IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : VLTIMAS (Cryptopsy/ ex-Morbid Angel, ex-Mayhem) Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-12-2018 14:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2018 14:31 schreef Sjon het volgende:
Hoezo komt Blasphemer in jouw verhaal niet een keer aan bod? Als ik die riffs hoor lijkt me het overduidelijk waarom dit vet is. En aangezien de heer Vincent hier alleen zang doet en geen bas vraag ik me ook direct af hoeveel invloed hij op de arrangementen gehad heeft. Iets wat niemand met zekerheid kan zeggen lijkt me.

Geen songwriting credits gezien, maar dit is volgens aardig hoe het zit. Voornamelijk het kindje van Blasphemer, met een aardige duit in de zak van Mounier. Invloed van Vincent zal er vast zijn, maar naar mijn idee niet vreselijk groot.

En zo te horen laat Blapshemer ook meer tofs uit z'n gitaar komen zonder iemand als Nader Sadek aan het roer.


I wish I was a butterfly


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 18-12-2018 21:34 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2018 14:59 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
En zo te horen laat Blapshemer ook meer tofs uit z'n gitaar komen zonder iemand als Nader Sadek aan het roer.


En bij Mayhem heeft hij dan niks "tofs" uit zijn gitaar laten komen?


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 18-12-2018 23:16 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

quote:
Op 18 december 2018 21:34 schreef Steel Jaw het volgende:

En bij Mayhem heeft hij dan niks "tofs" uit zijn gitaar laten komen?

VLTIMAS = Nader Sadek zonder Nader Sadek zelf.


Vox Clamatis in Deserto


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-12-2018 0:40 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2018 14:31 schreef Sjon het volgende:
Hoezo komt Blasphemer in jouw verhaal niet een keer aan bod? Als ik die riffs hoor lijkt me het overduidelijk waarom dit vet is.


Een stapel vette riffs levert niet automatisch een gaaf nummer op natuurlijk. En dat Blasphemer en Monier de basis hebben gelegd spreek ik ook nergens tegen toch? Of het eindresultaat zonder Vincent net zo overtuigend en bruut zou hebben uitgepakt betwijfel ik.

Mijn inziens gewoon een gevalletje sum of the parts. Net zoals de oude Morbid Angel, toen had je Vincent, die was sophisticated en Azagthoth was chaotisch. Samen maakten ze magie.

Maakt ook niet uit allemaal. Dit nummer veegt iig de vloer aan met de laatste Morbid Angel release, das een ding dat zeker is.


... hoe de hazen lopen ...


Ed
Usericon van Ed
Posted 19-12-2018 20:03 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

Jullie maken volgens mij wel heel veel aannamens wie wat doet, dat is toch helemaal niet bekend?


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-12-2018 20:51 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Dit is het officiƫle persbericht:

The foundation for VLTIMAS was laid when Rune Eriksen, after collecting a handful of riffs, presented Mounier with the idea of forming a band together. For the two musicians, having composed and recorded numerous songs together in the past, the musical chemistry was already tried and tested. However, one thing was still missing. This extraordinary musical project needed an extraordinary voice and Eriksen got in touch with Vincent, with whom he had been in contact for years, to finalize the lineup.

Vincent had just exited MORBID ANGEL and was ready for a new chapter in his long spanning career. Everything fell into place, and VLTIMAS came into being.

During the Noize Factory sessions (Georgetown, USA), the 3 musicians started writing a substantial amount of music. The sessions proved to be a fruitful endeavor and the first ideas and song skeletons were later fleshed out by Eriksen at his home studio in Portugal, then finalized when Mounier and Eriksen returned to Texas, in order to put the final touches to the material at David's home studio. In a more controlled surrounding the songs started to unveil themselves and the studio was booked.

The band entered Orgone Studios in Woburn, England in May 2018 with producer Jaime Gomez Arellano. While there, the three-piece recorded nine crushing tracks that will appear on the full-length debut album.

The new record offers a vast array of influences, but most notably the distinguished symbioses of these three respected and talented musicians. A dark and sinister ambiance meets a majestic and a commanding death metal energy.

Blasphemer: "Feels like aeons ago since I last ventured into these musical shores, but alas, here we are. Its been an intense year and a half with lots of planning, hard work, personal sacrifice and yeah, traveling. I believe I speak for all 3 of us on this matter. Nevertheless, the beast has been summoned and recorded and I am overly confident about the outcome. Having had the opportunity to work with some of the finest of craftsmen in the genre, the level of experience speaks volumes. The mutual understanding, vision and drive, everything as if for a greater purpose. That's how the end result sounds like to me."


... hoe de hazen lopen ...


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 20-12-2018 11:16 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 18 december 2018 14:59 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

En zo te horen laat Blasphemer ook meer tofs uit z'n gitaar komen zonder iemand als Nader Sadek aan het roer.
Die postmetalplaat van vorig(?) jaar was anders ook niet al te best.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 20-12-2018 11:16]


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-12-2018 11:20 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Zonder kennis drop ik ook even wat ik hoor. Ik was toevallig Ordo Ad Chao aan het herontdekken en ik herken hier overduidelijk Blasphemer's gitaarwerk. Niet mis. Verder toch ook eens met bokkie dat de vocalen weer brutaal hard in de mix staan. Verder toch wel een vette track hoor!



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-01-2019 20:20 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 09-01-2019 20:36 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

Bedoelde je deze?



[Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 09-01-2019 20:37]


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 09-01-2019 21:26 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Valt dat ff tegen


... hoe de hazen lopen ...


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 09-01-2019 21:40 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Best wel ja. Toch benieuwd naar de rest van het materiaal.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-01-2019 0:49 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 januari 2019 20:36 schreef Sjon het volgende:
Bedoelde je deze?




Idd.

Die zanglijnen doen me trouwens nogal denken aan Existo Vulgore, inclusief de stompzinnig herhaalde woordjes 'glory glory'


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 10-01-2019 11:42 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

Ja de zang is wel een beetje zwak op dit nummer.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-01-2019 22:58 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Maar dat maakt de muziek meer dan goed, lekkere riffs weer, zeg.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 13-01-2019 13:22 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2019 0:49 schreef Mutilator het volgende:
Die zanglijnen doen me trouwens nogal denken aan Existo Vulgore, inclusief de stompzinnig herhaalde woordjes 'glory glory'

Valt me nu ook op, ik vond het al zo'n "Illud" vibe hebben, maar het lijkt er heel erg op ja.

Qua riffs, ja wel ok, het raast iig lekker door.

Tot dusver 1 erg goed nummer en 1 mindere. Kan nog alle kanten op met dit album, maar mijn verwachtingen zijn bijgesteld.


... hoe de hazen lopen ...


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 01-02-2019 20:06 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl



Vox Clamatis in Deserto


Ed
Usericon van Ed
Posted 01-02-2019 22:30 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

Heb zojuist toch de plaat alvast maar gekocht, 3 nummers die best lekker klinken. En vooral dat ze met z'n 3en platen blijven maken want dit zal niet slechter worden..


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 01-02-2019 23:29 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 1 februari 2019 20:06 schreef Dweller het volgende:



Poeh he. Dat valt tegen. En toen moest dat gedeelte op 02:00 nog komen, waardoor ik zowaar moest fronsen. En niet van verbazing.

Ik zeg nee.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 01-02-2019 23:29]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-02-2019 23:40 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik ben ook niet overtuigd, vooral de zanglijnen zijn me te statisch, te gemakzuchtig. Muzikaal wel dik ok op zich.

Vond dat stukje vanaf 2:00 juist wel tof, leuke verrassing.


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 01-02-2019 23:48 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik snap de bedoeling van dat stukje wel, het kwam alleen totaal niet over bij mij, ik vond het gewoon niet zo goed.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 02-02-2019 0:00 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik vind vooral het refrein zeer matig, gewoon een paar keer Blood Of Devils In Our Veins brullen. Het vorige nummer had hetzelfde probleem.

Ik vind eigenlijk tot nog toe alleen "Praevalidus" een echt geslaagde track.


... hoe de hazen lopen ...


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-02-2019 0:43 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Ik vind het tof. Ook dat stuk dat bij 2.00 begint. Kom maar op met die plaat !


lampje


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 02-02-2019 15:29 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Toch wel weer een paar gave riffs, het nummer als geheel is voor mij nog niet meteen een hit maar het kan nog groeien.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-03-2019 0:02 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen