IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Nieuwe album Midnattsol Vorige pagina
Julius36chambers
Usericon van Julius36chambers
Posted 12-06-2018 0:37 by Julius36chambers Wijzig reactieProfiel van Julius36chambersQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2018 2:31 schreef met_alex het volgende:
Beste,
En gelijk val ik met m’n neus in de boter…
Ik heb geprobeerd het leesbaarder te maken, gezien ik nogal dyslectisch ben aangelegd.
Hoop dat het geen probleem is voor de topic-starter.
De afkortingen TS en MA staan respectievelijk voor Topic Starter en Mijn Antwoord.
Geheel in de schrijfstijl van de TS, antwoord ik eveneens in twee talen door elkaar.





MA:
*over het algemeen zijn klokken bij voorkeur van brons of een variant daarvan, gezien staal nogal ‘dof’ klinkt, onderhoudsonvriendelijker, e.d., daarnaast is de soortelijke massa van brons hoger dan die van staal, dus tot zover de “zwaremetalen”. *korreltje zout*




MA:
* Even kort over persoonlijke inspiratie-bronnen?
“She burned me down”, good ol’ prophet of doom; Peter Steele!
Tot zover de ode aan een artiest.




MA:
*OK! Ik loop erg achter in dit gedeelte van Metal-land, want ik wist niet dat Liv was gestopt bij Leaves Eyes, jaren geleden voor het laatst ‘live’ gezien. In fact, ik heb de afgelopen jaren teveel stoner geluisterd als Sleep, Nebula, Bongzilla, en de meer bluesy sound van Orange Goblin, daarnaast de nodige Thrash en Punk.
Eigenlijk alles wat nog deprimerender is dan het leven van een visstick.
Hier is een stukje van Liv te zien op het album van Midnattsol: https://youtu.be/6jzDUdEqvpM
Betreft de lyrics: I can’t effing read…
Betreft de opname-kwaliteit van deze bewuste video; erg hoog Frans Bauer-gehalte, zonde.
Begrijp me niet verkeerd, het is gewoon zonde dat er niet even geïnvesteerd is in een fatsoenlijke promo-video, dat is tegenwoordig niet meer zo moeilijk om voor elkaar te krijgen met die enorme toestroom nieuwe studenten op de film-academie.




MA:
*Bedoel je dat Carmen Elise een jonger zusje is van Liv Kristine en dat hun namen enkel artiesten-namen zijn (tot zover mijn achtergrond-kennis) en dat Carmen nog niet zoveel ervaring heeft betreft het schrijven van propere teksten -welke ik overigens voor een groot deel niet eens kan lezen zonder, eigenlijk ook niet met google-translate, maar dat even terzijde- is het zo dat ervan uitgaande dat de visie van de Topic-Starter Julius, betreffend de stelling (in het Engelstalige deel van deze alinea), aan de kant van Peter Steele belicht wordt volgens de tekst van “Halloween in Heaven”, dat Carmen niet verloren is voor een tocht naar de hemel in tegenstelling tot Elvis? Echter, en wellicht ligt dit púúr aan mij, maar ik ben de weg een beetje kwijt in dit verhaal.
Het zal onwaarschijnlijk metaforisch bedoelt zijn.
De vergelijking aan Carmen Elise “Nur Für”, “Fur Elise” van Beethoven, is intrigerend bovenal.




MA:
*I… I am… not sure?




MA:
*Goed verhaal!

Mooi schilderij ook:





MA:
*The whole album comes to me as an environmental protest, a protest against the human nature of destroying shit, coming of age-stuff, it sounds kinda hippie to me. The vicious circle of mankind, the proletarian, the capitalist, the patriarchism or the origin of all this waste by imperialism, destroying our future… blabla. I get you there. If I wanted to hear anything pro-environmental shit, I’d rather listen to “Reclamation” by “Lamb of God”.




MA:
*Noh, da’s dan toch wel weer netjes! Of nie?
Have a good one!



Tja, “met_alex”, dit is waarlijk “The aftermath” van mijn review, lach!!! …Mijn review wordt gereviewd… Wie gaat jouw review van Julius z’n review reviewen, en wie de zijne of hare??? Where does it all end? I know where it began… An unsuspecting trip to the recordstore…

Goed, over Staal vs. Brons:
Kijk, van rubber zou ik zeker geen klok maken, da’s visco-elastisch, dat zit tussen 100% dempend gedrag (Eloss) en 100% elastisch gedrag (Estorage) in, dat dempt behoorlijk…
Op z’n wiskundigs (Math, not “aftermath”, wat komt er na wiskunde? Natuurkunde? Of is er eerst natuur(kunde) En dan? “Who made who” artist: ACDC)): In het Im (complexe getallen) en Re (reële getallen)-vlak zet je de verliesmodulus (Eloss) langs de Im-as en de opslagmodulus (Estorage) langs de Re-as. De verlies- en opslagmodulus is ook nog eens frequentie afhankelijk, dus een visco-elastisch materiaal heeft nooit een constante dynamische modulus = de resulterende vector die ontstaat uit de twee loodrecht op elkaar staande vectoren in het Im/Re-vlak. Tevens is de hoek die deze dynamische modulus maakt met de Re-as, de fasehoek. Dit is de hoek in radialen tussen de input-verplaatsing in het rubber en de responsie-spanning in het rubber zelf…
In vergelijking met rubber klinkt staal dan opeens niet meer zo dof… Zoals “The aftermath”… Toch?
Goed, verder met jouw review van mijn review…
De gezusters heten Espenaes van achteren…
En, Nur Für vertikt het even om propere teksten te schrijven… En als je dan toch wilt “schreeuwen”, doe dat dan ook for real, like Peter Steele does… Did… He admits it when he screams! When he screams or sings, he let’s us all hear… He doesn’t disclose it… Full and true emotions are there… en Nur Für? Tja, ga dan ook echt die teksten even schreeuwen of huur een goede grunter in, dan komt ’t echt tot leven, die teksten…
De engelse teksten heeft zij zelf geschreven en de Zweedse teksten zijn een soort zweedse volksliedjes…
“Nur für eign’t dead, so she isn’t here, party never ends”
Bedoel ik mee dat zij waarschijnlijk te weinig “scars” heeft opgelopen naast wat liefdesverdriet, ok, om echt het hele domein van emoties te kunnen laten stromen, roteren in haar zang… Zij is niet “dood” genoeg geweest… Tja, wederom, “Dead again”, Peter Steele knows better what this means… En Julius ook…
“Will never sing a tone for you” Zingt zij in het nummer “The unveiled truth” … Ik voel die onverhulde waarheid niet… Ik hoor het niet… Het klinkt alsof zij het verwerkt heeft… Tja, ik hoor liever alles in de muziek…  The unveiled truth!!!
Voor de duidelijkheid, nog 1 keerjte… “Nog een keer “ voor een duidelijk iets dyslectische…
“My godfather in musica” = Peter Steele
“My first angel in musica” = Sharon
“My second angel in musica” = Liv Kristine
Tja, onthul het maar, Julius,
“My diabolus in musica” = Slayer!!! (Album: Diabolus in musica)
Helaas… Geen kaartjes voor de afscheidstoer weten te bemachtigen… tja, wachten op de reünie…
Als die nog komt… Grijze baarden hebben ze al… Nu de looprekjes en zo nog mee ’t podium op etcetera etcetera…

“Environmental protest” ???
I doubt… Maar ja… Interpretaties zijn er alom, moei Nur für zelf vragen…
Kijk, op het vorige album, “The metamorphosis melody”, daar staat een overduidelijk environmental protest, “environmetal” nummer op, “A poet’s prayer” en: “A Predator’s prey” is een bonustrack, zelfde muziek, maaar… no lyrics… Grunts, waar je volgens Juliusje net zo goed Slayer, “South of heaven” in mee kunt grunten, net zoals ie altijd doet, onderweg naar een Slayer-concert… deed, helaas, wachten op de reünie…
Tja, laat ik eindigen waar het mee begon, de rotatie is weer bij 0 [rad], 2*PI [rad] is wel genoeg zo…
“The aftermath” klinkt geeneens als staal, laat staan brons… Het ware materiaal van de klok… Nee, ’t zit ergens tussen… “Rubber” muziek te “gedempt”, Emoties te gedempt…
met_alex, Julius36chambers says: “For those about to rock, I salute you” En, “For whom the bell tolls” Tja, we all know who’s songs these are… Leg ook ff uit waarom brons het meest geschikte materiaal is voor een klok(biertje)… In real math, wiskunde, dit keer graag…
(Man, wat heb ik een hekel aan dit getyp, er zit namelijk een “geest” in m’n laptop, die onaangekondigd mijn cursor van… naar waar het niet moet zijn, gaat en ook nog eens willekeurig tekst selecteert en weggooit, man wat een gezooi, moet echt een “van inspreken naar digitale tekst” softwaretje hebben, iemand nog tips?)


WMP
Usericon van WMP
Posted 12-06-2018 1:59 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht



Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 12-06-2018 2:23 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

Ach met_Alex praat met zichzelf als Julius. Hoe zielig kan een trol zíjn.


met_alex
Usericon van met_alex
Posted 12-06-2018 8:18 by met_alex Wijzig reactieProfiel van met_alexQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2018 2:23 schreef Buiksmurf het volgende:
Ach met_Alex praat met zichzelf als Julius. Hoe zielig kan een trol zíjn.


Hmm, dat zou zo slecht nog niet zijn...
Maar helaas is dat niet waar.
(Misschien dat je het zelf wel eens hebt gedaan, gezien dat het eerste is waar je aan denkt i.p.v. te reageren op het onderwerp.)
Iemand (van hier) wees me op het bestaan van dit topic, nu had ik jaren geleden al een account aangemaakt op dit forum, maar dat is helaas niet meer te reanimeren.
Ik ben jaren geleden gestopt met fora, kost me teveel tijd, energie, veel van die negatievelingen waar je niet vrolijk van wordt. Mensen die respectloos met elkaar omgaan, omdat het toetsenbordje een veilige haven is. Zoals in dit bewuste topic ook gebeurd.
Als je een zienswijze niet snapt, vraag dan naar de weg.

Ach, why the fuck leg ik dit uit?

Geloof wat je zelf wilt geloven en ik hoop dat je er rust in vindt.

[Dit bericht is gewijzigd door met_alex op 12-06-2018 8:21]


Julius36chambers
Usericon van Julius36chambers
Posted 13-06-2018 22:51 by Julius36chambers Wijzig reactieProfiel van Julius36chambersQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2018 8:18 schreef met_alex het volgende:
Hmm, dat zou zo slecht nog niet zijn...
Maar helaas is dat niet waar.
(Misschien dat je het zelf wel eens hebt gedaan, gezien dat het eerste is waar je aan denkt i.p.v. te reageren op het onderwerp.)
Iemand (van hier) wees me op het bestaan van dit topic, nu had ik jaren geleden al een account aangemaakt op dit forum, maar dat is helaas niet meer te reanimeren.
Ik ben jaren geleden gestopt met fora, kost me teveel tijd, energie, veel van die negatievelingen waar je niet vrolijk van wordt. Mensen die respectloos met elkaar omgaan, omdat het toetsenbordje een veilige haven is. Zoals in dit bewuste topic ook gebeurd.
Als je een zienswijze niet snapt, vraag dan naar de weg.

Ach, why the fuck leg ik dit uit?

Geloof wat je zelf wilt geloven en ik hoop dat je er rust in vindt.


... En zo is het maar net...
En dat schilderij is wel heel gaaf!!!

... Ik heb mij offline laten influisteren dat deze gaat over:
... Het is scandinavisch, ... gaat over een held die om wat voor reden dan ook op een gruwelijke wijze aan zijn eind is gekomen, die uit moederliefde door zijn moeder, tja dubbel duidelijk, ... weer gereconstrueerd wordt, maar levenloos blijft... Maar als er een bij komt, zo'n zoemding, met honing van de goden, dan zou de held weer tot leven komen...
En dat weet Amorphis als geen ander!!! Volgens mij wordt het tijd om dat album wat verder te "reviewen"... Nu geen tijd voor, nee, dat album heb ik gelukkig nu kunnen ruilen voor die andere... (I'm not gonna mention that one again...) maandag opgehaald, m'n ziel kreeg ik terug, ook al had ik die er graag bij gedaan.. "bij" gedaan.. het schilderij is een goeie toevoeging aan het album "Queen of time" Volgens mij, 'k heb de overige teksten nog niet bestudeerd,eerst gewoon muziek geluisterd dus...
Ode aan de ware kunstkenner en zelf praktiserend die mij dit ingefluisterd heeft!!! Hij gaat voor mij ook wat tekenen als ie daar tijd voor heeft, dus... !!!Thanx !!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-06-2018 8:49 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2018 23:03 schreef Ethereal het volgende:
En toch moet ik aan een natte snol denken.




Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-06-2018 9:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Finntrollen


signature


met_alex
Usericon van met_alex
Posted 14-06-2018 20:15 by met_alex Wijzig reactieProfiel van met_alexQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2018 9:26 schreef Hypnos het volgende:
Finntrollen


Ja, sorry!
Het was inderdaad een Finse schilder en dus niet Scandinavisch...


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-06-2018 21:02 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Heb je een DAB-radio?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Julius36chambers
Usericon van Julius36chambers
Posted 13-08-2018 5:21 by Julius36chambers Wijzig reactieProfiel van Julius36chambersQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2018 20:15 schreef met_alex het volgende:
Ja, sorry!
Het was inderdaad een Finse schilder en dus niet Scandinavisch...


Jo met_alex

Julius36chambers wil toch echt wel weer een keertje naar Noorwegen, dus als 't geen Scandinavisch schilderij is? laat die Finse bijen maar ff de vele meren overstuiven daar... Jostedalsbree, een hele mooie kleine gletsjer waar je op een zonnige Noorse dag echt wel mooi heen en weer en op kunt lopen, dat laatste? Niet zo veilig, zou ik niet doen, maar je kunt wel "Dimmu Borgir" Nummer: "Stormblast" Zoals ik dus ooit, once deed, prima grunten en de ijskkkkoude gletsjerstroom overstemt het gewoon, ik kan echt een gletsjermeer niet weggrunten hoor, is wat ik hier mis, tijdens het wandelen, wat ruwe schone rivieren die nog luider zingen dan mij... Goed, dat is dat. And may the 37th chamber bring you all the best too!!!


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen