IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : 250 jaar oud worden? Volgende pagina
Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 05-11-2002 15:32 by Mordon Wijzig reactieProfiel van MordonQuote dit bericht

ik heb gehoord dat de techniek al zover is, dat ze een manier hebben gevonden om door middel van chemiche stof of genetisch ofzo 250 jaar oud te worden...

hoe je lichaam er dan uitziet weet ik niet, maar laten we er van uit gaan dat het heeeel oud er uit ziet, en alle faciliteiten zijn aangepast voor rolstoeltjes...

nu de vraag: wat vinden jullie hiervan?
moet dit doorgezet worden, of is het gewoonweg belachelijk?


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 05-11-2002 15:34 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht



Nee zeg!! Ik wil helemaal niet zo oud worden, ik wil zelfs geen 70 worden ofzo,... wat n misselijk idee is dat nu weer...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-11-2002 15:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Financieel onhaalbaar

Als iedereen 250 zou worden zou 'de maatschappij' die mensen 250-65 = 185 jaar moeten onderhouden .. en met de jaren zullen de kosten voor 'onderhoud' alleen maar hoger worden.

Nee, destroy at 85 is mijn advies


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 05-11-2002 15:37 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

hehe, dan word de aarde helemaal overbevolkt, de ouwe gaan maar niet dood, en de kids blijven maar komen..


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 05-11-2002 15:42 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 15:35 schreef Jenje het volgende:

Nee, destroy at 85 is mijn advies


De realisatie van "A brave new world"? We zitten er dichterbij dan we denken!


Dear dirty delightful old drunken old days


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-11-2002 15:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik zou het niet weten.
Maar vergrijzing gaat een groot probleem worden in de 'westerse' wereld


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 05-11-2002 15:48 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

Is het niet logisch dat als je 250 jaar wordt, je niet op je 65 stopt met werken. Als die methode je alleen maar langer oud laat worden, dan is het een zaad methode lijkt mij


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 05-11-2002 15:49 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Klinkt als een nachtmerrie.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 05-11-2002 15:52 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 5 november 2002 15:48 schreef Bintmeister het volgende:
Is het niet logisch dat als je 250 jaar wordt, je niet op je 65 stopt met werken. Als die methode je alleen maar langer oud laat worden, dan is het een zaad methode lijkt mij
Mja, misschien is iets meer informatie (een linkje en bronvermelding wellicht, oh grote poster?) wel handig.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze de veroudering van cellen of de verkruimeling van het DNA (zodat cellen zich kunnen blijven reproduceren) tegengaan...


I'm not being rude. You're just insignificant.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 05-11-2002 16:05 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 5 november 2002 15:43 schreef Jenje het volgende:
Ik zou het niet weten.
Maar vergrijzing gaat een groot probleem worden in de 'westerse' wereld

Hmm.. ik denk dat het met een genetische methode ook mogelijk is om het ouder worden tegen te houden (mbv. stamcellen.. hoe ze die gaan triggeren weet ik niet?). Ik hoop dat dát de bedoeling is, ipv ons nog 150 jaar extra te laten aftakelen.

En dan nog wil ik niet zo lang leven.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 05-11-2002 16:06 by Mordon Wijzig reactieProfiel van MordonQuote dit bericht

ja, het lijkt mij ook een beetje een bizar idee...
maar dit zet je wel aan het denken.. want nu worden mensen ook al rond de 80 a 90 jaar oud...
mensen zijn ontworpen om ongeveer 40 jaar te leven, daarna is het wel op (denk aan 4/5000 jaar geleden) dan ben je gewoon te zwak, en ga je dood...

en de wereldbevolking blijft ook maar stijgen en stijgen... ik denk ook niet dat het de bedoeling was om 6 miljard mensen op deze aardkloot rond te laten kakelen... en dan gaan we nog eens veel vervuilen, verbruiken, en bouwen...
ik vind 't echt jammer... en dan gaan mensen nog medicijnen maken, om alle ziektes uit te schakelen ook!! sorry dat ik 't zo zeg: ik vind 't KUT!!!!
en dan heb ik het nog lang niet over alles, want er is meer! maar goed laat ik daar niet op ingaan... terug naar 250 jaar...

nee, ik heb er geen link van, een vriend van me zei het een keertje toen we aan het DnD-en waren, een zeer betrouwbare bron die jongen!

financieel zou 't wel goed komen, want je kunt vanuit je rolstoel ook wel een fabriek in de gaten houden op je PC ofzo... (alles met robots...)

het lijkt me heeeel erg...


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


joeri
Usericon van joeri
Posted 05-11-2002 16:08 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

ik zou alleen 250 oud willen worden om te kijken hoe het over honder (of 200) jaar hier is. verder lijkt het mij een extreme (trage) vorm van zelfpijniging.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 05-11-2002 16:17 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Bah, als je 40 geweest bent ga je al hard aftakelen..en dat tot je 250ste!? Laat maar hangen.



antimetal
Flame your moderators!
Usericon van antimetal
Posted 05-11-2002 16:32 by antimetal Wijzig reactieProfiel van antimetalQuote dit berichthttp://www.anyplace.nl

quote:
Op 5 november 2002 16:06 schreef Mordon het volgende:
mensen zijn ontworpen om ongeveer 40 jaar te leven, daarna is het wel op (denk aan 4/5000 jaar geleden) dan ben je gewoon te zwak, en ga je dood...



Mensen kunnen veel ouder worden en het ontwerp is makkelijk geschikt voor 250 jaar.
In de oertijd waren het vooral de zware leefomstandigheden, de ondervoeding en roofdieren die de levensverwachting zo laag hield.
Tegenwoordig zijn het omgevings en milieuvervuiling en een enorm slecht voedingspatroon (veel caloriën en weinig voedingsstoffen.) welke de levensverwachting laag houden.
Wij hebben onze maximum levensverwachting nog nooit gehaald omdat de omstandigheden er niet naar zijn...

Bovendien zou dergelijke techniek natuurlijk alleen weer voor de "elite" zijn...


why would you listen to me?


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 05-11-2002 16:41 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

op dit moment zou het een verschrikking zijn, de technologie gaat veel sneller dan goed is voor ons.

De mens zou dit helemaal nog niet moeten kunnen bereiken, laat ze eerst maar eens hun geld steken in onderzoek naar problemen van de huidige wereld, of gewoon iedereen maximaal een kind laten hebben, op een gegeven moment zullen we er toch aan moeten geloven, we kunnen niet doorgaan totdat we de aarde helemaal verneukt hebben... Hoewel we dat waarschijnlijk wel zullen doen

De mens is aan de ene kant zo slim dat hij erachter is gekomen hoe je 250 jaar kan leven of meer, maar aan de andere kant weet hij nog steeds niet hoe hij dingen moet op lossen zonder geweld, ligt het aan mij of klopt hier iets niet?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 05-11-2002 17:50 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

250 worden kan per definitie niet. de menselijke genen zijn maar gemaakt om 75 jaar oud te worden. Mensen die dus ouder worden zijn in principe al uitzonderingen. En aangezien je wel kan klooien met genen, maar het erfelijke materiaal onmogelijk kan wijzigen kan niemand 250 jaar oud worden.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 05-11-2002 17:59 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

moet er niet aan denken. Op gegegeven moment hou je meer vel over als wat anders en al je gammele botten zitten met metaal aanelkaar geschroefd.


Bazzio Attacks!!!


Dagon
Usericon van Dagon
Posted 05-11-2002 18:02 by Dagon Wijzig reactieProfiel van DagonQuote dit bericht

Hm, ik zou het misschien wel willen. Tegen dan staat de wetenschap misschien zo ver dat ze wat uitgevonden hebben om terug jonger te worden en niet meer ouder.


Peace means reloading your guns.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 05-11-2002 18:02 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 18:02 schreef Dagon het volgende:
Hm, ik zou het misschien wel willen. Tegen dan staat de wetenschap misschien zo ver dat ze wat uitgevonden hebben om terug jonger te worden en niet meer ouder.


Meneer is positivo?


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 05-11-2002 18:05 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Verschrikkelijk!Ik wil helemaal geen 250 worden .Straks hebben we echt het eeuwige leven..nee bedankt! Alhoewel ik niet denk dat onze aarde dat zal volhouden...


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 05-11-2002 18:13 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

250 Jaar wil je echt niet worden. Dan heb ik het hier al lang en breed gezien. Je leven wordt namelijk ondoenelijk saaaaaai als je zo oud wordt.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 05-11-2002 18:27 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

Hmmz theoretisch is het mogelijk of het bij mensen ook kan zou ik niet weten. Ik weet wel (discovery gezien bij dat programma met Alan Alda) dat er een onderzoek is geweest naar calorie arm voedsel met alle voedingstoffen bij muizen en rhesusapen. Het muizenexperiment ging zo.

Groep muizen calorie arm met alle benodigde voedingstoffen

Groep muizen met "normale" voeding. Dus calorierijk redelijk wat voedingstoffen

Groep muizen met "normale" voeding en voedingssupplementen

De groep muizen die een calorie arm dieet hadden en wel alle benodigheden hadden bleven gemiddeld 2x zo lang in leven als de muizen met "normale" voeding. Verder hadden de voedingsupplementen geen zin nut en leefden deze muizen niet langer

Het experiment met de rhesusapen is al 15 jaar gaande maar aangezien rhesusapen gemiddeld 30 jaar oud worden wisten ze hier nog niks uit te concluderen. Het leek wel alsof de apen die een calorie arm dieet hadden met veel voedingstoffen wat actiever waren. Wat ze alwel gezien hadden was dat de apen van 15 met een calorie arm dieet en veel voedingstoffen de hoeveelheid celbeschadigignen hadden van een 4jarige aap met een "normaal" dieet


Verder was er ook een experiment bij een ander onderzoekscentrum met een hele simpele worm van 1/4 milimeter of nog kleiner die een heel klein aantal genen had. Bij deze worm was het doormiddel van een modificatie in de genen gelukt om de worm 4x zo lang te laten leven als gemiddeld




You will never have, what i never had.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 05-11-2002 19:50 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

bij een persoon van 250 krijg ik echt zo'n beeld van een mummie


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-11-2002 20:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 16:06 schreef Mordon het volgende:
nee, ik heb er geen link van, een vriend van me zei het een keertje toen we aan het DnD-en waren, een zeer betrouwbare bron die jongen!






Waar gaaaaat dit topic over.... Natuurlijk worden we geen 250 .


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 05-11-2002 20:31 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Het lijkt mij wel geinig. Ik ben altijd heel erg nieuwsgierig naar de toekomst en hoe meer ik mee kan maken hoe beter


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Smirre
Kaas is Vies!!!
Usericon van Smirre
Posted 05-11-2002 20:47 by Smirre Wijzig reactieProfiel van SmirreQuote dit berichthttp://www.winterofsin.com

Het lijkt mij wel een nuttige uitvinding, maar dan allen als je geestelijke vermogens niet achteruitgaan. Dat zou mijns inziens een enorme vooruitgang kunnen betekenen in de persoonlijke ontwikkling.
Je hebt dan nl alle tijd om over dingen na te kunnen denken en om je vaardigheden te verbeteren. Daar komt nog eens bij dat je alles op een veel rustiger tempo kunt doen. Plus het heeft als grote voordeel dat je 150 jaar langer bier kunt drinken en metal kunt luisteren


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen