IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Roadburn 2019 Volgende pagina
williamblake
Usericon van williamblake
Posted 16-08-2018 15:51 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Eerste aankondiging na de 3 namen (Gore, Heilung & Louise Lemón) die al op het festival zelf bekend waren gemaakt:

The Artists performing at Roadburn 2019 are:
Birds In Row
Curator: Tomas Lindberg
Gore
Have A Nice Life
Heilung
Louise Lemón
Midnight
Seven That Spells
Sleep
Vile Creature

Op dit moment weinig dat me persoonlijk aanspreekt, alhoewel Lindberg zijn curatorschap wel interessant kan zijn...



Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 16-08-2018 16:00 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

Gore


Vox Clamatis in Deserto


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 16-08-2018 16:09 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik koester mooie herinneringen aan de Seven That Spells show van 2009. In de kelder van V39, opgeblazen versterkers, totale puinhoop. En dan nu drie albums integraal, in één show…

Deathconsciousness live, dat moet ook wel fantastisch worden. Ik had geen idee dat HANL wel eens live speelt, of überhaupt nog actief is.

En Sleep! Holy Mountain integraal, The Sciences van voor tot achter, mooi mooi mooi.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 16-08-2018 16:10 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Tomas Lindberg als curator is een goede keuze. Al een tijd een bezoeker van het festival en hij heeft een brede en interessante smaak die goed bij Roadburn past.

Dan ben ik wel benieuwd met welke van zijn eigen bands gaat spelen. Disfear is natuurlijk al een keer geweest, van At the Gates zou een set met materiaal van voor Slaughter of the Soul heel vet zijn en The Lurking Fear is ook top.

Twee keer Sleep is natuurlijk ook mooi, vooral de volledige uitvoering van The Sciences. Van Have a Nice Life ken ik alleen de laatste plaat, dus ik moet Deathconsciousness eens gaan checken. Moeten schijnbare vrij zeldzame shows zijn van Have a Nice Life.

Over Heilung lees ik ook heel veel goede dingen.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 16-08-2018 16:14]



Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 16-08-2018 16:28 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2018 16:10 schreef HierIsMike het volgende:
…van At the Gates zou een set met materiaal van voor Slaughter of the Soul heel vet zijn...




Duizend keer liever The Red In The Sky Is Ours of Terminal Spirit Disease.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 16-08-2018 16:41 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Birds In Row!!!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 16-08-2018 16:57 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2018 16:10 schreef HierIsMike het volgende:
Twee keer Sleep is natuurlijk ook mooi, vooral de volledige uitvoering van The Sciences. Van Have a Nice Life ken ik alleen de laatste plaat, dus ik moet Deathconsciousness eens gaan checken. Moeten schijnbare vrij zeldzame shows zijn van Have a Nice Life.

Over Heilung lees ik ook heel veel goede dingen.


Deathconsciousness is mijns inziens een briljant werk.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 16-08-2018 17:02 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2018 16:10 schreef HierIsMike het volgende:
Dan ben ik wel benieuwd met welke van zijn eigen bands gaat spelen. Disfear is natuurlijk al een keer geweest, van At the Gates zou een set met materiaal van voor Slaughter of the Soul heel vet zijn en The Lurking Fear is ook top.



The great deceiver zou wel vet zijn. Of Grotesque. En wie weet is een volledige uitvoering van "with fear i kiss the burning darkness" wel gepland gezien zijn curatorschap "The burning darkness" heet...



Northward
Usericon van Northward
Posted 16-08-2018 18:40 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

MIDNIGHT, vet! Sleep ook!


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-08-2018 11:52 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik hoop alleen dat Lindberg een beetje uit z'n eigen achtergrond wegblijft. Daar zie ik geen link met Roadburn, op Disfear na misschien. Maar dat zegt inderdaad helemaal niets over zijn persoonlijke smaak.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-08-2018 11:55 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Gewoon twee dagen lang dbeats!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 17-08-2018 12:19 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 16 augustus 2018 16:57 schreef Mythics het volgende:
Deathconsciousness is mijns inziens een briljant werk.

Zo is dat. Ik verheug me nu al op de uitvoering van Earthmover.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-08-2018 12:50 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2018 11:55 schreef iPim het volgende:
Gewoon twee dagen lang dbeats!


Niets mis met een beetje D-beat op RB. Maar liever geen 'Gothenburg' collega's.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 17-08-2018 17:11 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 17 augustus 2018 12:50 schreef Dirge for november het volgende:
Niets mis met een beetje D-beat op RB. Maar liever geen 'Gothenburg' collega's.


Ik verwacht niet dat Lindberg de Gothenburg-collega's gaat vragen, aangezien hij dit zegt in zijn begeleidingstekst als curator:

“Just because of my involvement with At The Gates, Roadburn 2019 isn’t going to turn into a death metal festival, however there will definitely be a renewed focus on darkness and extremity – in every form.”

Deze lijst geeft al een beeld dat Lindberg een brede smaak heeft. Sonic Youth en Swans bijvoorbeeld, maar ook King Crimson en The Stooges. Ook heeft hij het over krautrock en jazz. Ik denk dat het wel goed gaat komen.

Bij Jacob Bannon was er ook een gevoel bij velen dat hij de hele Deathwish-stal ging uitnodigen, maar dat gebeurde niet. Mikael Akerfeldt bleef als curator wel heel erg dicht bij zijn progrockliefde. Dat is voor de liefhebber van die muziek natuurlijk gaaf, maar voor de bezoeker die daar niks mee heeft vielen er ontzettend veel gaten op die dag.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 17-08-2018 17:14]



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-08-2018 21:07 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Klinkt goed zo ja.



Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 18-08-2018 4:41 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2018 17:11 schreef HierIsMike het volgende:
Mikael Akerfeldt bleef als curator wel heel erg dicht bij zijn progrockliefde. Dat is voor de liefhebber van die muziek natuurlijk gaaf, maar voor de bezoeker die daar niks mee heeft vielen er ontzettend veel gaten op die dag.


voor mij persoonlijk de allerslechtste curator die RB gehad heeft. inderdaad juist door al dat proggeneuzel.


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 03-09-2018 12:05 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

ik vond jacob bannon eigenlijk te weinig deathwishachtig spul had meegenomen. Had gehoopt op wat echte ouwe metalcore maar eigenlijk alleen greenmachine dat maar half telt.

Mikael was idd de slechtste curator onder andere omdat hij te veel bleef hangen in matige prog. Ik hou best wel van prog van allerlei soorten maar afgezien van magma, comus en obliteration was het echt niet boeiend.


Ik hoop van Tompa een the red in the sky is ours set, een dismember reunie en driller killer. Voor de rest geloof ik het wel.



Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 03-09-2018 13:29 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2018 12:05 schreef tomcat ha het volgende:
Ik hou best wel van prog van allerlei soorten maar afgezien van magma, comus en obliteration was het echt niet boeiend.




En dan was Obliteration nog eens geen onderdeel van het Mikael curated gedeelte.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 03-09-2018 17:09 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2018 12:05 schreef tomcat ha het volgende:
ik vond jacob bannon eigenlijk te weinig deathwishachtig spul had meegenomen. Had gehoopt op wat echte ouwe metalcore maar eigenlijk alleen greenmachine dat maar half telt.



+1.

Of gewoon een reünie van Rise And Fall, had ook alles goedgemaakt voor mij.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-09-2018 20:25 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2018 17:09 schreef iPim het volgende:
+1.

Of gewoon een reünie van Rise And Fall, had ook alles goedgemaakt voor mij.

Zou er nog goed passen. Of zelfs een Self Defense Family erbij.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Brent_
Usericon van Brent_
Posted 04-09-2018 23:56 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

quote:
Op 3 september 2018 13:29 schreef Buiksmurf het volgende:
En dan was Obliteration nog eens geen onderdeel van het Mikael curated gedeelte.


Jawel


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 27-09-2018 14:17 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Vermoedelijk + Fauna & Asva gezien beide bands op tour zijn rond deze periode. Dat maakt het al iets interessanter, daar ik buiten Cave in & Old man gloom tot nu toe weinig aan het programma vind.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 02-10-2018 19:30 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

At the Gates komt inderdaad naar Roadburn, maar verwacht geen typische set:

“As many of our loyal listeners know we have always incorporated different elements into our own breed of death metal, but we have never taken the chance to explore them to the fullest on stage. Being invited to play the prestigious Roadburn Festival gives us exactly that opportunity. We know very well what is expected from a Roadburn performance, and it is just that sort of challenge that makes us tick.”

“We will dive headfirst into the melancholic eclectic darkness of our back catalogue and explore different, challenging collaborations for this special At The Gates set. We look forward to this with overwhelming excitement. More details on exactly what will happen on that main stage at 013 will follow soon”


Ook is Anna von Hausswolff bevestigd als onderdeel van het gecureerde programma van Tomas Lindberg. Dat was ook wat mij betreft niet een kwestie of, maar meer wanneer ze naar Roadburn zou komen.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 02-10-2018 19:32]



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 04-10-2018 10:05 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dat laatste is fijn, dat eerste valt nog te bezien. Maar ze maken er vast wat moois van. Ik denk dat ik ATG skip, tenzij de collaborators bijzonder interessant zijn.



tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 09-10-2018 12:15 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

Hopelijk is het gewoon een set van de Alf tijdperk met misschien zelfs iets van Grotesque? TRITSIO is natuurlijk ook hun meesterwerk.



Northward
Usericon van Northward
Posted 09-10-2018 13:16 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Ik heb weer een weekendticket iig


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen