IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Waar is Abdel? Die Islam, zo lam als een kafr, wollah! Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2019 9:52 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Geweldig, Spectre. Vooral die Boudry beschrijft het precies zoals het is.
Overigens: als ik zeg dat het karma is dat de islam nu Afrika overneemt, beweer ik niet daar blij mee te zijn. Maar wel dat het de prijs is die betaald gaat worden voor het eeuwenlang uitbuiten van een continent.


[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 12-05-2019 9:54]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-05-2019 13:26 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

En wat denken ze volgens jou dan dat er beter wordt als ze de islam gaan aanhangen? Meer steun van "broeders" als ze stennis gaan maken?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-05-2019 13:59 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 mei 2019 9:52 schreef bastianus het volgende:
Geweldig, Spectre. Vooral die Boudry beschrijft het precies zoals het is.
Overigens: als ik zeg dat het karma is dat de islam nu Afrika overneemt, beweer ik niet daar blij mee te zijn. Maar wel dat het de prijs is die betaald gaat worden voor het eeuwenlang uitbuiten van een continent.

Je bedoelt dat Moslims en andere Arabieren jarenlang Afrika hebben leeggezogen door slaven te maken en verkopen? Ja nu worden ze zelf moslim, dat zal ze leren!

Bas wat probeer je nou te zeggen? Dat alleen niet-moslims Afrika hebben geëxploiteerd en nu een koekje van eigen deeg krijgen? Of iets anders onlogisch? Ik zie m even niet?


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2019 14:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2019 13:26 schreef Natural Disaster het volgende:
En wat denken ze volgens jou dan dat er beter wordt als ze de islam gaan aanhangen? Meer steun van "broeders" als ze stennis gaan maken?


Staat in het artikel. Meer en goedkoper onderwijs vooral. Perspectief op de toekomst.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-05-2019 15:08 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Oh, ik dacht dat het jouw mening/gedachte was ipv iets wat je copy/paste uit een artikel. My bad.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-05-2019 16:02 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 mei 2019 14:54 schreef bastianus het volgende:
Staat in het artikel. Meer en goedkoper onderwijs vooral. Perspectief op de toekomst.
Voor iemand die volgens mij zo voor scheiding van onderwijs en religie is verbaast mij dit enorm. Moslims helpen alleen moslims Bas. Er is ongeveer één islamitische charitatieve instelling (in t VK) die niet-moslims helpt en heel erg de publicietet zoekt. De rest.... vul maar in. En onderwijs gefundeerd door de islam? Zeg maar dat evolutietheorie, dag onpartijdige wat voor vak dan ook


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-05-2019 16:27 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ik vind de uitleg van Bas ook maar mager.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-05-2019 16:29 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

onderwijs uit koran of bijbel = geen onderwijs


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-05-2019 16:57 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Onzin. Alleen als t tegen t seculiere curriculum ingaat dat men over t algemeen als leidend en niet in conflict met wetenschap zijnde beschouwt. Maar zelf dan... 'onderwijs' is relatief. In Noord-Korea denken ze er weer heel anders over dan in Nederland.


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 12-05-2019 17:08 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Creationisme in plaats van evolutietheorie, onthouding in plaats van seksuele voorlichting, antivaccinatie op basis van geloof: inderdaad, op religie gebaseerd onderwijs is fantastisch.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-05-2019 17:19 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ach, daar hebben we het bandlid van de band zonder naam, de user die nog zuurder is dan zichzelf, ook weer. Jouw kunnen we hier echt niet serieus nemen.


Of iets van die strekking aldus ene F.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


WMP
Usericon van WMP
Posted 12-05-2019 17:21 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Beter verondersteld verzuurd dan zwaar verbitterd. Aldus ene W.


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-05-2019 17:22 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

en daar is Jan weer!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-05-2019 17:23 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

zullen we faalhaas roepen voor allerlei Jan-anekdotes en het vooral niet hebben over de titel in dit topic?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-05-2019 17:29 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Heeft W op je stoep staan pissen?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-05-2019 17:39 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2019 17:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2019 13:59 schreef Fusion het volgende:
Je bedoelt dat Moslims en andere Arabieren jarenlang Afrika hebben leeggezogen door slaven te maken en verkopen? Ja nu worden ze zelf moslim, dat zal ze leren!

Bas wat probeer je nou te zeggen? Dat alleen niet-moslims Afrika hebben geëxploiteerd en nu een koekje van eigen deeg krijgen? Of iets anders onlogisch? Ik zie m even niet?
Onze Europese cultuur is eeuwenlang leidend geweest op wereldniveau. Maar nu begint de balans richting andere kant te hellen. De opkomst van Azië. En b.v. het feit dat Afrika allang geen onderontwikkeld continent meer is.
Landen als China en Saoedi-Arabië snappen dit. Dus waar ze vroeger Afrikanen vooral als slaven, goedkope arbeiders en weet ik wat gebruikten, is er nu de omslag gemaakt om ze ook zelf deel te laten nemen. Met name China snapt dit goed, in een krantenartikel las ik dit weekend dat Chinese bedrijven steeds meer Afrikanen in (gelijkwaardige) loondienst nemen en dus autonomer maken.
De gemiddelde Afrikaanse burger is het zat om steeds dat belerende, superieure westerse wijsvingertje te ondergaan. Ontwikkelingshulp is eeuwenlang ook geweest dat je verplicht een bijbel door de strot gedrukt krijgt. Ondertussen heeft de gemiddelde Afrikaan amper van ons kapitalisme of onze moraal geprofiteerd.
Ik zal niet ontkennen dat de islam even idioot is als religie als het christendom, sterker nog: het zijn eigenlijk dezelfde geloven in de basis, gebaseerd op hetzelfde boek. Dus inderdaad: waarschijnlijk zal een land er niet op vooruitgaan met islam als leidcultuur. Maar vergeet niet dat ons continent in de middeleeuwen er ook enorm op achteruit is gegaan toen het christendom de leidcultuur werd.
Ergo: je verzetten tegen dit soort achteruitgang lijkt me vrij nutteloos. Hopen op een soort verlichting binnen de islam lijkt me nuttiger.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-05-2019 17:56 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 mei 2019 17:08 schreef WMP het volgende:
Creationisme in plaats van evolutietheorie, onthouding in plaats van seksuele voorlichting, antivaccinatie op basis van geloof: inderdaad, op religie gebaseerd onderwijs is fantastisch.
Argumentum ad absurdum is een niet héél typische WMP truc. Gaat t wel goed met je?


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2019 18:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2019 17:39 schreef Natural Disaster het volgende:
Past deze in het straatje van Bassie?

https://www.nu.nl/buitenland/5888244/zes-doden-bij-aanslag-op-rooms-katholieke-kerk-in-burkina-faso.html
Anekdotisch bewijs.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-05-2019 18:59 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 mei 2019 17:53 schreef bastianus het volgende:
Onze Europese cultuur is eeuwenlang leidend geweest op wereldniveau. Maar nu begint de balans richting andere kant te hellen. De opkomst van Azië. En b.v. het feit dat Afrika allang geen onderontwikkeld continent meer is.
Landen als China en Saoedi-Arabië snappen dit. Dus waar ze vroeger Afrikanen vooral als slaven, goedkope arbeiders en weet ik wat gebruikten, is er nu de omslag gemaakt om ze ook zelf deel te laten nemen. Met name China snapt dit goed, in een krantenartikel las ik dit weekend dat Chinese bedrijven steeds meer Afrikanen in (gelijkwaardige) loondienst nemen en dus autonomer maken.
De gemiddelde Afrikaanse burger is het zat om steeds dat belerende, superieure westerse wijsvingertje te ondergaan. Ontwikkelingshulp is eeuwenlang ook geweest dat je verplicht een bijbel door de strot gedrukt krijgt. Ondertussen heeft de gemiddelde Afrikaan amper van ons kapitalisme of onze moraal geprofiteerd.
Ik zal niet ontkennen dat de islam even idioot is als religie als het christendom, sterker nog: het zijn eigenlijk dezelfde geloven in de basis, gebaseerd op hetzelfde boek. Dus inderdaad: waarschijnlijk zal een land er niet op vooruitgaan met islam als leidcultuur. Maar vergeet niet dat ons continent in de middeleeuwen er ook enorm op achteruit is gegaan toen het christendom de leidcultuur werd.
Ergo: je verzetten tegen dit soort achteruitgang lijkt me vrij nutteloos. Hopen op een soort verlichting binnen de islam lijkt me nuttiger.
Je mist mijn punt een beetje, en je roept ook wat onzinnige dingen imho. Zoals at Europa erop achteruit is gegaan. Dat soort theorieën en termen als 'Dark Ages' zzijn zo achterhaald.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dark_Ages_(historiography)

Ben niet zo into geschiedenis dus je zult t met Winu moeten doen. Sowieso de Grote Ultieme Bron van de Generatie met slechts Vluchtige Kennis Ad-Hoc op Internet Verkregen


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2019 19:33 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Kijk: “de Arabieren” waren geen haar beter wat slavenhandel betreft. Sowieso is het de grootste onzin om de geschiedenis van toen met de bril van nu te bekijken. Of om bepaalde etnische groeperingen van nu voor daden van toen verantwoordelijk te stellen. Of het nu om Arabieren of om witte mensen gaat.
En ja: ik ben een cultuurrelativist. Nogal makkelijk om te roepen dat de westerse cultuur superieur is als je hier bent geboren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-05-2019 19:45 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 mei 2019 19:33 schreef bastianus het volgende:
Kijk: “de Arabieren” waren geen haar beter wat slavenhandel betreft.
Dan snap je mijn punt dus wel gedeeltelijk. Dan snap ik je opmerking over karma niet zo


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2019 19:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Mijn belangrijkste punt is: de geschiedenis gaat altijd in golfbewegingen. Nu hebben wij hier een belangrijke rol voor humanisme en wetenschap, ook vanuit onze godsdienst, maar binnenkort kan het best zijn dat de islam of de Aziatische cultuur leidend is. Erg vervelend, maar als soort hebben we ook de inquisitie, reformatie, predestinatieleer en andere uitwassen van een andere leidcultuur overleefd. Ben bang dat het toch buiten onze cirkel van invloed ligt...


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2019 19:55 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2019 19:45 schreef Fusion het volgende:
Dan snap je mijn punt dus wel gedeeltelijk. Dan snap ik je opmerking over karma niet zo
Zie mijn opmerking hierboven over het “westerse” moraliserende vingertje. En onze pech is: de Arabische cultuur kent nauwelijks zelfkritiek qua geschiedenis. Onze missionarissen en evangelisten liggen dan ook nog eens verser in het geheugen in Afrika.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 12-05-2019 20:00]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-05-2019 20:11 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 mei 2019 19:54 schreef bastianus het volgende:
Mijn belangrijkste punt is: de geschiedenis gaat altijd in golfbewegingen. Nu hebben wij hier een belangrijke rol voor humanisme en wetenschap, ook vanuit onze godsdienst, maar binnenkort kan het best zijn dat de islam of de Aziatische cultuur leidend is. Erg vervelend, maar als soort hebben we ook de inquisitie, reformatie, predestinatieleer en andere uitwassen van een andere leidcultuur overleefd. Ben bang dat het toch buiten onze cirkel van invloed ligt...
Ik denk dae dat nu wél in onze invloedssfeer ligt want media, internet, regeringen, informatie, statistieken etc. Of er moet oorlog komen en we raken bezet


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen