IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Politiek is mien gin bliksem weerd (politiek topic) Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-10-2018 15:22 by bastianus Profiel van bastianus

https://nos.nl/artikel/2254062-thieme-partij-voor-de-dieren-wegens-ziekte-uit-de-kamer.html

Ik vermoed een tekort aan ijzer, eiwitten, vitamine B12 en jodium...


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-10-2018 15:26 by spectre Profiel van spectre

Toen ik het las dacht ik al wie er het eerst die opmerking ging maken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-10-2018 15:29 by bastianus Profiel van bastianus

De meest voorspelbare figuur hier natuurlijk!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-10-2018 16:46 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 oktober 2018 15:22 schreef bastianus het volgende:
https://nos.nl/artikel/2254062-thieme-partij-voor-de-dieren-wegens-ziekte-uit-de-kamer.html

Ik vermoed een tekort aan ijzer, eiwitten, vitamine B12 en jodium...
'over een paar maanden'.... dat klinkt heftig. Ik hoop dat t allemaal weer goed komt en zo snel mogelijk ook. Ik volg de politiek niet zo maar draag haar en haar partij een warm hart toe.


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-10-2018 16:55 by spectre Profiel van spectre

+1


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 09-10-2018 17:29 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 9 oktober 2018 15:22 schreef bastianus het volgende:
Ik vermoed een tekort aan ijzer, eiwitten, vitamine B12 en jodium...

Pffffffff :')


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-10-2018 18:46 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 oktober 2018 16:46 schreef Fusion het volgende:
'over een paar maanden'.... dat klinkt heftig. Ik hoop dat t allemaal weer goed komt en zo snel mogelijk ook. Ik volg de politiek niet zo maar draag haar en haar partij een warm hart toe.
Haar wel. De economische paragraaf van de PVDD vind ik de beste, en ook haar filmpjes en toespraken hierover. Haar partij niet. Laten we niet vergeten dat ongeveer 80% van de partijtop uit zevendedagsadventisten bestaat: een sektarische christelijke club die vegetarisme aan evangelisme koppelt. Dan krijg je een partij die allerlei doorgeschoten dierenrechten verdedigt, waarbij vooral menselijke waarden worden geprojecteerd op dieren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-10-2018 19:38 by spectre Profiel van spectre

Nog nooit iets over gelezen in hun programma.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-10-2018 19:45 by bastianus Profiel van bastianus

Klopt, staat er ook niet in. Ze houden religie buiten de partij, dus in die zin ook geen probleem. Maar persoonlijk heb ik moeite met hun promotie van vegetarisme en veganisme, hun bemoeienissen met het houden van gezelschapsdieren, hun willen verbieden van hobbyjacht en visserij en hun poging tot verbieden van onverdoofd slachten. Dat weegt voor mij net iets zwaarder dan hun goede standpunten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-10-2018 19:52 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 oktober 2018 18:46 schreef bastianus het volgende:
Haar wel. De economische paragraaf van de PVDD vind ik de beste, en ook haar filmpjes en toespraken hierover. Haar partij niet. Laten we niet vergeten dat ongeveer 80% van de partijtop uit zevendedagsadventisten bestaat: een sektarische christelijke club die vegetarisme aan evangelisme koppelt. Dan krijg je een partij die allerlei doorgeschoten dierenrechten verdedigt, waarbij vooral menselijke waarden worden geprojecteerd op dieren.
Oké even je usual rant aside en je opmerking over hun privé geloof negerende... op een aantal puntjes na denk ik dat ze helemaal niet met doorgeschoten dierenrechten bezig zijn maar met hele essentiële. En dat dat hard nodig is. En hun stem tegen de andere partijen qua dierenrechten hard nodig is.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-10-2018 19:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 oktober 2018 19:45 schreef bastianus het volgende:
Klopt, staat er ook niet in. Ze houden religie buiten de partij, dus in die zin ook geen probleem. Maar persoonlijk heb ik moeite met hun promotie van vegetarisme en veganisme, hun bemoeienissen met het houden van gezelschapsdieren, hun willen verbieden van hobbyjacht en visserij en hun poging tot verbieden van onverdoofd slachten. Dat weegt voor mij net iets zwaarder dan hun goede standpunten.
Da's zéér spijtig.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-10-2018 20:30 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 oktober 2018 19:52 schreef Fusion het volgende:
Oké even je usual rant aside en je opmerking over hun privé geloof negerende... op een aantal puntjes na denk ik dat ze helemaal niet met doorgeschoten dierenrechten bezig zijn maar met hele essentiële. En dat dat hard nodig is. En hun stem tegen de andere partijen qua dierenrechten hard nodig is.
De bio-industrie ben ik ook geen fan van. Rasdieren vind ik ook belachelijk. Het economische gebeuren bevalt me ook niet in onze maatschappij.
Maar de oplossingen van de PVDD gaan me te ver. I.p.v. industrievlees zou ik pleiten voor het aanwenden van Schipholganzen, Oostvaardersplassenherten en ander vlees dat toch al dood moet wegens schade en overlast. In plaats van te liggen janken over hoe zielig jacht is voor al die arme beestjes. Of schakel over op insecten eten i.p.v. een veganistische levensstijl af te dwingen. Volgens mij moet het best te doen zijn om ecologisch verantwoorder landbouw en veeteelt te bedrijven.
De doorgeschoten en stadse manier van naar dierenwelzijn kijken van de PVDD, al dan niet ingegeven door een sektarisch geloof of een stadse manier van met dieren omgaan, staat m.i. juist te ver van de natuur af.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 09-10-2018 20:31]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-10-2018 1:01 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 9 oktober 2018 16:46 schreef Fusion het volgende:
'over een paar maanden'.... dat klinkt heftig. Ik hoop dat t allemaal weer goed komt en zo snel mogelijk ook.


Met de Wet Poortwachter zal het vast geen maanden duren voor ze iig al weer in deeltijd op de werkplek aanwezig is.

Of geldt die wet alleen voor gewone arbeiders en niet voor kamerleden?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-10-2018 8:38 by spectre Profiel van spectre

Gast


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-10-2018 8:45 by bastianus Profiel van bastianus

Als ik het goed begrepen heb, kan ze gedurende zestien weken vervangen worden. Als het langer duurt, moet ze volgens mij met kamerwerk stoppen. Best streng dus, eigenlijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-10-2018 8:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 oktober 2018 20:30 schreef bastianus het volgende:
De bio-industrie ben ik ook geen fan van. Rasdieren vind ik ook belachelijk. Het economische gebeuren bevalt me ook niet in onze maatschappij.
Maar de oplossingen van de PVDD gaan me te ver. I.p.v. industrievlees zou ik pleiten voor het aanwenden van Schipholganzen, Oostvaardersplassenherten en ander vlees dat toch al dood moet wegens schade en overlast. In plaats van te liggen janken over hoe zielig jacht is voor al die arme beestjes. Of schakel over op insecten eten i.p.v. een veganistische levensstijl af te dwingen. Volgens mij moet het best te doen zijn om ecologisch verantwoorder landbouw en veeteelt te bedrijven.
De doorgeschoten en stadse manier van naar dierenwelzijn kijken van de PVDD, al dan niet ingegeven door een sektarisch geloof of een stadse manier van met dieren omgaan, staat m.i. juist te ver van de natuur af.


Nu ken ik het partij programma niet in detail, maar ik hem me regelmatig verbaasd over een aantal standpunten dat ze niet uit zijn om de zieligheid te laten regeren maar ook dondersgoed begrijpen dat de natuur ook wreed is maar vrijgelaten moet worden. Ook merk ik aan de hand van een aantal voorstellen dat ze geen vleesetertje aan het pesten zijn maar zeker ook redelijke voorstellen doen. Nu weet ik niet wat er gebeurt als ze het achterste van hun tong laten zien, maar de balans in kennis van natuur en ethische afwegingen heeft me verrast. Ik vermoedde een mix van standpunten van vegakrakers en caviahuismoeders maar qua wetenschappelijke achtergrond zijn ze erg sterk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-10-2018 8:55 by bastianus Profiel van bastianus

Ik heb het programma van de partij nog even gecheckt. Maar ook de Twitter-account van plaatsvervanger Ouwehand. Zo onderbouwd en doordacht als het partijprogramma lijkt ( want hun wetenschappelijk onderzoek sluit wel erg eenzijdig bij hun opinie aan terwijl ik ook andere onderzoeken over dierenwelzijn en veganisme ken), zo lomp en eenzijdig zijn de tweets van Ouwehand. Wel gaaf dat ze metalfan is, trouwens.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-10-2018 8:59 by bastianus Profiel van bastianus

M.a.w.: hoe nobel het ook mag lijken om iets als dierenrechten te willen, ik maak me ernstig zorgen over de eenzijdig idealistische, ongenuanceerde en dwingende standpunten van deze partij. En ik hou van vissen en (verantwoord) vlees eten. Overigens eet ik vissen die ik vang wel altijd op.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-10-2018 9:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 oktober 2018 8:59 schreef bastianus het volgende:
M.a.w.: hoe nobel het ook mag lijken om iets als dierenrechten te willen, ik maak me ernstig zorgen over de eenzijdig idealistische, ongenuanceerde en dwingende standpunten van deze partij. En ik hou van vissen en (verantwoord) vlees eten. Overigens eet ik vissen die ik vang wel altijd op.


Mja ik deel de vrees een beetje, maar heb ook vaak genoeg het gevoel dat we eerst maar even een stap die richting moeten nemen en dan pas die discussie moeten aanzwengelen. Voorlopig doet de PVDD tactische zetten die niet direct vlees verbieden maar de ernstigste praktijken bestrijd.

@ vissen: mja met zelf eten zie ik het probleem niet, nouja wel de oude vissertjes die ondanks alle verboden toch massaal paling wegvissen. Maar het gros van de vissers is wel debiel bezig, terwijl ik het goed begrijp dat je die beesten wilt zien en je legaal een nachtje wilt kunnen slapen langs de kant.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-10-2018 9:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 10 oktober 2018 8:59 schreef bastianus het volgende:
M.a.w.: hoe nobel het ook mag lijken om iets als dierenrechten te willen, ik maak me ernstig zorgen over de eenzijdig idealistische, ongenuanceerde en dwingende standpunten van deze partij. En ik hou van vissen en (verantwoord) vlees eten. Overigens eet ik vissen die ik vang wel altijd op.
Ik maak me zorgen over jou eenzijdig idealistische, ongenuanceerde en dwingende visie op deze partij

"De Partij voor de Dieren vindt de keuze voor het eten van vlees of vis behoren tot de persoonlijke vrijheid en persoonlijke verantwoordelijkheid van een ieder, in lijn met de uitgangspunten van de partij. Binnen de partij zijn er vegetariërs, veganisten en ook mensen die vlees of vis eten. Wel is de PvdD van mening dat een meer plantaardig voedingspatroon gestimuleerd moet worden. Dierlijke producten vormen het meest milieubelastende onderdeel van ons voedselpakket en dienen ontmoedigd te worden. Bijvoorbeeld met fiscale stimuleringsmaatregelen voor diervriendelijkere producten, zoals vleesvervangers. Ook proberen we het publiek bewust te maken van de voordelen van plantaardig eten. Dat is beter voor de gezondheid, beter voor de dieren, beter voor het milieu en beter voor vele miljoenen medemensen. De grootschalige productie van veevoer in vooral ontwikkelingslanden heeft immers grote consequenties voor de lokale voedselproductie in die landen."

Kan ik weinig tegen inbrengen. Sterker nog, roerend mee eens.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-10-2018 9:54 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 10 oktober 2018 9:23 schreef ElitE het volgende:
Mja ik deel de vrees een beetje, maar heb ook vaak genoeg het gevoel dat we eerst maar even een stap die richting moeten nemen en dan pas die discussie moeten aanzwengelen.
Precies. Ze zijn ook maar één tegengeluid in de NL politiek he....

quote:
Op 10 oktober 2018 9:23 schreef ElitE het volgende:
Voorlopig doet de PVDD tactische zetten die niet direct vlees verbieden maar de ernstigste praktijken bestrijd.
Idd, dat maakt Bassie ervan. Net zoals dat ie er bijhaalt dat ze zevendaagsadventisten zijn enzo.


[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 10-10-2018 12:46]


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-10-2018 11:01 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 10 oktober 2018 9:53 schreef Fusion het volgende:
Ik maak me zorgen over jou eenzijdig idealistische, ongenuanceerde en dwingende visie op deze partij

"De Partij voor de Dieren vindt de keuze voor het eten van vlees of vis behoren tot de persoonlijke vrijheid en persoonlijke verantwoordelijkheid van een ieder, in lijn met de uitgangspunten van de partij. Binnen de partij zijn er vegetariërs, veganisten en ook mensen die vlees of vis eten. Wel is de PvdD van mening dat een meer plantaardig voedingspatroon gestimuleerd moet worden. Dierlijke producten vormen het meest milieubelastende onderdeel van ons voedselpakket en dienen ontmoedigd te worden. Bijvoorbeeld met fiscale stimuleringsmaatregelen voor diervriendelijkere producten, zoals vleesvervangers. Ook proberen we het publiek bewust te maken van de voordelen van plantaardig eten. Dat is beter voor de gezondheid, beter voor de dieren, beter voor het milieu en beter voor vele miljoenen medemensen. De grootschalige productie van veevoer in vooral ontwikkelingslanden heeft immers grote consequenties voor de lokale voedselproductie in die landen."

Kan ik weinig tegen inbrengen. Sterker nog, roerend mee eens.


Inderdaad, ik snap die aluhoed van Bas in deze niet zo goed


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-10-2018 12:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

*jouw


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-10-2018 13:19 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 oktober 2018 9:53 schreef Fusion het volgende:
Ik maak me zorgen over jou eenzijdig idealistische, ongenuanceerde en dwingende visie op deze partij

"De Partij voor de Dieren vindt de keuze voor het eten van vlees of vis behoren tot de persoonlijke vrijheid en persoonlijke verantwoordelijkheid van een ieder, in lijn met de uitgangspunten van de partij. Binnen de partij zijn er vegetariërs, veganisten en ook mensen die vlees of vis eten. Wel is de PvdD van mening dat een meer plantaardig voedingspatroon gestimuleerd moet worden. Dierlijke producten vormen het meest milieubelastende onderdeel van ons voedselpakket en dienen ontmoedigd te worden. Bijvoorbeeld met fiscale stimuleringsmaatregelen voor diervriendelijkere producten, zoals vleesvervangers. Ook proberen we het publiek bewust te maken van de voordelen van plantaardig eten. Dat is beter voor de gezondheid, beter voor de dieren, beter voor het milieu en beter voor vele miljoenen medemensen. De grootschalige productie van veevoer in vooral ontwikkelingslanden heeft immers grote consequenties voor de lokale voedselproductie in die landen."

Kan ik weinig tegen inbrengen. Sterker nog, roerend mee eens.
Zo op het eerste gezicht lijkt deze prietpraat heel doordacht en reëel. Maar bedenk dan eens dat de Vegetarische Slager en andere bedrijven die zich met plantaardig voedsel bezighouden een flinke lobby hebben in deze partij. En lees dan eens het volgende artikel:
https://www.trouw.nl/groen/veganisme-redt-de-wereld-of-toch-niet-~ac7e8511/

Conclusie: eet groenten van het seizoen die je bij de milieuvriendelijke groenteboer haalt, en vul dat aan met weinig vlees. Van de bioslager uiteraard. En kap met al die milieubelastende sojavoeding en andere troep die van de andere kant van de wereld wordt ingevlogen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-10-2018 13:33 by spectre Profiel van spectre

Is soja belastend omdat het wordt ingevlogen of door de wijze van verbouwen? Ik weet het niet namelijk, ik heb het artikel (nog) niet gelezen.

en hoe staat die belasting in verhouding met die van vlees? Want dat is denk ik het meest belangrijk


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen