IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Asphalt Graves
Shreds of Sanity
Usericon van Shreds of Sanity
Posted 17-07-2016 18:28 by Shreds of Sanity Wijzig reactieProfiel van Shreds of SanityQuote dit bericht

Old school grind/death metal met Jason Netherton van Misery Index op vocals. Het klinkt als een nogal onwaarschijnlijke combinatie, maar samen met Gwar gitarist Brent Purgason en ex-The Black Dahlia Murder drummer Shannon Lucas (en de nog onbekende Adam Farris) vormt hij het erg goede Asphalt Graves. Met The New Primitive brengen ze een heerlijk plaatje dat zo begin jaren 90 op Earache uitgebracht had kunnen worden.

De covers van Nasum en Disrupt geven een aanwijzing in welke hoek je deze muziek moet zoeken. Ik hoor er vooral heel veel Terrorizer ten tijde van World Downfall in terug, maar naarmate het album vordert kruipt er wat meer melodie in de nummers. Ook nemen ze wat vaker het gas terug, wat in afsluiter Exit From Reality opeens uitmondt in een heel fijne Bolt Thrower groove.



Tussen het grote aanbod aan retro death metal bands valt Asphalt Graves op door geen middelmatige homage aan het Zweedse geluid te geven, maar een uitstekend death metal album in Amerikaanse grindstijl uit te brengen met erg welkome invloeden uit de oude Engelse school, gebracht met Nasum agressiviteit.

Aanrader.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-07-2016 19:13 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

De beschrijving klinkt goed, bedankt voor de tip!


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-07-2016 20:08 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Edit - Laat ik het maar gewoon ff in 1 post plakken:

Bij het lezen van de topicnaam moet ik aan de film 'Schatjes' denken.

Die clip klinkt trouwens zeker niet verkeerd. Goeie grunt ook.
Het hele album staat ook gewoon op youtube. 13 tracks (Waaronder 2 covers) in 24 minuten.



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 17-07-2016 20:19]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-07-2016 20:14 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 17-07-2016 20:19]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 17-07-2016 20:25 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Ik vond de zang juist een beetje saai. Die nummers, lekker kort ook.




VIESPEUK!!!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-07-2016 21:00 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Prima voor zo 'n paar nummertje tussendoor


When your people matter, menstrual health matters


Shreds of Sanity
Usericon van Shreds of Sanity
Posted 17-07-2016 22:21 by Shreds of Sanity Wijzig reactieProfiel van Shreds of SanityQuote dit bericht

Dat het album zo kort is vind ik een van de sterke punten. Die 25 minuten zijn zo voorbij waardoor het niet de kans krijgt saai te worden.

En dan zet je hem nog eens op.

[Dit bericht is gewijzigd door Shreds of Sanity op 17-07-2016 22:21]


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 18-07-2016 17:48 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2016 21:00 schreef Fusion het volgende:
Prima voor zo 'n paar nummertje tussendoor



Precies dat. Het rost lekker door, maar de hele plaat weet mijn aandacht niet vast te houden. In de shuffle-mix met alle andere MP3's is het dan best wel weer lekker.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-07-2016 2:37 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

BOSSEN ROSSEN ALS RICK ROSSEN HAHAHAHA


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-05-2017 19:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik snap het niet


signature


Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen