IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Separatist Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-12-2017 11:44 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Dit is een van de vetste death metal bands die ik recentelijk heb gehoord. Erg complexe riffs, met veel snellheid, imponerende string skipping etc. Het verhaal erachter is dat het een band is (uit Oz land) die een compleet album had opgenomen en toen de hard disc crashte. De band was toen zo depri dat ze min of meer uit elkaar viel. Toen heeft één van de bandleden alles opnieuw gedaan, letterlijk alles, zang, gitaren, bas, mixen, drums (geprogrameerd), mixen etc en zo t hele album opnieuw opgenomen. Ze/hij zijn/is christelijk en dat zal ongetwijfeld tegen ze/hem werken want ze zijn niet zo bekend. Ik las ergens dat ze toch gesigneerd zijn met een label, maar kan t even niet terugvinden. Maak vandaag je niet-narrow-minded dag en geef het een kans

Insane prog tech death madness:


Wat meer mid tempo en melodie, nou ja, een beetje:


https://separatistdm.bandcamp.com/

Opbrengsten van verkoop gaan volledig naar een goed doel dat slavernij en gedwongen prostitutie bestrijdt.

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 11-12-2017 11:45]


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-12-2017 12:03 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ja, nee, ik doe hier niet aan mee. Stomme diepe grunt.

Bah, van christenen verwacht ik wat dat betreft toch meer! Zo heeft de Heer het niet gewild!


Quis moderabat ipsos moderatores?


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-12-2017 12:12 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

saai, geen eigen gezicht en een vreselijke klinkende kit, next!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-12-2017 12:18 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Saai? Ehh..... Geen eigen gezicht kan ik niet beoordelen want ik luister te weinig tech death de laatste jaren, maar saai? Ik vind de riffs enorm complex, zowel qua spel als constructie.

De kit is overigens geprogrammeerd, en ik vind m uitstekend klinken


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-12-2017 15:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

complex != not(saai)


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-12-2017 15:15 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Saai = in hoge mate subjectief. Complex is ook enigszins subjectief. Dus een dergelijke stelling does not compute. Hooguit is het jouw mening. Misschien is complexiteit wel voor mij persoonlijk wel de enige factor waardoor ik iets niet saai vind.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-12-2017 15:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ze hebben goed naar Cattle Decapitation geluisterd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-12-2017 15:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Niet genoeg!
quote:
Op 11 december 2017 15:15 schreef Fusion het volgende:
Saai = in hoge mate subjectief. Complex is ook enigszins subjectief. Dus een dergelijke stelling does not compute. Hooguit is het jouw mening. Misschien is complexiteit wel voor mij persoonlijk wel de enige factor waardoor ik iets niet saai vind.

Mijn stelling computer zeker weten wel, de twee woorden zijn gewoon niet elkaars omgekeerde

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-12-2017 15:23]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-12-2017 16:13 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Als je t over woorden hebt en puur de entry in de Van Dale oid, ja, dan heb je zeker gelijk. Dan kan je bijna 90% van de woorden wel zo neerzetten.

Iglo != not(chocomel)

Of zelfs

Iglo != not(iglo)

Maar ik dacht dat je in de context van mij bericht waar je op reageerde het over de betekenis hier had in dit draadje. En bedoelde "complexiteit is niet hetzelfde als niet saai bij t luisteren van (deze) muziek", en dat ben ik dan niet met je eens. Saai is extreem subjectief. Complex een beetje.


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 11-12-2017 17:24 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Zelfs in muziektopics gaat hij voor de betweterbokaal (die allang in z'n bezit was).


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 11-12-2017 17:55 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-12-2017 19:19 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 11 december 2017 17:24 schreef WMP het volgende:
Zelfs in muziektopics gaat hij voor de betweterbokaal (die allang in z'n bezit was).
Waarom zou in muziektopics een uitzondering maken? Anders zou je hier niet je makkelijke grapjes kunnen maken en je makkelijke publiek niet meekrijgen toch? Ik denk aan je WMP.


When your people matter, menstrual health matters


TUFKAM
The User Formerly Known As Mental
Usericon van TUFKAM
Posted 11-12-2017 19:30 by TUFKAM Wijzig reactieProfiel van TUFKAMQuote dit bericht

christelijke death metal dat wordt al lang veel beter gedaan door Prophecy uit Texas bijvoorbeeld.


TUFKAM


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-12-2017 20:20 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ask zs tsjekken. Dank. Ik vind Sympathy ove4ig3na ook erg goed.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-12-2017 22:33 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Van de boel kapot redeneren wordt de muziek niet beter.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-12-2017 9:55 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 11 december 2017 22:33 schreef bastianus het volgende:
Van de boel kapot redeneren wordt de muziek niet beter.
Maar wat vind jij er van? Ik vind t echt erg goed.

@TUFKAM: heb Prophecy geluisterd maar da's toch wel meer rechttoerechtaan, niet mijn ding eerlijk gezeggd, maar dank voor de tip


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-12-2017 9:59 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Klinkt wel lekker maar geen uitschieter in het genre. Met die putgrunt erbij doet het mij een beetje aan Oceano denken.

Jammer van de extreem brakke mix. Zo kneiterhard en modderig heb ik gitaren nog nooit in een mix gehoord.

En ik vind het altijd schattig als een band het belangrijk vind te vermelden dat ze pro/ contra God/ Satan/ Buddha/ Allah zijn. *schouders ophalen doet*


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-12-2017 10:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik vind bands altijd grappig, omdat ze een band zijn

HAHAHAHAHAHa


signature


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-12-2017 10:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik vind Belgen niet grappig.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-12-2017 11:05 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 december 2017 9:59 schreef Snaack het volgende:
Klinkt wel lekker maar geen uitschieter in het genre. Met die putgrunt erbij doet het mij een beetje aan Oceano denken.
Die putgrunt is zeker ook niet mijn favo grunt. Ik hou meer van de hogere grunt, tegen de scream aan. Chuck ftw. Maar ja, hij doet alles in zijn eentje he. Ik vind t reteknap. Ik vind t iig niet storend.

quote:
Op 12 december 2017 9:59 schreef Snaack het volgende:
Jammer van de extreem brakke mix. Zo kneiterhard en modderig heb ik gitaren nog nooit in een mix gehoord.
Ik vind t wel meevallen. Ik denk eerlijk gezegd dat de maximizer de schuld heeft, zodra alles tezamen klinkt worden de gitaren weggedrukt door de power van de drums (waar ook best wat aan room opzit, wat t wollig lijkt te maken).

quote:
Op 12 december 2017 9:59 schreef Snaack het volgende:
En ik vind het altijd schattig als een band het belangrijk vind te vermelden dat ze pro/ contra God/ Satan/ Buddha/ Allah zijn. *schouders ophalen doet*
Ho ho, doen zijn niet. Totaal niet. Dat deed ik.


When your people matter, menstrual health matters


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 12-12-2017 11:11 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2017 11:05 schreef Fusion het volgende:
Ho ho, doen zijn niet. Totaal niet. Dat deed ik.


Waarom doe je het? Had je er ook een topic over gemaakt als die dude geen christen was geweest?

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 12-12-2017 11:13]


... hoe de hazen lopen ...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-12-2017 11:14 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 december 2017 11:11 schreef faalhaas het volgende:
Waarom doe je het? Had je er ook een topic over gemaakt als die dude geen christen was geweest?
Als de beste man geen teksten had die me tegenstaan zeker. Er is voor mij bitter weinig 'extreme metal' die ik kan luisteren, vanwege de teksten. Ik kan prima met een antitheist of satanist of whatever een gesprek aan en met zijn /haar mening overweg. Maar ik voel me er niet prettig bij om t te luistern. Voor mij is het een mooi iets dat ook christenen vette metal kunnen maken. Om e.o.a. reden lopen ze vaak in kwaliteit achter, en om e.o.a. reden is er veel satanisme en/of anti-theisme in metal. Ik snap daar niets van. Daarom doe ik het. In de realisatie dat het waarschijnlijk letterlijk niemand anders hier kan schelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 12-12-2017 11:19]


When your people matter, menstrual health matters


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 12-12-2017 11:25 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2017 11:14 schreef Fusion het volgende:
Maar ik voel me er niet prettig bij om t te luistern.


Je realiseert je dat dat ook geldt voor muziek met een christelijke boodschap? Velen kunnen daar niet onbevangen naar luisteren.


... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-12-2017 11:37 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2017 9:55 schreef Fusion het volgende:
Maar wat vind jij er van? Ik vind t echt erg goed.

Ik vind het niet te beluisteren. Maar ik vind de meeste metal met blastbeats niks. Is meer een smaakding.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-12-2017 11:38 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2017 11:14 schreef Fusion het volgende:
.... en om e.o.a. reden is er veel satanisme en/of anti-theisme in metal. Ik snap daar niets van.


Nou ja, dat is niet moeilijk te begrijpen natuurlijk. Metal is een agressieve muziekuiting. Het is gemakkelijk om je agressie te projecteren op "anti". Religie is hierin al decennia een gemakkelijk slachtoffer.

Metal maken met teksten over het teder neuken van je schatje voor de openhaard op een berenvel is ook weer zoiets.

Ik vind het wel schattig, al dat geweld en gekanker, maar over het algemeen wel een beetje infantiel.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-12-2017 12:00 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2017 11:05 schreef Fusion het volgende:
Die putgrunt is zeker ook niet mijn favo grunt. Ik hou meer van de hogere grunt, tegen de scream aan. Chuck ftw. Maar ja, hij doet alles in zijn eentje he. Ik vind t reteknap. Ik vind t iig niet storend.


Ik vind het ook niet storend hoor, en ik vind zo'n grunt ook wel lekker.



quote:

Ik vind t wel meevallen. Ik denk eerlijk gezegd dat de maximizer de schuld heeft, zodra alles tezamen klinkt worden de gitaren weggedrukt door de power van de drums (waar ook best wat aan room opzit, wat t wollig lijkt te maken).


Haha, dan valt het toch juist niet mee? Die gitaren hebben geen enkele definitie. Echt zonde.

quote:
Ho ho, doen zijn niet. Totaal niet. Dat deed ik.


Ik snap echt niet waarom dat belangrijk voor je is. Het is muziek, geen levensfilosofie.

"Let wel, deze plaat is door een veganist gemaakt!"

"Deze plaat is trouwens door een libertarian geschreven!"

"De moeder van de gitarist is trouwens ethisch stripper!"

"De vriendin van de drummer heeft trouwens een dikke reet!"

Who cares.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen