IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Accijnzen op fastfood Volgende pagina
Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 06-11-2002 20:44 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Momenteel op Netwerk een docu over de mogelijke invoer van accijnzen op fastfood zoals patat, hamburgers e.d.

Mee eens of niet?

Ik absoluut niet, we zijn geen kleine kinderen die niet zelf kunnen bepalen of we teveel vet eten. Ik lust af en toe best een patatje en ik wil me daar niet verrot voor betalen (doe ik nu al met 1.50 per bakkie)


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 06-11-2002 20:45 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

sjeses, inderdaad zich, stelletje bemoeiallen cq geldwolven bij de overheid...

naja, het is minder erg dan wat er nu in china gebeurt (journaal gezien?)


I spy with my little and verrry evil eye.....


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 06-11-2002 20:48 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 6 november 2002 20:45 schreef WickedKimmie het volgende:
sjeses, inderdaad zich, stelletje bemoeiallen cq geldwolven bij de overheid...

naja, het is minder erg dan wat er nu in china gebeurt (journaal gezien?)


I-net censuur? maak er een topic over zou ik zeggen
Idd absurd triest


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 06-11-2002 21:06 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Die 2 de expert (de voedingsdeskundige) had wel iets: i.p.v. de "fastfood" (tja, ga dat maar 'es defienren ) te belasten zouden ze de gezonde spullen moeten subsidieren.
Op zich vind ik het een goed idee maar werkelijk onpraktisch, NIET-te-implementeren.
Pipe dream.
En trouwens, weer een piepklein stukje "population-control"


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-11-2002 21:11 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Jaaaaaaaa accijnzen op fastfood!!!

Weet je wel hoe slecht die troep voor het milieu is, en wat voor een kutbijdrage het aan het straatbeeld levert? (okay, dat doen de mensen zelf, maar dan nog, minder verkochte friet = minder bakjes op straat)

Vet idee


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 06-11-2002 21:12 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Iedereen moet zelf kunnen bepalen wat hij eet, niet de overheid. Over een poosje mogen we waarschijnlijk alleen nog op groenten en melk leven omdat dat wel gezond is...


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 06-11-2002 21:13 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Taksen op frieten ????? Helemaal jullie....als ze dat in België proberen is t revolutie


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-11-2002 21:13 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hehe, ook daar ben ik voor!!

Je moet idd zelf weten wat je eet, maar het wordt je niet verboden of zo. Gewoon duur.

Hehe. Ik hou zelf ook wel van een frietje, maar ik vind het wel lachen. Op naar een gezonde eetcultuur!

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 06-11-2002 21:14]


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 06-11-2002 21:13 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2002 21:12 schreef B6R6A6M het volgende:
Iedereen moet zelf kunnen bepalen wat hij eet, niet de overheid. Over een poosje mogen we waarschijnlijk alleen nog op groenten en melk leven omdat dat wel gezond is...


en als je daar teveel van eet is dat ook niet gezond..duss....

totaal onlogisch idee


I spy with my little and verrry evil eye.....


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 06-11-2002 21:14 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 6 november 2002 21:11 schreef Dwaallicht het volgende:
Jaaaaaaaa accijnzen op fastfood!!!

Weet je wel hoe slecht die troep voor het milieu is, en wat voor een kutbijdrage het aan het straatbeeld levert? (okay, dat doen de mensen zelf, maar dan nog, minder verkochte friet = minder bakjes op straat)

Vet idee


Haha idd, temeer omdat ik nooit fastfood eet.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 06-11-2002 21:15 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2002 21:12 schreef B6R6A6M het volgende:
Iedereen moet zelf kunnen bepalen wat hij eet, niet de overheid. Over een poosje mogen we waarschijnlijk alleen nog op groenten en melk leven omdat dat wel gezond is...


hmmz ja alleen is melk niet gezond

By the way het zal mij een worst wezen ik eet toch geen fast food. (nouja af en toe een falafel ) aarja is dat fast food?


You will never have, what i never had.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 06-11-2002 21:16 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Goeie zaak ik kom toch niet bij de friet boer, ik snij m'n frieten zelf.

En ach rokers moeten toch ook extra betalen voor hun slechte gewoonte waarom fast-food junkies dan niet?

(ff voor de belgen, nederlanders eten gemiddeld meer friet op jaarbasis per hoofd van de bevolking)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-11-2002 21:17 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Idd ja, en het blijft hilarisch, vooral als iedereen pissig erover wordt .

Snij je frieten zelf, homeaux!!


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 06-11-2002 21:18 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

ik vind het een leuk idee maar van wie komt dit idee? wordt die aflevering van netwerk herhaald?


You will never have, what i never had.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 06-11-2002 21:19 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 6 november 2002 21:17 schreef Dwaallicht het volgende:
Idd ja, en het blijft hilarisch, vooral als iedereen pissig erover wordt .

Snij je frieten zelf, homeaux!!


Spelfout in je undersign dwaal.

Edit: oh, je had het al door.

[Dit bericht is gewijzigd door Rasputin op 06-11-2002 21:19]


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-11-2002 21:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ja ja ik zag het direct. Typo. Te snel erin geramd


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 06-11-2002 21:19 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Whahaha, wat n debiel idee weer zeg


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 06-11-2002 21:21 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2002 21:11 schreef Dwaallicht het volgende:
Vet idee


LOL!!! Hoezo dubbelzinnig?



Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 06-11-2002 21:22 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 6 november 2002 21:16 schreef Dargull het volgende:

En ach rokers moeten toch ook extra betalen voor hun slechte gewoonte waarom fast-food junkies dan niet?



Omdat roken in beperkte ook al schadelijk is en het de gezondheid van omstanders eveneens aantast.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-11-2002 21:22 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

voor MBMarduk

Accijns op fastfood heerscht gewoon. Er is ook al extra accijns op drank geheven. Deal with it.

En snij je eigen frieten!!!

ai wat heb ik toch

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 06-11-2002 21:23]


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 06-11-2002 21:25 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

mee eens, vet eten is ongezond en lijdt tot extra ziekenhuis opnames t.a.v. bypassoperaties etc. en daarom mag het trouwens best wat meer kosten.

Wat ik echter belangrijker vindt is dat ze de kantines op scholen eens gaan aanpakken.

Op Fontys, ben je voor een vette hap (bak friet+fricandel+kroket) vier piek kwijt terwijl je voor een (minuscuul) broodje gezond 4,50 neertelt, waarna je natuurlijk nog honger hebt als een paard.
Vet eten wordt dus aangemoedigd doordat het goedkoop is, en dat vind ik verkeerd.


Follow the freezing moon...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 06-11-2002 21:26 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Als ik het hier goed lees, komen die accijnzen er volgens jullie om het verbruik van die fastfood te beperken ofzo??


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-11-2002 21:27 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Dat is in bedrijfskantines ook een probleem aan het worden; werknemers die zwaarder worden omdat het aanbod bestaat uit hamburgers, kroketten en kaassoufflés. Bij ons ook, al ligt er ook fruit en lekkere broodjes enzo... (prijsbeleid is ook erg schappelijk) veel mensen kiezen toch voor die lekkere vette warme hap.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-11-2002 21:27 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2002 21:26 schreef Asherah het volgende:
Als ik het hier goed lees, komen die accijnzen er volgens jullie om het verbruik van die fastfood te beperken ofzo??

Nou, het kan me niet schelen waarom ze er komen en ik heb geen idee, maar ik vind het te gek .


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 06-11-2002 21:28 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2002 21:26 schreef Asherah het volgende:
Als ik het hier goed lees, komen die accijnzen er volgens jullie om het verbruik van die fastfood te beperken ofzo??


omdat mensen die veel van dat spul vreten een verhoogd gezondheids risico lopen en de staat dus potentieel geld gaan kosten....

zelfde reden als accijnzen op sigaretten dus.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 06-11-2002 21:31 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

ik vind dat ze ook Accijnzen moeten doen op Cola en Fanta. Het is slecht voor de gezondheid, het is verslavend en slecht voor de tanden!

het mag alleen maar gebruikt worden voor het verwijderen van roest op staal!


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen