedelische elektronica en af en toe gaat het in de richting een soort experimentele Trip Hop.

Het ouder werk maakt vaak gebruik van 'foute jaren '80' toetsen en sounds. Die worden echter ingezet op een manier zoals ik het nergens anders hoor.

(1986)

(2004)

Later meer. Fans?



williamblake
Usericon van williamblake
Posted 07-03-2016 9:39 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Yep. Geniale band. Favoriete albums:
Musick to play in the dark 1 & 2, Black light district, Time machines, ...and the ambulance died in his arms, Horse rotorvator,...

Die recente reissues zijn wel vervelend. Veel unreleased materiaal, maar is het nu officieel of niet? Komt een beetje over als lijkpikkerij, temeer daar de kwaliteit van het artwork ook maar matig is naar het schijnt.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-03-2016 9:44 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hmm geen idee, ik heb me niet verdiept in reissues so far. Favorieten hier:

Black Antlers
Horse Rotorvator
Loves Secret Domain (Acid House )
Musick to Play in the Dark
Scatology

In random volgorde. O wacht, dat is alles dat ik tot nu toe ken.

Ik lees nu overigens England's Hidden Reverse, de biografie over Coil, Current 93 en Nurse With Wound (en alles dat daarbij hoort/eraan vooraf ging, lees Throbbing Gristle, PTV etc.) In een dag bijna uitgelezen. Mooi spul!



Sater
Usericon van Sater
Posted 07-03-2016 10:34 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Briljante band. Musick (vooral deel 1), Horse Rotorvator, The Ape of Naples zijn mijn favorieten. Hun remixwerk voor NIN overklast het origineel. Volgens mij zijn deze opnamen vorig jaar als recoiled heruitgebracht. Ook erg goed is de verzamelaar Unnatural History 2 met de 'verloren' Hellraiser soundtrack, die te eng was om in de film gebruikt te worden.

Het is inderdaad oppassen voor bootleg reissues. Zag twee jaar terug stapels LP's liggen op de platenbeurs in Utrecht, maar de kwaliteit hiervan schijnt erbarmelijk te zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Sater op 07-03-2016 10:43]


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-03-2016 10:38 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Goed te weten! En bedankt voor de tips. Ik denk dat ik het vervolg begin met The Ape en Musick deeltje twee.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 09-03-2016 10:12 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

The Ape of Naples

Ik moet zeggen dat ik nog geen enkele release van Coil heb gehoord waar ik niets mee kan.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 24-03-2016 8:44 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

En we gaan verder met de ontdekkingsreis:

Zowel Scatology als The New Backwards bevallen me goed. Ik denk inmiddels dat ik oprecht niets tegen ga komen dat me tegenstaat.

Door England's Hidden Reverse ook erg benieuwd naar Worship the Glitch (ELPH) en Time Machines.



williamblake
Usericon van williamblake
Posted 24-03-2016 9:43 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Die ANS releases zijn ook nog wel cool. Drones die gemaakt zijn met de ANS synthesizer. Is dus een instrument dat tekeningen vertaalt naar geluid. Je tekent iets op een glasplaat die je in de synthesizer steekt en die zet dat dan om in geluid. Cool concept.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 24-03-2016 10:08 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Gaaf!



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 24-11-2016 13:57 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Weer flink aan de Coil de laatste tijd. Moeilijk in te schatten wat mijn favoriet is. Ik heb zojuist Born Again Pagans van Coil vs. ELpH beluisterd. Dergelijke ambient drones staan me wel aan.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-12-2020 16:36 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Musick to Play in the Dark en Worship the Glitch binnen op vinyl. Remasters zo te lezen. Jemigt, wat klinkt Musick tegek. Rust en ruimte in het geluid tot en met. Genieten geblazen. Worship moet ik nog gaan horen. Siked.



Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen