IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : ZM Jaarlijst 2016 Vorige pagina
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-01-2017 9:49 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Waarom niet? Zo veel lijstjes zijn er via dit topic niet ingediend.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-01-2017 9:51 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Los daarvan zouden de emailers hetzelfde lijstje op het forum posten als dat ze nu gemaild hebben lijkt me.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 08-01-2017 9:53 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Het forum is op sterven na dood... dus ik snap de frontpage keuze wel.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 08-01-2017 9:56 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

What is this shit?
Geen lijst van alleen het forum?


Music for pleasure It's not music no more Music to dance to Music to move This is music to march to


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 08-01-2017 10:05 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Welk forum... die 15 users??


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


snotholf
Usericon van snotholf
Posted 08-01-2017 10:12 by snotholf Wijzig reactieProfiel van snotholfQuote dit bericht

Zijn jullie deze vergeten?
Of kijk ik heel erg scheel?
Of voldoe ik niet aan bepaalde regels?


quote:
Op 31 december 2016 0:37 schreef snotholf het volgende:
Oath - Mustan Liekin Veljeskunta
Panphage - Drengskapr
Djevel - Norske ritualer
Mork - Den vandrende skygge
Dauþuz - In finstrer Teufe
Vordr - In the shadow of the wolf
Minneriket - Stjerner, Speil og Svarteboker
Battle Dagorath - I, Dark Dragons of the Cosmos
Abbath - Abbath
Vurvarat - Vurvarat
Darkthrone - Arctic Thunder
Standvast - Afkomst
Saor - Guardians
Belenos - kornog
Mare Cognitum - Luminiferous
Murg - Gudatall
Jarnvidr - Förqwäwd
Wode - Wode
Fornask - Fyrn
Arizmenda - Beneath this reality of flesh



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-01-2017 10:43 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2017 9:53 schreef Staalman het volgende:
Het forum is op sterven na dood... dus ik snap de frontpage keuze wel.

Exact.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 08-01-2017 11:44 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Oranssi Pazuzu is terecht het album van het jaar. Ik had al zo'n voorgevoel dat door de mailstemmers de lijst meer "mainstream" zou worden. Zonder die stemmers had Metallica waarschijnlijk nooit de top 50 gehaald.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-01-2017 20:01 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja, mooie nummer 1.

De mogelijkheid tot email-inzendingen haalt er wel een beetje de lol af, wat mij betreft. Ik vind het juist leuk om al die lijstjes te zien, van mensen van wie ik de smaak een beetje ken, dat is interessant om dan zelf weer nieuwe muziek te horen.

Bij emailinzendingen wordt de lijst dus pas gepubliceerd is als die klaar is, maar juist het kunnen zien van de individuele inzendingen maken dat ik de moeite neem om dat zelf ook te doen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-01-2017 20:05 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Misschien kan men die gemailde lijstjes volgend jaar ook hier posten.

In het ZM Jaarlijst 2017 topic dan wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 08-01-2017 20:06]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 09-01-2017 7:08 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2017 20:01 schreef M. het volgende:
De mogelijkheid tot email-inzendingen haalt er wel een beetje de lol af, wat mij betreft.


+1


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-01-2017 8:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Leuk om te zien weer, en erg gave nummer 1

quote:
Op 8 januari 2017 11:44 schreef HierIsMike het volgende:
Oranssi Pazuzu is terecht het album van het jaar. Ik had al zo'n voorgevoel dat door de mailstemmers de lijst meer "mainstream" zou worden. Zonder die stemmers had Metallica waarschijnlijk nooit de top 50 gehaald.

+

"Gevestigde namen als Metallica, Megadeth, Testament, Death Angel en Anthrax steken dankzij de nieuwe stemwijze alsnog boven het maaiveld uit." uit het FP-item.

Even door de lijsten heen geklikt. Metallica stond in 2008 op 3 (nu 13), om waar eens wat te noemen Opeth (nu 3), stond in 2005 op 1 (!), 2008: 2, 2011: 11, 2014: 22. Testament (nu 15), stond in 2008 op 6, 2012: 27. Megadeth (nu 11) viel in 2011 en 2013 buiten de top 50, in 2004 op 17, 2007: 18, 2009: 13. Death Angel nu 32, 2004: 13, 2008: 23, 2013: niet in top 50. Anthrax nu en in 2004 en 2011 niet in de top 50.

Stonden verder in het algemeen altijd al best wat (metal-)mainstreamplaten in de top 50. Ik weet het al met al nog niet zo, of het meer of minder mainstream is dan 'vroegâh' (ik wacht op iemand die verkoopaantallen erbij gaat halen voor de hele top 50, gewogen met de totale albumverkoop per jaar natuurlijk). Ik geloof verder wel dat de inzendingen via de mails meer mainstream waren, maar dat is niet hetzelfde. Kan natuurlijk prima dat de mails voor een groot van (voormalig) forumgebruikers kwamen.

Verder wel eens met het sentiment dat het leuker is als het allemaal via het forum loopt!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 09-01-2017 8:17]


Quis moderabat ipsos moderatores?


NecRobert_
Usericon van NecRobert_
Posted 09-01-2017 10:56 by NecRobert_ (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobert_Quote dit bericht

Het sentiment is sowieso begrijpelijk. Alleen was de angst wel een beetje dat er uitsluitend via het forum te weinig inzendingen zouden binnen komen. Dit vanwege de problemen na de overgang naar de nieuwe server/website en ook vanwege de voor ons gevoel sterk afgenomen aantal actieve forumgebruikers. Het viel uiteindelijk mee hoeveel lijstjes er hier nog geplaatst werden trouwens. In totaal hadden we zo'n 90 lijsten via forum + redactie en zo'n 50 via de mail.

Wat betreft het 'meer mainstream zijn' door de mailinzendingen:
Na het verwerken van de forumlijsten kwamen platen van Death Angel, Anthrax, Testament lang niet in de top 50, maar zelfs ook Metallica en Megadeth vielen er bijna buiten. Nog een voorbeeld: Gojira is hier op het forum nauwelijks voorbij gekomen, staat uiteindelijk op plek 2 door de mailers. Ook Opeth kreeg een enorme duw mee, terwijl platen van Swans, Bowie, The Body, 40 WS etc juist enorm wegzakten.
Ik kreeg mails binnen met letterlijk een top 10 met letterlijk alleen maar de grote namen die dit jaar een plaat uitbrachten. Daar moet je niet teveel van hebben, want dan gaat het de Metalfan kant op vrees ik.... Maar het viel allemaal reuze mee en de balans is inderdaad nog redelijk hetzelfde gebleven.

Verder is het een prachtlijst geworden dacht ik zo met veel afwisseling. Een mooie combi van underground kwaliteit en de grote namen. Uiteraard blijft het wel de bedoeling om het zwaartepunt hier op het forum te houden, maar door alle ontwikkelingen is het betrekken van de frontpage lezers denk ik niet tegen te houden. Het plaatsen van die lijsten hier zou een optie kunnen zijn voor volgend jaar.

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert_ op 09-01-2017 10:58]


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-01-2017 13:55 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2017 20:01 schreef M. het volgende:
De mogelijkheid tot email-inzendingen haalt er wel een beetje de lol af, wat mij betreft. Ik vind het juist leuk om al die lijstjes te zien, van mensen van wie ik de smaak een beetje ken, dat is interessant om dan zelf weer nieuwe muziek te horen.

Bij emailinzendingen wordt de lijst dus pas gepubliceerd is als die klaar is, maar juist het kunnen zien van de individuele inzendingen maken dat ik de moeite neem om dat zelf ook te doen.


Klopt, maar op zich is het toestaan van inzendingen via de mail dan alleen jammer als er forumgebruikers zijn die hun lijst inzenden via de mail in plaats van via het forum. Bij het bekijken van de inzendingen via de mail kwam ik niet echt adressen tegen van forumgebruikers. Wat dat betreft hoef je je dus geen zorgen te maken. Overigens is het toestaan van inzendingen via de mail geen hint dat we in de toekomst alleen nog maar inzendingen via de mail toestaan. Het liefst zouden we alles via het forum laten verlopen, maar bij teruglopend forumgebruik en moeizame migratie naar nieuwe website is dat moeilijker geworden. Voor de toekomst-bestendigheid van de ZM Jaarlijst zijn we dit jaar dus begonnen met het toestaan van inzendingen via de mail.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 09-01-2017 13:55]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-01-2017 13:58 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2017 10:12 schreef snotholf het volgende:
Zijn jullie deze vergeten?
Of kijk ik heel erg scheel?
Of voldoe ik niet aan bepaalde regels?



Excuses! Je lijstje (samen met een paar anderen op die pagina) was over het hoofd gezien. Ik heb nu de jaarlijst opnieuw gepubliceerd. De compositie van de top 50 is onveranderd gebleven, maar de volgorde is wel verschoven. Daarnaast zijn 713 unieke titels genomineerd, in plaats van 691.

Top 50:
http://zwaremetalen.com/uitgelicht/zm-jaarlijst-2016-2

Top 51-713:
http://zwaremetalen.com/uncategorized/zm-jaarlijst-2016-51-713


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Baubo
Usericon van Baubo
Posted 10-01-2017 0:47 by Baubo Wijzig reactieProfiel van BauboQuote dit bericht

713 unieke titels, en wat onderaan bungelt heeft 11 punten. Hoe wordt er geteld/punten toegekend?


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-01-2017 1:53 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2017 0:47 schreef Baubo het volgende:
713 unieke titels, en wat onderaan bungelt heeft 11 punten. Hoe wordt er geteld/punten toegekend?


30 voor nummer 1, 11 voor nummer 20. Dit zorgt ervoor dat een nummer 1 maar drie keer meer waard is dan een nummer 20 notering. Dit balanceert de boel.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 10-01-2017 1:53]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Baubo
Usericon van Baubo
Posted 11-01-2017 10:34 by Baubo Wijzig reactieProfiel van BauboQuote dit bericht

Dank!


snotholf
Usericon van snotholf
Posted 13-01-2017 21:57 by snotholf Wijzig reactieProfiel van snotholfQuote dit bericht

Waarvoor dank!!

quote:
Op 9 januari 2017 13:58 schreef iPim het volgende:
Excuses! Je lijstje (samen met een paar anderen op die pagina) was over het hoofd gezien. Ik heb nu de jaarlijst opnieuw gepubliceerd. De compositie van de top 50 is onveranderd gebleven, maar de volgorde is wel verschoven. Daarnaast zijn 713 unieke titels genomineerd, in plaats van 691.

Top 50:
http://zwaremetalen.com/uitgelicht/zm-jaarlijst-2016-2

Top 51-713:
http://zwaremetalen.com/uncategorized/zm-jaarlijst-2016-51-713


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen