IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hoe Hypnos' heidense hippies hoogacht (Christendom tips 777 you know you wanna!) Vorige pagina | Volgende pagina
bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 07-02-2017 16:42 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Fotografie is ook niet alles natuurlijk. Vraag maar aan Pechtold.


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-02-2017 19:30 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


WMP
Usericon van WMP
Posted 26-02-2017 19:34 by WMP Profiel van WMP

Een levenlang bidden als straf. Bidden ziet de paus dus als straf?


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 26-02-2017 19:49 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Wat is de katholieke kerk toch ook door en door verrot. Om misselijk van te worden.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-02-2017 20:22 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Onduidelijk artikel zeg. Is het nou ontslag vs in dienst blijven maar dan (onder controle neem ik aan?) uit de buurt van kleine kindjes en verplicht aan de therapie? Wat is dan beter voor de maatschappij? En ik mag hopen dat ze naast een 'kerkelijke straf' ook nog een 'seculiere straf' krijgen? Zoals in gevangenisstraf?

Maar goed als men t over "vermindering van straf" heeft, zal 't wel oorspronkelijk ontslag en ook uit de buurt van kinderen blijven en verplichte therapie?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-02-2017 20:30 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 februari 2017 15:05 schreef Vonn.Esch het volgende:
Sja. Jij haalt het aan... So what?
Nee jij begint erover. Over t geen definitef bewijs aanwezig zijn voor Jezus Zijn bestaan. Als ik je er dan op wijs dat dat voor eigenlijk de meeste prefotografische personen geldt, is je reactie een beetje flauw. Er is wetenschappelijk gezien meer dan voldoende reden om aan te nemen dat Jezus heeft bestaan.
.
quote:
Op 7 februari 2017 15:05 schreef Vonn.Esch het volgende:
En men hangt over het algemeen geen levensbepalende sprookjes aan de meeste historische figuren, dat is wel het verschil.
Ehm dat doet men wel. Boeddha. Mohammed. Hindoeïstische godendom (sommigen dan als historisch persoon). Heb je gelijk al zo'n 75% van de mensen te pakken die in 'levensbepalende sprookjes' gelooft. Whatever je daar mee moge bedoelen.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-02-2017 20:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ah je schreef de 'meeste'. Dan heb je gelijk. Dus?


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-02-2017 11:03 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 27-02-2017 13:25 by Attila_the_hun Profiel van Attila_the_hun

quote:
Op 27 februari 2017 11:03 schreef spectre het volgende:
http://nos.nl/artikel/2160364-van-der-staaij-sgp-islam-is-wel-bedreiging.html




ik lees, met grote verbazing, dit in het bericht:

"De SGP-leider heeft gisteravond niet naar het RTL-debat gekeken. Hij hield zich aan de zondagsrust die zijn geloof voorschrijft".


Waar mag je dan, als streng christen, op een zondag wel naar kijken? Mag je de krant lezen? Of een goed boek?


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-02-2017 13:39 by spectre Profiel van spectre

Het gaat er volgens mij om dat de strenge christen ook niet wil dat andere mensen met de zondagsrust breken. Voor dat debat zijn veel mensen aan het werk geweest, licht geluid etc, op zondag. Hij weigert dus naar andermans werk te loeren op zondag.

Dus mits die krant op zaterdag al door de pers is geweest en bezorgd is laat op de zaterdagavond dan lijkt me de weg vrij om dat ding te lezen op zondag.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 27-02-2017 14:11]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-02-2017 13:43 by spectre Profiel van spectre

Blijf het maf vinden dat zoiets triviaals dus WEL als iets heel belangrijks wordt gevonden door Kees, maar zoiets als naastenliefde, toch een groot ding in die religie, weer helemaal niet. Vrij selectief, maar ook weer een bevestiging van het soort mens dat Kees en menig christen is.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 27-02-2017 13:43]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-02-2017 13:58 by bastianus Profiel van bastianus

Ik denk dat Kees geen concurrentie duldt. Orthodox christendom verschilt in mijn optiek maar weinig van orthodoxe islam.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 27-02-2017 16:34 by Attila_the_hun Profiel van Attila_the_hun

quote:
Op 27 februari 2017 13:43 schreef spectre het volgende:
Blijf het maf vinden dat zoiets triviaals dus WEL als iets heel belangrijks wordt gevonden door Kees, maar zoiets als naastenliefde, toch een groot ding in die religie, weer helemaal niet. Vrij selectief, maar ook weer een bevestiging van het soort mens dat Kees en menig christen is.


of milieu, iets waar de SGP/CDA (ChristenUnie is wel beter) ook al niet zo van wakker liggen....


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


WMP
Usericon van WMP
Posted 27-02-2017 17:20 by WMP Profiel van WMP

Dat is logisch toch? Als je veel verantwoordelijkheid buiten jezelf legt omdat alles toch de wil van God is, dan is ingrijpen ook iets wat niet hoeft. Als dat namelijk echt noodzakelijk zou zijn, zou God daar wel voor zorgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-02-2017 18:18 by bastianus Profiel van bastianus

Zo werkt het daar inderdaad.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 27-02-2017 18:31 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Maar hoe zit dat dan met de krant die Kees ongetwijfeld op maandagmorgen leest? Wanneer denkt hij dat die in elkaar geflanst wordt?



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-02-2017 19:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 27 februari 2017 18:18 schreef bastianus het volgende:
Zo werkt het daar inderdaad.
Ik krijg ook altijd extreem jeuk van het woord 'rentmeesterschap'. Wat zoiets betekent als 'God heeft de aarde aan ons gegeven we mogen er mee doen wat we willen en er komt toch ooit een nieuwe'. Levensgevaarlijk. Zou verboden moeten worden.


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 27-02-2017 23:53 by WMP Profiel van WMP

Je zou denken dat gelovigen zuiniger zouden zijn op datgene wat hun God geschapen zou hebben, maar ze gaan ermee om als een kind dat niet blij is met het caudeautje wat hij voor Sinterklaas heeft gekregen.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 28-02-2017 2:46 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 27 februari 2017 23:53 schreef WMP het volgende:
Je zou denken dat gelovigen zuiniger zouden zijn op datgene wat hun God geschapen zou hebben, maar ze gaan ermee om als een kind dat niet blij is met het caudeautje wat hij voor Sinterklaas heeft gekregen.


Geweldig om dit soort boze pubertijdsopmerkingen te kunnen lezen van iemand die inmiddels al vele jaren ouder is maar ogenschijnlijk nog altijd de jeugelijkde drang voelt dit soort recalcitrantie te moeten uiten :')


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-02-2017 8:04 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 27 februari 2017 23:53 schreef WMP het volgende:
Je zou denken dat gelovigen zuiniger zouden zijn op datgene wat hun God geschapen zou hebben, maar ze gaan ermee om als een kind dat niet blij is met het caudeautje wat hij voor Sinterklaas heeft gekregen.
Generaliseren is ook een vak apart he. Snapt zo'n intelligente jongen als jij uit een wereldberoemde topband nog steeds niet dat er gelovigen in alle soorten en smaken zijn?


When your people matter, menstrual health matters


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 28-02-2017 8:25 by Attila_the_hun Profiel van Attila_the_hun

quote:
Op 28 februari 2017 8:04 schreef Fusion het volgende:
Generaliseren is ook een vak apart he. Snapt zo'n intelligente jongen als jij uit een wereldberoemde topband nog steeds niet dat er gelovigen in alle soorten en smaken zijn?


toch snap ik het wel. Laten we nu eerlijk zijn, het beeld dat de huidige christenen (en moslims etc.) geen fluit geven om natuurbehoud, milieubescherming geven is toch niet heel raar? Ik hoor echt heel weinig vanuit de religieuze hoek dat dit heel belangrijke topics zijn. Bizar want juist een religieus persoon zou dit een van de topprioriteiten moeten vinden naar mijn mening.
Ik ben er echter wel van overtuigd dat ze bestaan; ik hoop dan ook dat vanuit de christelijke (of moslim ) hoek eens een duidelijk harde reactie komt tegen het CDA/SGP hierover.


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-02-2017 8:46 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Partij voor de Dieren? Groene Kerken verbond?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-02-2017 8:47 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 28 februari 2017 8:25 schreef Attila_the_hun het volgende:
Bizar want juist een religieus persoon zou dit een van de topprioriteiten moeten vinden naar mijn mening.
200% met je eens


When your people matter, menstrual health matters


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 28-02-2017 10:34 by Attila_the_hun Profiel van Attila_the_hun

quote:
Op 28 februari 2017 8:46 schreef Fusion het volgende:
Partij voor de Dieren? Groene Kerken verbond?


Partij voor de dieren beschouw ik toch niet als een religieuze partij (ook al zijn ze dat als persoon wellicht wel; alleen Thieme?)



“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-02-2017 11:50 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Oh ik dacht dat ze ook religieus-ish waren. Iet dan? Nou dan stem ik niet meer op ze. Zal ze leren


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen