IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Disharmonic Orchestra Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-06-2002 3:35 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

De terugkeer van de allereerste Europese deathmetalband!!!

DISHARMONIC ORCHESTRA
by band itself

We are currently working on new material for our yet untitled album. There are 12 songs we're working on right now. Basically the songs are heavy in the vein of "pleasuredome", but there are also a few grindparts as well. So far people have heard the new stuff they said: "We sound disharmonic" and we think that's the best you can get. Being true too ourselves and the ones who like our stuff!

half time!
we finished the basic tracks for our new album. drums, guitars and bass are done. the vocals are almost finished. we will start mixing the album in the beginning of june.

some songtitles are:

"the love I hate"
"keep falling down"
"pain of existence"
"if this is it, it isn't it, is it?"
"mindshaved"
"supervision"


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 11-06-2002 10:51 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ik ben ERRUG benieuwd!!!
Ik hoop dat wel ergens op lijkt en niet op een "Pungent-Stench-doet-ook-een-comeback-dus-wij-ook"
album.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-06-2002 10:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

gaaf dat ze weer terug komen. ik vond hun oude werk best goed ook al kunnen ze niet tippen aan pungent stench.

alleen heb ik wel ernstige vraagtekens bij de kreet "eerste europese deathmetalband"


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 11-06-2002 10:58 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Nou ja bij mij kwamen ze altijd meer over als een Death-fusion-achtige band.
Maar de muziek vond ik wel steeds goed te pruimen.


frankeehm
Sterf af.
Usericon van frankeehm
Posted 11-06-2002 15:32 by frankeehm Wijzig reactieProfiel van frankeehmQuote dit bericht

hell yeah, een lekkere wazige cult band, hoop dat ze een betere plaat maken dan de nieuwste punchent stenchethethes


rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrotzooi


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-06-2002 15:44 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 juni 2002 10:54 schreef attila_de_hun het volgende:
...
alleen heb ik wel ernstige vraagtekens bij de kreet "eerste europese deathmetalband"


Ik dacht van wel; wie denk jij dan?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 11-06-2002 17:20 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

Ik ben benieuwd.
Ik ken van Disharmonic Orchestra alleen de cd Expositionsprophylaxe, en dat vind ik een heerschende cd.


Heads I win, tails you lose


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-06-2002 17:47 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 juni 2002 17:20 schreef Hirogen het volgende:
Ik ben benieuwd.
Ik ken van Disharmonic Orchestra alleen de cd Expositionsprophylaxe, en dat vind ik een heerschende cd.


Jij laadt zeker niet op naar een bepaalde server? Ikzelf heb Pleasuredome...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-06-2002 18:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2002 15:44 schreef Mutilator het volgende:
Ik dacht van wel; wie denk jij dan?


hellhammer/celtic frost toch? loepzuiver deathmetal. weliswaar wat primitiver maar toch deathmetal van de boevnest plank.

en ik denk dat ook bands als entombed, agressor en zelfs pungent stench veel eerder actief waren.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-06-2002 18:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2002 18:26 schreef attila_de_hun het volgende:
hellhammer/celtic frost toch? loepzuiver deathmetal. weliswaar wat primitiver maar toch deathmetal van de boevnest plank.

en ik denk dat ook bands als entombed, agressor en zelfs pungent stench veel eerder actief waren.
Entombed was toch nog eerder actief als Nihilist?

Maar je zegt het zelf al, Hellhammer...
Hoe vroeg waren die Duitse thrashbands (Kreator, Destruction uiteraard) actief? Naar mijn mening hebben die ook behoorlijk de weg naar death metal geplaveid...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-06-2002 18:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2002 18:29 schreef Dwaallicht het volgende:
Entombed was toch nog eerder actief als Nihilist?

Maar je zegt het zelf al, Hellhammer...
Hoe vroeg waren die Duitse thrashbands (Kreator, Destruction uiteraard) actief? Naar mijn mening hebben die ook behoorlijk de weg naar death metal geplaveid...


zover ik weet was nihilist de voorganger van Entombed. ik denk dat er zelfs nummers van nihilist demos'op "left hand path" staan.

Kreator, Destruction, Hellhammer (en "Helloween" naturlijk) stammen allemaal uit de zelfde periode (ongeveer). inderdaad hebben die duitse bands een grote invloed gehad op deathmetal maar vooral op amerikaanse trash. ultra-agressive darkangel albums waren eigenlijk een amerikaanse reactie op albums zoals "Pleasure to kill" en het vroege Destruction materiaal.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-06-2002 18:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2002 18:36 schreef attila_de_hun het volgende:
zover ik weet was nihilist de voorganger van Entombed. ik denk dat er zelfs nummers van nihilist demos'op "left hand path" staan.
Klopt ja, vrij veel van het materiaal op LHP stond al eerder op die demo's (dit weet ik met dank aan een zekere mailinglist + server ).

quote:
Kreator, Destruction, Hellhammer (en "Helloween" naturlijk) stammen allemaal uit de zelfde periode (ongeveer). inderdaad hebben die duitse bands een grote invloed gehad op deathmetal maar vooral op amerikaanse trash. ultra-agressive darkangel albums waren eigenlijk een amerikaanse reactie op albums zoals "Pleasure to kill" en het vroege Destruction materiaal.
Een band als Obituary was er toch ook vreselijk vroeg bij? En laten we Mantas + Possessed niet vergeten (beide 1984 als ik het me goed herinner)...
Maar goed, geen idee of Disharmonic Orchestra de eerste Europeanen waren. Ze waren vast niet eerder dan Venom .


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 11-06-2002 18:43 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

En Infernal Majesty dan? Zijn dat ook niet Europeanen?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-06-2002 18:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2002 18:40 schreef Dwaallicht het volgende:

Een band als Obituary was er toch ook vreselijk vroeg bij? En laten we Mantas + Possessed niet vergeten (beide 1984 als ik het me goed herinner)...
Maar goed, geen idee of Disharmonic Orchestra de eerste Europeanen waren. Ze waren vast niet eerder dan Venom .


Death metal en trash zijn eigenlijk parallel ontstaan inderdaad. maar die scheidslijn was zeker in de beginperiode flinterdun,ook met blackmetal trouwens. Vroeger noemde "kwaliteitsjournalisten" alles gewoon kutherrie en talentloze troep.
Maar we kunnen het inderdaad gewoon simpel houden. Op een dag was daar Venom en dat was het begin van alles wat goed was (enigzins dramatisch maar goed...)


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-06-2002 18:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2002 18:43 schreef Heiden het volgende:
En Infernal Majesty dan? Zijn dat ook niet Europeanen?


Neen, Canadezen.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 11-06-2002 21:56 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Kreator, Destruction, Hellhammer (en "Helloween" naturlijk) stammen allemaal uit de zelfde periode (ongeveer). inderdaad hebben die duitse bands een grote invloed gehad op deathmetal maar vooral op amerikaanse trash. ultra-agressive darkangel albums waren eigenlijk een amerikaanse reactie op albums zoals "Pleasure to kill" en het vroege Destruction materiaal.

aaargh, duitse thrash, is er betere? voor mij niet, vergeet aub protector niet.

MISANTHROPHY... KAÏN AND ABEL...GOLEM...

disharmonic, oja, was het topic

wel tof, maar idd vond ik pungent stench vroeger gaver, een stuk lomper.

oja, ook wel hilarisch, een maat van me was vroeger op vakantie geweest in de usa en kwam terug met pleasure to kill.... we schrokken ons de klere, wat een agressie, 't mooist vind ik dat op de binnenhoes het commentaar van noise records bij kreator is : better than metallica's master of puppets.

oja, dwaallicht, kreator is dus thrash en metallica speed

ik wil niet weer een diskussie openen.



........maar ik moest 't ff kwijt


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-06-2002 23:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2002 21:56 schreef webblaster wim het volgende:

aaargh, duitse thrash, is er betere?




dark angel?



ken jij violent force en exumer?


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 19-03-2003 14:05 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Iemand 999 al gehoord?

Hoe is hij, kan hij een beetje tippen aan het oude werk? Ik las ergens dat hij nog eigenzinniger moet zijn dan wat ze al hadden!


Undertaker
Wapenbroeder
Usericon van Undertaker
Posted 20-03-2003 13:06 by Undertaker Wijzig reactieProfiel van UndertakerQuote dit bericht

Hmmmm
die lui waren laatst in Apeldoorn met een optreden......

heb ik iets gemist??


~ We drincken heel wat pilschners en vechten met onsch zwaard, maar luischteren naar echte Metal is waar het om gaat ~


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 20-03-2003 13:11 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Ja! Sjonge jonge... Dan ga je er toch heen man!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-11-2006 17:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

das nu eens een band waar ik de ballen van ken



signature


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 24-01-2007 9:02 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Zit weer "Not to be Undimensional Conscious" te luisteren en werkelijk, wat blijft het een vette plaat zeg!
Ikzelf heb alle full-lengths beluisterd en eigenlijk vind ik juist de eerste (Expositions Prophylaxe) de minste van de 4. Niet slecht maar toch.

Eigenlijk denk ik dat wanneer ik de muziek nú pas had gehoord ik ze kans had gegeven. Het is toch best experimenteel en past totaal niet in het kader van al het andere waar ik naar luister. Dé vreemde eend in de bijt wat betreft mijn verzameling.

Hoop dat ze weer eens gaan touren. Live zijn ze echt beresterk en de show super vermakelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 24-01-2007 9:05]



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-06-2008 18:39 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

DISHARMONIC ORCHESTRA's 'Not To Be Undimensional Conscious' To Be Reissued - June 20, 2008

Metal Mind Productions will reissue "Not To Be Undimensional Conscious" (1992), the classic second album from Austria's DISHARMONIC ORCHESTRA, on July 21 in Europe and September 2 in the USA (via MVD). The digipack title (limited to 2,000 copies) will be made available on golden disc, digitally remastered using 24-bit technology.

The reissue track listing is as follows:

01. Perishing Passion
02. A Mental Sequence
03. Addicted Seas With Missing Pleasure
04. The Return Of The Living Beat
05. Groove
06. Idiosyncrasy
07. Like Madness From Above
08. Time Frame
09. Mind Seduction

Bonus tracks:

10. Inexorable Logic
11. Successive Substitution
12. Unsupported by Evidence


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


runtothehills
aka Bonesaw
Usericon van runtothehills
Posted 20-06-2008 20:45 by runtothehills Wijzig reactieProfiel van runtothehillsQuote dit bericht



Superband! De eerste 2 platen zijn classics en zelfs pleasuredome vind ik zeer goed te pruimen.

"stop that horse......he wears my shirt!"


mokka
Usericon van mokka
Posted 21-06-2008 16:27 by mokka Wijzig reactieProfiel van mokkaQuote dit bericht

en dit jaar gaan ze weer een nieuwe cd opnemen

hun debut en split met Pungent stench zijn hun beste platen!


verlepte theedoek
dikke doei
Usericon van verlepte theedoek
Posted 21-06-2011 19:08 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers



www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen