IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Islam Vorige pagina | Volgende pagina
Ahmet Zappa
Usericon van Ahmet Zappa
Posted 14-11-2005 19:25 by Ahmet Zappa Profiel van Ahmet Zappa

quote:
Op 14 november 2005 18:48 schreef kwelgeest het volgende:
Heb je ook nog wat zinnigs te melden of kom je ons slechts wijzen op pietluttige foutjes in ons beeld van onze vredelievende mede mens.

Het zou mij een kont roesten hoevvel Moslims waar leven en Turkije wordt niet op een normale manier bestuurd. Misschien wel niet door Moslim fundamentalisten maar een land met het leger al hoogste macht lijkt mij ook geen fijn systeem.


Ik kom je inderdaad wijzen op jouw pietluttige foutjes zodat je hopelijk niet net zo onwetend wordt als te veel Nederlanders al zijn.

Het leger heeft inderdaad meer macht dan in andere landen, maar is absoluut niet de hoogste macht. Bovendien ging het hier over de islam.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-11-2005 19:33 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 november 2005 19:25 schreef Ahmet Zappa het volgende:
Ik kom je inderdaad wijzen op jouw pietluttige foutjes zodat je hopelijk niet net zo onwetend wordt als te veel Nederlanders al zijn.
Verlicht ons pad, o, alwetend orakel

quote:
Het leger heeft inderdaad meer macht dan in andere landen, maar is absoluut niet de hoogste macht. Bovendien ging het hier over de islam.
Het leger heeft in Turkije de macht om de regering naar huis te sturen. Welke macht zit volgens jou daar nog boven? Daarbij zei jij fundametlisten, in het algemeen dus, en ik denk niet dat de instanties die in Turkije de touwtjes in handen hebben geheel fundamentalist vrij zijn, of ze nou Moslim zijn of niet.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 14-11-2005 19:33]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-11-2005 19:35 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 november 2005 19:33 schreef kwelgeest het volgende:
Het leger heeft in Turkije de macht om de regering naar huis te sturen. Welke macht zit volgens jou daar nog boven? Daarbij zei jij fundametlisten, in het algemeen dus, en ik denk niet dat de instanties die in Turkije de touwtjes in handen hebben geheel fundamentalist vrij zijn, of ze nou Moslim zijn of niet.


Autoritair eerder dan fundamentalist. Maar de islam komt daar niet echt aan bod en dat is het onderwerp van dit topic.

edit: De stichter van de republiek Ataturk was een fervente activist voor de scheiding van kerk en staat:

"Religion is an important institution. A nation without religion cannot survive. Yet it is also very important to note that religion is a link between Allah and the individual believer. The brokerage of the pious cannot be permitted. Those who use religion for their own benefit are detestable. We are against such a situation and will not allow it. Those who use religion in such a manner have fooled our people; it is against just such people that we have fought and will continue to fight. Know that whatever conforms to reason, logic, and the advantages and needs of our people conforms equally to [Islam]. If our religion did not conform to reason and logic, it would not be the perfect religion, the final religion" (31).

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 14-11-2005 19:37]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-11-2005 19:36 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 november 2005 19:35 schreef Chelman het volgende:
Autoritair eerder dan fundamentalist. Maar de islam komt daar niet echt aan bod en dat is het onderwerp van dit topic.
En je punt is. Daar zei Ahmed niet. Lezen. allochtonenmans.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-11-2005 19:40 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 november 2005 19:36 schreef kwelgeest het volgende:
En je punt is. Daar zei Ahmed niet. Lezen. allochtonenmans.


Maar jij had het over de macht van de militairen...en dat heeft geen bal van B-War met de Islam te maken.

En....in Griekenland bestaat die macht ook nog steeds...en die zijn ook lid van de EU.


[o/t]:
Verlicht u zelf over Ataturk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ataturk

Toen scheiding tussen kerk en staat in Nederland nog een droom was....
[/o/t]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Ahmet Zappa
Usericon van Ahmet Zappa
Posted 14-11-2005 19:41 by Ahmet Zappa Profiel van Ahmet Zappa

Nee jij moet lezen. Je laat je teveel leiden door je woede jegens en angst voor het onbekende, zoals Turken. Je bent zeker ook tegen toetreding van Turkije tot de EU?

Ik ben trouwens geen allochtoon, schat.

[Dit bericht is gewijzigd door Ahmet Zappa op 14-11-2005 19:42]


waarom
Usericon van waarom
Posted 14-11-2005 19:44 by waarom Profiel van waarom

Turkije is geen europees land waarom zouden ze dan bij de EU moeten.


if god were suddenly condemned to live the life he has inflicted on men, he would kill himself.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-11-2005 19:45 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 november 2005 19:40 schreef Chelman het volgende:
Maar jij had het over de macht van de militairen...en dat heeft geen bal van B-War met de Islam te maken.
Dat hoeft ook niet als ik op iemand inga die 't toch al niet over de Islam had.

quote:
En....in Griekenland bestaat die macht ook nog steeds...en die zijn ook lid van de EU.
Ik heb ook nergens gezegd dat ik er iets op tegen heb.


quote:
[o/t]:
Verlicht u zelf over Ataturk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ataturk

Toen scheiding tussen kerk en staat in Nederland nog een droom was....
[/o/t]
Ik zal het eens bekijken maar dat stuk over die rellen in Parijs die je linkde vond ik niets toevoegen aan mijn beeld en kennis.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-11-2005 19:46 by Heiden Profiel van Heiden

Foei, foei, foei.
Wat ben jij nu weer voor een mongool?

[edit]Die Achmed, dus.[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 14-11-2005 19:47]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-11-2005 19:47 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 november 2005 19:41 schreef Ahmet Zappa het volgende:
Nee jij moet lezen. Je laat je teveel leiden door je woede jegens en angst voor het onbekende, zoals Turken. Je bent zeker ook tegen toetreding van Turkije tot de EU?

Ik ben trouwens geen allochtoon, schat.
Ik ben idd tegen Turkije als EU-lidstaat maar niet tegen nauwere banden met Turkije. Maar ik was ook tegen de toetreding van de 10 meest recente EU staten. Eigenlijk ben ik helemaal niet zo'n Europafiel.


En Ahmed of Ahmet wat is het verschil. Ik las de laatste letter verkeerd, boeiend.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ahmet Zappa
Usericon van Ahmet Zappa
Posted 14-11-2005 19:52 by Ahmet Zappa Profiel van Ahmet Zappa

quote:
Op 14 november 2005 19:44 schreef waarom het volgende:
Turkije is geen europees land waarom zouden ze dan bij de EU moeten.


Turkije ligt gedeeltelijk in Europa, net zoals Rusland, dat ook als Europees wordt beschouwd. Bovendien ligt in Turkije een belangrijk deel van onze Westerse beschaving ten grondslag en heeft het land zn huiswerk van de EU bijna af waardoor de EU niet eens meer om Turkije heen kan.


Ahmet Zappa
Usericon van Ahmet Zappa
Posted 14-11-2005 19:53 by Ahmet Zappa Profiel van Ahmet Zappa

quote:
Op 14 november 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende:
Ik ben idd tegen Turkije als EU-lidstaat maar niet tegen nauwere banden met Turkije. Maar ik was ook tegen de toetreding van de 10 meest recente EU staten. Eigenlijk ben ik helemaal niet zo'n Europafiel.


En Ahmed of Ahmet wat is het verschil. Ik las de laatste letter verkeerd, boeiend.


Jij begon over het leger.
En ik zei niks over dat jij mijn naam verkeerd spelde, ik zei dat ik geen allochtoon ben.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-11-2005 19:54 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 november 2005 19:53 schreef Ahmet Zappa het volgende:
Jij begon over het leger.
En ik zei niks over dat jij mijn naam verkeerd spelde, ik zei dat ik geen allochtoon ben.
Dan ben jij toch de gene met zaad in zijn ogen. Ik quotte daar Chellie, die is Pools.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-11-2005 19:55 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 november 2005 19:52 schreef Ahmet Zappa het volgende:
Turkije ligt gedeeltelijk in Europa, net zoals Rusland, dat ook als Europees wordt beschouwd. Bovendien ligt in Turkije een belangrijk deel van onze Westerse beschaving ten grondslag en heeft het land zn huiswerk van de EU bijna af waardoor de EU niet eens meer om Turkije heen kan.


Hey Fuck. Rusland is geen Europees land. Het zijn barbaren die pas sinds de tijd van Tsaar Peter uberhaupt stappen in de richting van Europa hebben genomen. Europa doet er goed aan om zo weinig mogelijk met Rusland te maken hebben (wishful thinking). Ze hebben meer weg van wilde beesten dan van mensen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 14-11-2005 19:55 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 14 november 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende:
Ik ben idd tegen Turkije als EU-lidstaat maar niet tegen nauwere banden met Turkije. Maar ik was ook tegen de toetreding van de 10 meest recente EU staten. Eigenlijk ben ik helemaal niet zo'n Europafiel.



De hele discussie europesche uitbreding laat zich vangen in 2 standpunten (die van oudsher al bestaan) a) je wilt en grote interne markt, tbv economische groei b) je wilt meer politieke macht.

In geval a) is meer landen alleen maar beter, maar wat betreft eenheid & sociaal beleid wordt het dan ook verder niets.
In geval b) wil je eigenlijk niet meer landen dan er van oorsprong inzaten (dus zelfs griekenland niet erbij) omdat die qua cultuur en sociale opbouw nog het meest op elkaar lijken.

Dat hele gezeur over de Islam interesseert eigenlijk niemand, het gaat er om hoe rijk/arm men is. In het geval van Turkije is de kloof net iets te groot.




[Dit bericht is gewijzigd door Brujo op 14-11-2005 19:57]


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-11-2005 19:57 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 november 2005 19:52 schreef Ahmet Zappa het volgende:
en heeft het land zn huiswerk van de EU bijna af
Dat valt best mee.
quote:
waardoor de EU niet eens meer om Turkije heen kan.
Als een overgroot deel van de Europese bevolking, een procent of 60%, tegen de toetreding is zie ik het niet zo snel doorgaan. Regeringen hebben dan teveel te verliezen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ahmet Zappa
Usericon van Ahmet Zappa
Posted 14-11-2005 19:57 by Ahmet Zappa Profiel van Ahmet Zappa

quote:
Op 14 november 2005 19:55 schreef Chelman het volgende:
Hey Fuck. Rusland is geen Europees land. Het zijn barbaren die pas sinds de tijd van Tsaar Peter uberhaupt stappen in de richting van Europa hebben genomen. Europa doet er goed aan om zo weinig mogelijk met Rusland te maken hebben (wishful thinking). Ze hebben meer weg van wilde beesten dan van mensen.


Vind jij van Rusland. Maar het ligt wel in Europa.


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 14-11-2005 20:00 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 14 november 2005 19:55 schreef Chelman het volgende:
Hey Fuck. Rusland is geen Europees land. Het zijn barbaren die pas sinds de tijd van Tsaar Peter uberhaupt stappen in de richting van Europa hebben genomen.

-en... vanaf hier wordt je betoog wat minder sterk-

Europa doet er goed aan om zo weinig mogelijk met Rusland te maken hebben (wishful thinking). Ze hebben meer weg van wilde beesten dan van mensen.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Ahmet Zappa
Usericon van Ahmet Zappa
Posted 14-11-2005 20:00 by Ahmet Zappa Profiel van Ahmet Zappa

quote:
Op 14 november 2005 19:57 schreef kwelgeest het volgende:
Dat valt best mee.Als een overgroot deel van de Europese bevolking, een procent of 60%, tegen de toetreding is zie ik het niet zo snel doorgaan. Regeringen hebben dan teveel te verliezen.


Het is mooi voor jou dat jij nog gelooft dat de Europese regeringen luisteren naar een NEE van hun bevolkingen tegen Turkije. Maar Turkije wordt al jarenlang aan het lijntje gehouden zodat ze binnenkort wel bij de EU komen.


waarom
Usericon van waarom
Posted 14-11-2005 20:00 by waarom Profiel van waarom

Cyprus nog niet erkend

De genocide op de armeniers niet toegegeven.

De Koerden nog steeds onderdrukt.

Het eu huiswerk is af ja


if god were suddenly condemned to live the life he has inflicted on men, he would kill himself.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-11-2005 20:01 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 november 2005 19:55 schreef Brujo het volgende:
De hele discussie europesche uitbreding laat zich vangen in 2 standpunten (die van oudsher al bestaan) a) je wilt en grote interne markt, tbv economische groei b) je wilt meer politieke macht.

In geval a) is meer landen alleen maar beter, maar wat betreft eenheid & sociaal beleid wordt het dan ook verder niets.
In geval b) wil je eigenlijk niet meer landen dan er van oorsprong inzaten (dus zelfs griekenland niet erbij) omdat die qua cultuur en sociale opbouw nog het meest op elkaar lijken.

Dat hele gezeur over de Islam interesseert eigenlijk niemand, het gaat er om hoe rijk/arm men is. In het geval van Turkije is de kloof net iets te groot.



Ik denk dat de Islam de gemiddelde Europeaan wel wat interesseert. De gemiddelde politiekus, jammer genoeg, wat minder.

Maar een grotere markt en economische progeressie kan ook zonder (volwaardig)lidmaatschap van Turkije.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 14-11-2005 20:01 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 14 november 2005 19:55 schreef Chelman het volgende:
Ze hebben meer weg van wilde beesten dan van mensen.
Net als gelovigen


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-11-2005 20:01 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 november 2005 20:00 schreef waarom het volgende:
Cyprus nog niet erkend

De genocide op de armeniers niet toegegeven.

De Koerden nog steeds onderdrukt.

Het eu huiswerk is af ja
Ik vind vooral het neerslaan van die vrouwendemonstratie pasgeleden erg mooi.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-11-2005 20:03 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 november 2005 19:57 schreef Ahmet Zappa het volgende:
Vind jij van Rusland. Maar het ligt wel in Europa.


Het geografisch argument doet er niet toe. De Europese Unie is allang niet een op de aardrijkskunde gebaseerde verband.

Met het oog daarop ben ik onder bepaalde voorwaarden wel voor de toetreding van Turkije (voorwaarden waar Turkije nu overigens nog niet aan voldoet).

Ik ben tegen een mogelijke toetreding van Rusland. Historisch hebben ze zelden tot nooit iets met Europese ontwikkelingen te maken gehad EN ze hebben een onplezierige geschiedenis van imperialisme.

Ik ben wel voor een toetreding van Oekraine en (te zijner tijd) Wit-Rusland. Maar ja...die zijn eigenlijk Oost-Polen he?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 14-11-2005 20:04 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 14 november 2005 20:01 schreef kwelgeest het volgende:
Ik denk dat de Islam de gemiddelde Europeaan wel wat interesseert. De gemiddelde politiekus, jammer genoeg, wat minder.

De Islam op zichzelf interesseert de meeste mensen geen bips. Het zijn die hinderlijke randverschijnselen die vervelend worden gevonden.

Maar een grotere markt en economische progeressie kan ook zonder (volwaardig)lidmaatschap van Turkije.

Ja, dat klopt.
Jij bent een aanhager van het angel-saxisch model begrijp ik hier uit?


[Dit bericht is gewijzigd door Brujo op 14-11-2005 20:05]


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen