IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Spirit Adrift (doom metal - voor fans van Pallbearer) Volgende pagina
HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 10-08-2016 22:56 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Spirit Adrift is de band van Nate Garrett, die ook in de fantastische deathmetalband Gatecreeper en de blackmetalband Take Over and Destroy speelt. Dit jaar kwam de veelbelovende EP Behind - Beyond al uit, maar de debuutplaat genaamd Chained to Oblivion
is een flinke vooruitgang en is al te streamen.

Majestueuze doommetal met prachtige harmonieuze gitaarlijnen en bedreven cleane vocalen die me aan Pallbearer doen denken, dit is dan ook een inspiratie van Garrett. Het meest indrukwekkende is nog dat Garrett de plaat helemaal in zijn eentje heeft ingespeeld!

Voorproefje:




Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 11-08-2016 1:49 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Klinkt erg nice inderdaad.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 11-08-2016 7:20 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Erg fijne band ja. Album is al besteld.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 12-10-2017 9:02 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Nieuw album gaat helaas de verkeerde kant op imho. De doom elementen verdwijnen steeds meer naar de achtergrond en de vocalen zijn net over het randje van irritant hoog.

Vreselijk artwork ook, maar dat is ook iets persoonlijks. Lijkt wel een powermetal cover.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-10-2017 9:43 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Klinkt alsof je Pallbearer beschrijft. Toch nieuwsgierig, want ook die band heeft nog wel wat moois verstopt in de muziek.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-10-2017 9:49 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Het voorproefje hierboven klinkt echt bizar veel als Pallbearer. Wel fijn, maar dit is bijna eng. Ga de plaat wel eens op een rustig moment beluisteren.



verlepte theedoek
dikke doei
Usericon van verlepte theedoek
Posted 12-10-2017 10:05 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers

Wel een fijne plaat die nieuwe, maar iets minder 'spontaan' dan de vorigen.


www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 12-10-2017 13:11 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2017 9:49 schreef Dirge for november het volgende:
Het voorproefje hierboven klinkt echt bizar veel als Pallbearer. Wel fijn, maar dit is bijna eng. Ga de plaat wel eens op een rustig moment beluisteren.


Dat voorproefje is van de vorige plaat 'Chained To Oblivion'.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 12-10-2017 13:15 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2017 9:02 schreef Mark Z het volgende:
Nieuw album gaat helaas de verkeerde kant op imho. De doom elementen verdwijnen steeds meer naar de achtergrond en de vocalen zijn net over het randje van irritant hoog.

Vreselijk artwork ook, maar dat is ook iets persoonlijks. Lijkt wel een powermetal cover.


Het artwork is vreselijk, inderdaad, maar nog niet het vreselijkste. Dat is dat nieuwe logo. Goddamn, alsof je met een Italiaanse powermetalband te maken hebt. Als er iets ergs is is het wel zo'n band. Italiaanse metalbands szijn sowieso in de regel afgrijselijk.

Gelukkig maakt de muziek veel goed. Het klopt dat de doomelementen steeds meer aan het verdwijnen zijn, maar Nate toont met dit album wel veel meer een eigen gezicht en de nummers zijn gewoon compacter en blijven beter hangen nu. De vocalen vind ik prima te doen en zijn niet veel hoger dan op de vorige plaat.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 13-10-2017 12:23 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2017 13:11 schreef Buiksmurf het volgende:
Dat voorproefje is van de vorige plaat 'Chained To Oblivion'.



Haha het maffe is dat ik ook doelde op oudere Pallbearer. Maakt deze band dus een vergelijkbare transitie door?



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 20-10-2017 19:33 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Vandaag voor het eerst beluisterd. Even wennen, die nieuwe. Hij is vele malen gevarieerder dan de vorige plaat en vooral minder doom. Bij vlagen moet ik aan een tragere versie van Ride the Lightning denken, ook Nate's vocalen zijn af en toe wel erg Hetfield. Ik hoorde ook een aantal erg goede dingen: zoals Spectral Savior openbreekt met harmonieuze samenzang aan het einde is echt heel erg mooi.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 20-10-2017 19:34]



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 26-10-2017 16:33 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Na flink wat luisterbeurten: damn, dit is echt een hele goede plaat. Een gruwelijk grote vooruitgang ten opzichte van het vorige werk. De nieuwe Pallbearer wordt per beluistering minder, maar deze lijkt alleen maar beter te worden. Het songmateriaal is gruwelijk pakkend en sterk, maar ook diepgaand en complex. Heerlijk gitaarwerk!



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 08-03-2019 8:04 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Nieuwe single is nog erger. Zelden zo snel een aversie voor een band ontwikkeld.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 08-03-2019 11:15 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Dit is de nieuwe track:



Ik vind het lekker klinken! Het lijkt er wel op dat de doom-invloeden nu echt op de achtergrond liggen.



WMP
Usericon van WMP
Posted 08-03-2019 12:46 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Ik krijg er een beetje een (latere) Lake of Tears-gevoel bij. Klinkt niet verkeerd.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 08-03-2019 21:49 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2019 11:15 schreef HierIsMike het volgende:
Dit is de nieuwe track:



Ik vind het lekker klinken! Het lijkt er wel op dat de doom-invloeden nu echt op de achtergrond liggen.


Inderdaad minder doom, maar dat is zeker niet erg.
Het doet mij erg aan Eternal Champion denken en laat ik dat nou een te gekke band vinden.

Supervet nummer.

Gebaseerd op dit nummer komt die nieuwe plaat in mijn top 3 aan het einde van het jaar.

Hier de videoclip :



bub


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 08-03-2019 21:57 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

Damn, helaas ben ik het met Mark Z. eens dit is echt niet best. De vorige plaat was geweldig, maar als dit de kant is waar men heen gaat... sorry... dan zijn ze me echt kwijt.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 08-03-2019 22:50 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 08-03-2019 22:51]


bub


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 08-03-2019 22:50 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

.


bub


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-03-2019 10:40 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Lekker nummer, maar ik vind die zang enorm storend.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 18-04-2019 19:53 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/






Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 01-05-2019 11:13 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2019 8:04 schreef Mark Z het volgende:
Nieuwe single is nog erger. Zelden zo snel een aversie voor een band ontwikkeld.


En nu blijken ze op 14 september in de Little Devil te staan.. Ga ik toch even kijken waarschijnlijk


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 01-05-2019 19:52 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Zag het, ja! Weet nog niet of ik kan, maar vet dat ze in Europa gaan touren.



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 13-05-2019 10:51 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

De plaat nu een aantal keren gehoord (mp3) en de elpee net binnen welke nu zijn rondjes draait.

Sterke plaat hoor welke meer in het verlengde van hun vorige plaat: Curse Of Conception ligt.
Wederom ietsje meer heavy metal dan doom maar ik vind dat wel lekker.
Hear Her is favoriet. Wat een nummer!


bub


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-08-2020 0:53 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 17-08-2020 17:06 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Die zanglijnen. Ergens tussen Ghost en Mastodon.
Ik trek het niet.

Als dit nummer representatief is voor de gehele nieuwe plaat, dan sla ik hem over.

Die disco drum beat rond 2m55.

Het nummer 3 keer gehoord en hoe vaker ik dit nummer hoor, hoe kutter het wordt.
Jammer.






bub


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen