IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Graspop 2018 Vorige pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-06-2018 12:35 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 juni 2018 11:49 schreef PandroidJack het volgende:
[..] voor de echt goede muziek kan je de hoofdpodia beter links laten liggen.


Absoluut.

Ben eigenlijk alleen enthousiast over muziek in de twee tenten geweest voor dingen.

Hoogtepunten

Ghost:
in begin vond ik het niet helemaal uit de verf komen met vooral zn stem. Daarna deden ze het toch wel erg lekker.
Ik begrijp heel goed waarom mensen het gay vinden, maar het is toch wel erg strak geolied en zit zeer netjes in elkaar.

Heilung:
Wist niets van deze band maar kwam toevallig in de tent aan, maar tering wat vet!! hele gave prehistorische folk met erg vette show. Ik geloof dat ik hier en daar wat keelzang hoorde.

Kataklysm:
Rechtoe rechtaan, niet mijn ding.

Zeal & Ardor:
Graspop had een wat vage omschrijving opgegeven tussen black metal en nigger metal. Maar ik snap dat ze het niet goed omschreven kregen. Bizarre mix van stijlen. Heel erg vet gedaan maar weet niet of ik het thuis op cd veel zou luisteren.

Carach Angren:
Had wel zin in wat black maar deze variant kan ik niet veel mee.

Vader:
Lekker krachtige death, luister het niet heel veel, live vermakelijk en zit goed in elkaar. Maar mijn liefde ligt meer bij de generatie poolse band die er net na kwam met wat meer technische stijl zoals Dies Irae en Decapitated.

Watain:
Vroeger nog best wat naar geluisterd vooral rabid death curse want er zaten best wat slepende elementen in die me trokken. Daar was live echt niets van te merken. Dit boeide me hier totaal niet.

Wolves in the Throne Room:
Al lang op mn computer staan vanwege de gelijkenis met Altar of Plagues, maar na een paar luisterbeurten is het nooit blijven hangen. Live was het wel heel vet en hoor je duidelijk de parallelen met Altar of plagues. goede muur van geluid ook.

Neurosis:
belangrijkste band voor mij om naar het graspop te gaan.
Sowieso in de Metal Dome was het geluid al beter dan de Marquee, maar bij Neurosis was het erg goed geregeld. Ze kwamen zelf allemaal de soundcheck doen, weet niet of ze dat altijd doen, maar zorgde voor een erg goede neurosis muur van geluid

Een uur is wel echt te kort voor een band als deze.

Bathuska:
Black metal met slavonische zang, dat beviel wel erg, heel het podium als een oosters orthodoxe kerk ingericht. Erg gave sferische black dus.


Baroness:
Ik luister regelmatig the blue record, dus had wel hoge verwachtingen van deze band maar wat een belabberde bagger was dit. sowieso de nummers die ze speelden waren boterzacht en zn stem irriteerde me enorm. Toen ze dus een voor mij bekend nummer speelden was dat ook als een vaatdoekje wat een week in wasverzachter had gelegen. Stem neeg hier elke keer naar liefelijk terwijl op the blue record er nog wat rauwigheid te verwachten was. Ook de gitaren die normaal speels tegen elkaar ingaan was niets van terug te horen. Het ergste is volgens mij nog dat het verwijfde niets te maken had met de vrouwelijke gitarist.

Bloodbath:
Hoge verwachtingen van, erg gave band. maar live kwam het totaal niet uit de verf. Heb wel genoten en mn hoofdje wat overtuigt geknikkebold. Maar normaal is bloodbath voor mij Groooovende death metal. nu was die groove aardig zoek. Lag voor een groot gedeelte aan het slechte geluid in marquee want gitaren kwamen bij meerdere band niet uit de verf. Nu was het echt zoeken naar de riffs en omdat je het kent lukt het nog wel maar als je het voor her eerst hoort mis je echt het punt.

Ook die zanger maakte het niet al te best, hij deed technisch netjes de grunt, zn stem past echt wel goed bij bloodbath, maar hij deed er echt geen greintje gevoel bij, statische zak met hooi was het. Of hij nu zenuwachtig is of gewoon een stijve hark weet ik niet maar ook dat verpeste de groove, van een van de meest groovy death metal bands die ik ken.

Mantar:
Behoorlijke bak geluid voor 2 mannen, die gitarist heeft een hoop energie wat het leuk maakt om naar te kijken. Maar bleef hier en daar wisselde ik van gedachte tussen: "wow met zijn spel mis je de bas helemaal niet tot "hoe zou het met bas erbij zijn". Dit ga ik thuis toch ook nog even checken

Carnivore A.D.
Op de een of andere manier heb ik deze band + geschiedenis nooit echt meegekregen. Ik ken het originele werk met Piotr Stalowe niet maar ik vond het erg gaaf allemaal. Die gitarist leek met zn legerkostuum en zn leeftijd alsof hij vorige week uit een vietnamees POW kamp was gered en nu weer op de planken mocht

Perturbator:
Dacht wel even een leuke afwisseling een beetje electronica ipv alleen maar metal. Maar tering dit was zoo erg vet. Lekker psychedelische ritmes ala psytrance met de duistere ritmes en geluiden van metal. Ging gelijk helemaal los met dansen. net als 5-10 andere mensen in de best drukke zaal


Ozzy Osbourne:
Eerste stuk gezien, hoopte op wat Sabbath nummers en met name War Pigs, Maarja eerste stuk was beetje rustig en was mwa mwa, heb ik me over laten halen om naar de bloody beetroots te gaan omdat dat nog beter zou zijn dan perturbator
Sta ik vooraan bij bloody beetroots hoor ik toch War Pigs, dus na enig aarzelen keihard gaan rennen maar toen begon bloody beetroots ook al te spelen en was komende minuut de ozzy toch niet te horen dus had maar op gegeven.
Bloody beetroots waren beetje simpel hosmuziekje voor metalheads, beetje onbegrijpelijk dat daar wel veel mensen op zaten te springen en bij perturbator bijna niemand bewoog.

Meshuggah: heel vet, maar dat was ik ook dus niet helemaal meegekregen, heb nog wel tot nu toe elke keer die typische meshuggah ritmes in mn hoofd hangen dus heb wel wat meegekregen



Bij elkaar aardig succes, ondanks de beweging en hoeveelheid drank was ik gisteren maar heel even sochtend brak tot ik thuis weer gegeten had.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WMP
Usericon van WMP
Posted 26-06-2018 13:40 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2018 12:35 schreef ElitE het volgende:
Erg gave sferische black dus.



Is dat een nieuw genre, bolvormige black?


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-06-2018 14:18 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ligt aan je eigen persoon, bij mij bolt de broek nauwelijks bij het horen van Bathuska, maar bij Elite blijkbaar wel.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 26-06-2018 14:19]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-06-2018 15:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 juni 2018 13:40 schreef WMP het volgende:
Is dat een nieuw genre, bolvormige black?




@ spectre: bij dit soort dingen is het voor mij ook de vraag of ik het op mp3 ook weet te waarderen. op mp3 klinkt het natuurlijk al snel niet veel meer dan een oma die meeneuriet met stofzuigen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-06-2018 15:25 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Enkel sferisch in een tent dus, check


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-06-2018 15:27 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 26-06-2018 19:31 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Wolves in the Throne Room kennen omdat het lijkt op Altar of Plagues? Dat is zeggen dat je Metallica kent omdat je Trivium luistert


Hafgufa


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-06-2018 20:41 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe ja omgekeerde weg. Maar ik kwam Puppies in de WC volgens mij tegen in het tafel van plagerij topic hier.

Overigens ontdekte ik opeth via een recensie van kittie op het scholieren forum


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 27-06-2018 1:18 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

+++: Heilung, Zeal & Ardor, Watain, WITTR, Perturbator
++: Dool, Neurosis, Batushka, Asphyx, Marduk
+: Vader, Bölzer, Bloodbath
+/-: Carach Angren, Septicflesh, Shining, Body Count
-: Akercocke (Helaas, tenenkrommend vergeleken met 12 jaar geleden)


Faustian Spirit of the Earth


Lagertha13
Usericon van Lagertha13
Posted 13-07-2018 19:26 by Lagertha13 Wijzig reactieProfiel van Lagertha13Quote dit bericht

Hoofdpodiums links laten liggen? Ik heb leuke dingen gezien op die podia (die eigendom zijn van GnR overigens, effe nutteloze info er uit gooien )
Ja, GnR maar gaan checken, maar na enkele nummers had ik het wel gehad, Axl klinkt - naar persoonlijke mening - niet zo erg zuiver.
Verder gekeken:
Accept, Arch Enemy, Ayreon, Black stone cherry, Doro, Ghost, Goe veur in den otto met gastverschijning Fleddy Melculy, Iced earth, Iron Maiden, Johnathan davis, Kataklysm, Kreator, Megadeth, signs of algorithm, Skillet en Volbeat

Maar GMM is veel te groot, druk en slecht georganiseerd. Veel te lange wachtrij voor aan de camping te geraken en dan kwam de bus aan van uit Mol en kregen die voorrang en schoof de rij niet op.
Eerste keer voor op de weide te geraken: 4 controles voor ik binnen was. Veiligheid ja, begrijp t maar... Wat is het nut van een metaal detector als er sowieso metaal zit aan jet polsbandje dat de toegang tot de festivalweide verschaft? Psychologisch spelletje dat extra geld kost
De zaterdag moesten mensen hun tenten dan ook maar gaan verzetten omdat er op de camping te weinig plek was
Gevolg, mensen zaten met hun tent touwen tussen de mijn en ik ben enkele piketten kwijt

Tot slot: Iemand een Dogee gsm gevonden tijdens Kataklysm?


Ghaash agh akûl - Nazgûl skoiz Mirdautas vras! Karn ghaamp agh nût Shaut Manwe quiinubat gukh


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 13-07-2018 21:49 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2018 19:26 schreef Lagertha13 het volgende:

Gevolg, mensen zaten met hun tent touwen tussen de mijn en ik ben enkele piketten kwijt




Ooit eens bijna met het opzetten van mijn tent op Graspop m'n tentstokken kwijtgeraakt, maar gelukkig hadden de Belgische buren ze omgewisseld met de mijne. Krijg je als je achter zo'n lint je tent in alle haast moet opbouwen, samen met nog zo'n 100 anderen


Lagertha13
Usericon van Lagertha13
Posted 14-07-2018 15:46 by Lagertha13 Wijzig reactieProfiel van Lagertha13Quote dit bericht

Slecht georganiseerd door GMM, geen verwijt naar de campeerders toe.
En helaas leest GMM nergens reacties van hun publiek na op fora of dergerljks... Of tja, ze verkopen hun tickets zo ook wel, of t u aan mij of aan jou is, of die duizenden zonder ticket die ook nog willen gaan...


Ghaash agh akûl - Nazgûl skoiz Mirdautas vras! Karn ghaamp agh nût Shaut Manwe quiinubat gukh


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen