IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : 23-4: Textures @ Luxor, Arnhem
Sorcha
Usericon van Sorcha
Posted 30-01-2017 20:10 by Sorcha Wijzig reactieProfiel van SorchaQuote dit bericht

15 euro in de vvk, 17 euro aan de deur
20.00 uur open, in de grote zaal

Textures komt naar Luxor Live! Hun debuut ‘Polars’ (2003) zette de standaard en inmiddels zijn de mannen, afkomstig uit het zuiden van Nederland, een gevestigde naam in de wereldwijde metalscene.

De band heeft een innovatieve en complexe stijl, catchy zang en laat zich beïnvloeden door onder meer progressive metal en metalcore, maar experimenteert ook met melodische interludes en diverse electronische atmosferische geluiden. Daar komt de bandnaam ook vandaan: een samensmelting van de diverse lagen in de muziek, de mix van verschillende muzikale achtergronden en smaken van de bandleden.

Na ‘Drawing Circles’ (2006), ‘Silhouettes’ (2008) en ‘Dualism’ (2011, bij hun nieuwe platenmaatschappij Nuclear Blast) is de band toe aan album nummer 5; ‘Phenotype.’ Deze plaat kwam in februari van dit jaar uit en critici zijn lovend; zo worden de prachtige composities, de kracht van de nummers en de goede productie geroemd. De hieropvolgende tour bracht de band door heel Europa, onder meer als special guest van Amorphis. Maar daar blijft het niet bij: het nieuwe album ‘Genotype’ komt er aan!
Extremities

Support komt van het Eindhovense Extremities. Progressive/groove metal. Een nieuwkomer waarvan we nog veel gaan horen. De band is onder andere geïnspireerd door Gojira, Monuments en Textures!

https://www.facebook.com/events/1843278625891258/


Sorcha
Usericon van Sorcha
Posted 25-02-2017 14:02 by Sorcha Wijzig reactieProfiel van SorchaQuote dit bericht



Sorcha
Usericon van Sorcha
Posted 06-04-2017 12:58 by Sorcha Wijzig reactieProfiel van SorchaQuote dit bericht

Geen kaarten voor Roadburn? Niet getreurd, want dit belooft ook een leuk feestje te worden!


DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 19-04-2017 14:41 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

Thuiswedstrijd voor mij en Luxor is een mooie zaal, maar ik heb dus wel een kaartje voor Roadburn (en daar ga ik ook gebruik van maken ).
Veel plezier aan de mensen die gaan!


"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."


Sorcha
Usericon van Sorcha
Posted 20-04-2017 10:09 by Sorcha Wijzig reactieProfiel van SorchaQuote dit bericht

Veel plezier op Roadburn!

Voor wie zondag naar Textures gaat, hier het tijdschema:

20:00 - Deur open
20:30 - 21:00 Exist Immortal
21:15 - 22.00 Extremities
22:15 - 23:45 Textures


Sorcha
Usericon van Sorcha
Posted 23-04-2017 13:42 by Sorcha Wijzig reactieProfiel van SorchaQuote dit bericht

Vanavond!


Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen