IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : FortaRock 2018 Vorige pagina | Volgende pagina
F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 25-05-2018 22:05 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 25 mei 2018 14:04 schreef BenKnuckles het volgende:
Dat. Voor de oudelui is het vast een doorsnee kiddycoreband, maar voor vele kindjes was het tien jaar geleden wel dé kiddycoreband. En die kindjes zijn intussen ook allemaal tien jaar ouder. De headline-status lijkt me bij Parkway Drive echt wel terecht, al maken ze al zes jaar geen goede albums meer.


Duidelijk. Zijn ze nog koetsjie koetsjie, maar zo gaat dat, ja.

"al maken ze al zes jaar geen goede albums meer"

Daar hebben veel ouwe lullen bands ook last van.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-05-2018 8:03 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Hehe, dat idee had ik ook


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-05-2018 16:49 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Zo. Vrijdag vrij geregeld. Tickets in de mailbox. Ik ben er klaar voor.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 02-06-2018 9:17 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Gisteren was leuk! Er waren aardig wat bands die me niet bekoren, maar er waren ook enorme hoogtepunten. Zo ben ik volledig weggeblazen door Suffocation. Mogelijk een van de beste death metal shows die ik ooit gezien heb. Ik luisterde 'vroeger' regelmatig naar de self-titled en was voor old times sake wel benieuwd naar ze. Maar dit was gewoon tegek.

Kreator keek ik om dezelfde reden naar uit. Die band had dan weer een van de meest opgeblazen shows die ik ooit heb gezien. Vuurwerk, vuur, megagrote puppethead, video backdrops etc. Lot's of smoke and mirrors, want het kwam allemaal nogal futloos over. En de muziek klonk in mijn geheugen ook veel interessanter.

En dan even terug naar een eerdere band: Watain. Ook ontzettend strak. Was weer een goeie show, hoewel ik ze in 013 net wat meer tot hun recht vond komen.

De drie nummers die ik daarna hoorde van Parkway Drive vielen me alles mee. Gewoon heel catchy. Ik kan me voorstellen dat jong publiek hier hard op gaat. Meer dan bij Arch Enemy, waarbij de huidige frontvrouw gewoon een naar stemgeluid heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 02-06-2018 9:20]



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-06-2018 9:38 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Gisteren door ostandigheden verstek moeten laten gaan.

Vandaag wel aanwezig.
Zodadelijk die kant maar eens op.

Veld een beetje te doen of moet ik regenlaarzen aantrekken?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 02-06-2018 10:16 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 2 juni 2018 9:38 schreef XXL het volgende:
Veld een beetje te doen of moet ik regenlaarzen aantrekken?

Veld was best in orde.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 02-06-2018 19:54 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

Tijdens binnenkomst was Death Angel bezig, aardig, maar nooit echt mijn ding geweest.
Wel een fantastische dag gehad gisteren, het begon voor ons echt met Suffocation, deze maal weer eens met Ricky Myers als brulboei. Ik zag ze in deze bezetting eerder in Nijmegen (Doornroosje) en later in Eindhoven (Dynamo) met Kevin Muller. Wat mij betreft beiden overtuigend, terwijl ze allebei hun eigen stijl hebben ook qua gedrag op het podium. Daarna even bij Body Count wezen kijken, leuk om eens gezien te hebben, maar niet meer dan dat. Vervolgens Watain, de band waarvoor ik hoofdzakelijk kwam, en helemaal stuk gegaan. Zeer strak en indrukwekkend optreden! Arch Enemy niet gezien en lekker in de tent blijven ouwehoeren, mede ook vanwege een regenbui. En dan een grote verassing, "good old" Kreator speelt de tent finaal aan gort, waarbij de vele technische effecten, vuur, kanonnen e.d. zeker hebben geholpen. Wat een set, wat een overtuiging. Ik heb Kreator heel vaak gezien en ze waren meestal gewoon goed, maar gisterenavond vond ik ze zelf in topvorm! Tja en dan komt buiten op het hoofdpodium Parkway Drive en is het leuk om te zien dat veel mensen hier erg intens van genieten, headbangen, crowdsurfen.....kom je een jongen tegen die voor het eerst van zijn leven op Fortarock (eerste festival?) is en die de dag van zijn leven heeft..leuk hoor. Enne het is PD erg gegund denk ik n.a.v. het harde werken enzo (doen zoveel bands), maar de muziek doet mij weinig tot niets. Ze laten de klassieker "boneyards" ook nog eens achterwege. Hier had ik dan als hoofdact liever Gojira of zoiets dergelijks gezien. Maar al met al was het toch met 3 zeer goede optredens een uistekende dag!


an evil incarnation of DEATH!


Sater
Usericon van Sater
Posted 03-06-2018 0:14 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Vanochtend last minute toch maar een kaartje gescoord. Vreemd genoeg de eerste keer dat ik Satyricon live zag. Satyr had er in ieder geval meer zin in dan het publiek. Opvallend om te zien dat het publiek bij een nummer als Now Diabolical reageerde alsof er een oude kraker gespeeld werd - hoewel dat misschien inmiddels ook zo is. Jammer dat de gitaren pas achter in de tent goed hoorbaar waren. Ook vond ik het wat overbodig om meerdere keren met de hele band het podium te verlaten tijdens een optreden van een uurtje.

Opeth kampte ook met een geluid waarin de bass drums nogal vervelend overheersten. Erg kort optreden ook. Ze begonnen een paar minuutjes te laat en stopten er vijf te vroeg. En dat is bij elkaar opgeteld net te krap om een nummer te spelen - in die tijd had Akerfeldt mooi nog een paar moppen kunnen tappen. Leuk om The Drapery Falls te horen, had ik niet per se verwacht.

Dool deed het erg goed, hoewel overstuurde bastonen hier iets minder hadden gemogen. Past m.i. niet zo heel goed bij het meer rockende basismateriaal. Wel fijn om na bovenstaande gevestigde namen ook een band te zien die gedreven stond te spelen en zich nog moet en wil bewijzen.

Meshuggah klonk van een afstandje nog best vet. Misschien toch eens in hun discografie verdiepen. Van Nightwish één nummer meegepakt tussen het cd-bladeren door. Mooie show, maar verschrikkelijke muziek. Kortom, geslaagd avondje. Alles goed georganiseerd. Logistiek liep het prima, er stond een heel foodtruckfestival aan eetkraampjes en genoeg piskruizen (wel wat weinig watertappunten).


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2018 0:32 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

+:
-Dool Ik heb zelfs staan dansen...
-Igorrr uiteraard.
-Vuur.
-De gemuudelijke sfeer.

-:
-Het eten. Die pulled pork was gewoon varkensafval met een bult saus om de smaak te verstoppen. Voor die semitische prijzen iets om je als festival kapot te schamen.
-Nightwish. Vooral het feit dat een Nederlandse zangeres in het Engels de aankondigingen doet?
-Dragonforce.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2018 9:19 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Soms heb je van die bands waar je, afgezien van 1 minuut bij DWDD, niets van kent. In dat kader op Fortarock mijn eerste kennismaking met Death Alley.

Godverdomme wat een fijn bandje is dat zeg. Voor mij persoonlijk een goede keus deze heren boven Igorrr te verkiezen.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 03-06-2018 9:20]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2018 9:29 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Wat is er trouwens mis met het nederlandse onderwijs? Als ik 10 munten inlever hoef je toch geen 5 minuten te rekenen om mij vervolgens 38 euro terug te geven?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2018 9:48 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2018 9:19 schreef XXL het volgende:
Soms heb je van die bands waar je, afgezien van 1 minuut bij DWDD, niets van kent. In dat kader op Fortarock mijn eerste kennismaking met Death Alley.

Godverdomme wat een fijn bandje is dat zeg. Voor mij persoonlijk een goede keus deze heren boven Igorrr te verkiezen.
Nog een - inderdaad: twee keer een overlapping van bands die ik allebei wilde zien. Maar +: de gevarieerde programmering.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-06-2018 10:38 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Inderdaad een groot pluspunt. Voor ieder wat wils. Er stonden bands waarvan ik echt achteroversloeg van de hoeveelheid mensen die er hard op gingen (Alestorm bv.), waar ik niets mee had. Maar andersom waren er bands die ik enorm waardeer maar het gemiddelde publiek niet. Best gedurfd. Gisteren was weer een superdagje. Blij dat ik geweest ben!



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 03-06-2018 10:59 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik heb een geweldig weekend gehad.

Vrijdag was Suffocation een openbaring. Ik verwachtte snelsnellersnelst death metal en daar hou ik helemaal niet zo van. Lag echter meer in het straatje van Morbid Angel en als het tempo omlaag ging deed het me erg denken aan Winter. Heel vet.
Watain was ook erg goed. Behoorlijke poppenkast op het podium, maar muzikaal stond het als een huis. Nummers van Trident Wolf Eclipse deden het live erg goed.
Veel mensen waren enthousiast over Kreator, maar ik vond het zielloos. Ik kreeg het idee dat het visuele geweld de aandacht moest afleiden van de muziek.
Parkway Drive was een enorme verrassing. De eerste keer dat ik van die band hoorde was in dit topic dus de verwachtingen waren niet hoog. Onterecht, want het was headlinerwaardig. De showelementen (drummer die over de kop ging..) waren naar mijn mening niet nodig, maar het publiek vond het prachtig geloof ik. Sympathieke band, veel harder dan verwacht ook.

Zaterdag was de interessantere dag. Mantar begon al vroeg, maar blij dat ik op tijd naar Nijmegen ben gegaan. Indrukwekkende show. Knap hoe je met z'n tweeën om 12.00u een ik geloof nietsvermoedend publiek compleet plat kan spelen.
Death Alley is een van mijn favoriete bands om live te zien. Dit was de eerste keer dat ik ze zag sinds ze van bassist zijn gewisseld, vreesde dat de magie een beetje weg zou zijn, maar ten onrechte. Ouderwets vet en gelukkig ook nog steeds Supernatural Predator op de setlist. Top.
Baroness was ook weer genieten. Dit behoorde tot de beste shows die ik hen heb zien spelen. Waar ze voorheen vaak de hardere nummers van Red en Blue als apart blok hadden, werden die nu mooi in de set verweven.
Satyricon was ook voor mij de eerste keer. Vorige gelegenheid was een Arnhem Metal Meeting jaren geleden, toen werd hun show op het laatste moment geannuleerd. Mother North live zien was wel een bucketlistdingetje. Now, Diabolical heb ik destijds gigantisch veel gedraaid, dus voor mij zijn de nummers van die plaat inderdaad wel klassiekers. Enorm genoten.
Opeth klikte niet, ik kon de omschakeling na Satyricon niet goed maken. Ken de albums ook niet allemaal, dus weinig herkenning in de set.
Meshuggah was goed maar totaal niet mijn ding. Toen bleek er een wachtrij voor Dool te zijn, dat was een tegenvaller. Gelukkig waren er cocktails.
Ik was vroeger behoorlijk fan van Nightwish en zag er naar uit ze na ruim tien jaar weer eens te zien. De teleurstelling was groot. Oprecht de lelijkste visuals die ooit heb gezien ook.

Al met al een erg fijn weekend met fijne mensen. Hulde aan de organisatie voor het neerzetten van zo'n diverse line-up. En niets te klagen over het eten. Zo'n bio/vega foodtruck was een paar jaar geleden ondenkbaar geweest op dit soort festivals.

[Dit bericht is gewijzigd door zodiac lung op 03-06-2018 11:02]


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2018 11:13 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Toch maar eens vega worden dan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2018 11:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ben al een paar uur Dool aan het luisteren. Kippenvel. Mijn maat die mee was is nu verliefd op de zangeres van Igorrr. Wat zo'n festival al teweeg brengt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 03-06-2018 11:16 by Doodskop Wijzig reactieProfiel van DoodskopQuote dit bericht

moet je eens een keer naar het northcote festival gaan...een waar paradijs voor vegans dat.


Sater
Usericon van Sater
Posted 03-06-2018 11:44 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2018 9:29 schreef XXL het volgende:
Wat is er trouwens mis met het nederlandse onderwijs? Als ik 10 munten inlever hoef je toch geen 5 minuten te rekenen om mij vervolgens 38 euro terug te geven?


Moet dat niet 28 zijn, rekenwonder?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 03-06-2018 11:48 by Doodskop Wijzig reactieProfiel van DoodskopQuote dit bericht



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2018 12:10 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Klopt. Maar om één of andere reden kreeg ik van de kassamiep toch echt 38 euro terug.

Met dat rendement had ik veel meer munten moeten kopen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Sater
Usericon van Sater
Posted 03-06-2018 12:13 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Te snel willen scoren... Maar goede wisseltruc!



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 03-06-2018 16:07 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Leuk om weer eens op FortaRock aanwezig te zijn. Vrijdag een hoop 'standaardmetal' te verduren gekregen, maar gelukkig was de line-up op de zaterdag even 'experimenteel' als ik van FortaRock gewend ben.

Op z'n AsIce:

++
Watain
Kreator
Mantar
Death Alley
Thy Art Is Murder
Meshuggah

+
Suffocation
Parkway Drive
Baroness
Opeth

+/-
Death Angel
Body Count
Nightwish

-
Vuur
TÝR

--
Arch Enemy
Avatar

---
Dragonforce

Erg leuk, dat openluchttheater. Voelde een beetje aan als een noodoplossing, maar leverde een ongewone setting op waardoor ieder optreden daar interessant was. Jammer van het matige weer op de vrijdag, welke sowieso matig bezocht leek.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2018 16:28 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2018 16:07 schreef iPim het volgende:


Erg leuk, dat openluchttheater. Voelde een beetje aan als een noodoplossing


Ik vermoed juist dat dit heel bewust is gedaan omdat bands dan minder storend door elkaar heen jengelen bij het gebruik van 3 podia.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 03-06-2018 16:37 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2018 16:28 schreef XXL het volgende:
Ik vermoed juist dat dit heel bewust is gedaan omdat bands dan minder storend door elkaar heen jengelen bij het gebruik van 3 podia.


Ik zou juist poneren dat het tijdschematechnisch niet paste om alle bands op twee podia te krijgen. Uiteindelijk stonden er vier bands in het openluchttheater en naderhand is er een Q&A en interview met Floor Jansen bijgeplakt om het geheel meer vorm te geven.

Thy Art Is Murder zei bijvoorbeeld verwacht te hebben dat ze niet op het festival hadden kunnen spelen en daarom op het kleine podium stonden. Pak dan For I Am King, Death Alley en Dool, knip her en der tien minuten van spelende bands af en je hebt een line-up die past op twee podia.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2018 16:49 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2018 16:37 schreef iPim het volgende:
Ik zou juist poneren dat het tijdschematechnisch niet paste om alle bands op twee podia te krijgen.


Het 3e porium was er toch al? Het is slechts verhuisd naar het theater.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen