IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Artikel in NRC over de kaping van de metallook door de mainstream Vorige pagina | Volgende pagina
The_Black_Dragon
Usericon van The_Black_Dragon
Posted 03-11-2016 15:33 by The_Black_Dragon (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van The_Black_DragonQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2016 8:46 schreef EINDBAAS het volgende:
Jammer. [/Onweerwolf]


Zal er de volgende keer een vaatje zout bij zetten


innuendo
Usericon van innuendo
Posted 03-11-2016 17:20 by innuendo Wijzig reactieProfiel van innuendoQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2016 13:30 schreef Onweerwolf het volgende:
Vinyl is voor verzamelautisten, niet voor muziekliefhebbers.


Haha, inmiddels wel ja en daar maken de platenmaatschappijen handig gebruik van. Voor mij was vinyl een jaar of tien geleden een mooi middel om voor weinig geld goede oude platen te kopen. Veel seventies rock (waar ik erg van houd) is vaak beter op vinyl verkrijgbaar. Op de vrijmarkt denken veel malloten dat hun oude vinyl hun gewicht in goud waard is en proberen ze zonder blikken of blozen hun oude Dire Straits lp te verkopen voor een tientje.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 10-11-2016 13:52 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2016 20:11 schreef The_Black_Dragon het volgende:
Hier het artikel:
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/27/wat-weet-jij-van-de-band-die-op-je-t-shirt-staat-4285234-a1528788?utm_source=nrc.nl&utm_medium=whatsapp


Moest het toch even opzoeken...


Hristo
Usericon van Hristo
Posted 11-11-2016 8:11 by Hristo Wijzig reactieProfiel van HristoQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2016 20:54 schreef F.Jacobse het volgende:
Ik zei het een tijdje geleden ook al een keer ergens. Niet alleen de shirts. Jongedames zie je tegenwoordig op hoge nikes, een stretchbroek, shirtje en een (nep)leren motorjas.

Zo zag ik er ook uit toen ik 20 oid was. (1989)





Beste post van de thread.


KVLT. THE GAME IS KVLT.


Hristo
Usericon van Hristo
Posted 11-11-2016 8:15 by Hristo Wijzig reactieProfiel van HristoQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2016 9:42 schreef IngekankerdeHaat het volgende:
Ik zie oprecht het gehele probleem niet. "Metal", zeker sinds er geld genoeg in omgaat om merchandise te fabriceren, is zelf ook maar een trend die aansluit op de mainstreamontwikkeling van een speurtocht naar authenticiteit die handen ineengeslagen heeft met de commercie om mensen dat idee te brengen.
Mensen die denken dat "de metalscene" een spirituele autarkie is die niets met de massamens te maken heeft zijn niet goed bij hun hoofd.


Beste post van de thread.


KVLT. THE GAME IS KVLT.


Hristo
Usericon van Hristo
Posted 11-11-2016 8:16 by Hristo Wijzig reactieProfiel van HristoQuote dit bericht

quote:


Ik draag altijd camobroeken vanwege de handige zakken maar die trend lijkt in mainstreamland al weer voorbij te zijn.


Zozo


KVLT. THE GAME IS KVLT.


Hristo
Usericon van Hristo
Posted 11-11-2016 8:19 by Hristo Wijzig reactieProfiel van HristoQuote dit bericht

Is ook gewoon lelijk, dat lettertype



KVLT. THE GAME IS KVLT.


Hristo
Usericon van Hristo
Posted 11-11-2016 8:22 by Hristo Wijzig reactieProfiel van HristoQuote dit bericht

Gewoon shirts van bandnamen die niet compatibel zijn met pc.

Anthrax

Maken nog degelijke muziek ook



KVLT. THE GAME IS KVLT.


Hristo
Usericon van Hristo
Posted 11-11-2016 8:25 by Hristo Wijzig reactieProfiel van HristoQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2016 7:49 schreef Ralph het volgende:
Wat een gelul om niets. Kokend bloed en ervan walgen, dat doe je als tiener misschien omdat niemand precies dat leuk mag vinden wat je zelf leuk vind. Als je je zó druk kunt maken om een kortstondige modegril ben je niet helemaal goed bezig, denk ik dan. Lekker belangrijk hoe een ander er bij loopt.


Dat anderen jouw outfit gaan kopiëren lijkt me dan ook nihil.


KVLT. THE GAME IS KVLT.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-11-2016 8:27 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2016 8:16 schreef Hristo het volgende:
Zozo


Wat is je punt?

Nu kan ik ze niet meer voor een knaak en een bos wortels op elke hoek van de straat kopen maar moet ik weer meer naar de dumpshop.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hristo
Usericon van Hristo
Posted 11-11-2016 8:32 by Hristo Wijzig reactieProfiel van HristoQuote dit bericht

Als het enkel voor het gebruiksgemak is, waarom dan de camo-print?

In Stock Americain vrij goedkoop te krijgen nog.

[Dit bericht is gewijzigd door Hristo op 11-11-2016 8:33]


KVLT. THE GAME IS KVLT.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-11-2016 8:42 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2016 8:32 schreef Hristo het volgende:
Als het enkel voor het gebruiksgemak is, waarom dan de camo-print?



Ook gebruiksgemak. Als ik dan een keer loop te smeren met koffie of met een zatte kop de uien en saus van mijn hamburger laat flikkeren vallen de vlekken minder op.

Je wil er natuurlijk toch een beetje netjes bij blijven lopen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hristo
Usericon van Hristo
Posted 11-11-2016 8:46 by Hristo Wijzig reactieProfiel van HristoQuote dit bericht

Gebruiksgemak



KVLT. THE GAME IS KVLT.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 11-11-2016 21:48 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-11-2016 23:13 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik vind het best grappig dat de media bepalen dat metalheads flippen vanwege deze hype.

Heeft één van jullie al iemand in zijn metalvriendenkring daadwerkelijk zien flippen?



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-11-2016 23:16 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Wat een geklaag om niets. Trump is de nieuwe president van de VS, maar nee, we gaan ons druk maken over shirtopdrukken. Mensen hebben tegenwoordig veel te veel vrije tijd.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-11-2016 23:17 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

@ XXL: Geen idee, ik heb geen vrienden, hehe. Laat staan metalvrienden.

Roy donders heeft een zwart bomberjack aan, zie ik net. Godver. Komen die wéér in de mode?




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 11-11-2016 23:18]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-11-2016 23:20 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 11 november 2016 23:16 schreef Mark het volgende:
Wat een geklaag om niets. Trump is de nieuwe president van de VS, maar nee, we gaan ons druk maken over shirtopdrukken. Mensen hebben tegenwoordig veel te veel vrije tijd.


Ja, laten we ons druk maken om alles!

Nee, toch. Dichtbij houden.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 11-11-2016 23:48 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht



LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 11-11-2016 23:50 by jeroen83 Wijzig reactieProfiel van jeroen83Quote dit bericht

Maar is er hier al iemand zo'n mainstrain persoon met een metalshirt tegengekomen. Ik zelf nog niet.


Never have so many sacrificed so much for so few


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-11-2016 23:58 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Hoe kun je zien of iemand met een metalshirt mainstream is?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-11-2016 0:02 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

En wie interesseerd het wat?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Vonn.Esch
Usericon van Vonn.Esch
Posted 12-11-2016 0:21 by Vonn.Esch Wijzig reactieProfiel van Vonn.EschQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2016 23:58 schreef Mark het volgende:
Hoe kun je zien of iemand met een metalshirt mainstream is?




Ik kwam een jaar geleden wel veel metaldames tegen. Mooier dan gemiddeld zeg maar... Bleek het een modedingetje te zijn, leren jasje, strakke jeans.

Mooi toch.

Ga klagen bij de bands die dik verdienen aan de H&M shirts, als je zonodig moet klagen.


IngekankerdeHaat
Usericon van IngekankerdeHaat
Posted 12-11-2016 10:54 by IngekankerdeHaat Wijzig reactieProfiel van IngekankerdeHaatQuote dit berichthttp://www.pourlhistoire.com/docu/voyage-celine.pdf

quote:
Op 11 november 2016 8:16 schreef Hristo het volgende:
Zozo
Ja, het is een rebel, maar moet ook niet onderschat worden als kritisch zwaargewicht.


"Trommelen omdat de maan er is, trommelen omdat de maan er niet is."


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 12-11-2016 14:20 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

ze moeten doen wat ze zelf willen. mainstream mode cultuur is altijd al oppervlakkig en dom geweest en dat is nu niet anders.



Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen