IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : Cryptocurrencies en Blockchain-technologie Vorige pagina | Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-12-2017 17:41 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik vind het wel een interessant fenomeen. En er is zeker geld mee te verdienen. En te verliezen..

Wat me vooral tegenstaat is de aanslag op het milieu bij het mijnen van bitcoins.

En dan nog de vele duizenden verschillende cryptomunten die er inmiddels zijn waar je in feite niets mee kunt. Er zitten dubieuze bedrijven achter die niets uitspoken behalve een graantje meepikken van de hele hype. Snel iets opzetten, mensen laten instappen, geld verdienen, en dan de stekker eruit trekken.

Maar er zijn natuurlijk ook uitzonderingen. Ik ben zelf wel gecharmeerd van bijv. Ripple omdat zij een hele andere weg inslaan.

Ripple is namelijk niet zozeer een munt (en doen dus ook niet aan dat achterlijke minen) maar een nieuw internationaal betaalprotocol en is specifiek ontworpen voor betalingsproviders. Hun doel is dus niet om huidige munteenheden te vervangen.

Wat doen ze dan wel? Ze kunnen razendsnel (in een paar seconden) ouderwets logge internationale transacties uitvoeren die normaal 3 tot 4 dagen duren en waar banken torenhoge bedragen voor vragen per transactie.

Veel banken ondersteunen Ripple al, Google heeft er al in geïnvesteerd, dus dat geeft mij wel vertrouwen. Iig meer dan die scam van Hypnos en ik zit er aan te denken een klein bedragje in te investeren. Gewoon voor de leuk

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 30-12-2017 17:44]


... hoe de hazen lopen ...


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 30-12-2017 17:47 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2017 17:41 schreef faalhaas het volgende:
Ik vind het wel een interessant fenomeen. En er is zeker geld mee te verdienen. En te verliezen..

Wat me vooral tegenstaat is de aanslag op het milieu bij het mijnen van bitcoins.

En dan nog de vele duizenden verschillende cryptomunten die er inmiddels zijn waar je in feite niets mee kunt. Er zitten dubieuze bedrijven achter die niets uitspoken behalve een graantje meepikken van de hele hype. Snel iets opzetten, mensen laten instappen, geld verdienen, en dan de stekker eruit trekken.

Maar er zijn natuurlijk ook uitzonderingen. Ik ben zelf wel gecharmeerd van bijv. Ripple omdat zij een hele andere weg inslaan.

Ripple is namelijk niet zozeer een munt (en doen dus ook niet aan dat achterlijke minen) maar een nieuw internationaal betaalprotocol en is specifiek ontworpen voor betalingsproviders. Hun doel is dus niet om huidige munteenheden te vervangen.

Wat doen ze dan wel? Ze kunnen razendsnel (in een paar seconden) ouderwets logge internationale transacties uitvoeren die normaal 3 tot 4 dagen duren en waar banken torenhoge bedragen voor vragen per transactie.

Veel banken ondersteunen Ripple al, Google heeft er al in geïnvesteerd, dus dat geeft mij wel vertrouwen. Iig meer dan die scam van Hypnos en ik zit er aan te denken een klein bedragje in te investeren. Gewoon voor de leuk


Is Ripple een soort hedendaagse / verbeterde versie van Western Union, of? Gezien je daarmee ook directe betalingen naar een persoon elders ter wereld kon maken. Puur uit interesse


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-12-2017 17:51 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2017 17:47 schreef Mythics het volgende:
Is Ripple een soort hedendaagse / verbeterde versie van Western Union, of? Gezien je daarmee ook directe betalingen naar een persoon elders ter wereld kon maken. Puur uit interesse


ik denk dat die vergelijking niet helemaal opgaat. Met Ripple blijf je gewoon gebruiken maken van je eigen vertrouwde bank. Dus dat is wel een essentieel verschil.


... hoe de hazen lopen ...


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 30-12-2017 18:01 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2017 17:51 schreef faalhaas het volgende:
ik denk dat die vergelijking niet helemaal opgaat. Met Ripple blijf je gewoon gebruiken maken van je eigen vertrouwde bank. Dus dat is wel een essentieel verschil.


Ah, op die manier! Excuses, dan had ik er per ongeluk overheen gelezen. Ripple klinkt overigens prima wel


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-12-2017 18:13 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2017 18:01 schreef Mythics het volgende:
Ah, op die manier! Excuses, dan had ik er per ongeluk overheen gelezen. Ripple klinkt overigens prima wel


Nou, het stond er ook niet heel specifiek bij, dus helemaal geen rare vraag.

Anyway, wat ik erover lees is dat de bankwereld vanuit Azië al grote heeft interesse getoond in deze technologie. Voor 2018 kun je daardoor natuurlijk een grote koersstijging verwachten.

Maargoed ik ben ook maar een leek. iPim, Fusion, any thoughts hierover?


... hoe de hazen lopen ...


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 30-12-2017 20:47 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2017 17:01 schreef Doodskop het volgende:
gelukkig weten we allemaal dat hypnos een beetje gek is en dus gaan we niet op die bitcoins onzin in


Als Hypnos zo lyrisch is over wat dan ook moet er sowieso een aantal seinen op rood springen bij een weldenkend mens.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-12-2017 20:52 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 30 december 2017 18:13 schreef faalhaas het volgende:
Nou, het stond er ook niet heel specifiek bij, dus helemaal geen rare vraag.

Anyway, wat ik erover lees is dat de bankwereld vanuit Azië al grote heeft interesse getoond in deze technologie. Voor 2018 kun je daardoor natuurlijk een grote koersstijging verwachten.

Maargoed ik ben ook maar een leek. iPim, Fusion, any thoughts hierover?
Ik ben ook leek op dit gebied. We hebben wel een aantal afdelingen dat zich bezighoudt met crytpocurrencies en blockchain technologie, maar we zijn geen front runners. Ik weet dat Ripple al gebruikt wordt door een aantal grote jongens, maar hoe precies weet ik niet. Ik vermoed voor hun interne cash settlements.

Imho hebben cryptocurrencies waarde voornamelijk door de bijbehorende technologieën. In veel gevallen ben je eigenlijk gewoon aandeelhouder als je een bepaalde virtual currency bezit. Als de buitenwereld de desbetreffende technologie ziet zitten (zie bijv Ripple) dan zit je potentieel goed. Volgens mij is Ripple ook net 50% weer gesprongen


When your people matter, menstrual health matters


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-12-2017 23:55 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2017 20:52 schreef Fusion het volgende:
Volgens mij is Ripple ook net 50% weer gesprongen


Ja dat gaat rap he, echt geen peil op te trekken, maar dat grillige maakt het juist zo boeiend.


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 31-12-2017 0:20 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Opeens snap ik het, Hypnos past er zo tussen



[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 31-12-2017 0:26]


... hoe de hazen lopen ...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-01-2018 21:10 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Zou een eigen cryptocurrency introduceren nog wat opleveren?

Ik zat te denken aan de citboin.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-01-2018 21:11 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2018 21:10 schreef Natural Disaster het volgende:
Zou een eigen cryptocurrency introduceren nog wat opleveren?

Ik zat te denken aan de citboin.


Jazeker. Het wordt momenteel gebruikt door start-ups om kapitaal te vergaren. Geen aandelen uitgeven, maar je eigen cryptocurrency.

Een nieuwe financiële crisis in the making, lijkt een beetje op dotcom.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-01-2018 21:17 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ik heb nog niet de indruk dat ik er op korte termijn zomaar ad hoc aan moet beginnen.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 04-01-2018 21:32 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2018 21:11 schreef iPim het volgende:
Jazeker. Het wordt momenteel gebruikt door start-ups om kapitaal te vergaren. Geen aandelen uitgeven, maar je eigen cryptocurrency.

Een nieuwe financiële crisis in the making, lijkt een beetje op dotcom.


Ik zie het verschil tussen al die nieuwe coins en bijbehorende ideologieën niet zo. Het is altijd weer een kleine variatie op de blockchain technologie. Uiteindelijk blijven er een paar grote jongens over want blockchains zijn wel de toekomst denk ik?

Tot die tijd is het best een fascinerend wildwestgebeuren.


... hoe de hazen lopen ...


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-01-2018 21:36 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2018 21:32 schreef faalhaas het volgende:
Ik zie het verschil tussen al die nieuwe coins en bijbehorende ideologieën niet zo. Het is altijd weer een kleine variatie op de blockchain technologie. Uiteindelijk blijven er een paar grote jongens over want blockchains zijn wel de toekomst denk ik?



De start-ups die hun eigen valuta's uitgeven in plaats van aandelen hebben vaak niks te maken met blockchaintechnologie. Puur omdat cryptocurrencies 'hip' zijn, kun je zo makkelijker als bedrijf je aandelen wegzetten.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 04-01-2018 21:45 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2018 21:36 schreef iPim het volgende:
De start-ups die hun eigen valuta's uitgeven in plaats van aandelen hebben vaak niks te maken met blockchaintechnologie. Puur omdat cryptocurrencies 'hip' zijn, kun je zo makkelijker als bedrijf je aandelen wegzetten.


Ok. Maar hoe kijk jij aan tegen blockchains dan? Heeft het de toekomst? Als ze er dit soort zaken mee voor mekaar krijgen wat mij betreft wel:

http://www.quotenet.nl/Nieuws/Deze-start-up-voorkomt-ticket-fraude-met-blockchain-190311

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 04-01-2018 21:49]


... hoe de hazen lopen ...


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-01-2018 21:55 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2018 21:45 schreef faalhaas het volgende:
Ok. Maar hoe kijk jij aan tegen blockchains dan? Heeft het de toekomst? Als ze er dit soort zaken mee voor mekaar krijgen wat mij betreft wel:

http://www.quotenet.nl/Nieuws/Deze-start-up-voorkomt-ticket-fraude-met-blockchain-190311


Het is moeilijk om niet mee te gaan in de nirvana die blockchaintechnologie belooft, maar in essentie is het niet heel veel meer dan een soort openbaar boekhoudkundig systeem. Hoeveel applicaties heeft dat? Als het gebruikt kan worden om ticketfraude te voorkomen, dan lijkt de toepasbaarheid inderdaad vrij breed te zijn. Ik moet zelf eerlijk zeggen dat ik niet zo heel veel veelbelovende toepassingen kan bedenken, maar ik ben dan ook geen ondernemer.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-01-2018 21:58 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik denk dat een hele hoop bedrijven/instituties die verantwoordelijk zijn voor betalingsverkeer, in een klap overbodig worden door blockchain-technologie.

Dus niet zozeer 'nieuwe ondernemers-ideeën' maar eerder een complete branche die naar de vaantjes gaat.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-01-2018 22:15 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2018 21:58 schreef M. het volgende:
Ik denk dat een hele hoop bedrijven/instituties die verantwoordelijk zijn voor betalingsverkeer, in een klap overbodig worden door blockchain-technologie.

Dus niet zozeer 'nieuwe ondernemers-ideeën' maar eerder een complete branche die naar de vaantjes gaat.


Juist, maar de vraag is nog of consumenten daarin mee durven te gaan. De bestaande financiële instellingen accepteren valuta's waar een centrale bank achter zit die er baat bij heeft om waardeschommelingen van de valuta in te perken. Wanneer je spaargeld in bitcoins zit, moet je extreme waardeschommelingen incasseren.

Ik denk dus niet per se dat op korte termijn de wereld omgaat naar cryptocurencies, maar dat het financiële wezen omgaat naar het gebruik van blockchain-technologie en zodoende een hoop kan snijden in de kosten.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-01-2018 22:18 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 januari 2018 21:58 schreef M. het volgende:
Ik denk dat een hele hoop bedrijven/instituties die verantwoordelijk zijn voor betalingsverkeer, in een klap overbodig worden door blockchain-technologie.

Dus niet zozeer 'nieuwe ondernemers-ideeën' maar eerder een complete branche die naar de vaantjes gaat.
Ik denk dat dat nog wel zal loslopen...


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-01-2018 22:19 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 januari 2018 22:15 schreef iPim het volgende:
Juist, maar de vraag is nog of consumenten daarin mee durven te gaan. De bestaande financiële instellingen accepteren valuta's waar een centrale bank achter zit die er baat bij heeft om waardeschommelingen van de valuta in te perken. Wanneer je spaargeld in bitcoins zit, moet je extreme waardeschommelingen incasseren.

Ik denk dus niet per se dat op korte termijn de wereld omgaat naar cryptocurencies, maar dat het financiële wezen omgaat naar het gebruik van blockchain-technologie en zodoende een hoop kan snijden in de kosten.
Dat laatst wel. Als de nationale banken en evt CSD's over gaan. En dat zullen ze denk ik wel.


When your people matter, menstrual health matters


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 04-01-2018 22:22 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2018 22:15 schreef iPim het volgende:
Ik denk dus niet per se dat op korte termijn de wereld omgaat naar cryptocurencies, maar dat het financiële wezen omgaat naar het gebruik van blockchain-technologie en zodoende een hoop kan snijden in de kosten.


Daarom heb ik dus wel vertrouwen in Ripple omdat ze juist samenwerken met banken.


... hoe de hazen lopen ...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-01-2018 22:24 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Vetrouw de banken. Ze hebben t beste met je zuurverdiende centjes voor!


When your people matter, menstrual health matters


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-01-2018 22:28 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

#moralhazard
#toobigtofail
#hetisjouwgeldtochniet
#informatieassymetrie


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-01-2018 22:32 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

psies


When your people matter, menstrual health matters


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 05-01-2018 12:23 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2018 21:45 schreef faalhaas het volgende:
Ok. Maar hoe kijk jij aan tegen blockchains dan? Heeft het de toekomst? Als ze er dit soort zaken mee voor mekaar krijgen wat mij betreft wel:

http://www.quotenet.nl/Nieuws/Deze-start-up-voorkomt-ticket-fraude-met-blockchain-190311


Ik zie het als een opgeblazen hype, die enorm gaat tegenvallen. Blockchain klinkt in principe als een aardig idee, maar het is totaal niet schaalbaar en heeft ook een flink aantal andere nadelen. Een vriend van me heeft er een mooie blog over geschreven:
https://technology.amis.nl/2017/12/12/10-reasons-not-to-implement-blockchain-now/

Voorlopig zie ik nog geen echte use cases waarvoor blockchain de enige oplossing is, terwijl de nadelen zodanig zijn dat ik mijn klanten zeer sterk zou afraden om op dit moment met blockchain aan de slag te gaan.


Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen