IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Ruiten koning / King Diamond topic 2 Vorige pagina | Volgende pagina
Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 02-02-2019 20:14 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Ik haal m nog wel, puur voor de verzameling.

Maar gave shows hoor, vet geluid en de king klinkt echt erg goed.

Dat heb ik wel eens anders gehoord, hehe


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-02-2019 21:12 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Dat de achtergrond zangeres meezingt scheelt ook enorm, natuurlijk. Dat was vroeger nooit. Sowieso heel weinig shows gezien van king solo of met mf waar hij echt goed bij stem was en ik heb bijna alle shows vanaf '87 bezocht, eigenlijk alleen de laatste paar jaren wel eens niet geweest. Hij is op deze dvd echt enorm op dreef, lijkt wel of hij tegenwoordig veel beter zingt.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 02-02-2019 21:13]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 02-02-2019 22:22 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Nu wordt zo'n live dvd altijd wel wat bij gepolijst volgens mij maar hij was hier echt goed bij stem. Zie live video uit 2016 (Graspop). Op de weinige nummers waar zijn vrouw niet meezingt? klinkt hij ook prima trouwens.


[Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 03-02-2019 17:54]


Bazzio Attacks!!!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-02-2019 22:42 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2019 17:41 schreef WMP het volgende:
Aan (fatsoenlijk) nieuw werk wil ik nog wel geld uitgeven, maar aan liveshit verspil ik mijn geld niet.

Hangt bij mij af van de artiest. Bij Kind Diamond sta ik ook wel meer te springen om nieuw werk. Maar heb nog veel studioplaten van hem te gaan.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-02-2019 23:33 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik ben de rest van de dvd aan het kijken, het abigail gedeelte. En wat is andy la rocque een belachelijk goede gitarist, zeg!

Dat wist ik al wel, maar het valt me even weer op.

edit.

Ik was het haast vergeten, maar omens is haast net zo'n zaad nummer als halloween. Imo.

Ojee.





[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 02-02-2019 23:57]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 03-02-2019 10:41 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2019 17:39 schreef bastianus het volgende:
Laat Bub die ouwe ruitenkoning maar sponsoren.



Geen probleem. Het stuk zwart vinyl ook nog besteld van de live elpee.
Dan heb ik 2 kleurtjes. Lavendel en dus zwart.

Er zijn ook fans die weer elke kleur vinyl verzamelen. Dat gaat mij (en mijn beurs) ook weer wat te ver.

[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 03-02-2019 10:43]


bub


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 03-02-2019 10:42 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

foutje

[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 03-02-2019 10:43]


bub


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 03-02-2019 10:43 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

foutje


bub


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-02-2019 10:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2019 10:41 schreef Bub het volgende:
Geen probleem. Het stuk zwart vinyl ook nog besteld van de live elpee.
Dan heb ik 2 kleurtjes. Lavendel en dus zwart.

Er zijn ook fans die weer elke kleur vinyl verzamelen. Dat gaat mij (en mijn beurs) ook weer wat te ver.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 03-02-2019 11:42 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2019 23:33 schreef F.Jacobse het volgende:
Ik was het haast vergeten, maar omens is haast net zo'n zaad nummer als halloween. Imo.

Ojee.





Ik vind juist The Possession een behoorlijk zaadnummer


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 03-02-2019 16:02 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik heb the possession behoorlijk hoog zitten, was het eerste nummer wat ik hoorde van abigail op de radio bij vara's vuurwerk.

Mooi verhaaltje, de week ervoor had henk westbroek de promo al binnen en draaide dat nummer. Ik zat verbijsterd naar de radio te luisteren en nam het nummer op een bandje op. Wat was dat kut! En de stem van King, zo anders. Ik een mede kd fan bellen, het nummer met de telefoonhoorn tegen de box aan laten horen. Nog een fan in de war. En dat waren er wel meer, denk ik. Want de week erop zegt henk dat er een foutje was gemaakt en ze per ongeluk de promo van de plaat van racer x hadden laten horen, lol!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 03-02-2019 16:06 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2019 16:02 schreef F.Jacobse het volgende:
Ik een mede kd fan bellen, het nummer met de telefoonhoorn tegen de box aan laten horen.



Geweldig!


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-02-2019 16:18 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2019 16:02 schreef F.Jacobse het volgende:
Ik heb the possession behoorlijk hoog zitten, was het eerste nummer wat ik hoorde van abigail op de radio bij vara's vuurwerk.


Was mijn kennismaking met de King, ik nam Vuurwerk altijd op met mijn tape-deck. Helemaal grijsgedraaid, samen met No Remorse van Motörhead en Powerslave van Maiden. Tot Reign in blood op tape binnenkwam, toen vond ik de King te nichterig met die gilstem. Gelukkig kwam King met Them een stuk sterker terug nog, toen was ik weer fan. Blijft ook de beste in mijn optiek.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 03-02-2019 18:37 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik luisterde ook altijd Vara's Vuurwerk De eerste jaren wel stiekem met de radio onder de dekens, want ik moest dan eigenlijk slapen

Mijn eerste kennismaking met KD was "Them". Een vriend van me had die op tape, met een kopie van de lyrics erbij. Ik vond het vooral heel erg eng, volgens mij begreep ik toen niet dat het maar een verhaaltje was.

De kopstem van King moest ik aan wennen, maar ik vond de muziek zo gaaf dat ik het maar bleef luisteren. Werkte heel verslavend weet ik nog en ik wilde ook alles compleet hebben. Een andere maat kwam toen met Don't Break The Oath aan, die maakte nog meer indruk . Eigenlijk is dat het beste metal album ooit gemaakt.


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 03-02-2019 18:41 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 3 februari 2019 18:37 schreef faalhaas het volgende:
Werkte heel verslavend weet ik nog en ik wilde ook alles compleet hebben. Een andere maat kwam toen met Don't Break The Oath aan, die maakte nog meer indruk . Eigenlijk is dat het beste metal album ooit gemaakt.


Niet eigenlijk, het is zo. Imo. Ik roep dit al jaren en jaren, hehe. Mijn favoriete metalplaat aller tijden, iig.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 03-02-2019 18:47 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Qua sfeer en originaliteit sowieso ongeëvenaard. En zoveel vette riffs en tempowisselingen per nummer. Het artwork maakt het helemaal af.


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 03-02-2019 18:52 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Juistem. En er staat geen slecht nummer op, ook geen minder nummer. Godverdomme, wat is dit toch een vette plaat. Verveel me ook nooit, ik draai hem regelmatig.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-02-2019 19:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Mercyful fate ontdekte ik pas veel later, omdat de Ulk fan was. Is begin jaren negentig geweest. Ik had in de jaren tachtig een verbod in de platenzaak, en via het tapetrade-circuit waren ze nooit voorbij gekomen. Vandaar dat ik met alleen de King ben opgegroeid en die voorkeur heb, denk ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 03-02-2019 19:40 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2019 18:52 schreef F.Jacobse het volgende:
Verveel me ook nooit, ik draai hem regelmatig.




Ik draai hem juist regelmatig een hele tijd niet, ben bang dat ie me ooit gaat vervelen..


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 03-02-2019 20:28 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Nou ja, regelmatig is in dit geval twee keer per jaar oid. Dat is ook regelmaat.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 03-02-2019 22:58 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2019 16:02 schreef F.Jacobse het volgende:

Mooi verhaaltje, de week ervoor had henk westbroek de promo al binnen en draaide dat nummer. Ik zat verbijsterd naar de radio te luisteren en nam het nummer op een bandje op. Wat was dat kut! En de stem van King, zo anders. Ik een mede kd fan bellen, het nummer met de telefoonhoorn tegen de box aan laten horen. Nog een fan in de war. En dat waren er wel meer, denk ik. Want de week erop zegt henk dat er een foutje was gemaakt en ze per ongeluk de promo van de plaat van racer x hadden laten horen, lol






bub


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 26-03-2019 10:18 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 26-03-2019 13:19 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2019 10:18 schreef F.Jacobse het volgende:
https://loudwire.com/king-diamond-concept-two-new-albums/





Leuk. We kopen de elpee, cd en picture disc wel weer.


bub


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 26-03-2019 15:20 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2019 10:18 schreef F.Jacobse het volgende:
https://loudwire.com/king-diamond-concept-two-new-albums/





Leuk. We kopen de elpee, cd en picture disc wel weer.


bub


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 26-03-2019 15:25 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Het zíj́n twee albums, dus twee posts kan best.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen