IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Tip 2017 Vorige pagina | Volgende pagina
Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 14-08-2017 21:15 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com



http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-08-2017 21:17 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2017 20:26 schreef Mythics het volgende:
Nuttige opmerking, stuk beperking dat je bent :')


Zo kan 'ie wel weer.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 15-08-2017 14:01 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Erg voorlopig lijstje van mij tot nog toe:

1) Disbelief - The Symbol of Death
2) Fen - Winter
3) Manetheren - The End
4) Helheim - landawarijaR
5) Anomalie - Visions
6) Dimmu Borgir - Forces of the Northern Night
7) Woe - Hope Attrition
8) Scuorn - Parthenope
9) Falls Of Rauros - Vigilance Perennial
10) Nocte Obducta - Totholz - Ein Raunen Aus Dem Klammwald
11) Cult Of Erinyes - Tiberivs
12) Ex Deo - The Immortal Wars
13) Farsot - Fail Lure
14) Dominia - Stabat Mater
15) Maat - Monuments Will Enslave
16) Kalmankantaja - Demo IV
17) Diablerie - The Catalyst vol I: Control
18) Pandemonium - Nihilist
19) Selvans - Hirpi
20) Antropomorphia - Sermon Ov Wrath


Zenial


smallie
Usericon van smallie
Posted 18-08-2017 21:19 by smallie Wijzig reactieProfiel van smallieQuote dit bericht

Bedankt voor de Cormorant tip! Al heel vaak geluisterd met heel veel plezier!


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 01-09-2017 19:27 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Tussenstand: augustus

1. Dodecahedron – Kwintessens
2. Fleet Foxes – Crack-Up
3. The Ruins of Beverast – Exuvia
4. Grizzly Bear – Painted Ruins
5. Slowdive – Slowdive
6. The Great Old Ones - EOD: A Tale of Dark Legacy
7. Laster - Ons Vrije Fatum
8. Tchornobog – Tchornobog
9. Loss - Horizonless
10. Heretoir - The Circle

11. Thurston Moore – Rock 'n Roll Consciousness
12. London Grammar – Truth is a Beautiful Thing
13. Emptiness – Not for Music
14. Der Weg Einer Freiheit – Finisterre
15. Hundredth – Rare
16. Ulver – The Assassination of Julius Caesar
17. Avatarium – Hurricanes and Halos
18. Venenum – Trance of Death
19. Execration – Return to the Void
20. Kairon; IRSE! – Ruination

Ik denk dat er in september veel gaat veranderen in mijn lijst. Veel goede albums gehoord, maar nog niet genoeg beluisterd voor een notering.

Albums waar ik benieuwd naar ben in september: LCD Soundsystem, Mogwai, Dälek, Septicflesh, The National, Motorpsycho, Deerhoof, Ariel Pink, Benjamin Clementine, Caligula's Horse, The Contortionist, Soror Dolorosa, Grave Pleasures, Chelsea Wolfe, Godspeed You! Black Emperor, Counterparts, Wolves in the Throne Room, Ufomammut, Monarch, Mastodon, METZ, Vulture Industries, With the Dead, Process of Guilt, Kamasi Washington, Kadavar, TORRES, 36 Crazyfists, Primus, Radio Moscow, Ben Frost

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 01-09-2017 19:38]



okka85
Usericon van okka85
Posted 14-09-2017 16:05 by okka85 Wijzig reactieProfiel van okka85Quote dit bericht

Ritual Knife – Hate Invocation
Reverorum Ib Malacht – Ter Agios Numini

Weet iemand wanneer en of er nieuw materiaal van Sect Pig uitkomt? Ik had vernomen dat het dit jaar zou zijn, ik kan het mis hebben...


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 14-09-2017 17:40 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik luister de laatste tijd erg vaak naar die nieuwe van Leprous.

Had vooraf vernomen dat het quasi geen metal meer zou zijn en de zang nog meer op de voorgrond zou treden, net als de toetsen. Zaken waar ik toch wel wat schrik voor had om eerlijk te zijn.

Mijn eerste luisterbeurt was dan ook niet geheel overtuigd, maar per luisterbeurt blijft Malina echter groeien bij me.
Ik durf nu al te beweren dat dit voor mij hun beste album tot nu toe is. En verwacht dan ook dat hij best hoog zal eindigen in men jaarlijst, terwijl ik aanvankelijk dacht dat die er nooit in terecht zou komen. (mede door belachelijk veel goede releases dit jaar)


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 14-09-2017 19:02 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 14 september 2017 17:40 schreef Tool-fan het volgende:
Ik luister de laatste tijd erg vaak naar die nieuwe van Leprous.

Had vooraf vernomen dat het quasi geen metal meer zou zijn en de zang nog meer op de voorgrond zou treden, net als de toetsen. Zaken waar ik toch wel wat schrik voor had om eerlijk te zijn.

Mijn eerste luisterbeurt was dan ook niet geheel overtuigd, maar per luisterbeurt blijft Malina echter groeien bij me. Ik durf nu al te beweren dat dit voor mij hun beste album tot nu toe is.


Die nieuwe van Leprous is inderdaad verrassend goed. The Congregation vond ik veel te langdradig en repetitief, maar op Malina lijken ze de balans tussen het hectische oude werk (Tall Poppy Syndrome, Bilteral) en het relatief simpelere werk (Coal, The Congregation) gevonden te hebben. The Last Milestone is een fenomenale afsluiter!

Malina doet me behoorlijk denken aan het IJslandse Agent Fresco. Als je die band nog niet kent; zeker checken!



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 15-09-2017 2:37 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2017 19:02 schreef HierIsMike het volgende:
Die nieuwe van Leprous is inderdaad verrassend goed. The Congregation vond ik veel te langdradig en repetitief, maar op Malina lijken ze de balans tussen het hectische oude werk (Tall Poppy Syndrome, Bilteral) en het relatief simpelere werk (Coal, The Congregation) gevonden te hebben. The Last Milestone is een fenomenale afsluiter!

Malina doet me behoorlijk denken aan het IJslandse Agent Fresco. Als je die band nog niet kent; zeker checken!


Die link had ik idd ook al gezegd. Agent Fresco ooit leren kennen, toen ze support waren voor ... (ik weet niet meer welke tour)
Touren trouwens samen met Leprous nu.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 19-09-2017 11:10 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Nieuwe GY!BE en WITTR zijn gaaaaaf, en dan later deze week ook nog Grave Pleasures.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 19-09-2017 11:13 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Met die eerste kan ik niks, maar Wolves in the throne room viel na een luisterbeurt heel erg tegen. Dat vrolijke openingsgitaartje al.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 19-09-2017 13:42 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Jammer. Hopelijk gaat ‘ie met meer luisterbeurten wat meer voor je doen. Het zit er waarschijnlijk niet in, maar ik ga toch mijn uiterste best doen ze tijdens de aankomende tour weer ergens te zien.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 19-09-2017 23:18 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Ik heb Wolves In The Throne Room altijd al matig gevonden en daar is geen verandering in gekomen.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 25-09-2017 9:55 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

https://wyattdoom.bandcamp.com/album/mount-sinai-aswan

Uitgebracht op het labeltje van een collega-ambtenaar


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-09-2017 12:57 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Om te chillen, The War On Drugs - A Deeper Understanding.



Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 29-09-2017 13:00 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2017 12:57 schreef M. het volgende:
Om te chillen, The War On Drugs - A Deeper Understanding.



Heerlijk saaie plaat weer, en dat bedoel ik positief!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Northward
Usericon van Northward
Posted 29-09-2017 15:11 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Das mijn plaat van het jaar denk ik


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-09-2017 15:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Dylanachtige slowcore met enkel downers en geen uppers. Eenzijdige vredespijp, weinig oorlog.
goed om euforie te temperen na een vruchtbare werkdag.

Ideaal StuBruvoer dus


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-09-2017 15:37 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

erg fijne plaat


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-09-2017 16:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

nuja, ik hou er meer van dan Oscar & The Wolf iig


kennen jullie Absynthe Minded?



plaat net uit , nuja net

deze is hun bekendere





[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 29-09-2017 16:05]


signature


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 30-09-2017 16:53 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Tussenstand: september

1. Dodecahedron – Kwintessens
2. LCD Soundsystem – American Dream
3. Fleet Foxes – Crack-Up
4. The Ruins of Beverast – Exuvia
5. Grizzly Bear – Painted Ruins
6. Slowdive – Slowdive
7. The Great Old Ones - EOD: A Tale of Dark Legacy
8. Laster - Ons Vrije Fatum
9. The Contortionist – Clairvoyant
10. Monarch – Never Forever

11. Heretoir - The Circle
12. Loss - Horizonless
13. Tchornobog – Tchornobog
14. Thurston Moore – Rock 'n Roll Consciousness
15. Der Weg Einer Freiheit – Finisterre
16. London Grammar – Truth is a Beautiful Thing
17. Celeste – Infidéle(s)
18. Emptiness – Not for Music
19. Ufomammut – 8
20. Ulver – The Assassination of Julius Caesar

De enige plaat die Dodecahedron van zijn troon zou kunnen stoten is de opkomende plaat van Bell Witch. Daar heb ik extreem hoge verwachtingen van.

Releases in oktober waar ik benieuwd naar ben: Lunatic Soul, Primitive Man, Spirit Adrift, Enslaved, St. Vincent, Spectral Voice, Amenra, Vuur, Bell Witch, And So I Watch You From Afar, Blut Aus Nord


[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 30-09-2017 17:04]



okka85
Usericon van okka85
Posted 03-10-2017 14:08 by okka85 Wijzig reactieProfiel van okka85Quote dit bericht

Carnal Diafragma – Grind Restaurant Pana Septika
Imperceptum – Aeons of Saturnine Desolation


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 04-10-2017 9:18 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ik vind Absynthe Minded best ok, en de muziek die de frontman voor 'Bevergem' had gemaakt, vond ik ook fijn.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 05-10-2017 0:14 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht



Nieuwe Kauan is weer een parel.
Wel in een behoorlijk andere vorm. Ze waren al langer afgestapt van hun doom sound, maar dit is toch nog een pak warmer qua sound dan voorheen.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 11-10-2017 13:59 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Het Franse Misanthrope is ook terug. Altijd wel een leuke, interessante band gevonden, desondanks de bombast.





The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen