IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Tip 2019 Vorige pagina | Volgende pagina
PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 31-01-2019 13:59 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2019 19:01 schreef HierIsMike het volgende:
Van Records heeft de nieuwe plaat van Our Survival Depends on Us al online gezet:



Heel erg benieuwd naar!


Klinkt errug lekker


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 31-01-2019 18:30 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Januari was een ontzettend trage muziekmaand, maar dat gaat februari helemaal goed maken. De eerste releasedag (morgen) is zowat al beter dan de gehele maand januari!

01/02: Astronoid - Astronoid
01/02: Ossuarium - Living Tomb
01/02: Ithaca - The Language of Injury
01/02: Mastiff - Plague
08/02: Downfall of Gaia - Ethic of Radical Finitude
08/02: Our Survival Depends On Us - Melting the Ice in the Hearts of Men
08/02: Jessica Pratt - Quiet Signs
08/02: Panda Bear - Buoys
08/02: HEALTH - Vol.4: Slaves of Fear
08/02: LCD Soundsystem - Electric Lady Sessions
15/02: Endon - Boy Meets Girl
15/02: Hexvessel - All Tree
15/02: Herod - Sombre Dessein
15/02: Motorpsycho - The Crucible
22/02: Desperate Journalist - In Search of the Miraculous
22/02: Candlemass - The Door to Doom
22/02: Primitive Man / Hell - Split
22/02: De Raggende Manne - Alles Kleeft

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 31-01-2019 18:30]



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-02-2019 23:23 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2019 16:28 schreef HierIsMike het volgende:
Helium Horse Fly - Hollowed

Dit Belgische gezelschap is zwaar ondergewaardeerd. De claustrofobische repetitieve sfeer van de openingstrack (Happiness) doet mij zelfs aan Third van Portishead denken. Deze band speelt onderhuidse en minimalistische jazzy post-rock: denk Kayo Dot, Slint en Maudlin of the Well.





Thanx voor de tip, hier kan ik wel wat mee. Doet me ook wat aan Black Mare en Esben and the Witch (qua zang vooral) denken.


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 01-02-2019 23:33 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 29 januari 2019 13:04 schreef Fusion het volgende:
Met een neger?????

Klinkt slick.


Hoezo "Met een neger?????" ?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-02-2019 13:16 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

De eerste echt toffe plaat van 2019 is wat mij betreft Lotus van Soen. Progressieve metal, beetje melancholiek, veel touches van Pink Floyd, Tool, en het doet me qua sfeer denken aan die laatste plaat van het onvolprezen Burst.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 02-02-2019 14:17 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik ben blij met het nieuwe album van William Tyler, 'Goes West'. Instrumentale americana, prachtig. Wat kleinere, eenvoudigere liedjes dan op het geweldige Modern Country. Knap gedaan.



One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


WMP
Usericon van WMP
Posted 02-02-2019 14:23 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2019 23:33 schreef F.Jacobse het volgende:
Hoezo "Met een neger?????" ?





Fusions zoveelste mislukte poging om scherp en grappig uit de hoek proberen te komen. Net als een klein kind dat jengelt om aandacht te krijgen, kan je hem het best negeren.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-02-2019 14:34 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2019 19:01 schreef HierIsMike het volgende:
Van Records heeft de nieuwe plaat van Our Survival Depends on Us al online gezet:



Heel erg benieuwd naar!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-02-2019 15:04 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2019 14:23 schreef WMP het volgende:
Fusions zoveelste mislukte poging om scherp en grappig uit de hoek proberen te komen. Net als een klein kind dat jengelt om aandacht te krijgen, kan je hem het best negeren.

Kom kom.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-02-2019 10:25 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-02-2019 6:40 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 2 februari 2019 14:23 schreef WMP het volgende:
kan je hem het best negeren.
De ironie WMP. Verder vind ik jou wél heel scherp. Vooral na de edit


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-02-2019 6:41 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 februari 2019 10:25 schreef spectre het volgende:



When your people matter, menstrual health matters


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 06-02-2019 11:08 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Zaterdag 30 maart hebben ze een release party in de KulturA in Luik.

https://www.facebook.com/events/529231307597713/permalink/543400559514121/?notif_t=feedback_reaction_generic&notif_id=1549443086271151

quote:


Helium Horse Fly - Hollowed

Dit Belgische gezelschap is zwaar ondergewaardeerd. De claustrofobische repetitieve sfeer van de openingstrack (Happiness) doet mij zelfs aan Third van Portishead denken. Deze band speelt onderhuidse en minimalistische jazzy post-rock: denk Kayo Dot, Slint en Maudlin of the Well.










The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 06-02-2019 11:23 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Doom met doedelzak. Klinkt minder erg dan je zou denken. Originele insteek. Enkel de grunt vind ik maar zo-zo.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 10-02-2019 13:27 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2019 11:23 schreef PandroidJack het volgende:
Doom met doedelzak. Klinkt minder erg dan je zou denken. Originele insteek. Enkel de grunt vind ik maar zo-zo.




Jammer dat de doedelzak alleen op dit nummer gebruikt wordt. Evengoed siked.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-02-2019 17:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja ik weet het, dit is niet ok, maar het klinkt wel heel kleverig
digi Ensiferum


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-02-2019 14:13 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 2 februari 2019 14:17 schreef zodiac lung het volgende:
Ik ben blij met het nieuwe album van William Tyler, 'Goes West'. Instrumentale americana, prachtig. Wat kleinere, eenvoudigere liedjes dan op het geweldige Modern Country. Knap gedaan.


Wauw wat een hemelse schoonheid. Dank!! Tweede keer dat een tip van jou erg goed valt.


When your people matter, menstrual health matters


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 12-02-2019 14:48 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Mooi.

Check dit nummer ook eens, van zijn vorige album. Echt een klasse apart. Ik krijg er heimwee van, zelfs als ik thuis op de bank zit. Ik was bij een optreden van hem daags na Trump's verkiezingsoverwinning. Hij kwam emotioneel het podium op, zei dat hij er ziek van was en liever bij zijn familie wilde zijn, en opende toen met dit lied. Kippenvel.



One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-02-2019 7:02 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik beluister nu die nieuwe plaat. Dank voor de tip! Enorm sfeervol.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 14-02-2019 14:48 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Yep, fijne artiest.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 15-02-2019 17:58 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht



Drottnar - Monolith

Frisse, lichte black als je het mij vraagt. Beetje Enslaved ten tijde van Axioma Ethica Odini met wat Kalmah ertussen. Luistert prima weg!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-02-2019 16:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



noise Godflesh nog dingen


signature


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-02-2019 20:40 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Wachenfeldt - The Interpreter



Op de youtube het titelnummer van de plaat van Wachenfeldt, een project van de gelijknamige Thomas von Wachenfeldt. Deze plaat is in eigen beheer al uitgebracht in 2017 maar nu dus op een label, Threeman recordings.

Die Wachenfeldt is kennelijk klassiek geschoold (en dat hoor je) en doet een hoop zelf. Wat je krijgt is death metal met een duistere sfeer en sporadisch symfonische ondersteuning -- ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik het mee moet vergelijken. Soms thrasht het, soms groovet het en soms beukt het. Als bonus eindigt de plaat met een geweldige cover van Slayer's Necrophiliac. Aanrader!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-02-2019 14:55 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Godflesh aan de XTC op de kermis. Best vermakelijke feestmuziek.

quote:
Op 25 februari 2019 16:28 schreef Hypnos het volgende:


noise Godflesh nog dingen


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-02-2019 15:15 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

nieuwe Tool when!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen