IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : christelijk en extreem-rechts
KoningIvar
Usericon van KoningIvar
Posted 16-12-2018 12:40 by KoningIvar Wijzig reactieProfiel van KoningIvarQuote dit bericht

weten jullie meer over christelijke groepen die ook extreem-rechts zijn. vooor onderzoek ben ik benieuwd. ik heb uit duitsland de namen "oskort" en "holy blood" gehoord. ook tientallen foto's en posts gezien. reacties zijn welkom.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-12-2018 12:43 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Dream Theater, Rhapsody, Klaus Wunderlich.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 16-12-2018 12:46 by Doodskop Wijzig reactieProfiel van DoodskopQuote dit bericht

F.Jacobse
heet hangtaboe
Usericon van F.Jacobse
Posted 16-12-2018 13:40 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit bericht

"Een vrije jongen doet niemand ooit kwaad; zolang hij ongehinderd dag en nacht zijn gangetje maar gaat. Want zulke jongens zijn vrij als de wind, laat hen maar waaien dan heb u aan hen geen kind!"

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-12-2018 18:13 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Fusion
Chuck plays technical deathmetal while he sleeps
Usericon van Fusion
Posted 16-12-2018 18:52 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 16 december 2018 12:43 schreef ElitE het volgende:
Dream Theater, Rhapsody, Klaus Wunderlich.

brainstorm
Usericon van brainstorm
Posted 20-12-2018 15:13 by brainstorm Wijzig reactieProfiel van brainstormQuote dit bericht

Het klopt dat leden van Holy Blood de afgelopen jaren regelmatig afbeeldingen met hakenkruizen hebben verspreid. Daar is de band ook nooit op terug gekomen. De band heeft diverse pogingen gedaan om in Nederland op te treden, maar dat werd door clubs/festivals steevast geweigerd.

Of Holy Blood extreem-rechts is, is wat onduidelijk. Wel is de band op z'n minst anti-joods. De leden houden er een verknipte versie van WOII op na, waarbij ze stellen dat de joden zij aan zij met de nazi's vochten. De joden dus niet als slachtoffer maar als mede-daders.

Enkele ex-leden van Holy Blood spelen bij Oskord, waardoor ook die band onder vuur is komen te liggen.

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 20-12-2018 15:25 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik zeg niets tot mijn advocaat ook op ZM zit hmpf...

KoningIvar
Usericon van KoningIvar
Posted 23-12-2018 12:15 by KoningIvar Wijzig reactieProfiel van KoningIvarQuote dit bericht

aardige lead van mijn verhaal?:

Voor de stroom vluchtelingen die in Europa een nieuw leven wil opbouwen, houden ze angstvallig de deur dicht. Ook maken ze zich zorgen over de groeiende invloed van de islam. Maar bovenal koesteren ze een diepgewortelde haat tegen joden. Toch is het lastig grip te krijgen op de heren van Holy Blood, een christelijke pagan-metal band uit Oekraïne. Want hoewel de bandleden online hakenkruizen verspreiden, blijken zij ook trouwe volgelingen te zijn van Jezus.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-12-2018 12:55 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Zo raar is dat niet. De laatste jaren hebben we het ineens over een joods-gristelijke traditie enzo, maar eigenlijk staan de katholieke kerk en ook aanhangers van Luther de voorgaande eeuwen voor een traditie van antisemitisme en jodenvervolging. Het enige wat Hitler-Duitsland heeft gedaan is het afmaken van het karwei waar de kerk eeuwen eerder aan begonnen was.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 23-12-2018 13:46 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Bas 'nuance wasda?' Tianus heeft gesproken. Uiteraard ligt de waarheid wel een stuk ehm... genuanceerder maar dit smaakt natuurlijk lekkerder, zeker op ZM. Maar onderaan de streep denk ik idd dat veel van de diverse christelijke denominaties (maar zeker niet alle!) niet erg trots mogen terugkijken.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-12-2018 15:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Nou vooruit. De Jehova's Getuigen hebben zich ferm tegen de bezetter verzet. En er waren ook heel wat christelijke verzetsstrijders.

White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 23-12-2018 16:30 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Geen idee.
Eerder dit jaar was er de groep 'Gezin in gevaar' (wordt gelinkt aan Civitas Christiana) die te hoop liep tegen de Suit Supply posters met zoenende mannen.
Ze hebben van alles te maken met Cultuur onder Vuur, die duidelijk anti-islam, pro zwarte piet, anti-klimaat standpunten heeft.
Toch werd hun anti-homo campagne zelfs door de Dagelijkse Standaard (ook een 'interessant 'nieuws'medium') op de korrel genomen.

Zijn ze extreem rechts?
Geen idee, maar er is een gedeelde conservatieve discours dat overlapt met geluiden uit die hoek en het lijkt er wel op met de 'strijd tegen het verval van onze cultuur'.
Mag je mooi onderzoeken

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 23-12-2018 19:50 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 december 2018 15:53 schreef bastianus het volgende:
Nou vooruit. De Jehova's Getuigen hebben zich ferm tegen de bezetter verzet. En er waren ook heel wat christelijke verzetsstrijders.
En vele andere groeperingen en Pausen die zich met gevaar voor eigen leven voor Joden opwierpen, uiteraard zowel als individuen maar ook als expliciet (al dan niet gezaghebbend) geestelijke.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-12-2018 20:01 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Zeker. Al was dat wel tegen de gemiddelde lijn van de kerk in.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 23-12-2018 20:02]

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 23-12-2018 20:24 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 december 2018 20:01 schreef bastianus het volgende:
Zeker. Al was dat wel tegen de gemiddelde lijn van de kerk in.
Ik ben geneigd t met je eens te zijn. Alhoewel er vaak sprake was van dat de gewone man iets tegen Joden had (en die gewone man was nou eenmaal christelijk vroegah) terwijl de Paus of lokale aartsbisschoppen of whatever hun best deden met allerlei officiële decreten om Joden als nog-ongeredde-edoch-belangrijke broeders te zien etc. Ik vind de uitspraak over Hitler die t karwei van de kerk afmaakt niet alleen typisch bastianus maar vooral ook ongefundeerd overtrokken.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-12-2018 20:37 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Weet ik niet. Met name katholieken hadden nogal een handje van het vervolgen van andersdenkenden. Grappig in dat verband ook: vrijwel alle directe handlangers van Hitler waren katholiek. Op Göhring na, maar dat leek me ook de minst erge eigenlijk.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-12-2018 0:14 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 24-12-2018 7:06 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 december 2018 20:37 schreef bastianus het volgende:
Weet ik niet. Met name katholieken hadden nogal een handje van het vervolgen van andersdenkenden. Grappig in dat verband ook: vrijwel alle directe handlangers van Hitler waren katholiek. Op Göhring na, maar dat leek me ook de minst erge eigenlijk.
De
RKerk heeft idd net als de meeste andere grote machtshebbers veel vervolgd Of dat meer of minder was dan andere machtshebbers weet ik niet. Wel hebben ze veel lang in een machtspositie verkeerd dus hebben ze ook lang kwaad kunnen doen.

KoningIvar
Usericon van KoningIvar
Posted 25-12-2018 11:36 by KoningIvar Wijzig reactieProfiel van KoningIvarQuote dit bericht

klopt maar anno 2018 is het best bijzonder dat groepen als "holy blood" zich zo uitlaten. dat wordt binnen het christendom niet (meer) gewaardeerd.

Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com