IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar Hypnos LEDstrips onder zijn auto bevestigt (auto topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 02-11-2018 13:40 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 2 november 2018 12:14 schreef ElitE het volgende:
Tering turbo verrot en dat terwijl de distributieriem ook vervangen zou worden. De kosten zijn bijna net zo hoog als de aanschaf prijs.

Even goed met de vrouw overleggen of ze nog wel echt een campert wilt, of ander gewoon een kleiner bestelbusje...


Ergens een geschikte, gebruikte turbo vandaan toveren, middagje schroeven en gaan. Kan zo duur niet zijn.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-11-2018 13:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Mja een geschikte betrouwbare gaat niet zomaar lukken voor een 16 jaar oude bus zei de garage.

Als ik tij en zin zou hebben om zelf te sleutelen zou ik het wel leren maar ik besteed het liever uit. (ook geen zin om techniek te leren die een beetje gedateerd raakt )

Overigens zie ik dat lease prijzen ook zo gek niet zijn, voor ongeveer hetzelfde bedrag als wat ik dit jaar heb besteed heb ik ook een nieuwe auto die zuiniger is.

De issan-E-NV200 is ook wel interessant als electrische auto, In zn geheel nog goedkoop ook, maar dan moet ik wel zelf een laadpaal aanvragen en de actieradius is toch ook nog niet geweldig met 170. snelladen is wel weer mogelijk.


[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 02-11-2018 13:59]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 02-11-2018 14:17 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Zo'n Nissan-busje hebben we hier in de vloot. Op zich niks mis mee, MAAR: die 170km ga je alleen halen op een zonnige dag, wind mee, helling af, café in zicht. In de echte wereld waarin je ook wel eens in verkeer terechtkomt, de verwarming gebruikt en het niet-ideaal weer is voor de batterijen is de actieradius-zonder-angst ongeveer 120km, en dat is niet heel veel natuurlijk. Genoeg voor rondjes om de kerk, maar als je er mee op vakantie wilt, dan wordt het een weekje Ardennen in plaats van een weekje Algarve.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-11-2018 8:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe ja in het buitenland heb je ook vrijwel geen snelladers dus met 8 uur laadtijd en 120 km radius ben je in ongeveer een week in Zuid Frankrijk

Ik heb maar een nieuwe bus aangeschaf een Ford Transit 2.2l met 80.000 op de teller. Is als rolstoelauto gebruikt door een oud mannetje. dubbele cabine weggebroken en twee zijruiten maar toch op een grijs kenteken

Bij de Renault Master bleek niet alleen de turbo stuk maar aangeraden werd er een nieuwe motor in te hangen, ik hoop dat ik nog ietsje meer krijg dan de sloopprijs...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-11-2018 10:24 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 8 november 2018 8:46 schreef ElitE het volgende:
Bij de Renault Master bleek niet alleen de turbo stuk maar aangeraden werd er een nieuwe motor in te hangen, ik hoop dat ik nog ietsje meer krijg dan de sloopprijs...


Ik zou dit met een korreltje zout nemen. Veel garages overdrijven graag, maken mensen bang met mogelijk torenhoge kosten zodat ze je auto voor een appel en een ei kunnen overnemen.


... hoe de hazen lopen ...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-11-2018 12:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 november 2018 10:24 schreef faalhaas het volgende:
Ik zou dit met een korreltje zout nemen. Veel garages overdrijven graag, maken mensen bang met mogelijk torenhoge kosten zodat ze je auto voor een appel en een ei kunnen overnemen.


Nouja ik denk dat de situatie ook niet zo super dramatisch is en dat er ook nog enigzins hoop is voor die auto maar ik maak flink wat kilometers en heb dit jaar al meer uitgegeven aan de auto dan hij aanvankelijk gekost heeft. weer zoń rekening vind ik een beetje teveel worden. Mn vader heeft afgelopen jaar ook 2 keer een renault naar het graf gedragen met in de laatste paar weken elke keer maar reparaties van 500 a 1000 euro om hem dan toch maar door te laten gaan waarna het toch niets meer verder kon. Dat risico geef ik nu graag aan een ander.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 08-11-2018 16:36 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 8 november 2018 8:46 schreef ElitE het volgende:
Ik heb maar een nieuwe bus aangeschaf een Ford Transit 2.2l met 80.000 op de teller.


Een TDCi uit, pak hem beet, 2004-2011? Die staan er wel om bekend dat ze vrij spectaculair kapot kunnen lopen. Schijnbaar kan de ECU de verstuivers veel te veel laten inspuiten. Dat loopt dan vaak niet goed af, want de cilinderwanden worden opgevreten, motoren kunnen echt compleet vastlopen, zuigers kunnen smelten... Nou ja, zoiets dus, bijvoorbeeld:



Als je zo'n motor hebt, check dan even of alle software-updates aan het motorstuurapparaat bij een Ford-dealer zijn uitgevoerd. Anders kun je misschien ècht een keer een motor wisselen.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 08-11-2018 17:05]



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-11-2018 9:05 by XXL Profiel van XXL

Was hier laatst niet iemand die wel van oude lompe mercedes bussen hield?

Hier is je kans.

Een ME-bus omgebouwd tot Zombieproof camper.

https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/400-serie/409-me-bus-met-camper-inrichting-29029026/details.html




Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-11-2018 9:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 november 2018 16:36 schreef Negatieveling het volgende:
Een TDCi uit, pak hem beet, 2004-2011? Die staan er wel om bekend dat ze vrij spectaculair kapot kunnen lopen. Schijnbaar kan de ECU de verstuivers veel te veel laten inspuiten. Dat loopt dan vaak niet goed af, want de cilinderwanden worden opgevreten, motoren kunnen echt compleet vastlopen, zuigers kunnen smelten... Nou ja, zoiets dus, bijvoorbeeld:



Als je zo'n motor hebt, check dan even of alle software-updates aan het motorstuurapparaat bij een Ford-dealer zijn uitgevoerd. Anders kun je misschien ècht een keer een motor wisselen.


Jup 2009 Damn, had er iets van meegekregen dat het een zwakte is.
De verkoper benadrukte dat het nu binnen de 6 maanden garantie valt, en dat hij gewoon een goede auto verkocht, letterlijk van een oud mannetje geweest(rolstoelbus) en altijd bij ford dealer onderhouden. Dus dat gaf wel weer vertrouwen en ik trap een auto ook niet snel op zn staart en belaad hem niet zwaar hoop dat dat scheelt.

Ik zag dat er dezelfde fords voor dezelfde verkoopprijs maar met 250.000 km waren er voor mijn budget en eisen eigenlijk geen vergelijkbare autos met zelfde lage kilometerstand.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 13-11-2018 9:41]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 13-11-2018 13:21 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 13 november 2018 9:05 schreef XXL het volgende:
Was hier laatst niet iemand die wel van oude lompe mercedes bussen hield?

Hier is je kans.

Een ME-bus omgebouwd tot Zombieproof camper.

https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/400-serie/409-me-bus-met-camper-inrichting-29029026/details.html





Ja dat was ik. Zo netjes zie je ze niet vaak meer. Ik heb ze eerlijk gezegd liever wat afgetrapter, dat een krasje meer of minder niet meer boeit

Ik kachel momementeel rond in een VW Caddy mkII met de onverwoestbare SDI motor. 0-100 in 20 sec ofzo maar zo heerlijk veel koppel onderin Van het voorjaar maar eens met een matrasje achterin richting Portugal jakkeren.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 13-11-2018 13:24]


... hoe de hazen lopen ...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-11-2018 13:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

prachtige creatie iig


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 13-11-2018 15:53 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 13 november 2018 9:05 schreef XXL het volgende:
Was hier laatst niet iemand die wel van oude lompe mercedes bussen hield?

Hier is je kans.

Een ME-bus omgebouwd tot Zombieproof camper.

https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/400-serie/409-me-bus-met-camper-inrichting-29029026/details.html





Op zich wel gaaf natuurlijk, maar allememachies Adriaantje, wat een geld! En wat faalhaas al zegt: te weinig patina om echt cool te zijn.

En dan heb je ook nog eens een benzinemotor met automatenbak (en, jawel, een gasinstallatie). Dat zal niet per se heel rustgevend klinken als je dan wilt versnellen. Nou ja, versnellen... snelheid vergaren.

Zo'n ding moet eigenlijk gewoon een diesel hebben. En dan niet zomaar een diesel, liefst een OM606 erin knopen of zo.



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 13-11-2018 15:57 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 13 november 2018 9:39 schreef ElitE het volgende:
ik trap een auto ook niet snel op zn staart en belaad hem niet zwaar hoop dat dat scheelt.



Dat scheelt feitelijk niks, of beter gezegd: het gaat je niet redden. Als er een boekje bij zit kun je de Ford-dealer bellen en vragen of de update mbt de ECU/injectoren gedaan is.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-11-2018 16:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

is dat echt veel geld voor zo een kar?


signature


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 13-11-2018 18:29 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 13 november 2018 15:53 schreef Negatieveling het volgende:
En dan heb je ook nog eens een benzinemotor met automatenbak


Oh niet eens gezien.. idd zonder dat dreigende geluid van een diesel is er weinig aan. En een ritje door de bergen lijkt me met bovenstaande combi ook niet heel fijn.

Qua prijs valt het me nog mee hoor, die dingen worden steeds duurder, zelfs de meest krokante exemplaren vragen ze tegenwoordig nog zo een paar rooitjes voor.


... hoe de hazen lopen ...


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 13-11-2018 18:54 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 13 november 2018 18:29 schreef faalhaas het volgende:
Oh niet eens gezien.. idd zonder dat dreigende geluid van een diesel is er weinig aan. En een ritje door de bergen lijkt me met bovenstaande combi ook niet heel fijn.



Precies dat. Die motor hoog in de toeren waardoor je vergaat van de herrie, de trekkracht die maar niet komt… niks mis met benzine+automatenbak (heb zelf de hoerenboot om de kar-met-trackdayhok te trekken), maar dan niet zo'n schraal 90 ponies-op-gas-ding.

quote:
Op 13 november 2018 18:29 schreef faalhaas het volgende:
Qua prijs valt het me nog mee hoor, die dingen worden steeds duurder, zelfs de meest krokante exemplaren vragen ze tegenwoordig nog zo een paar rooitjes voor.


Dat is zo, maar voor 5K koop je echt wel een bruikbare basis, waar je dan nog eens 10K in kunt afzinken om hem naar je zin te maken. Dan houd je een beste bak centen over. En daarbij: iets kopen wat al 'af' is, daar is natuurlijk niks aan - dit nog los van het feit dat je dan bijna per definitie veel te veel betaalt.



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 13-11-2018 19:15 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 13 november 2018 18:54 schreef Negatieveling het volgende:
En daarbij: iets kopen wat al 'af' is, daar is natuurlijk niks aan - dit nog los van het feit dat je dan bijna per definitie veel te veel betaalt.


Helemaal mee eens. Veel leuker en leerzamer om het zelf te doen. Kun je het precies zo inrichten als je zelf wilt. In mijn geval zo spartaans mogelijk, hoe minder er stuk kan gaan . En je gaat natuurlijk een stuk relaxter met zo'n ding op pad als je weet hoe het in elkaar zit en hoe je het eventueel moet fixen.


... hoe de hazen lopen ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-11-2018 10:38 by Snaack Profiel van Snaack

Ik kon deze unit voor een aardige prijs overnemen.



Comfortabel en sportief. Erg fijne auto om te rijden!

Maar, des Mercedes is elke vorm van gevoel met het wegdek middels electronica weggemoffeld.

Zelfs met alle rijhulpen uit blijft het stuur net zo dood als het onderlijf van de gemiddelde man die in zo'n auto rijdt.

In het voorjaar maar weer naar iets anders gaan kijken. Ik wil graag weer een SUV.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 14-11-2018 10:42]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-11-2018 14:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

prima kleur wel



ik laat de mijne wrappen. Grijs is net iets te grijs. en met 3D logo (reliëf), de voorbeelden in plant waren awesome.


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 14-11-2018 21:46 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 14 november 2018 10:38 schreef Snaack het volgende:
Ik kon deze unit voor een aardige prijs overnemen.



Comfortabel en sportief. Erg fijne auto om te rijden!

Maar, des Mercedes is elke vorm van gevoel met het wegdek middels electronica weggemoffeld.

Zelfs met alle rijhulpen uit blijft het stuur net zo dood als het onderlijf van de gemiddelde man die in zo'n auto rijdt.

In het voorjaar maar weer naar iets anders gaan kijken. Ik wil graag weer een SUV.


Fantastisch ontwerp is dat. De opvolgers hebben het nooit meer geëvenaard. Het is wel een auto die eigenlijk het best oogt in de nachtapothekers-uitvoering: AMG, plat op zijn pens, zwart op zwart - maar dan zonder de obligate geblindeerde ruiten.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 14-11-2018 21:46]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-11-2018 11:30 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 14 november 2018 21:46 schreef Negatieveling het volgende:
Fantastisch ontwerp is dat.


De banaan!

Het is een 350CGI, trouwens. Het nieuwere motortype zonder het probleem met de balansassen.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 15-11-2018 12:55 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Mercedes met een V6 in plaats van een I6, ik heb dat toch altijd wat vreemd gevonden. Niks mis mee, ben gek op V6-en, maar toch. Inmiddels zijn ze er weer vanaf aan het stappen en begint mijn wereld weer iets beter te kloppen.



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 17-11-2018 12:57 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

… en toen ging ik eens kijken wat een CLS63 AMG van dat type nog moet kosten. Valt reuze mee. En er stáát me toch zo'n ding in een obscene kleurcombinatie te koop… blauw metallic, tweekleurige wielen, met een rood lederen interieur. Nog nooit zoiets gezien, zelfs nooit aan gedacht, maar nu is mijn leven eigenlijk niet compleet meer als ik niet zoiets heb. Mijn innerlijke kamper is verliefd.



[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 17-11-2018 12:59]



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 17-11-2018 16:51 by faalhaas Profiel van faalhaas

Ja als er AMG op je Benz staat dan weet je dat het goed zit, of goed fout

Toevallig zag ik laatst de 500 SEC AMG voorbij komen in een aflevering van Wheeler Dealers, de ultieme foute kamperbak



... hoe de hazen lopen ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-11-2018 14:33 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 november 2018 12:57 schreef Negatieveling het volgende:
… en toen ging ik eens kijken wat een CLS63 AMG van dat type nog moet kosten. Valt reuze mee. En er stáát me toch zo'n ding in een obscene kleurcombinatie te koop… blauw metallic, tweekleurige wielen, met een rood lederen interieur. Nog nooit zoiets gezien, zelfs nooit aan gedacht, maar nu is mijn leven eigenlijk niet compleet meer als ik niet zoiets heb. Mijn innerlijke kamper is verliefd.




Haha, wow. Zo fout dat het gewoon gers is!!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen