IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Ieperfest 2018
williamblake
Usericon van williamblake
Posted 26-01-2018 10:51 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Eerste aankondiging. Paar leuke namen, maar tot nu toe nog niks 'must see' wat mij betreft...

We are happy to announce the first bunch of bands confirmed for Ieperfest summer #26. This year's magic dates are 10-11-12 August.

As always we're making great efforts to offer you the finest range of underground hardcore, punk, metal and other extreme tunes. Old heroes vs hot newbies, you always get the best at Ieperfest. No more need to beat around the bush, here we go with the first 27 bands:

ACIDEZ Mexican streetpunk heroes
ALBEZ DUZ Berliner doom metal
COFFINS Japan's masters om doom & gloom, back for the second time
COMEBACK KID Fast melodic hardcore, always a blast
CONFLICT UK political punk godfathers
CONVERGE No introduction needed, right?
CROSSFACE Putting H8000 hardcore on the map again
DAMIEN DONE Dark wave-ish rock by former hardcore scenestars
DISCHARGE Why Why Why? Another UK punk legend.
DOOM The gods of European crust dis-punk
DROWNING Upcoming US hardcore kids
FOR THE GLORY Portugal’s hardcore leaders
GET THE SHOT Canadian hardcore attack. Fabulous live band!
GREG BENNICK spoken word performance
HEADSHOT H8000 hardcore mosh
HEXIS Danish hardcore dynamite meets doomy black metal, yeah
JODIE FASTER From Lille (FR), faster than Jodie and her seatbelt!
LA JUNGLE Belgian math/kraut/trance-rock. Bring your dancing shoes!
LOTUS Belgian hardcore with attitude
MOSKWA Polish punk heroes back on the map
PAURA Brazil hardcore power, second time at Ieperfest
PROCESS OF GUILT Portugal's sludge/math rockers
PSYCHO ENHANCER Stomping American moshaholics
SLOPE German hardcore/crossover kids back at it
The WEIRDOS First Los Angeles punk band, been around since late the 70s!
WISDOM IN CHAINS Fabulous American solid hardcore
ZOHASTRE Experimental 'n psychedelic UK postrock

Up next: Ieperfest green policy cross-border cooperation (Demo/Interreg), start of early bird presale, website updates, etc.

Best,
Team Ieperfest.



Northward
Usericon van Northward
Posted 26-01-2018 11:11 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Weinig boeiends nog. Coffins wel tof live, paar jaar geleden gezien hier. Discharge stonden er drie jaar terug ook al en in het Klokgebouw een dik jaar geleden, niet echt memorabel.

[Dit bericht is gewijzigd door Northward op 26-01-2018 11:13]


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-01-2018 13:43 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Inderdaad nogal matig.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 26-01-2018 13:49 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Crossface !!!
WISDOM IN CHAINS !!

[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 26-01-2018 13:50]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2018 13:58 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Toch wel vier gave bands, anders. Conflict, Doom, Discharge, Coffins. Da's al beter dan de line-up van Fortarock.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-01-2018 19:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Hexis ... dat is het zowat


signature


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 26-01-2018 23:51 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Bij mij ook voornamelijk Hexis. Verder ook wel Coffins en Process of Guilt.
En La Jungle is wel leuk live.

[Dit bericht is gewijzigd door Tool-fan op 26-01-2018 23:52]


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-08-2018 23:56 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Toch maar weer op zaterdag geweest. Oorspronkelijk wilde ik vooral Ramallah en Bad Luck 13 zien. Dat kwam niet al te goed uit.

Vanwege de gebruikelijke vertraging qua vervoer, camping en luiheid was Headshot de opener van de dag voor deze jongen. Het schoot er al goed in. Ken nog er nog geen plaatwerk van, maar dit soort brute hardcore kan er altijd wel in. Live altijd wel leuk. Er ging ook ineens iemand KO zonder enige aanleiding, leek het. 14u20 en al moeten buitengedragen worden. Niet aangenaam.

Vanwege een maat die fan was, stond Counterparts als volgende op het lijstje. Ook daar heb ik vreemd genoeg nog geen platen van gehoord, maar de The Ghost Inside-gaat-melancholisch kon niet slecht vallen. De show leek wel nogal koeltjes afgewerkt te worden. De heren moesten snel vertrekken naar een Duits festival, rammelde de zanger eruit. Ze leken het ook maar snel weg te werken. Weinig contact met het publiek en wat geforceerde bindtekstjes. Het afschuwelijke kutgeluid leek ook niet te werken. Zal beter werken in een zaal op een grote tour straatje Never Say Die en consorten.

Slope was een van de verrassingen van de dag. Wat op papier een flauwe Trapped Under Ice Demo-tijdperk-coverband leek te zijn, was live een feest. Party-hardcore waarbij iedere riff uitnodigt tot dansen met een Hawaïhemd aan. De twee zangers hielden er de energie goed in.

Na even uitpuffen op de camping kwam een halve set van een oerdegelijk Wisdom In Chains, waarbij de band me meer en meer begint tegen te staan. De recentste albums zijn te gezapig en te melig, wat in schril contrast staat met tracks als We're Not Helping en Fighting in the Streets. De tent leek echter heel goed gevuld, dus ik reserveer alvast een hoekje om eenzaam in te wenen.

Leng Tch'e was lekkere achtergrondmuziek tijdens het eten. Niks van gezien, wel vanop de banken buiten een aantal bijzonder lekkere grooves gehoord. Het past nog allemaal goed binnen het Ieperfest-dingetje. Jasta natuurlijk ook, maar die show was even bevreemdend als volslagen leuk. Jamey leek maar wat awkward en plichtmatig op het podium te staan en er werd vooral geteerd op successen van zowel Hatebreed als anderen. Kirk erbij, lekker een Kingdom of Sorrow-nummer spelen en het publiek wildmaken met All I Had (I Gave). Dino erbij, vlug stampen op Edgecrusher en Replica. Afsluiten met Last Breath. Maar hoe vet was het als je de knop omdraaide... Overigens verbluffend om te zien hoeveel mensen uit hun dak gingen tijdens Edgecrusher. Stickman incluis.

Stickman? Ja, die stond er met 25 ta Life. Hoewel je van te voren kon verwachten dat de show helemaal nergens op zou lijken, was dit gewoon even culterig beuken als Billy Club Sandwich vorig jaar. Alleen maar oud 25 ta Life-werk (uit de tijd dat het nog telde) waarbij opvalt hoe oude school beatdown bepaalde nummertjes zijn. Zo'n Keepin' It Real live. Kwij-len! Als fanboy ging ik er goed op los. De nieuwe nummers passen live wat beter in het plaatje. Stickman is geen zanger die het woord 'afwisseling' kent, maar hé, niemand had iets hoogstaand verwacht. De intelligente knop in het brein even uitklikken en helemaal losgaan. Terecht een van de bands waar ik het meest naar uitkeek.

Cockney Rejects was een welkome afwisseling. Mijn liefde voor Oi groeit, dus wat is er beter dan een van de boegbeelden live meemaken? De oude rotten barstten van de energie. Een uur was te veel van het goede, maar meestal is het bijzonder catchy.

Van Carnifex verwachtte ik dat het een genante vertoning ging worden, beëindigd door Lie to My Face die mijn hoofd en de volledige tent in lichterlaaie ging zetten. Zo was het toch een tweetal jaren terug in Deinze, op tour met Heaven Shall Burn en Parkway Drive. Niks van, dit keer. Carnifex forceert zichzelf steeds in het deathmetalimago, maar beukte wel de hele tent te pletter. Het slechte geluid werd gaandeweg iets beter en het was er even inkomen, maar vanaf Slit Wrist Savior mocht het los. Ik moet schoorvoetend toegeven dat de nieuwe tracks toch best goed in de discografie passen, wat té knullig klinkende details uitgezonderd. Die knulligheid hebben ze dan volledig goedgemaakt door In Coalesce With Filth and Faith te spelen (mijn hemel, ik was die track helemaal uit het oog verloren) en bij het afsluitende Lie to My Face kwam toch de tweede helft van mijn verwachting uit.

Door het wegvallen van Ramallah was Death Threat naar voren geschoven als headliner. Dat deden ze met verve. De zanger leek moe te zijn na drie nummers, het publiek werd niet al te veel toegesproken en veel fratsen waren er niet, maar dit was een hardcore-show zoals enkel ervaren rotten die konden geven. Recht-door-zee, dansmomenten aankondigen, het publiek de helft van het werk laten doen en het podium volgestouwd hebben met leden van andere bands. Op een enkele EP na kende ik geen muziek van Death Threat, maar hun status valt wel te begrijpen. Hier hebben veel bandjes van enkele jaren na de eeuwwisseling goed naar geluisterd. Terror, om er maar eentje te noemen. Het enige smetje: hoe kan je als headliner een show van vijftig minuten een dikke tien minuten voor het einde al afsluiten?

Asice-stijl:

++
25 ta Life
Slope
Het vele goede voedsel
Weinig volk aanwezig, dus veel ademruimte

+
Death Threat
Cockney Rejects
Carnifex
Jasta's veredelde coverband
Headshot
Leng Tch'e als achtergrondmuziek tijdens het diner

+-
Counterparts
Het geluid in de Marquee
Weinig volk aanwezig, dus minder intense publieksreacties

-
Wisdom in Chains
Enkel de zaterdag gaan, dus het moeten missen van Shelter, Merauder en vooral Darkside NYC (!).


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 13-08-2018 0:58 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Wisdom in Chains was top. Joe leek wat door zijn stem te zitten, maar verder... top-optreden. Ga huilen in je hoekje jij.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 13-08-2018 13:17 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik ben voor het eerst naar Ieperfest geweest, enkel de zondag.
Ging specifiek voor Celeste en Hexis, beiden voldeden aan men verwachtingen. Beiden heel erg harde en goede sets. Hexis mocht misschien iets langer, al maakte de intensiteit dit ruimschoots goed. Bij Celeste is het natuurlijk leuker wanneer het echt donker is in de tent/zaal, vanwege de lichtshow.

Jammer genoeg All We Expected en Zohaste gemist.
Enorm genoten van Coffins, en wat ik hoorde van Hierophant klonk zeker ook erg goed.
Drowning en Malevolence waren verrassend goed.
Verder niets gezien wat me echt bijgebleven is.
Verrassend weinig volk, maar wel een erg relaxte sfeer en inderdaad lekker eten.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 13-08-2018 13:29 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Iedereen losgaan op Edgecrusher had ik graag gezien. Zò niet HxC.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-08-2018 14:07 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2018 13:29 schreef Negatieveling het volgende:
Iedereen losgaan op Edgecrusher had ik graag gezien. Zò niet HxC.

Het was even verrassend als leuk. De scene was even dood.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 13-08-2018 14:08 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Is ook niks mis met dat nummer, gewoon lekker recht vooruit beuken. Mooi dat 'de scene' niet meer zo stug is, blijkbaar.



Northward
Usericon van Northward
Posted 13-08-2018 19:11 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Slope, coole band ja!


Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen