IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Neurosis Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-06-2002 14:59 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Alle mensen!!

Wie kent deze band? Oorspronkelijk afkomstig uit de hardcore, zijn ze een soort hybride doom/rock/sludge/crust en later zelfs ambient-achtige METAL gaan maken.

ZEER heavy, emotioneel en apocalyptisch... Ik word weggeblazen door deze band!! Te gek! Echt een hele andere manier van doom-achtige muziek maken.

http://www.neurosis.com

*edit* check ook hun ambient-zijproject 'Tribes of Neurot'... in m'n tekstboekje van de Neurosis-plaat 'Times of Grace' staat dat het Tribes of Neurot-album 'Grace' bedoeld is om synchroon te spelen met 'Times of Grace'... wie heeft dat album? (ik heb alleen 'Silver Blood Transmission')

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 11-06-2002 15:00]


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 11-06-2002 15:00 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Heeel vaak de naam horen vallen maar zelf nooit geintereseerd geraakt om het te gaan beluisteren.
Maybe...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-06-2002 15:01 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Doen!! Bv. 'The Doorway' of 'Under The Surface'.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 11-06-2002 15:14 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ken het ook geloof ik alleen van naam.. misschien dat ik het wel eens gehoord heb. zal audiogalaxy eens opstarten.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 11-06-2002 17:17 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ik heb een paar nummers van A sun that never sets (ofzo) en 't klinkt goed!


Ik, Wil Schuurman


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-06-2002 17:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik heb één CD van Neurosis.
Times of Grace

Hangt tussen Metal en Emocore in vind ik.
Draai em nog maar weinig ..


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 11-06-2002 17:19 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

ik vin het helemaal nix


Suck my piss


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-06-2002 17:43 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2002 17:18 schreef Jenje het volgende:
Ik heb één CD van Neurosis.
Times of Grace
Jah die heb ik dus ook sinds vandaag, en ik ben er door weggeblazen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-06-2002 17:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm ..och hij is tof.
Maar ik ken beter dingen (Probeer Bloodlet eens, wel ietsje anders)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-06-2002 18:02 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Tja de dingen die jij mij aanraadde vind ik meestal veel te direct. Wat mij aanspreekt aan Neurosis is het brede spectrum aan emoties dat langskomt, en het allesoverheersende uitputtende loodzware karakter van de muziek.

Maar Bloodlet, ik zal de naam onthouden.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 11-06-2002 18:08 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ik heb wat neergehaald en er meteen weer vanaf gesmeten.
Dit is niet aan mij toegeschreven.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-06-2002 18:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik ken er niks van


G.
Usericon van G.
Posted 11-06-2002 18:58 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

ja ken ik draai ik met vlagen...niet zo heel erg vaak


SilentSinner
tears of ice
Usericon van SilentSinner
Posted 11-06-2002 21:26 by SilentSinner Wijzig reactieProfiel van SilentSinnerQuote dit bericht

ken het al een tijd. vind het wel goe. maar staat nie 24/7 aan


" When I was a child I caught a fleeting glimpse Out of the corner of my eye I turned to look but it was gone I can not put my finger on it now The child is grown The dream is gone And I have become Comfortably numb"


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 12-06-2002 12:39 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Dwaalicht stijgt in mijn achting
Neurosis is één van de bands die opbouw en intensiteit begrijpen en toepassen.

"Times of Grace" = 1 van de platen van de eeuw. 'the doorway' en 'under the surface' zijn (not surprisingly) precies de twee nummers die op de promo voor het album zijn terecht gekomen. Die werd mij toevallig een keer in de handen gedrukt.

Het einde van 'end of the harvest' is zo ongeveer het sterkste wat ik ooit heb gehoord. Op de vinylversie gaat dat stuk (dat doet denken aan overslaan) de hele tijd maar door omdat de groef niet ophoudt maar wee aanluit op het begin van die groef (dichte groef). Die moet je dus zelf afzetten. Iemand die ik ken had dat niet door en was weggegaan onder het motto "deze kant is zo afgelopen, die naald gaat er vanzelf af." Hij kwam een paar uur later thuis, stond dat ding nog herrie te maken (plaat inmiddels bijna grijs...).

Ik ben ook in het bezit van "Grace" door Tribes of Neurot. Op zichzelf niet een plaat met liedjes, en ik draai hem niet vaak. Ik heb ook maar één cd-speler, dus synchroon draaien wordt moeilijk (met de cd-speler in mijn pc is het vrijwel onmogelijk).

Tip van ToN: "We realize not everyone will not have two sources to play cd's, so we suggest you combine equipment with a friend for this experience."

Ik geloof, trouwens, dat er voor meerdere Neurosis-platen bijbehorende ToN-platen zijn gemaakt, maar dat zou ik even moeten checken.


Touché, pussycat!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-06-2002 12:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hm, je hebt het dus nooit geprobeerd? Zou ik zeker eens doen, als je in een studentenhuis woont met de stereo in de kamer tegenover je, of zo, en dan op de gang zitten... beide op oorverdovend volume draaien.... 's nachts.

Te gek!!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 12-06-2002 12:51 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

"Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeestje te maken."

vrij naar Loesje


Touché, pussycat!


ArieDeKnaller
Hit a girl
Usericon van ArieDeKnaller
Posted 12-06-2002 13:18 by ArieDeKnaller Wijzig reactieProfiel van ArieDeKnallerQuote dit bericht

JA! Dit is nou echt wat je noemt een 'VETTE BAND'! Echt ongeëvenaard goed. Ik begon met Time of Grace en het duurde ff voor ik hem doorhad. In het begin vond ik hem maar saai en langdradig, maar op een gegeven moment ga je hem snappen. En DAN wordt-ie goed. STEENgoed, zou ik willen zeggen.
Helaas zijn hun cd's niet zo makkelijk te krijgen, tenzij je die Japanse versies koopt, maar die zijn meteen wel weer erg prijzig. En toen was er ineens Cold Blood Industries dat Through Silver in Blood voor 14 Euro aanbood... ja, dan hoef je niet te twijfelen natuurlijk.
Ooit zag ik in een 2e hands cd-zaak de Japanse versie van Souls at Zero (met bonus-tracks) voor 10 (TIEN!) gulden (geen euro, nee, GULDEN!) liggen... en ik heb hem om nooit opgehelderde redenen niet gekocht.
Ik kan er nog om janken...


Dolf Brouwers - another dead hero


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 27-06-2003 10:28 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Aaah, een oudje (tpic) gisteren nog "Trough silver...."opgezet, helemaal in weg voor je het weet. raar eigenlijk, die cd had ik gekregen , in het begin was het ook erg wennen, maar hij is ideaal wanneer het tijd wordt voor "iets anders", en toch blijft het metal


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-06-2003 10:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Neurosis is vet ja ..

Wil graag wat ouder werk hebben wat in het verlengde van Times of Grace ligt, welke albums zijn dat?


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 27-06-2003 12:16 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

quote:
Op 27 juni 2003 10:30 schreef Jenje het volgende:
Neurosis is vet ja ..

Wil graag wat ouder werk hebben wat in het verlengde van Times of Grace ligt, welke albums zijn dat?


Probeer Through Silver in Blood maar eens.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 27-06-2003 13:22 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Ik ken ze van A sun that never sets zoiets.
Weet niet hoor. Slecht zijn ze niet maar op nu die hele ceedee uit te zitten. Leg liever iets vrolijker op.


mvg wk10


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 27-06-2003 21:12 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

Ik heb wat gedownload, en ik moet zeggen dat ik het nog behoorlijk vind klinken ook... Iets wat ik na het lezen van de eerste post niet had gedacht...


FREEZE


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 27-06-2003 21:23 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Hmmz, als het een aanrader van dwaal is zal het wel goed zijn. Moet zo gaan werken, maar zal morgen eens opzoek gaan.


Bazzio Attacks!!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-06-2003 20:07 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 juni 2002 14:59 schreef Dwaallicht het volgende:
... in m'n tekstboekje van de Neurosis-plaat 'Times of Grace' staat dat het Tribes of Neurot-album 'Grace' bedoeld is om synchroon te spelen met 'Times of Grace'... ...


da's nogal uniek! Heb nog nooit van een andere band zo'n idee gehoord!

Goeie muziek zo snel ff op het eerste gehoor.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-06-2003 15:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2003 20:07 schreef Mutilator het volgende:
da's nogal uniek! Heb nog nooit van een andere band zo'n idee gehoord!

Goeie muziek zo snel ff op het eerste gehoor.
Dat is idd een cd of video van Tribes of Neurot.



Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen