IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Islam Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-11-2005 20:07 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 november 2005 20:04 schreef Brujo het volgende:



Angelsaksich model?

Blair is PRO-Toetreding van Turkije. De VS zijn dat ook.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Ahmet Zappa
Usericon van Ahmet Zappa
Posted 14-11-2005 20:08 by Ahmet Zappa Profiel van Ahmet Zappa

quote:
Op 14 november 2005 20:00 schreef waarom het volgende:
Cyprus nog niet erkend

De genocide op de armeniers niet toegegeven.

De Koerden nog steeds onderdrukt.

Het eu huiswerk is af ja


Erkenning van Cyprus is een (prestige)kwestie van tijd.

De erkenning van de Armeense genocide is inderdaad nog niet gebeurd. Maar wat betreft de onderdrukking van de Koerden: de EU vroeg aan kandidaat-lidstaten om te voldoen aan de zogenoemde Kopenhagen-Criteria:

-politieke criteria: het betrokken land moet beschikken over stabiele instellingen die de democratie, de rechtsorde, de mensenrechten en het respect voor en de bescherming van minderheden waarborgen;

-economische criteria: de toekomstige lidstaat kent een functionerende vrije markteconomie en kan het hoofd bieden aan de concurrentiekracht van de Unie;
het 'acquis communautaire': het overnemen van de bestaande wet- en regelgeving en de implementatie daarvan.

Hiervan heeft o.a. Nederland gezegd dat ze zeer veel vooruitgang hebben geboekt.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-11-2005 20:09 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 november 2005 20:03 schreef Chelman het volgende:
Ik ben tegen een mogelijke toetreding van Rusland. Historisch hebben ze zelden tot nooit iets met Europese ontwikkelingen te maken gehad EN ze hebben een onplezierige geschiedenis van imperialisme.

Wees consenquent Chellie. Nederland en Rusland voeren handel met elkaar en doen dit al eeuwen en wij zijn vast niet het enige Europese land. Verder zet Rusland zich in in de oorlog tegen het Terrorisme en was Poetin, bij mijn weten, het enige staatshoofd wat van te voren openlijk hoopte om de herkiezing van Bush. Ook was waren Japan en Duitsland nooit overwonnen zonder de hulp van Rusland.

En welk Europees land heeft nou geen 'onplezierige' geschiendenis van imperialisme. Nee ik zie liever Rusland en zelfs nog liever Israel toetreden tot de EU dan Turkije.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-11-2005 20:11 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 november 2005 20:08 schreef Ahmet Zappa het volgende:

Hiervan heeft o.a. Nederland gezegd dat ze zeer veel vooruitgang hebben geboekt.
De etters van Groenlinks en de mongolen van de PvdA misschien maar het CDA is nog behoorlijk sceptisch.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-11-2005 20:12 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 november 2005 20:09 schreef kwelgeest het volgende:
Wees consenquent Chellie. Nederland en Rusland voeren handel met elkaar en doen dit al eeuwen en wij zijn vast niet het enige Europese land. Verder zet Rusland zich in in de oorlog tegen het Terrorisme en was Poetin, bij mijn weten, het enige staatshoofd wat van te voren openlijk hoopte om de herkiezing van Bush. Ook was waren Japan en Duitsland nooit overwonnen zonder de hulp van Rusland.



Ik zei dan ook: wishful thinking.

Rusland is de enige land op mijn ANTI lijst die er om simpelweg arbitraire en subjectieve gronden staat.

Het is gewoon tuig. Klaar.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-11-2005 20:13 by Heiden Profiel van Heiden

Turkije hoort niet bij Europa, heeft nooit bij Europa gehoord en zal er ook nooit bij horen. Turkije is een pure dictatuur, en tevens cultureel lichtjaren van Europa verwijderd.
Turkije heeft haar status van westers land alleen te danken omdat Turkije in de koude oorlog een belangrijke troef van Amerika was, die er hun vliegtuigjes en raketten konden stationeren.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-11-2005 20:14 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Ik vind Poetin wel tof.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-11-2005 20:21 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 november 2005 20:13 schreef Heiden het volgende:
Turkije hoort niet bij Europa, heeft nooit bij Europa gehoord en zal er ook nooit bij horen. Turkije is een pure dictatuur, en tevens cultureel lichtjaren van Europa verwijderd.
Turkije heeft haar status van westers land alleen te danken omdat Turkije in de koude oorlog een belangrijke troef van Amerika was, die er hun vliegtuigjes en raketten konden stationeren.


Ik denk dat je je hierin toch vergist. Constantinople was niet voor niks de hoofdstad van de Byzantijns-Romeinse Rijk. Ook de zgn. oude Grieken opereerden voor een groot gedeelte in de gebieden die nu Turkije zijn. Byzantium (later Constantinople en nu Istanbul) was een Griekse stad... en hun culturele invloeden reikten tot ver in de binnenland.

Wat betreft cultuur kan toch wel stellig vastgesteld worden dat de kunst en cultuur op de gebieden die tegenwoordig in Turkije liggen zich in een veel vroeger stadium heeft ontwikkeld dan dat van bijvoorbeeld Noord Europa. Dat heeft dan toch voornamelijk met de oud-Griekse en Romeinse invloeden te maken....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-11-2005 20:23 by Heiden Profiel van Heiden

Modern Turkije is Ottomaans, dat heeft volgens mij niets met de oudheid te maken.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-11-2005 20:27 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 november 2005 20:23 schreef Heiden het volgende:
Modern Turkije is Ottomaans, dat heeft volgens mij niets met de oudheid te maken.


Je zei dat er uberhaupt geen Europese roots waren.


Verder was Ataturk degene die de restanten van de Ottomaanse invloeden verpulverde. Hij was een fervente tegenstander van het rijk. Zijn idealen leven nog steeds voort en die zijn toch echt Europees te noemen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 14-11-2005 20:29 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 14 november 2005 20:07 schreef Chelman het volgende:
Angelsaksich model?

Blair is PRO-Toetreding van Turkije. De VS zijn dat ook.


Precies. Omdat de basis van angelsaxisch model, uitbreiding van economische macht is.
Nederland heeft overigens ook altijd deze methode toegepast. Niet meer land, maar handel. Een vd redenen waarom we zo verrekte klein zijn.
De VS proberen hetzelfde voor elkaar te krijgen met zuid-amerika. Met Canada en Mexico hebben ze al min of meer een economische unie, het streven is om dat voor geheel noord- en zuidamerika te bereiken.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-11-2005 20:32 by Heiden Profiel van Heiden

Ok, ooit heeft het gebied Turkije misschien wel bij Europa gehoord. Maar dat bedoel ik niet. Met Turkije bedoel ik modern Turkije, niet wat zich er 2000 jaar geleden afspeelde.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-11-2005 20:35 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 14 november 2005 20:27 schreef Chelman het volgende:
Je zei dat er uberhaupt geen Europese roots waren.


Verder was Ataturk degene die de restanten van de Ottomaanse invloeden verpulverde. Hij was een fervente tegenstander van het rijk. Zijn idealen leven nog steeds voort en die zijn toch echt Europees te noemen.


Ik kan Turkije niet als Europees zien, hoe ik het ook wend of keer. Ik weet niet precies wat die Ataturk allemaal heeft gezegd, maar ik vind de Turkse idealen en mentaliteit meer thuishoren in Afrika of het midden-oosten dan in Europa.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 14-11-2005 20:50 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 14 november 2005 20:14 schreef kwelgeest het volgende:
Ik vind Poetin wel tof.




Suck my piss


Bitterbal
Usericon van Bitterbal
Posted 14-11-2005 21:48 by Bitterbal Profiel van Bitterbalhttp://www.delachendepoffer.nl

I Moslims!!

Tot zover mijn nuttige bijdrage


De oude man en de zee...


Ahmet Zappa
Usericon van Ahmet Zappa
Posted 15-11-2005 9:49 by Ahmet Zappa Profiel van Ahmet Zappa

quote:
Op 14 november 2005 20:11 schreef kwelgeest het volgende:
De etters van Groenlinks en de mongolen van de PvdA misschien maar het CDA is nog behoorlijk sceptisch.


Nee, vooral Balkenende was lovend over de progressie van Turkije.


Ahmet Zappa
Usericon van Ahmet Zappa
Posted 15-11-2005 9:59 by Ahmet Zappa Profiel van Ahmet Zappa

quote:
Op 14 november 2005 20:32 schreef Heiden het volgende:
Ok, ooit heeft het gebied Turkije misschien wel bij Europa gehoord. Maar dat bedoel ik niet. Met Turkije bedoel ik modern Turkije, niet wat zich er 2000 jaar geleden afspeelde.


Dat moderne Turkije van jou speelt anders wel al een belangrijke rol in de Europese geschiedenis sinds de 14e eeuw. Vergeet bijvoorbeeld niet hun rol in de Krimoorlog en de Eerste Wereldoorlog. En het scheelde een haartje of de Turkse grens lag bij Wenen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ahmet Zappa op 15-11-2005 10:01]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-11-2005 10:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Turken zijn donkerder dan wij


soms


signature


Ahmet Zappa
Usericon van Ahmet Zappa
Posted 15-11-2005 10:27 by Ahmet Zappa Profiel van Ahmet Zappa

quote:
Op 15 november 2005 10:18 schreef Hypnos het volgende:
Turken zijn donkerder dan wij


soms


En blanker dan wij, soms...

Zoals Ercan Abdullah
http://www.turkfutbolu.net/fenerbahce/kadro/abdullah_ercan.html


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-11-2005 10:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 november 2005 10:27 schreef Ahmet Zappa het volgende:
En blanker dan wij, soms...

Zoals Ercan Abdullah
http://www.turkfutbolu.net/fenerbahce/kadro/abdullah_ercan.html



de Turkse Michael Jackson de Shotter

Islam , om maar eens niet debiel te doen, staat voor mij voor een normen en waardenstelsel die fundamenteel niet erg verschilt van het onze sinds de verlichting. Enkel de uitvoering en de prioriteiten verschillen danig.
De bereidheid om aan te passen mag er dan nog wel zijn, het onbewuste proces om dit teweeg te brengen duurt vele malen langer en IMVHO zal dit nog eeuwen duren ( vooral door economische en mediatieke verschuivingen)


signature


Ahmet Zappa
Usericon van Ahmet Zappa
Posted 15-11-2005 11:00 by Ahmet Zappa Profiel van Ahmet Zappa

quote:
Op 15 november 2005 10:34 schreef Hypnos het volgende:
de Turkse Michael Jackson de Shotter

Islam , om maar eens niet debiel te doen, staat voor mij voor een normen en waardenstelsel die fundamenteel niet erg verschilt van het onze sinds de verlichting. Enkel de uitvoering en de prioriteiten verschillen danig.
De bereidheid om aan te passen mag er dan nog wel zijn, het onbewuste proces om dit teweeg te brengen duurt vele malen langer en IMVHO zal dit nog eeuwen duren ( vooral door economische en mediatieke verschuivingen)



Waarom zouden moslims zich aan ons moeten aan passen dan?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-11-2005 11:08 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 november 2005 20:21 schreef Chelman het volgende:

Wat betreft cultuur kan toch wel stellig vastgesteld worden dat de kunst en cultuur op de gebieden die tegenwoordig in Turkije liggen zich in een veel vroeger stadium heeft ontwikkeld dan dat van bijvoorbeeld Noord Europa.


Dat is natuurlijk een volledige subjective opmerking. Ook in Noord europa waren beschavingen en goed ontwikkelde, ingewikkelde culturen Echter, alleen " anders" (wat trouwens even goed geldt voor Afrika, Zuid amerika etc). Dus een wedstrijdje wie het eerste "cultuur" heeft ontwikkeld is nutteloos, appelen met peren vergelijken.


Ahmet Zappa
Usericon van Ahmet Zappa
Posted 15-11-2005 11:18 by Ahmet Zappa Profiel van Ahmet Zappa

quote:
Op 15 november 2005 11:08 schreef attila_de_hun het volgende:
Dat is natuurlijk een volledige subjective opmerking. Ook in Noord europa waren beschavingen en goed ontwikkelde, ingewikkelde culturen Echter, alleen " anders" (wat trouwens even goed geldt voor Afrika, Zuid amerika etc). Dus een wedstrijdje wie het eerste "cultuur" heeft ontwikkeld is nutteloos, appelen met peren vergelijken.



2000 jaar geleden waren er in Noord-Europa geen culturen die in de buurt kwamen van wat er in Zuid-(Oost)Europa gebeurde. Alles wat wij aan die periode hebben overgehouden komt uit de Grieks-Romeinse beschaving. Die kennis is trouwens bewaard gebleven dankzij Arabische geleerden, in de tijd dat wij true black metal bezig waren in de middeleeuwen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-11-2005 11:23 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 november 2005 11:18 schreef Ahmet Zappa het volgende:
2000 jaar geleden waren er in Noord-Europa geen culturen die in de buurt kwamen van wat er in Zuid-(Oost)Europa gebeurde. Alles wat wij aan die periode hebben overgehouden komt uit de Grieks-Romeinse beschaving. Die kennis is trouwens bewaard gebleven dankzij Arabische geleerden, in de tijd dat wij true black metal bezig waren in de middeleeuwen.


Dat vind ik net zo een domme opmerking als dat men zou zeggen in Afrika/Azie/Amerika's waren geen hoogstaande culturen. Ik heb respect voor je verdediging van Turkije etc en natuurlijk is een deel van de huidige maatschappij gebaseerd op die Grieks -Romeinsche beschaving maar dat een andere cultuur anders was wil niet zeggen "minder". Was de cultuur van de indianen "minder" dan die van de kolonisten bijv? Is een cultuur "minder" Als deze wordt vervangen door een andere cultuur??


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 15-11-2005 11:25 by windkracht10 Profiel van windkracht10

ehm...




Ja!


mvg wk10


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen