IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : 250 jaar oud worden? Vorige pagina | Volgende pagina
Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 05-11-2002 21:05 by Mordon Wijzig reactieProfiel van MordonQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 18:27 schreef Nolthuar het volgende:
Verder was er ook een experiment bij een ander onderzoekscentrum met een hele simpele worm van 1/4 milimeter of nog kleiner die een heel klein aantal genen had. Bij deze worm was het doormiddel van een modificatie in de genen gelukt om de worm 4x zo lang te laten leven als gemiddeld


dat was het: modificatie van de genen!
maar, dit kan waarschijnlijk ook op mensen worden toegepast (elk leven is opgebouwd uit dezelfde bouwstenen)

het gaat hier ook niet om de vraag of het KAN, maar om de ethische vraag...

ik vind dat wij mensen de aarde vernielen...
ik bedoel, dat is hetzelfde als het vernielen van je eigen huis! lijkt me niet zo'n goed plan!

en dan zei er nog iemand: 1 kind.
nee, ik vind dat je dat niet kunt doen. maar om dan toch te wereld populatie te handhaven zullen we wel andere maatregelen moeten treffen... bijvoorbeeld niet helpen bij natuurrampen, dat zijn dingen die nou eenmaal gebeuren over de hele wereld, en toch natuurlijk zijn... dan is het niet zinnig om daar tegenin te gaan denk je niet?

ja, ik kan het ook niet zo goed verwoorden al mijn gevoelens hierover, maar dit komt een beetje in de richting...


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 05-11-2002 21:10 by Mordon Wijzig reactieProfiel van MordonQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 16:17 schreef Kramy het volgende:
Bah, als je 40 geweest bent ga je al hard aftakelen..en dat tot je 250ste!? Laat maar hangen.

zoals ik al zei... (zie bovenaan)

en: 150 jaar extra metallen en bieren...
drank maakt over 150 jaar nog steeds meer kapot dan je l -afijn-
je weet wat ik bedoel...


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 05-11-2002 21:11 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 21:05 schreef Mordon het volgende:
dat was het: modificatie van de genen!
maar, dit kan waarschijnlijk ook op mensen worden toegepast (elk leven is opgebouwd uit dezelfde bouwstenen)

het gaat hier ook niet om de vraag of het KAN, maar om de ethische vraag...

ik vind dat wij mensen de aarde vernielen...
ik bedoel, dat is hetzelfde als het vernielen van je eigen huis! lijkt me niet zo'n goed plan!

en dan zei er nog iemand: 1 kind.
nee, ik vind dat je dat niet kunt doen. maar om dan toch te wereld populatie te handhaven zullen we wel andere maatregelen moeten treffen... bijvoorbeeld niet helpen bij natuurrampen, dat zijn dingen die nou eenmaal gebeuren over de hele wereld, en toch natuurlijk zijn... dan is het niet zinnig om daar tegenin te gaan denk je niet?

ja, ik kan het ook niet zo goed verwoorden al mijn gevoelens hierover, maar dit komt een beetje in de richting...

Dan ga ik even wat natuurrampen veroorzaken.
Ik denk niet echt dat dat zin heeft.
maar er komt toch binnenkort weer een oorlog of een ziekte en dan is het aantal mensen wat op de planeet leeft weer wat minder.


Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 05-11-2002 21:29 by Mordon Wijzig reactieProfiel van MordonQuote dit bericht

nou, oorlog, of ziekte dan... wat is het wezenlijke verschil met een natuurramp.. even effectief (ja, sorry! zo zit het nou eenmaal!)


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 05-11-2002 21:33 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 21:29 schreef Mordon het volgende:
nou, oorlog, of ziekte dan... wat is het wezenlijke verschil met een natuurramp.. even effectief (ja, sorry! zo zit het nou eenmaal!)
Natuur ramp kan je meestal niet tegen houden.

oorlog wel.


joeri
Usericon van joeri
Posted 05-11-2002 21:50 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 21:33 schreef wladimir het volgende:
Natuur ramp kan je meestal niet tegen houden.

oorlog wel.


ga jij amerika maar eens tegenhouden irak binnen te vallen

nee, ik begrijp je punt


Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 05-11-2002 22:24 by Mordon Wijzig reactieProfiel van MordonQuote dit bericht

ja, okee okee, maar praktisch komt het op hetzelfde neer...


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 05-11-2002 22:42 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ja, dit is weer zoiets... Het is leuk voor de wetenschap om dat te proberen (net als muizen met een mensenoor op hun rug e.d.), maar je WILT dat eigenlijk dus helemaal niet! Het enige doel wat eraan vasthangt is prestatiedrang ("zie je wel dat we dat kunnen?! *maniacal laughter* Wij zijn geweldig, en als we willen kunnen we alles!").

De mens is al een plaag, dat zien genetici hopelijk ook in. Als we allemaal zo oud gaan worden wordt het hier ECHT te crowded...

We need a new great war or some new uncureable disease... Death, get your lazy ass back to work!


Ares
Usericon van Ares
Posted 05-11-2002 23:43 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

Dude, 250 dat kan echt nooit, houd een hart nooit vol.. anders ik niet, ik mag doodvallen na m'n 50ste...


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 05-11-2002 23:47 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 5 november 2002 22:42 schreef TNightmare het volgende:
Ja, dit is weer zoiets... Het is leuk voor de wetenschap om dat te proberen (net als muizen met een mensenoor op hun rug e.d.), maar je WILT dat eigenlijk dus helemaal niet! Het enige doel wat eraan vasthangt is prestatiedrang ("zie je wel dat we dat kunnen?! *maniacal laughter* Wij zijn geweldig, en als we willen kunnen we alles!").


Dit is grotendeels afhankelijk van subsidies en investeringen..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 06-11-2002 9:48 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Een voordeel is is dat als mensen geestelijk nog 'goed' blijven ze hopelijk leren van de fouten die er worden gemaakt en ze daarmee dus zoveel mogelijk kunnen voorkomen.

Verder moet ik er overigens niet aan denken om zo oud te worden.
Ik zou 30 al oud vinden.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 06-11-2002 13:10 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

"Human beings are the cancer of this world, and we are the cure"

Als we nu al zoveel schade aan richten, stel je eens voor wat we in een leven van 250 jaar zouden doen?

Ik geloof trouwens wel dat we op een gegeven moment het (semi)-oneindige leven ontdekken d.m.v. genen-manipulatie, overdragen van geest in synthetisch/robot lichaam, terugdraaien van de schade aan gebracht door vrije radicalen (de eigenlijke oorzaak ouder worden)

Het zal vast kunnen, maar ik vind dat het nu de definitieve klap voor deze aardbol zou zijn als wij allemaal zo oud konden worden



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 06-11-2002 20:17 by Mordon Wijzig reactieProfiel van MordonQuote dit bericht

jij hebt te veel the matrix gezien

maar zo iets zou je dan idd kunnen krijgen, zo verwoest die wereld... maar je geest aan een machine overbrengen kan niet, en je ziel al helemaal niet...


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 07-11-2002 15:37 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Zeg nooit nooit

Okay die geestverplaatsing zal volgens mij dan ook niet kunnen, maar dat van die vrije radicalen heb ik wel degelijk een programma op gezien op discovery en zo, en genetisch manipuleren van de menselijke genen lijkt me nou niet echt zo compleet ondenkelijk (als we eenmaal weten welke dna-codes er bij een bepaald soort schildpad voor zorgen dat het beest zo lang leeft zal men misschien kunnen onderzoeken of dit ook mogelijk is bij de mens)

Tja, het is allemaal natte vinger werk, en ik ben geen wetenschapper, maar ik denk toch wel dat het zal gebeuren


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 10-11-2002 2:40 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 7 november 2002 15:37 schreef Phriar het volgende:
Okay die geestverplaatsing zal volgens mij dan ook niet kunnen

Als mijn hersenen kunnen nagebootst worden, is mijn 'geesteverplaatsing' (klinkt weer lekker mystiek ) al gebeurd. Het is dus best mogelijk. Wie weet is het zelfs makkelijker dan sommige toepassingen met gentechnologie.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-11-2002 18:02 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

250? Vind 40 in deze shit al lang genoeg. Bovendien is het menselijk lichaam er niet op gebouwd. Tanden, huid, ingewanden... Brrr, moet er niet aan denken.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 10-11-2002 18:12 by Sorpresa Wijzig reactieProfiel van SorpresaQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/apocalypse

het hart kan zo 300 jaar mee,maar t lichaam niet...das t kutte

[Dit bericht is gewijzigd door Sorpresa op 10-11-2002 18:12]


"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-11-2002 18:22 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

De mens als soort wordt ook al steeds zwakker ivm allerlei levensreddende zooi in ziekenhuizen e.d. Iederéén heeft nu een kans, zelfs baby's met een fatale hartafwijking. Hard gezegd had "de natuur" deze mensen geen kans gegeven, maar de defecte genen worden nu wél weer doorgegeven. Dus ik denk eerder dat het omgekeerde het geval zal zijn, in the end.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 11-11-2002 15:14 by Mordon Wijzig reactieProfiel van MordonQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2002 18:22 schreef Greycloak het volgende:
De mens als soort wordt ook al steeds zwakker ivm allerlei levensreddende zooi in ziekenhuizen e.d. Iederéén heeft nu een kans, zelfs baby's met een fatale hartafwijking. Hard gezegd had "de natuur" deze mensen geen kans gegeven, maar de defecte genen worden nu wél weer doorgegeven. Dus ik denk eerder dat het omgekeerde het geval zal zijn, in the end.

hee, dat heb je mooi bekenen! en ik vind ook dat je groot gelijk hebt!
net als: een giraf,(bijvoorbeeld) kan na zijn geboorte vrijwel meteen lopen...
bij ons duurt het 1 tot 2 jaar
en dan moet je nog gaan praten... en zelf leren eten... tegen de tijd dat je alles zelf kan is die giraf al weer volwassen

en dan vinden we ons zo slim


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 11-11-2002 15:15 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Haha, als es van n pratende giraf gehoord ofzo...?
LOL, of één die spaghettie gaat eten met lepel en vork... jouw stelling klopt dus niet maw...

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 11-11-2002 15:16]


Nans
try to fear me :P
Usericon van Nans
Posted 11-11-2002 16:18 by Nans Wijzig reactieProfiel van NansQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/nansieh

quote:
Op 5 november 2002 17:50 schreef Count Usher het volgende:
250 worden kan per definitie niet. de menselijke genen zijn maar gemaakt om 75 jaar oud te worden. Mensen die dus ouder worden zijn in principe al uitzonderingen. En aangezien je wel kan klooien met genen, maar het erfelijke materiaal onmogelijk kan wijzigen kan niemand 250 jaar oud worden.

erfelijk matriaal kan wel gewijzigt worden
mensen bijvoorbeeld cloonen is al mogelijk, en daarbij kunnen ze alle erfelijke ziektes uit het dna halen


*etiket*


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 11-11-2002 16:21 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 10 november 2002 18:02 schreef Greycloak het volgende:
Bovendien is het menselijk lichaam er niet op gebouwd. Tanden, huid, ingewanden... Brrr, moet er niet aan denken.

Dit is net het punt, dat we genetisch omgebouwd worden zodat ons lichaam wél meekan.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 11-11-2002 16:22 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Oh? En hoe wouden ze de vrije radicalen elimineren dan?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 11-11-2002 16:31 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 5 november 2002 16:32 schreef antimetal het volgende:
Mensen kunnen veel ouder worden en het ontwerp is makkelijk geschikt voor 250 jaar.
In de oertijd waren het vooral de zware leefomstandigheden, de ondervoeding en roofdieren die de levensverwachting zo laag hield.
Tegenwoordig zijn het omgevings en milieuvervuiling en een enorm slecht voedingspatroon (veel caloriën en weinig voedingsstoffen.) welke de levensverwachting laag houden.
Wij hebben onze maximum levensverwachting nog nooit gehaald omdat de omstandigheden er niet naar zijn...

Bovendien zou dergelijke techniek natuurlijk alleen weer voor de "elite" zijn...
de inca 's werden ook 120 en waren 2m10



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 11-11-2002 16:40 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 11 november 2002 16:22 schreef Greycloak het volgende:
Oh? En hoe wouden ze de vrije radicalen elimineren dan?

Vrije radicalen hebben toch niets te maken met het genetisch vermogen om 250 jaar te worden?


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen