IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Najaarsdip Vorige pagina | Volgende pagina
XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 04-11-2002 22:42 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 4 november 2002 22:37 schreef Morbid Death het volgende:
It's all in your mind. Ik kan dus echt niks met dit soort onzin. Als je je klote voelt dan voel je je klote. Ik voel me in de zomer wel es klote en ik voel me in de herfst wel es klote. In de zomer is er niks aan de hand en in de herfst lijdt ik aan een najaarsdip.......Yeah right, fuck off.


precies. en ja ik hoor dat elk jaar weer in de mainstream media over een najaarsdip. volgens mij doen ze dit fokking extra zodat iedereen in de kerstperiode weer lekker veel koopt.. een soort economische truuk zeg maar


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 04-11-2002 22:42 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2002 22:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik lijd aan lente-erectie. In maart, april, mei is m'n piemel vijftien cm. langer hetgeen tot frequent flauwvallen leidt.


lol, ik heb er nooit een meetlat bijgehouden, maar blijkbaar zijn er mensen die er tabellen op nahouden


"This one is older than shit, heavier than time!"


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 04-11-2002 22:44 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

LOL


Angel
There is no truce with the furies
Usericon van Angel
Posted 04-11-2002 22:48 by Angel Wijzig reactieProfiel van AngelQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2002 22:37 schreef Morbid Death het volgende:
It's all in your mind. Ik kan dus echt niks met dit soort onzin. Als je je klote voelt dan voel je je klote. Ik voel me in de zomer wel es klote en ik voel me in de herfst wel es klote. In de zomer is er niks aan de hand en in de herfst lijdt ik aan een najaarsdip.......Yeah right, fuck off.


Wat respect zou wel op zijn plaats zijn, want het is gewoon bewezen dat deze aandoening bestaat. dat jij daar geen last van hebt, is fijn voor jou. Maar het kan dus wel degelijk dat iemand zich in de herfst veel somberder voelt en last heeft van (al dan niet lichte) depressie-symptomen. Wat compleet los staat van het 'klote voelen' dat iedereen wel eens heeft.


To all who pass that they may see, rock 'n roll is a part of me


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 04-11-2002 22:50 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 4 november 2002 22:48 schreef Angel het volgende:
Wat respect zou wel op zijn plaats zijn, want het is gewoon bewezen dat deze aandoening bestaat. dat jij daar geen last van hebt, is fijn voor jou. Maar het kan dus wel degelijk dat iemand zich in de herfst veel somberder voelt en last heeft van (al dan niet lichte) depressie-symptomen. Wat compleet los staat van het 'klote voelen' dat iedereen wel eens heeft.


ok, true true.. zit wat in


Angel
There is no truce with the furies
Usericon van Angel
Posted 04-11-2002 22:50 by Angel Wijzig reactieProfiel van AngelQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2002 22:42 schreef XPositiveX het volgende:
precies. en ja ik hoor dat elk jaar weer in de mainstream media over een najaarsdip. volgens mij doen ze dit fokking extra zodat iedereen in de kerstperiode weer lekker veel koopt.. een soort economische truuk zeg maar


van al die troep die je met kerst kan kopen en uberhaupt die hele hedonistische schijnheilige kerst word je vanzelf wel depressief. Krijg ik echt neigingen van.


To all who pass that they may see, rock 'n roll is a part of me


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 04-11-2002 22:51 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

de natuur is juist mooi in het najaar


wait for me dragon, we'll meet in the sky


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 04-11-2002 22:57 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 4 november 2002 22:50 schreef Angel het volgende:
van al die troep die je met kerst kan kopen en uberhaupt die hele hedonistische schijnheilige kerst word je vanzelf wel depressief. Krijg ik echt neigingen van.


ok maar dan wordt het dus een 'voorjaarsdip'? hehe


Angel
There is no truce with the furies
Usericon van Angel
Posted 04-11-2002 23:04 by Angel Wijzig reactieProfiel van AngelQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2002 22:57 schreef XPositiveX het volgende:
ok maar dan wordt het dus een 'voorjaarsdip'? hehe


Als nasleep van de kerst? Zou wel makkelijk zijn, dan is de aanleiding ten minste duidelijk en de remedie ook, gewoon alle kersttroep ontwijken en geen tv aan in die tijd. Of joods worden

quote:
de natuur is juist mooi in het najaar


Zeker mee eens, vooral als de zon schijnt! Echt ultiem genieten gewoon, tamme kastanjes zoeken en beukenootjes en een wandeling maken tussen de bomen en de blaadjes. Maar dan moet het wel lekker weer zijn.


To all who pass that they may see, rock 'n roll is a part of me


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 04-11-2002 23:10 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Last van een najaarsdip heb ik nooit, de winter vind ik wel een fijn seizoen.

Alleen nu de kerstballen weer in de winkel liggen, krijg ik weer braakneigingen! Gatver wat heb ik een hekel aan dat commerciële vleesvreet-feest.


Don't blush when I rip you open


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 04-11-2002 23:12 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Laatst liep ik smorgens over straat na een lange nacht feesten, was nog een heel klein beetje onder invloed en ik merkte hoe erg ik opeens verlangde naar een extreem sneeuwrijke winter, ik had immortal op staan en zag mezelf gewoon staan op fjorden en grote graslanden bedekt met ijs, ik had echt zoiets van: "van mij mag het goed koud worden deze winter, maar dan moet het wel flink gaan sneeuwen.

Kou moet wel functioneel zijn , anders is het gewoon kut


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 04-11-2002 23:17 by Morbid Death Wijzig reactieProfiel van Morbid DeathQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2002 22:48 schreef Angel het volgende:
Wat respect zou wel op zijn plaats zijn, want het is gewoon bewezen dat deze aandoening bestaat. dat jij daar geen last van hebt, is fijn voor jou. Maar het kan dus wel degelijk dat iemand zich in de herfst veel somberder voelt en last heeft van (al dan niet lichte) depressie-symptomen. Wat compleet los staat van het 'klote voelen' dat iedereen wel eens heeft.


Als mensen vinden dat ze last hebben van een najaarsdip, prima. "wetenschappelijk bewezen", goed voor hullie. Ik vind het dus quatsch, onzin, bullshit. Geen respect?? Valt wel mee, tis simpelweg hoe ik erover denk. Je mot nou niet gelijk over geen respect beginnen te wauwelen, we zijn tenslotte geen marokkanen


Drink met matuh............., nooit alleen.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 05-11-2002 0:11 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 4 november 2002 23:10 schreef JaneDoe het volgende:
Last van een najaarsdip heb ik nooit, de winter vind ik wel een fijn seizoen.

Alleen nu de kerstballen weer in de winkel liggen, krijg ik weer braakneigingen! Gatver wat heb ik een hekel aan dat commerciële vleesvreet-feest.


LOL! sejm hier..


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 05-11-2002 0:12 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

Hmm, met de herfst krijg ik wel vaker zo'n down gevoel. Maar meestal vind ik dat wel 'prettig', dus echt down kan je het waarschijnlijk niet noemen. En sommige muziek stijlen klinken beter als het wat kouder en donker is.
NP: Countess - Te Vuur en Te Zwaard
Ahhhhh


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-11-2002 0:33 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Deze kerst met m'n wederhelft doorbrengen, gezwellig dus!
En geen winterdip [hoop ik].


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 05-11-2002 0:37 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

ik voel ook en 'dipje' (raar woord) aankomen
maar wete neit als't met de seizoenen te maken heeft, denk niet


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 05-11-2002 1:04 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Waarom dan?

Ik heb altijd dipjes, ongeacht de seizoenen, en "dipjes" is niet de goede omschrijving...

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 05-11-2002 1:04]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-11-2002 1:16 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

ik heb er nu (nog) geen last van, maar vorig jaar

anderhalf jaar mijn huis verbouwen + full time werken + in 3 bands spelen eiste zijn tol.. Maar dat was dan ook meer een flinke dip ipv seizoensgebonden depressie..


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 05-11-2002 1:17 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

weet het niet


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-11-2002 1:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Winterdepressie, najaarsdip, zijn voorbeelden van Seasonal Affective Disorder.

Deze ziektes worden voornamelijk veroorzaakt door de dalende hoeveelheid zonlicht per dag.
Hierdoor wordt er in de hersenen een bepaalde stof minder aangemaakt bij patiënten van SAD en hierdoor voelen zij zich depressief, voelen ze zich snel moe en neigen ze veel te gaan eten.

Er zijn idd speciale lichtbakken te verkrijgen die een gebrek aan zonlicht kunnen verhelpen.

Als je meer info nodig hebt, meld het effe, ik heb hier tijdens mijn stage onderzoek naar gedaan.


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 05-11-2002 1:48 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

De symptomen zijn natuurlijk weer lekker algemeen. Mijn moeder kwam er ook al mee aandragen, maar als je je eigen diagnose gaat stellen, weet ik toch niet of zo'n "lichtbaktherapie" ook maar enig verschil gaat maken...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-11-2002 1:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Symptomen zijn best beetje lastig.
Maar als je in de herfst/wintertijd, de donkere dagen veel last heb van zwaarmoedigheid, moeheid (VEEL slapen) en een grotere behoefte aan (ongezond) eten, met name in vergelijking met zomerdagen/licheter dagen, dan zou ik toch eens een afspraak met je huisarts maken.

De lichtbakken zijn namelijk zekers wek effectief, ze schijnen namelijk een soortgelijk licht uit als de zon.


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 05-11-2002 2:01 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

Tuurlijk, ik zeg ook helemaal niet dat die lichtbakken niet effectief zouden zijn. Ik ben alleen bang dat de "herfstdepressie" weer een tijdje "in" gaat zijn, zoals zovele aandoeningen tegenwoordig.

Gaan zwaarmoedigheid, moeheid en vreetaanvallen trouwens niet vaak samen? Want daar heb ik toch al jaren constant last van; winter of geen winter.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-11-2002 2:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Idd, depressie hebben is in tegenwoordig.
Maar dankzij het onderzoek heb ik voor winterdepressie/SAD het verschil gezien. In erge gevallen kan een bewolkte dag al een erg sombere dag zijn.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 05-11-2002 2:45 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

het is natuurlijk een feit dat wanneer het warmer is er meer energie wordt uitgestraald op de aarde waardoor de mens ook meer energie kan opnemen, en zich opgewekter zal voelen, maar bij te hoge temperaturen moet het lichaam meer energie steken in het afkoelen van het lichaam en wanneer er gewoon minder energie is (in koude dagen) kan de mens niet veel energie opnemen waardoor het logische gevolg is dat de mens een beetje depri zal geraken, maar bij lange blootstelling raakt het lichaam daaraan gewend en zal het lichaam zichzelf resistent maken ertegen en dus de depressiviteit onderdrukken.

Ik heb er geen last van.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen