IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Islam Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-09-2012 11:36 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

kijk, een getal....
0,0006% moslims boos om film


Hoewel het de afgelopen dagen leek alsof de Arabische wereld massaal aan het rellen is geslagen, blijkt het om slechts een bijzonder klein deel van de bevolking te gaan. In de meeste islamitische landen gingen hoogstens enkele honderden mensen de straat op om te protesteren. In een paar landen liepen die aantallen in de duizenden.

Bij elkaar opgeteld zijn er de afgelopen dagen zo'n 10.000 mensen wereldwijd de straat opgegaan om hun ongenoegen over de anti-islamfilm Innocence of Muslims kenbaar te maken. Dat is zo'n 0,0006 procent van alle moslims ter wereld.

Op de manifestatie die gisteren in Amsterdam gehouden werd, waren zo'n vijftig mensen afgekomen, van wie ongeveer de helft aanwezig was om een tegengeluid te laten horen. In Nederland wonen in totaal zo'n 800.000 moslims.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 17-09-2012 11:38 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Moest je in 1600 eens proberen een bijbel te vertalen...


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-09-2012 11:40 by bastianus Profiel van bastianus

De Islam is zeven eeuwen jonger dan het christendom. Zeven eeuwen geleden liepen christenen ook wereldwijd hun vermeende superioriteit op niet al te zachtzinnige wijze aan andere culturen op te leggen. Lees 'Rovers, christenhonden, vrouwenschenners' van Amin Maalouf er maar eens op na. Dus ik denk dat de primitievere en minder verlichte denkwijze van de Islam inherent is aan het groeiproces van grote, monotheïstische religies.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-09-2012 11:44 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 september 2012 11:40 schreef bastianus het volgende:
De Islam is zeven eeuwen jonger dan het christendom. Zeven eeuwen geleden liepen christenen ook wereldwijd hun vermeende superioriteit op niet al te zachtzinnige wijze aan andere culturen op te leggen. Lees 'Rovers, christenhonden, vrouwenschenners' van Amin Maalouf er maar eens op na. Dus ik denk dat de primitievere en minder verlichte denkwijze van de Islam inherent is aan het groeiproces van grote, monotheïstische religies.



waren veel van de grote geleerden vroeger geen islamieten? Ik denk aan diegene die bijv. de algebra heeft uitgevonden... Ik ben er dus (nog) niet van overtuigd dat de islam zelf de reden is tot de uiting van geweld maar dat het eerder een gevolg is van sociale en culturele effecten


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-09-2012 12:00 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 september 2012 11:31 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik zeg toch dat ik het juist niet weet of het het gevolg is van de islam zelf (wat kvellie onderschrijft) of dat het een gevolg is van culturele/sociale omstandigheden? ik weet het gewoon niet.

Christenen in diezelfde culturen doen het in ieder geval niet.


I wish I was a butterfly


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-09-2012 12:06 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 17 september 2012 12:00 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Christenen in diezelfde culturen doen het in ieder geval niet.


Nou, geweld door christenen is ook wel aanwezig in die culturen hoor. Gezien het feit dat ze een minderheid zijn is het wel logisch dat ze niet zo duidelijk geweld plegen.

[edit] En een "cultuur" heeft diverse onderliggende culturen, die vaak religieus van aard zijn, dus diezelfde cultuur is eigenlijk foutief.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 17-09-2012 12:07]


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-09-2012 12:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 september 2012 12:06 schreef MR. N het volgende:
Nou, geweld door christenen is ook wel aanwezig in die culturen hoor. Gezien het feit dat ze een minderheid zijn is het wel logisch dat ze niet zo duidelijk geweld plegen.

[edit] En een "cultuur" heeft diverse onderliggende culturen, die vaak religieus van aard zijn, dus diezelfde cultuur is eigenlijk foutief.

Ik had het niet over geweld in het algemeen.

En dat tweede betekent ofwel dat je nooit kunt zeggen dat mensen dezelfde cultuur hebben, ofwel dat de verschillen tussen culturen dus bepaald worden door religies en niet door andere oorzaken

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-09-2012 12:10]


I wish I was a butterfly


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-09-2012 12:12 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 17 september 2012 12:09 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik had het niet over geweld in het algemeen.


Wel over cultuur in het algemeen.... Maar goed, gespecificeerd op geweld dat voortkomt uit religie, dan zijn "de christenen" in de USA gewelddadiger dan de moslims daar, gezien de aanvallen op abortusklinieken e.d.


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-09-2012 12:14 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 17 september 2012 12:09 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


En dat tweede betekent ofwel dat je nooit kunt zeggen dat mensen dezelfde cultuur hebben, ofwel dat de verschillen tussen culturen dus bepaald worden door religies en niet door andere oorzaken


Nee, je kan wel aangeven dat er in bepaalde subgroepen van een bevolking een bepaalde cultuur heerst, of die subgroep op muziek, religie, levensbeschouwing of automerk gebaseerd is maakt niet veel uit....


Boeiender


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 17-09-2012 12:18 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 17 september 2012 11:40 schreef bastianus het volgende:
De Islam is zeven eeuwen jonger dan het christendom. Zeven eeuwen geleden liepen christenen ook wereldwijd hun vermeende superioriteit op niet al te zachtzinnige wijze aan andere culturen op te leggen. Lees 'Rovers, christenhonden, vrouwenschenners' van Amin Maalouf er maar eens op na. Dus ik denk dat de primitievere en minder verlichte denkwijze van de Islam inherent is aan het groeiproces van grote, monotheïstische religies.

Complete bullshit. En dat weet je zelf ook wel.
Islam en moslims zijn niet zeven eeuwen geleden opeens gematerialiseerd en moeten daarom het gehele beschavingsproces van de rest van de mensheid nog eventjes op eigen kracht over doen. Wat je hier suggereert is dat moslims (nog) niet over dezelfde capaciteiten van de rede beschikken als westerlingen. Lijkt mij een vrij abjecte stelling.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-09-2012 12:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 september 2012 12:14 schreef MR. N het volgende:
Nee, je kan wel aangeven dat er in bepaalde subgroepen van een bevolking een bepaalde cultuur heerst, of die subgroep op muziek, religie, levensbeschouwing of automerk gebaseerd is maakt niet veel uit....

Ik kies er toch voor om ook op grotere schaal het begrip cultuur toe te passen
quote:
Op 17 september 2012 12:12 schreef MR. N het volgende:
Wel over cultuur in het algemeen.... Maar goed, gespecificeerd op geweld dat voortkomt uit religie, dan zijn "de christenen" in de USA gewelddadiger dan de moslims daar, gezien de aanvallen op abortusklinieken e.d.

Ik had het ook niet over cultuur in het algemeen.

Mijn stelling: geweld door religieuzen naar aanleiding van (vermeende) belediging van het betreffende geloof vindt alleen onder moslims plaats.

Atilla: dat zou aan culture/sociale factoren kunnen liggen.

En dat laatste betwijfel ik omdat christenen uit diezelfde landen niet hetzelfde soort geweld toepassen. Voor zover het te vergelijken is, is het enige verschil hun betreffende religie.

De totale som van geweld wordt weer een ander verhaal. Dan gaat het inderdaad ook om dat soort dingen. En geweld in de huiselijke sfeer, vrijheidsberoving door conservatieve mannetjes enzovoorts.


I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 17-09-2012 12:19 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 17 september 2012 11:44 schreef attila_de_hun het volgende:
waren veel van de grote geleerden vroeger geen islamieten? Ik denk aan diegene die bijv. de algebra heeft uitgevonden... Ik ben er dus (nog) niet van overtuigd dat de islam zelf de reden is tot de uiting van geweld maar dat het eerder een gevolg is van sociale en culturele effecten
Islam/moslims heeft/hebben verdomd weinig uitgevonden. Vooral geconserveerd.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 17-09-2012 12:29 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 17 september 2012 11:31 schreef attila_de_hun het volgende:
... of dat het een gevolg is van culturele/sociale omstandigheden?
Je kan de Arabische/Magreb/'Persische' cultuur en de sociale omstandigheden in de zandbak niet geheel loszingen van de islam. Net als dat je onze cultuur niet (geheel) los van het christendom kan zien. Zelfs Germaans en Romeins recht hebbe nog hun doorwerking in onze cultuur en rechtssysteem.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-09-2012 12:36 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 september 2012 12:29 schreef Kvelgeest het volgende:
Je kan de Arabische/Magreb/'Persische' cultuur en de sociale omstandigheden in de zandbak niet geheel loszingen van de islam. Net als dat je onze cultuur niet (geheel) los van het christendom kan zien. Zelfs Germaans en Romeins recht hebbe nog hun doorwerking in onze cultuur en rechtssysteem.


Maar ik heb het idee, en jij, of wie dan ook, mag mij corrigeren als ik het mis heb, dat de gewelddadige/ extreem fundamentalistische tak van de islam vooral wordt vertegenwoordigt door diegenen die zijn beïnvloed door de Arabische lieden (zeg maar de osama's). Iran is een kutland maar in Saudi-Arabië is het nog tien keer erger heb ik het idee (onderdrukking, fundamentalisme..). En wat nu het kip-ei is in SA weet ik niet (geloof vs. cultuur).


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 17-09-2012 12:39 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 17 september 2012 12:36 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar ik heb het idee, en jij, of wie dan ook, mag mij corrigeren als ik het mis heb, dat de gewelddadige/ extreem fundamentalistische tak van de islam vooral wordt vertegenwoordigt door diegenen die zijn beïnvloed door de Arabische lieden (zeg maar de osama's). Iran is een kutland maar in Saudi-Arabië is het nog tien keer erger heb ik het idee (onderdrukking, fundamentalisme..). En wat nu het kip-ei is in SA weet ik niet (geloof vs. cultuur).
Je zult mij niet horen ontkennen dat S-A ook een kudtland geregeerd door een stel bloemetjeslijers is. Maar bagatelliseer de ayatollahs niet. Hezbollah en Hamas (Soenitisch) worden behoorlijk opgeruid door Iran.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 17-09-2012 13:20 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 17 september 2012 11:20 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar heb je de film bekeken? het is toch een zuivere provocatie?


Het mooie is dat ik er heilig in geloof dat al die mafkezen die nu zo lopen te rellen die film nog nooit gezien hebben. Dus rellen om het rellen...
Nekschot!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-09-2012 13:46 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 september 2012 12:18 schreef Kvelgeest het volgende:
Complete bullshit. En dat weet je zelf ook wel.
Islam en moslims zijn niet zeven eeuwen geleden opeens gematerialiseerd en moeten daarom het gehele beschavingsproces van de rest van de mensheid nog eventjes op eigen kracht over doen. Wat je hier suggereert is dat moslims (nog) niet over dezelfde capaciteiten van de rede beschikken als westerlingen. Lijkt mij een vrij abjecte stelling.
De Arabische cultuur was behoorlijk hoogstaand, echter door de Islam is het flink gekelderd. Redelijk vergelijkbaar met de dominantie van het christendom, waardoor een complete Romeinse beschaving verloren ging. Ik denk dat het inherent is aan het groeien van religies (m.n. monotheïstische) dat ze bepaalde mindere fasen doormaken. En voor zover ik weet heeft de Islam nog niet zoiets als 'de Verlichting' doorgemaakt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-09-2012 14:01 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 september 2012 12:00 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Christenen in diezelfde culturen doen het in ieder geval niet.


Bedoel je de christenminderheden in de voornamelijk arabisch islamistische landen? die hebben sowieso ook een redelijk andere cultuur en die zullen niet zomaar hun bek open trekken.

De sociaal economische factoren zijn erg sterk, maar inderdaad houd de islam toch ook favoriete hobbies er op na.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 17-09-2012 14:03 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 17 september 2012 13:46 schreef bastianus het volgende:
De Arabische cultuur was behoorlijk hoogstaand, echter door de Islam is het flink gekelderd. Redelijk vergelijkbaar met de dominantie van het christendom, waardoor een complete Romeinse beschaving verloren ging. Ik denk dat het inherent is aan het groeien van religies (m.n. monotheïstische) dat ze bepaalde mindere fasen doormaken. En voor zover ik weet heeft de Islam nog niet zoiets als 'de Verlichting' doorgemaakt.
Irrelevant. Het is niet zo dat religies bepaalde stadia door moeten maken. Daarbij is de opkomst en consolidatie van het christendom niet vergelijkbaar met die van de islam waardoor claimen dat islam bepaalde stadia van een bepaalde ontwikkeling die christendom al ondergaan is nog moet doorlopen regelrechte bullshit. Als islam en christendom zo hetzelfde waren als de cultuurrelativisten willen suggereren waren het niet twee verschillende religies. Er is iets fundamenteel mis met de islam wat bij het christendom niet het geval is waardoor het christendom meer openstaat voor invloed van de rede. Wellicht ligt dit verschil in de rol van openbaringen, misschien bij Urbi et Orbi of bij beide of door een samenloop van meerdere verschillen.

En de eventuele 'mindere fase' van de islam houdt nmlk dan al wel verdomd lang aan.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-09-2012 15:27 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 september 2012 14:03 schreef Kvelgeest het volgende:
Irrelevant. Het is niet zo dat religies bepaalde stadia door moeten maken. Daarbij is de opkomst en consolidatie van het christendom niet vergelijkbaar met die van de islam waardoor claimen dat islam bepaalde stadia van een bepaalde ontwikkeling die christendom al ondergaan is nog moet doorlopen regelrechte bullshit. Als islam en christendom zo hetzelfde waren als de cultuurrelativisten willen suggereren waren het niet twee verschillende religies. Er is iets fundamenteel mis met de islam wat bij het christendom niet het geval is waardoor het christendom meer openstaat voor invloed van de rede. Wellicht ligt dit verschil in de rol van openbaringen, misschien bij Urbi et Orbi of bij beide of door een samenloop van meerdere verschillen.

En de eventuele 'mindere fase' van de islam houdt nmlk dan al wel verdomd lang aan.
Mohammed is natuurlijk wel een ander soort profeet dan Jezus, alleen al vanwege zijn functie en zijn levensstijl. Neemt niet weg dat de manier waarop bijbel en koran geïnterpreteerd wordt er ook iets mee te maken heeft. Weinig christenen geloven nog dat ze letterlijk moeten leven zoals in de bijbel staat, of wetten uit die tijd exact moeten naleven en in deze tijd plaatsen. Terwijl er b.v. wel imams zijn die, in navolging van Mohammed, vinden dat je gewoon moet kunnen trouwen met negenjarige meisjes.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-09-2012 16:21 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 september 2012 15:27 schreef bastianus het volgende:
..Terwijl er b.v. wel imams zijn die, in navolging van Mohammed, vinden dat je gewoon moet kunnen trouwen met negenjarige meisjes.



nu zijn er ook wel wat christelijke priesters die vinden dat je best wel "leuke dingen" kunt doen met negenjarige jongetjes (en meisjes)...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-09-2012 18:28 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 september 2012 16:21 schreef attila_de_hun het volgende:
nu zijn er ook wel wat christelijke priesters die vinden dat je best wel "leuke dingen" kunt doen met negenjarige jongetjes (en meisjes)...
Natuurlijk. Maar die maken er geen reclame voor vanaf de kansel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 17-09-2012 18:29 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Dat filmpje is zo hondsberoerd dat ik het nog geen minuut volhield; is daar nu weer al die ophef over?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-09-2012 18:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 september 2012 15:27 schreef bastianus het volgende:
Mohammed is natuurlijk wel een ander soort profeet dan Jezus, alleen al vanwege zijn functie en zijn levensstijl. Neemt niet weg dat de manier waarop bijbel en koran geïnterpreteerd wordt er ook iets mee te maken heeft. Weinig christenen geloven nog dat ze letterlijk moeten leven zoals in de bijbel staat, of wetten uit die tijd exact moeten naleven en in deze tijd plaatsen. Terwijl er b.v. wel imams zijn die, in navolging van Mohammed, vinden dat je gewoon moet kunnen trouwen met negenjarige meisjes.


Boeien. Er is geen enkele manier waarop dit geweld goedgepraat kan worden, klaar.


I wish I was a butterfly


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 17-09-2012 18:52 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 17 september 2012 13:46 schreef bastianus het volgende:
De Arabische cultuur was behoorlijk hoogstaand, echter door de Islam is het flink gekelderd. Redelijk vergelijkbaar met de dominantie van het christendom, waardoor een complete Romeinse beschaving verloren ging. Ik denk dat het inherent is aan het groeien van religies (m.n. monotheïstische) dat ze bepaalde mindere fasen doormaken. En voor zover ik weet heeft de Islam nog niet zoiets als 'de Verlichting' doorgemaakt.


De Romeinse beschaving is ook niet 'ingestort' door het christendom, maar door corruptie, wanbestuur en onrust (grote volksverhuizingen, honger, oorlog), nadat het door pure hebberigheid was opgesplitst.

Algebra was toch al voor de islam bestond uitgevonden?



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen