IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Artikel in NRC over de kaping van de metallook door de mainstream Vorige pagina | Volgende pagina
IngekankerdeHaat
Usericon van IngekankerdeHaat
Posted 02-11-2016 9:42 by IngekankerdeHaat Wijzig reactieProfiel van IngekankerdeHaatQuote dit berichthttp://www.pourlhistoire.com/docu/voyage-celine.pdf

Ik zie oprecht het gehele probleem niet. "Metal", zeker sinds er geld genoeg in omgaat om merchandise te fabriceren, is zelf ook maar een trend die aansluit op de mainstreamontwikkeling van een speurtocht naar authenticiteit die handen ineengeslagen heeft met de commercie om mensen dat idee te brengen.
Mensen die denken dat "de metalscene" een spirituele autarkie is die niets met de massamens te maken heeft zijn niet goed bij hun hoofd.


"Trommelen omdat de maan er is, trommelen omdat de maan er niet is."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-11-2016 11:11 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Varg zou het moeten horen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


IngekankerdeHaat
Usericon van IngekankerdeHaat
Posted 02-11-2016 11:23 by IngekankerdeHaat Wijzig reactieProfiel van IngekankerdeHaatQuote dit berichthttp://www.pourlhistoire.com/docu/voyage-celine.pdf

Je kan veel van Varg vinden, naast dat hij briljant muzikant is, maar dat de metalscene slechts een aansluiting op een daarvoorafgaand proces is, en dus niet iets bijzonder op zichzelfstaands, heeft hij zeker begrepen, met zijn boerderij.


"Trommelen omdat de maan er is, trommelen omdat de maan er niet is."


EchteInternetKrijger
Usericon van EchteInternetKrijger
Posted 02-11-2016 13:41 by EchteInternetKrijger Wijzig reactieProfiel van EchteInternetKrijgerQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2016 20:18 schreef TUFKAM het volgende:
Zag hier nog zo een gangster neger rondlopen vanmiddag, met een iron maiden shirt aan. dan moet je toch wel even hard lachen.


geen zorgen, dat heeft men ook altijd bij het zien van een pauper uit Rotjeknor die na het herhaaldelijk aftrekken op Sons of Anarchy ineens ook de 1% MC-er uit zit te hangen


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2016 16:15 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2016 20:11 schreef The_Black_Dragon het volgende:
dat mijn bloed deed koken.


:')

Heb jij al haartjes? [/faalhaas]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


The_Black_Dragon
Usericon van The_Black_Dragon
Posted 02-11-2016 19:52 by The_Black_Dragon (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van The_Black_DragonQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2016 16:15 schreef Onweerwolf het volgende:
:')

Heb jij al haartjes? [/faalhaas]


En niet zo'n beetje ook. Dank je.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 02-11-2016 20:13 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2016 21:49 schreef The_Black_Dragon het volgende:
Ik vond het opmerkelijk dat er een artikel over metal in de NRC stond. En de trend vind ik zelf zeer walgelijk. Ik ben slechts benieuwd naar in hoeverre het een ander wel of niet boeit.


Het zal me de reet roesten. Van mij mag iedereen morgen een Burzum shirtje aan.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 02-11-2016 20:18 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2016 8:22 schreef Fusion het volgende:
Niemand kleedt zich zoals ie wilt. Je bent n slaaf van sociale druk


Nou nou, dat is ook wel wat overdreven. Voor mij is kleding vooral twee dingen: een (voor de verandering welkome)sociale conventie en een plek om mijn portemonnee en mijn sleutels in te bewaren. Buiten dat is er niks of niemand die mij al dan niet impliciet iets oplegt over wat ik wel of niet moet dragen, denk ik.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 02-11-2016 20:28 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ja, maar je wilt ook niet voor lul lopen. Je denkt na over wat je aantrekt. En dat is niet voor jezelf maar omdat je je lekkerder in je vel voelt als je er niet als een malloot bij loopt met een onderbroek op je hoofd. Het is uiterlijk vertoon.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 02-11-2016 20:29]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 02-11-2016 20:33 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Nee, dat boeit me werkelijk niets, hoe het er uitziet. Zelf zie ik het namelijk nooit. Het moet goed zitten, slijtvast en niet te besmettelijk zijn, en graag zwart of een andere donkere kleur omdat dat zo lekker opwarmt in de zon. That's it.

Edit: een onderbroek op mijn hoofd zie ik inderdaad niet zitten, al was het maar omdat het niet praktisch is. Wat voor doel zou dat dienen?

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 02-11-2016 20:34]



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 02-11-2016 20:39 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Als het regent en je toch je oren vrij wilt houden bijv voor een koptelefoon.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 02-11-2016 20:40 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Een situatie waar ik eigenlijk nooit in verkeer, maar ik ga hem onthouden. Geen idee wat voor maat onderbroek ik dan zou moeten kopen.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 02-11-2016 20:43 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ligt eraan hoe groot je oren zijn.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-11-2016 21:58 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Wat een geneuzel om niets.

Ik stel voor dat metalheads zich nu ook niet meer mainstream kleden maar zich aan hun eigen dresscode houden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 02-11-2016 21:59 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Nee, metalheads moeten nu juist keihard mainstream gaan. Lekker anti!



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-11-2016 22:03 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2016 21:59 schreef Negatieveling het volgende:
Nee, metalheads moeten nu juist keihard mainstream gaan. Lekker anti!


Flikker op man.

Ik draag altijd camobroeken vanwege de handige zakken maar die trend lijkt in mainstreamland al weer voorbij te zijn.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-11-2016 22:14 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

En dat kan geen blauw, of zwart of grijs zijn. Dat moet met van die vlekken. Huh?

smoeilijk.

Gelukkig ben ik geen echte metalhead.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 03-11-2016 0:28 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Sterker nog, ik kan me de laatste keer niet eens meer heugen dat ik publiekelijk een metal shirt droeg. misschien dat ik morgen een "jezus redt" shirt aan trek en dan wachten op een christen die schuimbekkend gaat roepen van 'jij bent een atheist, dat mag jij niet dragen!' Of een shirt met een afbeelding van een paard en dan als er een ruiter langskomt en die vraagt van 'goh, kun jij paardrijden?' Dat ik dan ga van 'nee, en ik houd ook niet eens van paarden ook niet.' Of misschien trek ik een tuinbroek aan en ga naar de lokale tuinmarkt en wanneer er een verkoper op me afkomt dan zeg ik keihard: "ik woon op twee hoog zonder balkon", gewoon om de haat uit de ogen te zien spatten. Of een ajax shirt en dan als iemand vraagt of ik de wedstrijd van zondag gezien heb dat ik dan zeg van 'nee, voetbal vind ik stom'. Kan ook een psv shirt zijn trouwens, ik ben niet racistisch.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-11-2016 7:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

En als ik een wifebeater aan doe sla ik mn vrouw ook niet, ik ben nog niet getrouwd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 03-11-2016 7:49 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Wat een gelul om niets. Kokend bloed en ervan walgen, dat doe je als tiener misschien omdat niemand precies dat leuk mag vinden wat je zelf leuk vind. Als je je zó druk kunt maken om een kortstondige modegril ben je niet helemaal goed bezig, denk ik dan. Lekker belangrijk hoe een ander er bij loopt.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 03-11-2016 8:46 by EINDBAAS Wijzig reactieProfiel van EINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2016 19:52 schreef The_Black_Dragon het volgende:
En niet zo'n beetje ook.


Jammer. [/Onweerwolf]


...niets is wat het lijkt...


innuendo
Usericon van innuendo
Posted 03-11-2016 8:50 by innuendo Wijzig reactieProfiel van innuendoQuote dit bericht

Inderdaad. Een bak koffie erbij en rustig wachten tot het overgewaaid is. Volgend jaar dragen al die mensen weer wat anders. De enige hype die van mij niet snel genoeg kan eindigen, is die van de vinyl. Wat zijn lp's achterlijk duur geworden inmiddels...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-11-2016 13:28 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2016 22:03 schreef XXL het volgende:
Ik draag altijd camobroeken vanwege de handige zakken


+1


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-11-2016 13:30 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2016 8:50 schreef innuendo het volgende:
Inderdaad. Een bak koffie erbij en rustig wachten tot het overgewaaid is. Volgend jaar dragen al die mensen weer wat anders. De enige hype die van mij niet snel genoeg kan eindigen, is die van de vinyl. Wat zijn lp's achterlijk duur geworden inmiddels...


Vinyl is voor verzamelautisten, niet voor muziekliefhebbers.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 03-11-2016 14:58 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

het geheel doet me enigzins aan deze passende cartoon denken...




[Dit bericht is gewijzigd door williamblake op 03-11-2016 14:58]



Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen