IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Islam Vorige pagina | Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-04-2010 16:28 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 27 april 2010 16:13 schreef Mark het volgende:



Engelse Sharia tribunaals: komt in het programma via het linkje meerdere keren ter sprake.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-04-2010 16:35 by Mark Profiel van Mark

Nou, als ze er zijn dan heb ik er in ieder geval nog nooit van gehoord, dus dat mag je meenemen in de discussie dan. Geen impact op het dagelijks leven van normale mensen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-04-2010 17:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

het gaat toch ook om sharia straffen binnen hun gemeenschap?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-04-2010 17:16 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 27 april 2010 17:15 schreef ElitE het volgende:
het gaat toch ook om sharia straffen binnen hun gemeenschap?

Als ik begrijp waar je aan refereert; dat soort dingen mogen niet, mishandeling is ook in de UK bij wet verboden


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-04-2010 17:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

tuurlijk, maar ik had ook niet als doel om het goed te praten maar om Mark erop te wijzen dat het misschien niet zo verwonderlijk is dat hij er niets vanaf weet

Edit: Al betwijfel ik ook of ze bestaan in NL of de UK. Natuurlijk zul je een paar idioten hebben die voor eigen rechter spelen met een koran in de hand, maar ik betwijfel of het zo erg georganiseerd is dat je het een rechtbank kan noemen.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 27-04-2010 17:20]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Paljas
Usericon van Paljas
Posted 30-04-2010 7:50 by Paljas Profiel van Paljas

Gewoon retour woestijn deze rotzooi. Geldt voor al die monotheïsten, doei.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-04-2010 9:47 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Groot-Brittannië heeft 85 sharia-rechtbanken
maandag 29 juni 2009 17:35

In Groot-Brittannië zijn zeker 85 sharia-rechtbanken actief waar islamitisch ‘recht’ wordt gesproken. De tribunalen in moskeeën doen uitspraken over financiële en familiezaken volgens islamitische principes. De rechtbanken opereren achter deuren die gesloten zijn voor onafhankelijke waarnemers en niet-moslims.

In de Swat-vallei in Pakistan werd de Sharia ingevoerd door de Taliban
Dat staat in een rapport van de Britse denktank Civitas.

Vijf rechtbanken
Eerder werd vastgesteld dat er slechts vijf sharia-rechtbanken waren in Groot-Brittanie. Dat blijkt onjuist volgens de Britse denktank.

De schrijver van het rapport onderzoeker Denis MacEoin stelt dat de rechtbanken kunnen leiden tot verschillende wettelijke standaarden voor moslims en niet-islamitische burgers. Zo zijn er uitspraken die ingaan tegen de rechten van de mens, aldus MacEoin.

Polygame huwelijken
Zo mocht bijvoorbeeld een moslima niet met een niet-moslim trouwen als die zich niet tot de islam bekeerde. In andere uitspraken werden polygame huwelijken goedgekeurd. Ook werden vrouwen gedwongen seks te hebben met haar echtgenoot wanneer hij dat wil.

De vijf rechtbanken waarvan eerder sprake was, worden erkend door de Britse wet. De uitspraken van deze sharia-rechtbanken zijn rechtsgeldig zodra alle betrokken partijen het tribunaal erkennen.

Door Arne Hankel

Moslimvrouwen Canada vrezen sharia-rechtbank
Van onze verslaggeefster Marjon Bolwijn op 15 juni '05, 00:00, bijgewerkt 21 januari '09, 01:56

Islamitische rechtspraak in een westerse rechtsstaat. Dat kan realiteit worden in Canada. Tegenstanders voeren fel campagne. 'Vrouwen en kinderen worden de dupe.'

Homa Arjomand houdt haar hart vast. Elk moment kan de regering van Ontario besluiten of moslims in de dichtstbevolkte provincie van Canada onderlinge geschillen mogen voorleggen aan een officiële islamitische rechtbank. Arjomand ontvluchtte eind jaren tachtig haar geboorteland Iran, waar zij als voorvechtster van vrouwenrechten, opgejaagd door de veiligheidsdienst, 'leefde als een zigeuner in eigen land'. Ze had niet durven bevroeden dat ze in haar nieuwe thuisland Canada dezelfde strijdbijl tegen politieke islam en achterstelling van vrouwen zou moeten oppakken. Vrouwenhulpverleenster Arjomand is het boegbeeld in Canada van de campagne tegen toepassing van de sharia in de rechtspraak.

De koran wordt in tal van islamitische landen, van Iran tot delen van Nigeria, als leidraad gebruikt in de rechtspraak. Maar de interpretatie van de leefregels uit de koran zijn zeer uiteenlopend. In al haar verschijningsvormen staat islamitische rechtspraak voor Arjomand gelijk aan achterstelling van vrouwen en kinderen en is daarom ontoelaatbaar in een land waarin de gelijkheid van mannen en vrouwen grondwettelijk is vastgelegd. 'Met een sharia-rechtbank wordt in Canada rechtsongelijkheid toegestaan.'

Een even zwaar argument tegen het toestaan van islamitische rechtspraak in Canada is voor haar dat daarmee de politieke islam vaste voet aan de grond krijgt in een westerse democratische rechtsstaat. 'De sharia bemoeit zich met alle aspecten van het persoonlijk leven, tot in de badkamer: met voorschriften hoe je je moet wassen. Religie mag thuis, in de kerk, de moskee of een synagoge worden gepraktiseerd, maar niet daar buiten. We willen één wet voor iedereen.'

Arjomand stelt dat regeringen in het Westen niet doorhebben dat achter de pogingen van conservatieve moslims in Canada een sharia-rechtbank op te richten een beweging schuilgaat die, met steun vanuit Saudi-Arabië, een machtspositie in westerse landen wil verwerven. Bewijzen heeft ze niet, maar wel sterke vermoedens. 'Toepassing van de sharia is voor deze beweging een begin, want daarmee krijgt ze de moslimbevolking in haar greep en maakt ze deel uit van de gevestigde rechtsorde, en dus officieel is geaccepteerd.

Volgens voorstanders, zoals de advocaat Hussein Hamdani, is er een ongegronde vrees voor 'Iraanse of Afghaanse toestanden'. 'We leven in Canada, dus we hebben ons te houden aan de grondwet', stelt hij.

Tegenstanders waarschuwen dat een sharia-rechtbank in Canada een precedent zal scheppen voor andere westerse landen met een grote moslimpopulatie. Ook daar zullen conservatieve islamitische krachten die politieke invloed willen, opstaan en een sharia-rechtbank eisen. 'De regering van Ontario moet die krachten stoppen voordat zij zich als een olievlek verspreiden', zegt Arjomand.

De discussie in Ontario barstte een jaar geleden los, toen de advocaat en imam Syed Mumtaz Ali een officieel verzoek indiende tot de oprichting van een shariarechtbank. Onredelijk was dit verzoek niet. Een speciale wet maakt het sinds 1991 in Ontario mogelijk zakelijke en familiegeschillen op te lossen via arbitrage. Deze wet had als doel de overbezette rechterlijke macht te ontlasten. Als de strijdende partijen er beiden mee instemmen, kunnen zij hun conflict voorleggen aan een arbiter, doorgaans een advocaat, die een bindende uitspraak doet. Joodse Canadezen in Ontario maakten op grond van die nieuwe wet gebruik van de mogelijkheid onderlinge conflicten zoals echtscheiding in eigen kring op te lossen, met religieuze leefregels als leidraad. Daartoe bestaat een joodse rechtbank, de Beth Din. Dus waarom zouden moslims niet hetzelfde doen? En dat deden ze ook. Ook binnen moslimkringen in Ontario worden conflicten in zakelijke en familiekring opgelost, vaak met een juridisch geschoolde imam als arbiter.

De volgende stap was de oprichting van een islamitische rechtbank. Zodra de wens van Syed Mumtaz Ali bekend werd, was de wereld te klein in Ontario, en in de rest van Canada. Mumtaz Ali vindt het onredelijk dat er geen haan naar kraait als joden hun eigen religieuze wetten toepassen, en men 'moord en brand schreeuwt' zodra moslims hetzelfde willen. Een moslim is geen goede moslim als hij zijn conflicten niet voorlegt aan een sharia- rechtbank, zegt hij .

Onduidelijk is op welke schaal in Ontario conflicten met een islamitische arbiter zijn opgelost. Enkele honderden, schat Arjomand. 'Ik krijg dagelijks ongeveer tien meldingen

binnen. Gisteren bijvoorbeeld kwam een Iraanse vrouw, Malihih, op mijn kantoor. Ze had een vel papier bij zich, daarop stond de uitspraak van de arbiter, een mullah, die de echtscheiding van haar en haar man had geregeld. Er stond geschreven dat Malihih ermee instemde afstand te doen van al haar rechten. Ze kreeg daardoor geen deel van hun gemeenschappelijk bezit, geen alimentatie, en de twee oudste kinderen werden toegewezen aan de vader.

'Ze zei dat ze haar handtekening had gezet omdat ze bang was dat ze anders door haar man zou worden teruggestuurd naar Iran, zonder haar kinderen. Het geval Malihih is exemplarisch voor veel zaken die op mijn kantoor binnenkomen. Willen we dit soort toestanden in Canada? De overheid

moet zijn burgers beschermen tegen dit soort praktijken,' zegt Arjomand .

De regering van Ontario hult zich in stilzwijgen. Zij huurde een adviseur uit onverdachte hoek. De als feministe bekend staande juriste en voormalige minister van Vrouwenzaken in de dichtstbevolkte provincie van Canada, Marion Boyd, deed onderzoek naar de voors en tegens en de wettelijke mogelijkheden van islamitische rechtspraak in Ontario. Zij heeft begrip voor de wens onder moslims conflicten in familieverband op te lossen volgens regels in de koran. Omdat de seculiere samenleving waarin zij leven hun gewoonten niet accepteert, opereren zij buiten het traditionele juridische systeem om.

Tijdens haar onderzoek heeft zij geen inzicht kunnen krijgen op welke schaal de sharia wordt toegepast in Ontario. In haar rapport, dat december vorig jaar verscheen, pleit zij voor het toestaan van een sharia-rechtbank. Dit is volgens haar in overeenstemming met de vrijheid van godsdienst in Canada en past binnen de traditie van multiculturalisme dat het land hoog in het vaandel heeft staan. Zij wijst er op dat religieuze rechtspraak al eeuwen bestaat in het overgrote deel van de wereld, een ook kan bestaan in een democratische r e ch t s t a a t .

De Council of Muslim Women, waarin Canadese moslimvrouwen zijn verenigd, vindt de aanbevelingen van Boyd 'naïef'. 'Vrouwen en kinderen worden geofferd op het altaar van het multiculturalisme,' meent Alia Hogben van de deze organisatie. Boyd op haar beurt vindt de aanname dat moslimvrouwen niet voor zichzelf zouden kunnen opkomen 'beledigend'. De tegenstanders voelen zich gesterkt door het unanieme besluit van het parlement van Quebec eind mei, om een sharia-rechtbank in de provincie niet toe te staan. Er lag geen verzoek daartoe, maar het parlement wilde dat voor zijn met een principiële uitspraak. Alia Hogben van de Council of Muslim Women hoopt dat de regering van Ontario, die talmt met een besluit, snel door de zure appel heen bijt en religieuze rechtspraak in de ban doet. 'Ontario heeft nog geen moed getoond. Politici hinken van het ene been op het andere, bang om iemand te beledigen. De hele wereld kijkt toe wat zij besluiten.'


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-04-2010 9:52 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 april 2010 16:23 schreef ZelThoR het volgende:
Net zoveel als elk contract wat je zou kunnen opstellen. Wat mensen tussen elkaar afspreken moeten ze helemaal zelf weten, zolang het maar niet in strijd is met de wetgeving; dan is de afspraak (contract, et cetera) 0,0 bindend meer.
Leuk en aardig, maar het negeren van zo'n sharia uitspraak leidt tot, fysieke, intimidatie, geweld, uitsluiting e.d.
De ene sharia uitspraak gedogen schept precendent voor de volgende. Het hek is zo van de dam.
Gewoon verbieden die kul. In het westen is geen plaats voor islam. Mocht je onze rechtstaat zo niet toereikend vinden dat je, je eigen rechtbanken wilt ga je maar terug naar je hol in je apenland.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 30-04-2010 9:54 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

quote:
Op 30 april 2010 9:52 schreef kwelgeest het volgende:
Leuk en aardig, maar het negeren van zo'n sharia uitspraak leidt tot, fysieke, intimidatie, geweld, uitsluiting e.d.
De ene sharia uitspraak gedogen schept precendent voor de volgende. Het hek is zo van de dam.
Gewoon verbieden die kul. In het westen is geen plaats voor islam. Mocht je onze rechtstaat zo niet toereikend vinden dat je, je eigen rechtbanken wilt ga je maar terug naar je hol in je apenland.

+1

Ik vrees wel dat als we een kabinet PvdA krijgen, het er dik in zit dat dit soort praktijken gedoogd gaan worden.


Why doesn't my music get me all the chicks?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-04-2010 22:49 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 30 april 2010 9:52 schreef kwelgeest het volgende:
Leuk en aardig, maar het negeren van zo'n sharia uitspraak leidt tot, fysieke, intimidatie, geweld, uitsluiting e.d.
De ene sharia uitspraak gedogen schept precendent voor de volgende. Het hek is zo van de dam.
Gewoon verbieden die kul. In het westen is geen plaats voor islam. Mocht je onze rechtstaat zo niet toereikend vinden dat je, je eigen rechtbanken wilt ga je maar terug naar je hol in je apenland.
Mee eens.
Toen ik nog leraar was heb ik me ooit bij de directeur moeten verantwoorden. Mijn leerlingen mochten tekenen toen ze tijd over hadden. Tekende een Turkse leerling een Turkse vlag enzo. Dus ik vroeg hem waarom. Begint hij over dat hij zo trots was op Turkije, de islam enzo. Dus mijn logische volgende vraag was wat hij dan hier te zoeken had als hij het daar zo geweldig vond? Heel gezeur nog over gehad toen.
We laten het echt te ver komen als dergelijk gedrag getolereerd wordt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 30-04-2010 23:09 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 30 april 2010 9:54 schreef GrindMaster het volgende:
+1

Ik vrees wel dat als we een kabinet PvdA krijgen, het er dik in zit dat dit soort praktijken gedoogd gaan worden.


Nee man, die gaan de sharia invoeren.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 30-04-2010 23:17 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 30 april 2010 9:52 schreef kwelgeest het volgende:
Gewoon verbieden die kul. In het westen is geen plaats voor islam. Mocht je onze rechtstaat zo niet toereikend vinden dat je, je eigen rechtbanken wilt ga je maar terug naar je hol in je apenland.


Precies


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 30-04-2010 23:23 by KHPLF Profiel van KHPLF

Haters


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 30-04-2010 23:25 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 30-04-2010 23:28 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Jullie zijn voorstander van de shaira?


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 30-04-2010 23:37 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 30 april 2010 23:28 schreef Burzum het volgende:
Jullie zijn voorstander van de shaira?





Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 30-04-2010 23:40 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Niet de Shakira, ja?

Verder: Kwel heeft een punt!


Bruce Banner


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 01-05-2010 10:31 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 30 april 2010 23:28 schreef Burzum het volgende:
Jullie zijn voorstander van de shaira?


Volgens Greycloak wel .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 01-05-2010 21:19 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 1 mei 2010 10:31 schreef Gemene Lepel het volgende:
Volgens Greycloak wel .


In deze kwestie ben ik het volkomen met lui als Greycloack en kwelgeest eens en als er dan posts komen als "haters" na een opmerking over de shaira...

Als je een tegenstander van shaira een "hater" noemt ben je in mijn ogen gewoon knettergek.



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 01-05-2010 21:23 by Forever After Profiel van Forever After

nu houdt je je in.


 


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-05-2010 21:25 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Mag GL nu geen grapjes meer maken? Eerst die lui van Southpark al en nu dit!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 01-05-2010 21:26 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 1 mei 2010 21:25 schreef ZelThoR het volgende:
Mag GL nu geen grapjes meer maken? Eerst die lui van Southpark al en nu dit!


Ik doelde eigenlijk meer op de post van KHPLF.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-05-2010 21:28 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Ohja, in dat geval; ik denk dat die ook een grapje maakte Maar die ken ik niet zo. Zou wel erg jammer zijn als het geen grapje was


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 01-05-2010 21:30 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Dat bedoel ik. Maar uit zijn post nogal lastig op te maken of hij serieus is of niet... met sommige mensen weet je het nooit

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 01-05-2010 21:31]


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 01-05-2010 21:33 by KHPLF Profiel van KHPLF

quote:
Op 1 mei 2010 21:19 schreef Burzum het volgende:
Als je een tegenstander van shaira een "hater" noemt ben je in mijn ogen gewoon knettergek.




Ik houd ook van jou




O




Shit dat mocht natuurlijk niet


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen