IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Islam Vorige pagina | Volgende pagina
Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 18-11-2010 22:27 by Murder Junkie Profiel van Murder Junkie

quote:
Op 18 november 2010 22:26 schreef MR. N het volgende:
Ik vroeg me af of jij zo'n stompzinnige redenering als grapje had getypt...
Dat je je dat nog moet afvragen...ben je blond ?!?!


Zoveelste mentalkloon.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-11-2010 22:28 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 18 november 2010 22:27 schreef Murder Junkie het volgende:
ben je blond ?!?!


Scherp hoor, ment0l!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-11-2010 22:28 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 november 2010 22:27 schreef Murder Junkie het volgende:
Dat je je dat nog moet afvragen...ben je blond ?!?!


Hehe, zekers! Maar als je ziet wat sommigen in dit topic getypt hebben.... is het niet eens zo'n gekke vraag.


Boeiender


Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 18-11-2010 22:29 by Murder Junkie Profiel van Murder Junkie

quote:
Op 18 november 2010 22:28 schreef MR. N het volgende:
Hehe, zekers! Maar als je ziet wat sommigen in dit topic getypt hebben.... is het niet eens zo'n gekke vraag.
Heb jij weer gelijk in, maar het was dus een grapje.


Zoveelste mentalkloon.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-11-2010 22:30 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 november 2010 22:29 schreef Murder Junkie het volgende:
Heb jij weer gelijk in, maar het was dus een grapje.



Boeiender


Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 18-11-2010 22:31 by Murder Junkie Profiel van Murder Junkie

quote:
Op 18 november 2010 22:30 schreef MR. N het volgende:



Zoveelste mentalkloon.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-11-2010 0:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 november 2010 22:25 schreef Forever After het volgende:
Ze hebben ook wel iets met geiten dus je weet maar nooit.

LOL, epic, +1!


Quis moderabat ipsos moderatores?


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 19-11-2010 16:30 by Bastet Profiel van Bastet

quote:
Op 4 november 2002 20:37 schreef Grimnir het volgende:
Ik zag nog geen topic over de Islam, dus zal ik de eerste maar zijn.

Er wordt vaak gezwegen over dit onderwerp, terwijl het eigenlijk nu veel in de publiciteit staat. Laten we één ding voor op stellen: ik ben geen racist of nationalist, ik wil slecht mijn mening hierover weergeven naar de realiteit van dit onderwerp vandaag de dag.

De Islam is een geloof wat nog steeds sterk groeit en vooral in het oosten gepractiseerd wordt. Er heerst daar vanzelf sprekend een andere cultuur die afwijkt van de westerse cultuur. Maar ik neem aan dat mensen dit weten.

Vandaag de dag hoor je veel over het Moslim fundamentalisme (oa met aanslagen etc.) Natuurlijk is dit niet het enige deel van het geloof. Toch heeft dit geloof een apart deel wat mij zorgen baart, namelijk: de Jihad, een heilige oorlog teneinde een islamitische wereld te creeren. Ik heb zelf voor een tijd geleden de Koran (hun heilige boek) gekocht om te weten waar dit over ging aangezien ik niet bevooroordeelt tewerk wil gaan, wat moeilijk is door de hoeveelheid commotie dat het veroorzaakt heeft.

Ikzelf denk nog steeds wel dat mensen vrijheid van menings uiting moeten hebben. Maar darentegen moet men wel bedenken dat je met een geloof die het fenoneem heilige oorlog kent niet kunt spelen.

Wat denken jullie hierover?!


De Jihad is een geen onderdeel van de godsdienst. Het is een soort facet dat uitgediept wordt in de Qur'an. Ik studeer zelf Arabisch en ik moet toegeven dat ik voor deze studies zelf een heel ander beeld had over Islam in zijn geheel.
Islamieten zijn net zoals wij mensen. Je hebt extremisten, net zoals je extremisten hebt in het christendom, je hebt ook mensen die moslim zijn zoals de meeste van ons christen.
90% en zelfs meer van de moslims zit totaal niet in met de Jihad. Het zijn gewoon mensen met een andere culturele en godsdienstige achtergrond.
Daarbij : De bijbel is veel en veel gewelddadiger en strenger dan de Qur'an.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-11-2010 16:54 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

:')


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 19-11-2010 18:47 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

quote:
Op 19 november 2010 16:30 schreef Bastet het volgende:
De Jihad is een geen onderdeel van de godsdienst. Het is een soort facet dat uitgediept wordt in de Qur'an. Ik studeer zelf Arabisch en ik moet toegeven dat ik voor deze studies zelf een heel ander beeld had over Islam in zijn geheel.
Islamieten zijn net zoals wij mensen. Je hebt extremisten, net zoals je extremisten hebt in het christendom, je hebt ook mensen die moslim zijn zoals de meeste van ons christen.
90% en zelfs meer van de moslims zit totaal niet in met de Jihad. Het zijn gewoon mensen met een andere culturele en godsdienstige achtergrond.
Daarbij : De bijbel is veel en veel gewelddadiger en strenger dan de Qur'an.


En mag ik vragen hoeveel jaar je nodig hebt gehad om hier achter te komen?


Why doesn't my music get me all the chicks?


Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 19-11-2010 18:52 by Wordfuhrer TMDC Profiel van Wordfuhrer TMDC

Het gaat er niet om welk boek gewelddadiger is, het gaat erom hoe de gelovigen de heilige boeken interpreteren.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 19-11-2010 18:56 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Daarbij eindigt de Koran met een reeks verzen die ongenuanceerd oproepen tot het onthoofden van ongelovigen.

De bijbel heeft nog zoiets als het Nieuwe Testament, waar naar mijn weten geen oproepen tot geweld in staan.

[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 19-11-2010 18:57]


Why doesn't my music get me all the chicks?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-09-2012 9:04 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

de "film"in kwestie. wat een ultraslechte flutfilm. als die extremisten niet zo overdreven zouden reageren zou niemand er naar kijken



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-09-2012 9:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

:^) Sneue shit, ja. Maar op geen enkele manier geweld waard.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-09-2012 9:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

En dan ook VS ambassades gaan aanvallen. Wat nou als de film in Letland gemaakt was? Of de post-productie in Frankrijk? Of de helft vd acteurs uit Japan zou konen?


When your people matter, menstrual health matters


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-09-2012 9:15 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 september 2012 9:07 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
:^) Sneue shit, ja. Maar op geen enkele manier geweld waard.

inderdaad. maar goed, de extremisten zijn weer in de val gelopen want zo een flutfilm heeft natuurlijk maar een doel namelijk provoceren. missie geslaagd dus... hopelijk spreken gematigde moslims zich eens uit over de acties van hun extreme broeders

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 17-09-2012 9:18]


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 17-09-2012 9:17 by CTTS Profiel van CTTShttp://www.breathe-plastic.org

Was die film niet gemaakt door een Egyptenaar? Dan zouden ze, met de logica die ze hanteren, toch de Egyptische ambassade moeten aanvallen?



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-09-2012 9:24 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 september 2012 9:15 schreef attila_de_hun het volgende:
inderdaad. maar goed, de extremisten zijn weer in de val gelopen want zo een flutfilm heeft natuurlijk maar een doel namelijk provoceren. missie geslaagd dus... hopelijk spreken gematigde moslims zich eens uit over de acties van hun extreme broeders
Doen ze ook wel. Maar dat is mediatechnisch niet zo interessant, denk ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-09-2012 9:28 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 september 2012 9:24 schreef bastianus het volgende:
Doen ze ook wel. Maar dat is mediatechnisch niet zo interessant, denk ik.


toch wel weer triest dan dat de media alleen maar de extremen laat zien

overigens, zouden de extreme christenen "life of brian" al hebben ontdekt??


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 17-09-2012 9:44 by madeline usher Profiel van madeline usher

Monty Python's The Life of Brian is idd topklasse

The Innocence of Muslims is zo overroepen, is zo'n z-film nu echt een reden om in o.a. Borgerhout herrie te schoppen? Voor sommige gelovigen zijn werkelijk alle redenen goed om moord en brand te schreeuwen
Goeie reclame voor de regisseur, iedereen vraagt zich af ' Hé, lekker choquerend! Wat voor film moet dat wel niet zijn? ' Om uiteindelijk bedrogen uit te komen... Zelfs Ed Wood maakte veel betere films!


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 17-09-2012 10:31 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

In Borgerhout is elke reden goed om rel te schoppen. Laat ze maar verzwelgen in hun zelfmedelijden.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 17-09-2012 10:36 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 17 september 2012 9:15 schreef attila_de_hun het volgende:
inderdaad. maar goed, de extremisten zijn weer in de val gelopen want zo een flutfilm heeft natuurlijk maar een doel namelijk provoceren. missie geslaagd dus... hopelijk spreken gematigde moslims zich eens uit over de acties van hun extreme broeders
Zo ga je wel heel gemakkelijk langs het punt en met zo'n reactie komen we nergens. De reacties op deze film tonen aan dat er iets fundamenteel mis is met de islam en een aanzienlijk gedeelte van haar volgers. Een vergelijkbare film over Boeddha, Jezus of Mozes en er was weinig tot niets aan de hand geweest. Dat is het punt van het verhaal.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-09-2012 11:20 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 september 2012 10:36 schreef Kvelgeest het volgende:
Zo ga je wel heel gemakkelijk langs het punt en met zo'n reactie komen we nergens. De reacties op deze film tonen aan dat er iets fundamenteel mis is met de islam en een aanzienlijk gedeelte van haar volgers. Een vergelijkbare film over Boeddha, Jezus of Mozes en er was weinig tot niets aan de hand geweest. Dat is het punt van het verhaal.


Dat de islam een aandeel volkomen uit de bocht gevlogen extremisten kent is inderdaad een feit. maar in hoeverre dit komt door culturele/sociale omstandigheden of dat het een direct gevolg is van de islam zelf is mij niet duidelijk alhoewel ik het eerste denk. Maar heb je de film bekeken? het is toch een zuivere provocatie? er zit niks uitleggends, onderwijzends of relativerend in. Een documantaire mag je dus het volstrekt niet noemen.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-09-2012 11:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 september 2012 11:20 schreef attila_de_hun het volgende:
Dat de islam een aandeel volkomen uit de bocht gevlogen extremisten kent is inderdaad een feit. maar in hoeverre dit komt door culturele/sociale omstandigheden of dat het een direct gevolg is van de islam zelf is mij niet duidelijk alhoewel ik het eerste denk. Maar heb je de film bekeken? het is toch een zuivere provocatie? er zit niks uitleggends, onderwijzends of relativerend in. Een documantaire mag je dus het volstrekt niet noemen.

Zo ga je nog steeds voorbij aan het punt. Bij soortgelijke provocaties aan het adres van andere geloven vindt er géén wereldwijd geweld jegens onschuldigen plaats, nu wel.

En tsja, dan kan het wel een beperkt deel van de moslims zijn die dat doet: ze doen het wel. Gelukkig zijn er ook moslims die (daar) tegen het geweld in gaan, maar het blijft sneu dat dat überhaupt moet.


Quis moderabat ipsos moderatores?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-09-2012 11:31 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 september 2012 11:25 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Zo ga je nog steeds voorbij aan het punt. Bij soortgelijke provocaties aan het adres van andere geloven vindt er géén wereldwijd geweld jegens onschuldigen plaats, nu wel.

En tsja, dan kan het wel een beperkt deel van de moslims zijn die dat doet: ze doen het wel. Gelukkig zijn er ook moslims die (daar) tegen het geweld in gaan, maar het blijft sneu dat dat überhaupt moet.
Ik zeg toch dat ik het juist niet weet of het het gevolg is van de islam zelf (wat kvellie onderschrijft) of dat het een gevolg is van culturele/sociale omstandigheden? ik weet het gewoon niet.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 17-09-2012 11:34]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen