IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Mijn kat is gaver dan die van jou [katten en poezen] Vorige pagina | Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-01-2018 14:35 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2018 14:30 schreef Tommeh het volgende:



Ze wordt steeds mooier


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-01-2018 14:38 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2018 14:30 schreef Snaack het volgende:
WAAROP?

Wees toch duidelijk, padlarf. Jezus Christus op een stokje zeg.

AAAAAARGH.


ok laatste poging:

quote:
Op 12 januari 2018 23:37 schreef faalhaas het volgende:
Ok je bent dus op de hoogte van de schadelijke gevolgen, waarom doe je dan toch mee aan die onzin?



... hoe de hazen lopen ...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-01-2018 14:54 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 januari 2018 14:30 schreef Tommeh het volgende:

Wat een scheetje zeg!


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 15-01-2018 14:58 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Zekers. Vacht ziet er ook erg mooi uit.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-01-2018 15:01 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

@Tommeh ben je al n beetje verliefd op hem/haar?


When your people matter, menstrual health matters


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-01-2018 15:21 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2018 14:58 schreef F.Jacobse het volgende:
Zekers. Vacht ziet er ook erg mooi uit.





Is een heel verschil met eerst.


... hoe de hazen lopen ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-01-2018 15:44 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2018 14:38 schreef faalhaas het volgende:
ok laatste poging:




Kom op zeg. De impact van inteelt op de gezondheid is een algemeen zichtbare trend over alle rassen. Kortom, het ene ras zal daar veel gevoeliger voor blijken dan het andere ras.

Mijn liefde voor katten zit zo diep dat ik nooit een ras zou kopen dat er "grappig" uit ziet maar dat als gevolg van inteelt gezondheidsproblemen heeft.

We hebben dan ook voor de ragdoll gekozen omdat deze van alle rassen het meest geschikt bleek voor onze persoonlijke situatie en bovendien amper gezondheidsproblemen kent.

Het ras kent wel een genetische afwijking die een hartziekte kan veroorzaken maar elke cattery test hier op en de kittens die je meekrijgt zijn hier dus vrij van.

De levensverwachting van de ragdoll is 12 - 17 jaar, dat valt zelfs iets boven het gemiddelde.

Dus ik geloof niet dat ik aan iets negatiefs bijdraag.


Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 15-01-2018 19:04 by Doodskop Wijzig reactieProfiel van DoodskopQuote dit bericht

topic titel had moeten zijn mijn kat is gayer dan die van jou, als ik zo die beesten eens bekijk die hier gepost worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Doodskop op 15-01-2018 19:04]


WMP
Usericon van WMP
Posted 15-01-2018 22:05 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

In veel van jouw opmerkingen komen homogerelateerde opmerkingen terug. Begint je kast soms een beetje krapjes te worden?


Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 15-01-2018 22:05 by Doodskop Wijzig reactieProfiel van DoodskopQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2018 22:05 schreef WMP het volgende:
In veel van jouw opmerkingen komen homogerelateerde opmerkingen terug. Begint je kast soms een beetje krapjes te worden?
kom een keer langs

[Dit bericht is gewijzigd door Doodskop op 15-01-2018 22:47]


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-01-2018 22:34 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2018 15:44 schreef Snaack het volgende:
Kom op zeg. De impact van inteelt op de gezondheid is een algemeen zichtbare trend over alle rassen. Kortom, het ene ras zal daar veel gevoeliger voor blijken dan het andere ras.

Mijn liefde voor katten zit zo diep dat ik nooit een ras zou kopen dat er "grappig" uit ziet maar dat als gevolg van inteelt gezondheidsproblemen heeft.

We hebben dan ook voor de ragdoll gekozen omdat deze van alle rassen het meest geschikt bleek voor onze persoonlijke situatie en bovendien amper gezondheidsproblemen kent.

Het ras kent wel een genetische afwijking die een hartziekte kan veroorzaken maar elke cattery test hier op en de kittens die je meekrijgt zijn hier dus vrij van.

De levensverwachting van de ragdoll is 12 - 17 jaar, dat valt zelfs iets boven het gemiddelde.

Dus ik geloof niet dat ik aan iets negatiefs bijdraag.


Waar je nu volledig aan voorbij gaat is dat er op een bepaalde afwijking wordt doorgefokt. Zoals op bijv. formaat en hoeveelheid vacht. Katten zijn heel sterk en chronische pijn zie je niet altijd maar reken maar dat dergelijk ingefokt uiterlijk allerlei ellende met zich meebrengt.

Waar je ook volledig aan voorbij lijkt te gaan is het feit dat er al 3 jaar een wet bestaat waarin staat dat je geen dieren mag fokken die daardoor last krijgen van hun uiterlijk. En juist raskatten krijgen steeds vaker te maken met allerlei erfelijke afwijkingen en jarenlang lijden door ingefokte tekortkomingen. Ragdolls zijn hierop echt geen uitzondering.

Dat fokkers de regels aan hun laars lappen is een kwalijke zaak, maar de lieden die dit in stand houden (de consument die het esthetische boven het welzijn van de dieren stelt) zijn zo mogelijk nog erger.

Maargoed blijf vooral de boel bagatelliseren en maak jezelf wijs dat je niets verkeerds doet want je zorgt immers goed voor je kat.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 15-01-2018 22:42]


... hoe de hazen lopen ...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-01-2018 22:39 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Make that the cat wise.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 15-01-2018 22:42 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Even tussendoor. Het is btw gruwelijk lastig om te zien of een kat pijn heeft.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-01-2018 22:46 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Mijn kat heeft vandaag alweer vijf muizen gebracht. Ze laat keurig het maagje en de staart voor mij achter. Gelukkig vangt ze geen vogels, alleen muizen en ratten.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-01-2018 22:57 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Haha wij hadden vroeger een kat die kwam wel eens met een konijn thuis. Dan vrat ie alleen de oren eraf, de rest werd als trofee voor de deur gelegd.


... hoe de hazen lopen ...


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-01-2018 23:02 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ze heeft wel eens een babyhaasje gevangen, maar die was denk ik al dood of zwak. En een schildpad, die liet ze wel heel. Madame kwam met veel gemauw duidelijk maken dat ik iets moest bekijken.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-01-2018 23:06 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik vermoed dat ie bij ons ook altijd met een zwak exemplaar aan kwam zetten. Normaal is zo'n konijn of haas toch te rap en te groot voor ze lijkt mij.


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-01-2018 23:13 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2018 22:42 schreef F.Jacobse het volgende:
Even tussendoor. Het is btw gruwelijk lastig om te zien of een kat pijn heeft.



Dat is het lastige ja. Kijk die buitenproportionele kat van Snaack ziet er prachtig en heel tevreden uit maar kan ondertussen best chronische gewrichtspijn hebben.

quote:
Op 11 januari 2018 1:30 schreef Snaack het volgende:
een foto van onze kater Hurley, die nu echt enorm begint te worden. En dat groeit nog zeker 2 jaar door. Hahahaha.





... hoe de hazen lopen ...


WMP
Usericon van WMP
Posted 15-01-2018 23:23 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2018 22:34 schreef faalhaas het volgende:
Waar je nu volledig aan voorbij gaat is dat er op een bepaalde afwijking wordt doorgefokt. Zoals op bijv. formaat en hoeveelheid vacht. Katten zijn heel sterk en chronische pijn zie je niet altijd maar reken maar dat dergelijk ingefokt uiterlijk allerlei ellende met zich meebrengt.

Waar je ook volledig aan voorbij lijkt te gaan is het feit dat er al 3 jaar een wet bestaat waarin staat dat je geen dieren mag fokken die daardoor last krijgen van hun uiterlijk. En juist raskatten krijgen steeds vaker te maken met allerlei erfelijke afwijkingen en jarenlang lijden door ingefokte tekortkomingen. Ragdolls zijn hierop echt geen uitzondering.

Dat fokkers de regels aan hun laars lappen is een kwalijke zaak, maar de lieden die dit in stand houden (de consument die het esthetische boven het welzijn van de dieren stelt) zijn zo mogelijk nog erger.

Maargoed blijf vooral de boel bagatelliseren en maak jezelf wijs dat je niets verkeerds doet want je zorgt immers goed voor je kat.


Kom, Snaack heeft een diepe liefde voor katten, dus dat hij wegkijkt van de schandelijkheden die hij mede in stand houdt doet hij uit liefde. Net als een pedofiel heel veel van kinderen 'houdt'.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 16-01-2018 3:00 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2018 14:58 schreef F.Jacobse het volgende:
Zekers. Vacht ziet er ook erg mooi uit.



Bijna elke dag een kort groom momentje.

quote:
Op 15 januari 2018 15:01 schreef Fusion het volgende:
@Tommeh ben je al n beetje verliefd op hem/haar?
Volledig in lovers.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiƫnt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-01-2018 7:01 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/



When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-01-2018 7:03 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 januari 2018 22:42 schreef F.Jacobse het volgende:
Even tussendoor. Het is btw gruwelijk lastig om te zien of een kat pijn heeft.



Inderdaad...


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-01-2018 10:47 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2018 22:34 schreef faalhaas het volgende:
Waar je nu volledig aan voorbij gaat is dat er op een bepaalde afwijking wordt doorgefokt. Zoals op bijv. formaat en hoeveelheid vacht. Katten zijn heel sterk en chronische pijn zie je niet altijd maar reken maar dat dergelijk ingefokt uiterlijk allerlei ellende met zich meebrengt.

Waar je ook volledig aan voorbij lijkt te gaan is het feit dat er al 3 jaar een wet bestaat waarin staat dat je geen dieren mag fokken die daardoor last krijgen van hun uiterlijk. En juist raskatten krijgen steeds vaker te maken met allerlei erfelijke afwijkingen en jarenlang lijden door ingefokte tekortkomingen. Ragdolls zijn hierop echt geen uitzondering.


Haha, klok, klepel. En verder probeer je mij natuurlijk helemaal niet opportuun ethisch gezien in een hoekje te krijgen, welke poging verder ook helemaal niet doorzichtig is.

Ik zie jou namelijk nooit in dit topic maar als IK er post heeft mijnheer ineens een mening over de ethiek rond raskatten. :')

Weet je waar die wet betrekking op heeft? Op zogenaamde designercats. Denk aan een Munchkin met korte pootjes. Een Sphynx. Een Scottish Fold.

Katten die aantoonbaar fysiek lijden door de uiterlijke kenmerken waar ze op gefokt worden.

Zie https://www.raskattenwijzer.nl/standpunten/initiatieven-wereldwijd-voor-een-beter-welzijn-van-de-kat

quote:

Dat fokkers de regels aan hun laars lappen is een kwalijke zaak, maar de lieden die dit in stand houden (de consument die het esthetische boven het welzijn van de dieren stelt) zijn zo mogelijk nog erger.


Inderdaad.

quote:

Maargoed blijf vooral de boel bagatelliseren en maak jezelf wijs dat je niets verkeerds doet want je zorgt immers goed voor je kat.


O. Moest ik me aangesproken voelen soms? Try harder. Je kunt het!

Het gaat je uiteindelijk echt wel lukken om mij in een hoekje te krijgen!

De dag dat dat jou lukt koop ik een kratje bier voor je, okay


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-01-2018 10:50 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2018 23:23 schreef WMP het volgende:
De extensie die Snaack gebouwd heeft doet het nog prima.


Thanks man.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 16-01-2018 10:55 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 16 januari 2018 3:00 schreef Tommeh het volgende:
Bijna elke dag een kort groom momentje.



En dat vind de kat dus prima? Dan vooral elke dag volhouden, mazzelaar!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen