IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Zhrine (Island, death / black)
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-11-2016 14:04 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Zhrine is een jonge band uit Ijsland, met enkele leden van aanverwante bands in de gelederen. Dit jaar kwam hun debuut 'Unortheta' uit op Season of Mist en die plaat wil ik graag even onder de aandacht brengen.

De openingstrack, 'Utopian Warfare', is meteen ijzersterk. De band neemt met een verstild intro de tijd om de spanning op te bouwen. Halverwege de track maakt de band duidelijk waar ze voor gekomen is: een woeste mix van black en death metal, met loodzwaar op elkaar in beukende riffs van stijfbevroren, knarsend ijs. Speciale aandacht voor de vocalen: een diep, beestachtig gebrul, nauwelijks meer herkenbaar als menselijk.

In al dit geweld vindt de band dan toch weer plek voor verstilling en meditatie: tegen het einde komt het motief uit het intro weer terug. Ik vind het een fantastische, verslavende track.

In ieder geval te bewonderen op Roadburn 2017.



Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-11-2016 19:05 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Zo! Dat duurde eigenlijk gewoon te kort, wat een geweldig nummer!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 19-11-2016 19:32 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Het is IJsland ipv Ijsland


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-11-2016 9:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2016 19:05 schreef F.Jacobse het volgende:
Zo! Dat duurde eigenlijk gewoon te kort, wat een geweldig nummer!





signature


IngekankerdeHaat
Usericon van IngekankerdeHaat
Posted 20-11-2016 9:37 by IngekankerdeHaat Wijzig reactieProfiel van IngekankerdeHaatQuote dit berichthttp://www.pourlhistoire.com/docu/voyage-celine.pdf

Ik hoor er WitTR in. Erg gaaf, erg lekker.


"Trommelen omdat de maan er is, trommelen omdat de maan er niet is."


Vonn.Esch
Usericon van Vonn.Esch
Posted 20-11-2016 11:47 by Vonn.Esch Wijzig reactieProfiel van Vonn.EschQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2016 9:37 schreef IngekankerdeHaat het volgende:
Ik hoor er WitTR in. Erg gaaf, erg lekker.

Knurft.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-11-2016 12:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2016 14:04 schreef M. het volgende:
Zhrine is een jonge band uit Ijsland, met enkele leden van aanverwante bands in de gelederen. Dit jaar kwam hun debuut 'Unortheta' uit op Season of Mist en die plaat wil ik graag even onder de aandacht brengen.

De openingstrack, 'Utopian Warfare', is meteen ijzersterk. De band neemt met een verstild intro de tijd om de spanning op te bouwen. Halverwege de track maakt de band duidelijk waar ze voor gekomen is: een woeste mix van black en death metal, met loodzwaar op elkaar in beukende riffs van stijfbevroren, knarsend ijs. Speciale aandacht voor de vocalen: een diep, beestachtig gebrul, nauwelijks meer herkenbaar als menselijk.

In al dit geweld vindt de band dan toch weer plek voor verstilling en meditatie: tegen het einde komt het motief uit het intro weer terug. Ik vind het een fantastische, verslavende track.

In ieder geval te bewonderen op Roadburn 2017.



Had nav je tip deze track een paar keer gedraaid, puik spul, ja Binnenkort maar eens het album op de kop tikken.
quote:
Op 19 november 2016 19:05 schreef F.Jacobse het volgende:
Zo! Dat duurde eigenlijk gewoon te kort, wat een geweldig nummer!


Nummer vliegt voorbij inderdaad

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 20-11-2016 12:36]


I wish I was a butterfly


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 28-11-2016 11:49 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 20 november 2016 9:37 schreef IngekankerdeHaat het volgende:
Ik hoor er WitTR in. Erg gaaf, erg lekker.

Ik hoor er van alles in, maar WITTR? Dat haal ik er echt niet uit. Met een beetje goede wil misschien in de krijs. Dan ligt een vergelijking met Deathspell Omega toch meer voor de hand.
In ieder geval: moeilijk gave plaat. Subtieler dan ik verwachtte op basis van de omschrijvingen. Fijne dynamiek, af en toe een postrockpassage en lekker kil sfeertje.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 28-11-2016 12:09 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Dit is mij veel te gepolijst allemaal.

quote:
Op 19 november 2016 14:04 schreef M. het volgende:
woeste...
loodzwaar...
beukende ...
geweld ...

Leugens.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 28-11-2016 12:13]


Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen