IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Communisme Vorige pagina | Volgende pagina
Pluijzer
Höj höj
Usericon van Pluijzer
Posted 18-07-2004 2:41 by Pluijzer Wijzig reactieProfiel van PluijzerQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2004 2:38 schreef ElitE het volgende:
waarom heeft ze geen betere baan dan? moet ze maar een opleiding volgen oid.

Mischien heeft ze daar de de inteligentie niet voor, en hoe zou ze dat moeten doen zonder geld

quote:
om ook eens met een voorbeeld te komen: gister zater er 2 surinamers(rond de 20) in de bus en zaten te praten over hun baantje, zegt er een: "ik werk nu 2 dagen in week, en vind het veelste veel, ik begrijp niet dat mensen fulltime kunnen werken"

dit is gewoon ziekelijk, 40 uurtjes werken is al zo lui en verwent.

Ja klopt, maar mischien wel lui maar niet verwent want als die surinamer rond kan komen en te vreden is met het geld wat hij verdient, dan is het toch goed zo???

[Dit bericht is gewijzigd door Pluijzer op 18-07-2004 2:43]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-07-2004 2:45 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 juli 2004 2:34 schreef Pluijzer het volgende:
gewoon nederland

laat dat dan ook zien aan je taalgebruik..

quote:
ja

Ik heb het niet over lui, jij hebt het over lui

door alles gelijk te verdelen zal luiheid een stuk efficienter zijn.

als je harder werkt heeft dat weinig voordeel voor jezelf, als je langzaam werkt wel omdat je je geld toch wel krijgt en er niet veel voor gedaan hebt.

communisme stimuleert luiheid, wat ook gebleken is in de voormalige CCCP(en de luiheid is nog steeds aanwezig onder de bevolking)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-07-2004 2:48 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 juli 2004 2:41 schreef Pluijzer het volgende:
Mischien heeft ze daar de de inteligentie niet voor, en hoe zou ze dat moeten doen zonder geld

moeten de rijken eronder lijden dat zij dom is?

quote:
Ja klopt, maar mischien wel lui maar niet verwent want als die surinamer rond kan komen en te vreden is met het geld wat hij verdient, dan is het toch goed zo???

hij zei ook dat hij 5 euro per uur verdiende, dat is dan 80 euro in de week...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Pluijzer
Höj höj
Usericon van Pluijzer
Posted 18-07-2004 2:48 by Pluijzer Wijzig reactieProfiel van PluijzerQuote dit bericht

Als mensen lui zijn, waarom dan hard werken om vervolgens je geld aan rotzooi te verspillen.

Ja mijn spelling is inderdaag niet echt super, het is laat en mijn seroquel begint te werken.


Pluijzer
Höj höj
Usericon van Pluijzer
Posted 18-07-2004 2:51 by Pluijzer Wijzig reactieProfiel van PluijzerQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2004 2:48 schreef ElitE het volgende:
moeten de rijken eronder lijden dat zij dom is?

Jij vind lijden minder geld verdienen? dan is mijn antwoord ja!

quote:
hij zei ook dat hij 5 euro per uur verdiende, dat is dan 80 euro in de week...
Mischien woont hij bij zijn ouders/familie of weet ik het, als hij tevreden is met 80 euro is het mij goed, ookal lijkt me dit sterk omdat het minimum loon van een volwassenen meer is dan 5 euro.

Maar!! Als hij bijstand aanvraagd of huursubsidie of wat dan ook (zoals mijntante ) ja dan ik hij lui ende verwend


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-07-2004 2:52 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 juli 2004 2:48 schreef Pluijzer het volgende:
Als mensen lui zijn, waarom dan hard werken om vervolgens je geld aan rotzooi te verspillen.

Ja mijn spelling is inderdaag niet echt super, het is laat en mijn seroquel begint te werken.

het zit in de mens lui te worden, het wil niet zeggen dat de mens lui is.

wat noem jij geld verspillen? een groter huis een zwembad een grotere auto?
Dat is geen verspillen de eigenaar wil dat als aanvulling voor zijn geluk. Daarom is er geld uitgevonden de mens mag ermee doen wat hij ermee wil doen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Pluijzer
Höj höj
Usericon van Pluijzer
Posted 18-07-2004 2:53 by Pluijzer Wijzig reactieProfiel van PluijzerQuote dit bericht

Geluk...*zucht*


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-07-2004 2:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 juli 2004 2:51 schreef Pluijzer het volgende:
Jij vind lijden minder geld verdienen? dan is mijn antwoord ja!

als het communisme zo'n goed systeem is waarom "verplicht" je mensen iets goeds te doen en waarom komt dat dan niet uit zijzelf?

[/quote]Mischien woont hij bij zijn ouders/familie of weet ik het, als hij tevreden is met 80 euro is het mij goed, ookal lijkt me dit sterk omdat het minimum loon van een volwassenen meer is dan 5 euro.

Maar!! Als hij bijstand aanvraagd of huursubsidie of wat dan ook (zoals mijntante ) ja dan ik hij lui ende verwend[/quote]
zou kunnen maar ik acht de kasn hiervoor zeer klein, als hjij het husi uitgaat zal harder moeten werken of een uitkering aan moeten vragen, het een is wel makkelijker als het ander he...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-07-2004 2:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 juli 2004 2:53 schreef Pluijzer het volgende:
Geluk...*zucht*

agosj wil je erover praten


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Pluijzer
Höj höj
Usericon van Pluijzer
Posted 18-07-2004 3:02 by Pluijzer Wijzig reactieProfiel van PluijzerQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2004 2:56 schreef ElitE het volgende:
als het communisme zo'n goed systeem is waarom "verplicht" je mensen iets goeds te doen en waarom komt dat dan niet uit zijzelf?
iedereen is gelijk en moet gelijk behandeld worden. In comminisme is er geen sprakenvan rijk en arm, iedereen heeft wat hij nodig heeft en geluk komt vanzelf.

quote:
zou kunnen maar ik acht de kasn hiervoor zeer klein, als hjij het husi uitgaat zal harder moeten werken of een uitkering aan moeten vragen, het een is wel makkelijker als het ander he...

Waarvoor acht je de kans zeer klein,...als je denkt dat het het 2e is heb ik je volgens mij toch gelijk gegeven?


Pluijzer
Höj höj
Usericon van Pluijzer
Posted 18-07-2004 3:03 by Pluijzer Wijzig reactieProfiel van PluijzerQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2004 2:56 schreef ElitE het volgende:
agosj wil je erover praten

O je berijp het verkeerd...ik bedoelde met geluk...*zucht* dat geld NIET gelukkig maakt, ik bedoelde niet dat ik niet gelukkig ben...o wat ben ik gelukkig

[Dit bericht is gewijzigd door Pluijzer op 18-07-2004 3:04]


Pluijzer
Höj höj
Usericon van Pluijzer
Posted 18-07-2004 3:06 by Pluijzer Wijzig reactieProfiel van PluijzerQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2004 2:56 schreef ElitE het volgende:
zou kunnen maar ik acht de kasn hiervoor zeer klein, als hjij het husi uitgaat zal harder moeten werken of een uitkering aan moeten vragen, het een is wel makkelijker als het ander he...


Uit welk land kom je eigenlijk?

Wij hebben 2 totaal verschillende vizies, en we gaan er zo niet uit komen en ik ga naar bed..doei

[Dit bericht is gewijzigd door Pluijzer op 18-07-2004 3:08]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-07-2004 3:07 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 juli 2004 3:02 schreef Pluijzer het volgende:
iedereen is gelijk en moet gelijk behandeld worden. In comminisme is er geen sprakenvan rijk en arm, iedereen heeft wat hij nodig heeft en geluk komt vanzelf.


ten eerste: De mens is niet gelijk, we hebben allemaal een ander uiterlijk andere talenten, ander lichaam, enz. hoe kan je de mens dan als gelijk zien

als geluk dan vanzelf kwam dan zouden alleen de armen depressief zijn nietwaar?

er is 1 groep die meer denkt aan geld als de rijken, en dat zijn de armen....


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-07-2004 3:11 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 juli 2004 3:03 schreef Pluijzer het volgende:
O je berijp het verkeerd...ik bedoelde met geluk...*zucht* dat geld NIET gelukkig maakt, ik bedoelde niet dat ik niet gelukkig ben...o wat ben ik gelukkig
maak je maar geen zorgen dat weet ik als geen ander.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Pluijzer
Höj höj
Usericon van Pluijzer
Posted 18-07-2004 3:11 by Pluijzer Wijzig reactieProfiel van PluijzerQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2004 3:07 schreef ElitE het volgende:
ten eerste: De mens is niet gelijk, we hebben allemaal een ander uiterlijk andere talenten, ander lichaam, enz. hoe kan je de mens dan als gelijk zien

ik vind, jij niet dat mensen als gelijken behandeld moeten worden

quote:
als geluk dan vanzelf kwam dan zouden alleen de armen depressief zijn nietwaar?

Neeeheee, geld (dus ook arm en rijk) heeft niets te maken met geluk![/quote]

quote:
er is 1 groep die meer denkt aan geld als de rijken, en dat zijn de armen....
Quatsch


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-07-2004 3:11 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 juli 2004 3:06 schreef Pluijzer het volgende:
Uit welk land kom je eigenlijk?

Wij hebben 2 totaal verschillende vizies, en we gaan er zo niet uit komen en ik ga naar bed..doei

tssk opgeven he


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Pluijzer
Höj höj
Usericon van Pluijzer
Posted 18-07-2004 3:12 by Pluijzer Wijzig reactieProfiel van PluijzerQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2004 3:11 schreef ElitE het volgende:
tssk opgeven he


opgegeven met jou van gedachten te doen veranderen, ja

O mijn berichtje leek lomp, het was niet lomp bedoeld, ik wil gewoon slapen

[Dit bericht is gewijzigd door Pluijzer op 18-07-2004 3:15]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-07-2004 3:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 juli 2004 3:11 schreef Pluijzer het volgende:
ik vind, jij niet dat mensen als gelijken behandeld moeten worden

gelijkwaardigheid is al een stuk anders als gelijkheid. En zelf gelijkwaardigheid is achterhaald, want een dief is toch minder als een ander(vandaar dat hij de gevangenis in moet)


quote:
Neeeheee, geld (dus ook arm en rijk) heeft niets te maken met geluk!

waarom wil je dan dat geld verdelen

quote:
Quatsch

niet? een rijke hoeft zich geen zorgen te maken op geld dus denkt er ook niet veel aan


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Pluijzer
Höj höj
Usericon van Pluijzer
Posted 18-07-2004 3:19 by Pluijzer Wijzig reactieProfiel van PluijzerQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2004 3:15 schreef ElitE het volgende:
gelijkwaardigheid is al een stuk anders als gelijkheid. En zelf gelijkwaardigheid is achterhaald, want een dief is toch minder als een ander(vandaar dat hij de gevangenis in moet)

uuh...ja..klopt, maar ik denk dat geld bij gelijkheid hoord (vroeger wou ik altijd dief worden )

quote:
waarom wil je dan dat geld verdelen

geld is een rotte uitvinding geweest, we kunnen niet meer zonder...het geld verdelen om te overleven

quote:
niet? een rijke hoeft zich geen zorgen te maken op geld dus denkt er ook niet veel aan

Naaah,...hmmmm,...je hebt een punt, maar rijken denken danweer aan waar ze het aan gaan uitgeven

Nu moet ik echt slapen


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-07-2004 3:24 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 juli 2004 3:19 schreef Pluijzer het volgende:
uuh...ja..klopt, maar ik denk dat geld bij gelijkheid hoord (vroeger wou ik altijd dief worden )

ik krijg meteen een positief beeld over je


quote:
geld is een rotte uitvinding geweest, we kunnen niet meer zonder...het geld verdelen om te overleven

op welke andere manier wou jij het oplossen? allemaal op een stukje grond wonen en 100% voor zichzelf zorgen of ruilhandel...


quote:
Naaah,...hmmmm,...je hebt een punt, maar rijken denken danweer aan waar ze het aan gaan uitgeven

uitgeven is sneller gedaan als verdienen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-07-2004 10:29 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2004 3:19 schreef Pluijzer het volgende:
uuh...ja..klopt, maar ik denk dat geld bij gelijkheid hoord (vroeger wou ik altijd dief worden )


geld is een rotte uitvinding geweest, we kunnen niet meer zonder...het geld verdelen om te overleven


Naaah,...hmmmm,...je hebt een punt, maar rijken denken danweer aan waar ze het aan gaan uitgeven

Nu moet ik echt slapen

Je opmerkingen raken werkelijk kant noch wal, zitten vol contradicties en zijn taalkundig gezien 'niet van hoogstaand niveau'.
Kortom, come back later.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 18-07-2004 10:49]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2004 10:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik mis Chelman nu een beetje ..


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 18-07-2004 11:52 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

"geld maakt niet gelukkig"

Haat aan die uitspraak. Wacht maar ens tot je het niet meer hebt en je zult zien hoe gelukkig je bent. Geld op zich maakt niet gelukkig, maar het draagt wel bij aan veel dingen die een mens kan doen waar hij geluk uit put.


Life doesn't get much better than this!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-07-2004 11:55 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2004 11:52 schreef H-K het volgende:
"geld maakt niet gelukkig"

Haat aan die uitspraak. Wacht maar ens tot je het niet meer hebt en je zult zien hoe gelukkig je bent. Geld op zich maakt niet gelukkig, maar het draagt wel bij aan veel dingen die een mens kan doen waar hij geluk uit put.

Inderdaad. Geld zelf maakt niet gelukkig, de gevolgden daarvan echter wel. Tenminste, wie wordt er niet blij als hij of zij zich niet hoeft in te houden in een CD-winkel?


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 18-07-2004 11:56 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 18 juli 2004 11:55 schreef WhiteRider het volgende:
Inderdaad. Geld zelf maakt niet gelukkig, de gevolgden daarvan echter wel. Tenminste, wie wordt er niet blij als hij of zij zich niet hoeft in te houden in een CD-winkel?


Communisten downloaden mp3's. Materialisme is slecht!!


Life doesn't get much better than this!


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen