IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Islam Vorige pagina | Volgende pagina
Blitzkruchekuch
Usericon van Blitzkruchekuch
Posted 17-11-2005 0:07 by Blitzkruchekuch Profiel van Blitzkruchekuch

En toch ligt Turkije nog steeds in Azie....
Niet bij Europa dus


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 17-11-2005 1:54 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 15 november 2005 11:18 schreef Ahmet Zappa het volgende:
2000 jaar geleden waren er in Noord-Europa geen culturen die in de buurt kwamen van wat er in Zuid-(Oost)Europa gebeurde. Alles wat wij aan die periode hebben overgehouden komt uit de Grieks-Romeinse beschaving. Die kennis is trouwens bewaard gebleven dankzij Arabische geleerden, in de tijd dat wij true black metal bezig waren in de middeleeuwen.

De culturen die die destijds rond in Europese kant van Anatolië zaten waren Indo-Europese volkeren (Luwieërs als ik het goed heb), maar die zitten er al lang niet meer. Dus die vergelijking is enigzins krom...

Nu zitten er volken met voornamelijk een Semitisch karakter, die een hele andere taal, cultuur en geschiedenis hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 17-11-2005 1:57]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-11-2005 2:11 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 november 2005 0:07 schreef Blitzkruchekuch het volgende:
En toch ligt Turkije nog steeds in Azie....
Niet bij Europa dus


Het is nog steeds het continent Eurazië (eigenlijk zelfs Afrika-Eurazië)! Het onderscheid tussen Europa en Azië is door de geschiedenis tot stand gekomen* **, en kan en zal dus ook door verdere ontwikkelingen veranderen.

Verder is het sowieso te bizar om dit soort argumenten erbij te halen! Wat voor verbintenis hebben wij met bijvoorbeeld de Grieken waardoor we per se een Unie met hun willen vormen? De Grieken en de Turken hebben meer met elkaar gemeen dan de Grieken en de Nederlanders, al zouden ze dan niet snel toe geven.

* het Oeralgebergte is overigens wél een goede geofysische scheiding tussen Europa en Azië, alleen zit je dan sowieso met het feit dat Rusland in twee werelddelen ligt.

** ik hoor graag als ik het mis heb, maar volgens mij is er ook nergens officieel vastgelegd wat de "sociale continenten" zijn. Zoals gezegd, dat is gegroeid en waarschijnlijk vooral op ideologie gebaseerd.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 17-11-2005 2:32 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 17 november 2005 2:11 schreef ZelThoR het volgende:


Het is nog steeds het continent Eurazië (eigenlijk zelfs Afrika-Eurazië)! Het onderscheid tussen Europa en Azië is door de geschiedenis tot stand gekomen* **, en kan en zal dus ook door verdere ontwikkelingen veranderen.

Verder is het sowieso te bizar om dit soort argumenten erbij te halen! Wat voor verbintenis hebben wij met bijvoorbeeld de Grieken waardoor we per se een Unie met hun willen vormen? De Grieken en de Turken hebben meer met elkaar gemeen dan de Grieken en de Nederlanders, al zouden ze dan niet snel toe geven.

* het Oeralgebergte is overigens wél een goede geofysische scheiding tussen Europa en Azië, alleen zit je dan sowieso met het feit dat Rusland in twee werelddelen ligt.


Nouja, het Oeral gebergte is een oude collissie zone, het is al lang geen grens meer tussen twee "onafhankelijk" van elkaar bewegende platen. Afrika daarintegen beweegt wel onafhankelijk van Eurazië. Maar daarnaast hebben de Hindoes bv qua mythologie en taal meer overeen met de Germaanse talen/mythologie als bijvoorbeeld het Arabisch talenmythologie. Dat Griekenland bij de EU hoort snap ik wel, maar dat Turkije er ook bij komt is echt alleen op economische gronden. Dat het moderne Turkije als model heeft gediend voor de huidige Europese cultuur is gewoon ongelovelijke onzin.

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 17-11-2005 12:58]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-11-2005 13:34 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 november 2005 2:32 schreef Iskariot het volgende:
Nouja, het Oeral gebergte is een oude collissie zone, het is al lang geen grens meer tussen twee "onafhankelijk" van elkaar bewegende platen. Afrika daarintegen beweegt wel onafhankelijk van Eurazië.
Hehe, dus alsnog een scheiding op historische gronden

quote:
Maar daarnaast hebben de Hindoes bv qua mythologie en taal meer overeen met de Germaanse talen/mythologie als bijvoorbeeld het Arabisch talenmythologie. Dat Griekenland bij de EU hoort snap ik wel, maar dat Turkije er ook bij komt is echt alleen op economische gronden.
Ja, ok, dat is op grond van taal en mythologie. Ik denk dat de vergelijking daar dan ook op houdt, want "de rest van de cultuur" van de Hindoes ligt verder van ons af. In ieder geval, nogmaals, in het geval van Griekenland en Turkije.
quote:
Dat het moderne Turkije als model heeft gediend voor de huidige Europese cultuur is gewoon ongelovelijke onzin.
Het heeft niet als model gediend, nee, maar er is wel veel bewaard gebleven daar, en wat nu Turkije is heeft wel een belangrijke rol gespeeld in de Europese (klassieke) geschiedenis. Daarbij was Turkije veel moderner dan de meeste landen in Europa wat betreft de seculering (?) van de staat.

Overigens ben ik op zich voor een toetreding van Turkije tot de EU, maar het maakt mij uberhaupt niet zoveel uit wie er bij komt, als het maar een zinnige bijdrage levert. We maken ons teveel zorgen over Turkije, terwijl de echte dreiging in Oost-Azië ligt. Wel wil ik zien dat Turkije wat dingen veranderd/toegeeft, maar daar is al veel over gesproken en wordt eigenlijk vooral gebruikt om de discussie of Turkije een bijdrage kan leveren af te wenden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


number of the beast
Usericon van number of the beast
Posted 18-11-2005 9:17 by number of the beast Profiel van number of the beast

Ik vind dat mensen zelf uit moeten maken aarin ze geloven.
Ik heb daar geen moeite mee.
Het enige wat mij stoort zijn de fundamentalisten die aanslagen gaan plegen en over een jihad gan roepen.
Ik geloof zelf niet, maar als zij dat wel willen vind ik het best, zolang ik er geen last van heb


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-11-2005 12:07 by Snaack Profiel van Snaack

Wat een zinvolle bijdrage aan de discussie zeg


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-11-2005 12:13 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 18 november 2005 12:07 schreef Snaack het volgende:
Wat een zinvolle bijdrage aan de discussie zeg

Dat dacht ik ook al. LOL

Zoiets van: ik ga iets posten wat natuurlijk NOG NIEMAND OOIT HEEFT GEOPPERD.

MIDDELMAAT!!!!

edit: Kan je mij M.'s 06 SMS'en? Ik heb hem op een wonderbaarlijke manier niet in mijn telefoon zitten.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 18-11-2005 12:14]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-11-2005 12:34 by Snaack Profiel van Snaack

Done


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 18-11-2005 12:41 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

quote:
Op 18 november 2005 12:07 schreef Snaack het volgende:
Wat een zinvolle bijdrage aan de discussie zeg


ja nou en?! moet het altijd een zinvolle bijdrage zijn? of moet je er eerst literatuur op na slaan of met citaten komen van anderen? of eindeloos elkaar gaan quoten en vervolgens weer reageren?
dit getuigt echt weer van elitair forum gedrag


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 18-11-2005 12:43 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Islam is gaaf.

En ik hou ook van kamelen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-11-2005 12:47 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 november 2005 12:41 schreef BitchSlap het volgende:
ja nou en?! moet het altijd een zinvolle bijdrage zijn? of moet je er eerst literatuur op na slaan of met citaten komen van anderen? of eindeloos elkaar gaan quoten en vervolgens weer reageren?


DAT IS HET IDEE VAN EEN DISCUSSIEFORUM JA, DROL!

quote:

dit getuigt echt weer van elitair forum gedrag


Nou, als het je niet bevalt flikker je toch lekker op.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-11-2005 12:52 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 18 november 2005 12:34 schreef Snaack het volgende:
Done
MUCHOS GRACIATOS


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-11-2005 13:54 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 november 2005 12:41 schreef BitchSlap het volgende:
ja nou en?! moet het altijd een zinvolle bijdrage zijn? of moet je er eerst literatuur op na slaan of met citaten komen van anderen? of eindeloos elkaar gaan quoten en vervolgens weer reageren?
dit getuigt echt weer van elitair forum gedrag
Boehoe.

Islam is KUT.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-11-2005 13:55 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 18 november 2005 12:41 schreef BitchSlap het volgende:
ja nou en?! moet het altijd een zinvolle bijdrage zijn? of moet je er eerst literatuur op na slaan of met citaten komen van anderen? of eindeloos elkaar gaan quoten en vervolgens weer reageren?
Als je op die maniet met een zinnige ractie kan komen: Ja. Zo niet laat het dan maar geheel achterwege.

quote:
dit getuigt echt weer van elitair forum gedrag
Zonder elite geen maatschappij.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 18-11-2005 13:56]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-11-2005 13:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-11-2005 13:57 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 november 2005 13:55 schreef kwelgeest het volgende:
Als je op die maniet met een zinnige ractie kan komen: Ja. Zo niet laat het dan maar geheel achterwege.

Zonder elite geen maatschappij.
Jawel, want de maatschappij, dat ben jij!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-11-2005 13:57 by kwelgeest Profiel van kwelgeest



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-11-2005 13:58 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 november 2005 13:57 schreef kwelgeest het volgende:

Kom nou eens met een nuttige bijdrage, quasi-kaalkopje!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-11-2005 13:59 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 18 november 2005 13:58 schreef Misanthrope het volgende:
Kom nou eens met een nuttige bijdrage, quasi-kaalkopje!
Ik vind dat alle subjectieve mensen afgeschat moeten worden.



Zo goed, pseudo kakker?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 18-11-2005 14:02 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 18 november 2005 12:43 schreef Burzum het volgende:
Islam is gaaf.

En ik hou ook van kamelen.

En schapen dan?


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-11-2005 14:02 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 november 2005 13:59 schreef kwelgeest het volgende:
Ik vind dat alle subjectieve mensen afgeschat moeten worden.



Zo goed, pseudo kakker?
Misverstandje, ik ben een echte kakker.

En bah, je wilt dus iedereen dood hebben?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-11-2005 14:04 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 18 november 2005 14:02 schreef Misanthrope het volgende:
Misverstandje, ik ben een echte kakker.

Voor mij ben je een pseudo.
quote:
En bah, je wilt dus iedereen dood hebben?
Dit is min of meer een verwijzing naar een post van een andere forumgebruiker in deze topic.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-11-2005 14:07 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 november 2005 14:04 schreef kwelgeest het volgende:
Voor mij ben je een pseudo.
Dit is min of meer een verwijzing naar een post van een andere forumgebruiker in deze topic.
Even stop, kijk naar het onzinnige nieuws topic...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 18-11-2005 15:13 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

waar het mij om gaat is dat een nieuw ZMlid hier haar mening neerzet en er direct negatief op gereageerd wordt.
en dat vind ik elitair forum gedrag ja. het zijn namelijk altijd dezelfde die lopen te niften op nieuwelingen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen