IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Iron Maiden in de Top 2000 Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-12-2017 11:08 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2017 10:25 schreef Lampje het volgende:
Dus het is bij mij geen antipathie tegen Maiden. Maar naar mijn mening is een top 2000 gewoon een hoop onzin, en ik zie niet in wat het nut is dat er een band als Iron Maiden in moet staan. Maar aan de andere kant, ik heb er ook niets op tegen als het in die lijst zou voorkomen.

De rest bagger ?!? Muziek is emotie. En blijkbaar wekken al die nummers dus een positieve emotie op bij de meeste luisteraars, dus, is het dus geen bagger. Ook al staat er een hoop spul tussen dat ik echt liever niet hoor, en waarschijnlijk vele ZM forumbezoekers met mij.



Dat ja. Heel hard.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-12-2017 11:10 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2017 9:29 schreef IronMaisenTop2000 het volgende:
Alle 6 (Ook Gers) zijn uitzonderlijk getalenteerde muzikanten die gezamenlijk technische hoogstandjes weten te produceren. Nummers als Time of the Ancient Mariner, Powerslave, Children of the Damned, Paschendale of Phantom of the Opera (en nog een hele rits) zijn historische of literaire vertalingen in muziek die door zeer weinig mensen kan worden nagebootst.


Nou en, lul?


IronMaisenTop2000
Usericon van IronMaisenTop2000
Posted 04-12-2017 11:14 by IronMaisenTop2000 Wijzig reactieProfiel van IronMaisenTop2000Quote dit bericht

quote:
Op 4 december 2017 11:06 schreef Snaack het volgende:
Hahahahaha, episch dit.



Waarom is het zo belangrijk voor je dat een band erkenning in die vorm krijgt?

Ome Bruce heeft zo'n 120 miljoen op de bank staan, dat lijkt me een redelijke blijk van waardering.



Hahaha, ben jij een metalpuber van 15 soms?



Kunst kan niet falsifieerbaar beoordeeld worden.


Misschien omdat ik er moe van wordt dat mensen Metal (ja Iron Maiden is ook metal) per definitie slechte muziek bestempelen. Ik weet het niet.
Wat geld betreft hebben ze waardering zat ja.
Printscreening this post to show my son in a few years
En kunst is onderhevig aan interpretatie. Maar aan kunst kan wel degelijk een kwaliteitskaartje hangen. Dat is natuurlijk heel makkelijk door de artiesten te verkopen als "mijn artistieke instinct dreef mij tot het opzettelijk vals zingen van die noten" maar toch.
In de basis van elke vorm van kunst zitten facetten die elke kunstenaar moet beheersen. Maiden does, and then some


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-12-2017 11:18 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Beste IronMaisen2000, hier zitten alleen maar azijnpissers, inclusief ondergetekende. Give it up.


When your people matter, menstrual health matters


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-12-2017 11:19 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 4 december 2017 11:14 schreef IronMaisenTop2000 het volgende:
Misschien omdat ik er moe van wordt dat mensen Metal (ja Iron Maiden is ook metal) per definitie slechte muziek bestempelen.


Sorry hoor, maar wat zou jou het rotten wat een ander ergens van vindt? Lekker boeien.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-12-2017 11:27 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2017 11:14 schreef IronMaisenTop2000 het volgende:
Misschien omdat ik er moe van wordt dat mensen Metal (ja Iron Maiden is ook metal) per definitie slechte muziek bestempelen. Ik weet het niet.


Waardering van kunstvormen is een hele persoonlijke, voorbeeld:

Ik ben drummer en vind Meshuggah een fantastische band. Ik geniet intens van het drumwerk van Tomas Haake, afgezien van zijn groove op basis van kwaliteiten die voor mij - als drummer - belangrijk zijn. Zoals zijn ambidexteriteit, onafhankelijkheid, strakheid, tempovastheid, etc.

Mijn vrouw vind er geen reet aan. Moet ik haar er dan van overtuigen dat, omdat zijn ambidexteriteit, onafhankelijkheid, strakheid, tempovastheid, zo fantastisch zijn, het een fantastische band is?

She doesn't give a fuck en dat is haar goed recht. Voor haar zijn andere dingen in muziek belangrijk.


quote:
Maar aan kunst kan wel degelijk een kwaliteitskaartje hangen. Dat is natuurlijk heel makkelijk door de artiesten te verkopen als "mijn artistieke instinct dreef mij tot het opzettelijk vals zingen van die noten" maar toch.

In de basis van elke vorm van kunst zitten facetten die elke kunstenaar moet beheersen. Maiden does, and then some



Nee. JIJ vind dat belangrijk. Een ander totaal niet.

Muzikaal vakmanschap maakt nog geen goede muziek.

Kurt Cobain kon nog geen 5 akkoorden spelen maar 25 jaar na Nevermind zingen nog steeds hele generaties zijn liedjes mee.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 04-12-2017 11:28]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-12-2017 11:32 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 december 2017 11:27 schreef Snaack het volgende:
She doesn't give a fuck
Ik heb ook recent een droge periode in het huwelijk meegemaakt Snaack. Hou vol. Er is hoop aan de horizon!!


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-12-2017 11:33 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2017 11:32 schreef Fusion het volgende:
Ik heb ook recent een droge periode in het huwelijk meegemaakt Snaack. Hou vol. Er is hoop aan de horizon!!


Rohypnol i.c.m. een spuugje, geen centje pijn


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-12-2017 11:35 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2017 1:13 schreef IronMaisenTop2000 het volgende:
Toch niet verwacht dat hier zoveel anarchistische maatschappijschoppers rondliepen. Boohoo een band die al bijna 40 jaar een genre nagenoeg domineert kan ik niet leuk vinden hoor. Dan ga je lekker naar Liar of Golgotha luisteren of een ander duister bandje waar maar 30 man ooit van gehoord hebben (kijk uit dat het geen 50 man wordt dan moeten jullie weer iets anders zoeken)
Het gaat mij ook niet om Iron Maiden horen tijdens de laatste dagen van het jaar (zoals gemeld door anderen, dan zet ik het zelf wel aan)
Maar ik ben van mening dat in een top 2000 beste nrs ooit gemaakt lijst op zijn minst 1 nummer van Maiden hoort te staan. Al is het alleen al als blijk van waardering voor wat die gasten al zo lang voor elkaar boksen.
En dan kunnen we natuurlijk heel rebels op Slayer of Gorgoroth of Cannibal Corpse gaan stemmen. Maar als je ook maar een greintje verstand hebt van muziek in het algemeen, dan hoor je te weten dat Iron Maiden muzikaal 1 van de beste bands in de wereld is.
Ik krijg ook spontane spuugverschijnselen als ik Coldplay hoor, maar hun muzikale talent kan je niet ontkennen. Wat types als Justin Bieber en dergelijken bereiken met hun amateuristisch in elkaar geflanste onzin is mij ook een compleet raadsel. Maar om te zeggen dat Iron Maiden kutmuziek is klopt objectief gewoon niet.
Voor de enkeling die meldde "Welk nummer dan?"
Ik heb een mengelmoes van classics (The Trooper, 2 Minutes 2 Midnight, Fear of the Dark, The Number of the Beast, Hallowed be Thy Name) en epics (Powerslave, Rime of the Ancient Mariner, Paschendale) gekozen. Verder nog persoonlijke favorieten (7th Son of a 7th Son, The Clansman, The Evil That Men Do, The Sign of the Cross, Run to the Hills, Brave New World, The Clairvoyant)

Volgens mij is Liar nog relatief populair.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-12-2017 11:37 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 december 2017 11:33 schreef Snaack het volgende:
Rohypnol i.c.m. een spuugje, geen centje pijn
Spuugje? Da's aardig van je! Echte liefde


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-12-2017 11:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2017 11:37 schreef Fusion het volgende:
Spuugje? Da's aardig van je! Echte liefde


Nee, anders merkt ze het natuurlijk als ze weer bijkomt.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-12-2017 11:44 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Snaackie !

quote:
Op 4 december 2017 11:14 schreef IronMaisenTop2000 het volgende:
Misschien omdat ik er moe van wordt dat mensen Metal (ja Iron Maiden is ook metal) per definitie slechte muziek bestempelen.



Ik denk dat dat nog wel meevalt hoor. Ik denk gewoon dat de meeste mensen niet van overstuurde gitaren houden, en dat is hun goed recht.

Maar ondanks dat ik het een nutteloze actie vind, wil ik je ook niet bashen (hippie dat ik ben). Mag ik je wat voorstellen ?

Als je nou één nummer voorstelt, en een actie opstart op Facebook ofzo, dan zal je veel meer succes behalen. En dan denk ik dat je met "Fear of the Dark" het meeste succes zal behalen, en zich mogelijk ook makkelijker zal herhalen in toekomstige top whatever lijstjes. Dat nummer heeft inderdaad al eerder in zo'n lijst staan, is catchy, heeft een tamelijk rustige opbouw dat meer (niet metal luisterende) mensen zal bekoren.

Just a thought.


lampje


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-12-2017 11:55 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2017 11:19 schreef Ralph het volgende:
Sorry hoor, maar wat zou jou het rotten wat een ander ergens van vindt? Lekker boeien.

Dat. Waarheid van het topic.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-12-2017 12:04 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2017 11:32 schreef Fusion het volgende:
Ik heb ook recent een droge periode in het huwelijk meegemaakt Snaack. Hou vol. Er is hoop aan de horizon!!
Pikstraf?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-12-2017 12:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Als ik muziek zou maken, dan zou ik zelfs na mijn dood niet in de Top 2000 willen gezien worden. Stel je voor dat je net na Bieber eindigt ... srsly, dat wil je toch niet?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 04-12-2017 12:08]


signature


Daops
Usericon van Daops
Posted 06-12-2017 18:20 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Haha, mooi topic dit. Heb nooit iets van dat jaarlijks terugkerende "Dit nummer moet in de Top 2000" fenomeen begrepen.

Het enige wat je ermee bereikt is dat de stemmers blij zijn dat ze één plekje van de 2000 vullen. De overige 99% van de luisteraars valt het niet eens op, of ligt gewoon te slapen als dinsdagnacht om 3:30 uur The Number of the Beast langskomt.

Daarbij terecht aangehaald door Snaack, bands als Maiden verdienen al 40 jaar ruimschoots hun erkenning. Zie de bankrekeningen, de volle stadions en continu aan de onderkant aan/doorgroeiende fanbase. Fuck die Top 2000


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-12-2017 20:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ik heb gestemd op GG Allin iig


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-12-2017 20:33 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik stem op Different World.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


TUFKAM
The User Formerly Known As Mental
Usericon van TUFKAM
Posted 06-12-2017 20:35 by TUFKAM Wijzig reactieProfiel van TUFKAMQuote dit bericht

De twee albums met di anno zijn vet, daarna kwam die bruce dickinson en werd de muziek zo fuckin glad dat je het amper meer metal kunt noemen.. maiden maakt zulke veilige muziek dat zelfs je oma er ook naar kan luisteren. gatverdamme.


TUFKAM


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 07-12-2017 12:22 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2017 11:07 schreef IronMaisenTop2000 het volgende:Maar Iron Maiden heeft een aantal muzikale composities voortgebracht die vanuit de basis van muziek geniaal in elkaar zijn gezet.

U verward Iron Maiden met J.S. Bach hier denk ik, maar dat kan de beste overkomen.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 07-12-2017 12:36 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Sympathieke actie. Direct maar op Fear of the dark gestemd, dat is het enige Maidennummer wat leuk is.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 08-12-2017 23:20 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 6 december 2017 18:20 schreef Daops het volgende:
..............of ligt gewoon te slapen als dinsdagnacht om 3:30 uur The Number of the Beast langskomt.

..................



Die komt natuurlijk om 7:06 langs :p



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-12-2017 23:39 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2017 12:22 schreef Creepmime het volgende:
U verward Iron Maiden met J.S. Bach hier denk ik, maar dat kan de beste overkomen.
Mwoah, ik vind ze redelijk vergelijkbaar. De Mattheus-passion is best cool, maar voor de Marcus heeft hij gewoon de helft van zijn nummers gerecycled.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-12-2017 19:52 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-12-2017 22:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Zeker dat punt van die Belgen snijdt hout. Jammer dat hij Hausmagger niet vermeldt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen