IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : But it's the truth even if it didn't happen [Boekentopic II] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-01-2019 9:21 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Gewoon een mening.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-01-2019 10:16 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 januari 2019 9:21 schreef bastianus het volgende:
Gewoon een mening.
Dat er te veel in gestopt is, zou een mening zijn. Zijn motieven te kennen (pretentie, erudiet over willen komen) is niet echt een mening meer

Anyway hard op weg "Mississippi Blood" uit te lezen, re-te spannend. Aanrader als je van Southern crime met (in deze afsluiter van de trilogie althans) een spannende rechtszaak houdt.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-01-2019 14:15 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Bijna uit: "Het pad van de gele slippers" van Kader Abdolah. Niet alleen een prachtig verhaal, maar ook nog eens een schat van informatie over zowel het vroegere als het huidige Iran. Met name de rol van de VS tijdens het bewind van de Sjah wordt duidelijk toegelicht. Het feit dat ze nu Iran als aartsvijand nummer 1 beschouwen toont in elk geval aan dat Trump en zijn makkers een slecht historisch besef hebben.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 27-01-2019 14:38 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Bijna uit: De Tranen Der Acacia's van Willem Frederik Hermans.
Tussendoor: The Peace of Wild Things, een poëziebundel van Wendell Berry.
En net begonnen in Hermann Hesse's Narziss en Goldmund.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-01-2019 14:50 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2019 14:38 schreef zodiac lung het volgende:
Bijna uit: De Tranen Der Acacia's van Willem Frederik Hermans.

Prachtboek! Prachtkerel ook, die Hermans.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-01-2019 17:15 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Voor de tweede keer aan "Dead Sleep" van Greg Iles begonnen. Spannend. Intelligente thrillers.


When your people matter, menstrual health matters


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 27-01-2019 19:01 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 27 januari 2019 14:50 schreef bastianus het volgende:
Prachtboek! Prachtkerel ook, die Hermans.

Ik weet eigenlijk maar weinig van Hermans, maar afgaande op zijn boeken lijkt het me een onaangename man.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-01-2019 20:35 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2019 19:01 schreef zodiac lung het volgende:
Ik weet eigenlijk maar weinig van Hermans, maar afgaande op zijn boeken lijkt het me een onaangename man.
Zeker waar. Maar saai was hij niet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-01-2019 20:43 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Dus eigenlijk ben ik de Hermans van ZM


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-01-2019 21:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Nee. Want de argumenten in de polemieken van Hermans zijn vaak wel messcherp. Ik kan het verhaal “De laatste roker” aan iedereeen adviseren. Speelt in 2021, ik denk dat het bewaarheid gaat worden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 03-07-2019 13:41 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Eén van Bukowski's mooiste (verzamel)werken. Zeker de gedichten zijn van een grote schoonheid. Wat een serieuze tour de force is, gezien de miserabele onderwerpen. Maar evengoed erg mooie schrijfsels over aanvaarding, over iemand die zijn einde zag aankomen en vond dat alles goed was zoals het was.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-07-2019 21:24 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Net "Salem's Lot" uit van Stephen King. Beter dan verwacht. Best goed eigenlijk.

Nu zijn een na laatste "Outsider" begint lekker.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-07-2019 9:38 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

"The Road" van Cormac McCarthy binnen en tevens 3 King/Bachman boeken "The Long Walk", "Roadwork", en "The Running Man". Die laatste had ik nog nooit gelezen (wel gezien uiteraard, "What happened to Buzzsaw?" "He had to split" mwuahaha)


When your people matter, menstrual health matters


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 25-07-2019 13:34 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Vermakelijke vertelsels, een aaneenschakeling van mini-biografieën van de grote vedettes uit de Hollywoodgeschiedenis. Je kan je vragen stellen bij de keuze van de auteur, alsook zijn persoonlijke meningen (het blijft een criticus), maar als luchtig vermaak (vakantieliteratuur) is dit zeker een aanrader (voor filmfans).



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 26-07-2019 12:13 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

nu aan het lezen:



Het antwoord op al je vragen is dit moment, zoals het is. Toch mooi om te weten


... hoe de hazen lopen ...


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 10-09-2019 13:30 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Het minste wat al ik van Philip. K. Dick gelezen heb. Moeten doorbijten bij momenten, wat me bij elk ander verhaal van hem nooit heeft overvallen. Komt er van als je voor de rest alleen maar kwaliteit ten top aflevert.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 20-09-2019 12:57 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Iemand bekend met Thomas Olde Heuvelt?
Simpel gezegd: de Nederlandse Stephen King.
Aanrader.

Ik heb 2 boeken van hem gelezen.
Een kort verhaal: Dolores Dolly Poppedijn.
En Hex. Horror wat zich afspeelt in Gelderland!
Beiden vond ik erg tof en leest lekker weg.

Ik ben nu met zijn laatste bezig op de e-reader: Echo. Tot nu toe erg goed.




bub


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-09-2019 13:45 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2019 12:57 schreef Bub het volgende:
Iemand bekend met Thomas Olde Heuvelt?
Simpel gezegd: de Nederlandse Stephen King.
Aanrader.

Ik heb 2 boeken van hem gelezen.
Een kort verhaal: Dolores Dolly Poppedijn.
En Hex. Horror wat zich afspeelt in Gelderland!
Beiden vond ik erg tof en leest lekker weg.

Ik ben nu met zijn laatste bezig op de e-reader: Echo. Tot nu toe erg goed.





Ik zit halverwege Echo. Erg sterk tot nu toe.
Hex ook gelezen en die vond erg vermakelijk en origineel. De bundel Om nooit te vergeten was wat traditioneler, maar prima te verhapstukken.

[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 20-09-2019 13:45]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 24-09-2019 7:52 by GinaG Wijzig reactieProfiel van GinaGQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2019 12:57 schreef Bub het volgende:
Iemand bekend met Thomas Olde Heuvelt?
Simpel gezegd: de Nederlandse Stephen King.
Aanrader.

Ik heb 2 boeken van hem gelezen.
Een kort verhaal: Dolores Dolly Poppedijn.
En Hex. Horror wat zich afspeelt in Gelderland!
Beiden vond ik erg tof en leest lekker weg.

Ik ben nu met zijn laatste bezig op de e-reader: Echo. Tot nu toe erg goed.





Nope, nu wel, waarvoor duizendmaal dank!


Eikel


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 08-03-2020 21:30 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Niet kapot van Echo. Is Hex anders (lees: beter)?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-03-2020 20:26 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

"Speaks the Nightbird" van Robert McCammon. Verhaal over een van hekserij beschuldigde vrouw, een magistraat en zijn klerk die met de rechtszaak belast zijn, en dat allemaal in 1699. Tot nu toe erg onderhoudend.


When your people matter, menstrual health matters


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-04-2020 7:48 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ik zit m'n tanden stuk te bijten op deze. Het begon nochtans goed, maar ergens halverwege wordt het me te oninteressant, en nu moet ik echt moeite doen om enkele pagina's per keer te lezen.



Hetzelfde heb ik voor met deze verzameling kortverhalen, o.a. 'Johnny Mnemonic' (ik heb de film nog niet gezien). Als sci-fi-schrijver is het toch belangrijk om je lezer een duidelijk beeld te geven van de futuristische wereld waarin het verhaal zich afspeelt, maar bij deze blijft het allemaal te abstract om mee te kunnen zijn.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-04-2020 7:49 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


tristanwins
Usericon van tristanwins
Posted 14-05-2020 12:40 by tristanwins Wijzig reactieProfiel van tristanwinsQuote dit bericht

Onlangs de laatste van David Icke uit, zestig procent herhaling van zetten, herfomulering van eerdere beweringen en veel maar dan ook veel aannames.

Goed boek verder.


TW


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 09-07-2020 13:43 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Aan begonnen uit interesse vanwege Akercocke, die hun bandnaam en de inspiratie voor hun teksten van hun eerste album te danken hebben aan dit boek. Het leest ook erg vlot, goed geschreven, grappig, geil, enfin, prima verteerbaar dus.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen