IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Denners Inferno...met Mercyful Fate leden.
Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 08-07-2019 15:17 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Uit de as van Denners Trickbag, een nieuwe band met Michael Denner en Bjarne Holm, beiden Mercyful Fate.



quote:
Denners Inferno·Maandag 8 juli 2019
Denner’s Inferno was created in the ashes of his former band Trickbag in 2018.
Mainly to transform the band from 70’s progressive hardrock to a more current vibe with new original songs and a new line up.
Michael Denner comments:
After a lot of thoughts around what to do next I ended up doing what turned up to be the exact right move towards the music style I really love ; 70’s inspired Heavy Rock.
The choice of team for this one came very natural. Bjarne and Flemming I’ve known for decades and exactly what they are capable to do with the rhythm section, and a good vibe to go with it. And by introduction from Mighty Music’s Michael H. Andersen I found the golden voice of Chandler Mogel. A New Yorker with deep roots in the same music style as I love to do. This time I chose a selection of songs I wrote with good people during the last few years and a few obscure covers of songs which have made an impact on my taste in music since my journey as a heavy rock guitarist started many years ago now. This album is for the listeners who like their music hard and heavy with strong beautiful vocals and some No Nonsense playing to back it up. Enjoy !!!!!!"

The “Fountain Of Grace” EP is released in 500 limited copies black 12” vinyl and 500 limited edition jewelcase CDs. The title track “Fountain Of Grace” will be released as single and music video on the 26th of July and upcoming album “In Amber” to be released in November worldwide through Mighty Music.


https://www.facebook.com/DennersInferno/

Er is een 12", 3 nummers (ook op cd) en een volledige plaat komt in November.

40 seconden durende voorproefje.
https://www.facebook.com/mightymusic666/videos/326440211639677/

Dit had wel iets langer mogen zijn.

Interessant in ieder geval. De 12" maar besteld.




bub


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-07-2019 15:24 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Benieuwd!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-07-2019 18:29 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Die MF reünie kunnen we wel op onze buik schrijven dus.


... hoe de hazen lopen ...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-07-2019 18:33 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik bovenstaande las.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-07-2019 19:04 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik dacht daar niet aan. Nu wel.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-07-2019 20:58 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Reünies zijn meestal overschat. Ik kon een paar jaar geleden niet geloven hoe kneuzig al die mensen van de middelbare school zijn geworden. Zelfs het lekkere wijf van de klas was afgetakeld.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 08-07-2019 21:07 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Inderdaad lijkt dit eerder een MF reunie in de weg staan, dan andersom.



lampje


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 08-07-2019 21:30 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Als er een reünie komt, dan duurt dit sowieso nog wel een tijdje aangezien King zo met een nieuwe plaat komt.

Wanneer die plaat uit is zal er eerst wel weer een tour komen. Dan zijn we wel weer een jaar verder.


bub


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-07-2019 22:00 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Daar heb je een punt. Echter. Ik vraag me onderhand wel een beetje af hoe lang King nog van plan is door te gaan. Zo jong is hij nou ook weer niet en dat gedoe met z'n hart.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 08-07-2019 22:52 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2019 22:00 schreef F.Jacobse het volgende:
Ik vraag me onderhand wel een beetje af hoe lang King nog van plan is door te gaan. Zo jong is hij nou ook weer niet en dat gedoe met z'n hart.



In ieder geval nog 1 jaar.

Zijn hart is dikke prima. Dus dat is geen probleem.
En 63 jaar is nog niet zo oud.



bub


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 09-07-2019 7:28 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

De meeste artiesten stoppen rond de 70-71 jaar.
Als King het echt wilde was het allang gebeurd.
Voor diegene die de reünie vanaf Dynamo Open Air 1993 gemist hebben en de laatste concertreeks in de zomer van 1999 is het natuurlijk jammer.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 26-07-2019 12:36 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht



bub


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 26-07-2019 20:22 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2019 12:36 schreef Bub het volgende:
Volledig nummer: https://www.facebook.com/mightymusic666/videos/1560489830742337/

Lekker doomy deuntje.


Muzikaal klinkt dit gewoon als Fate. Maar dan met zoutloze zang dus. Jammer. Voor de echte magie hebben ze elkaar nodig, dat blijkt maar weer.


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 26-07-2019 21:29 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Wel net alsof King de backing vocals doet.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 28-07-2019 10:10 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2019 21:29 schreef F.Jacobse het volgende:
Wel net alsof King de backing vocals doet.





Dat wel ja


... hoe de hazen lopen ...


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 22-08-2019 13:12 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ik had de 12" besteld uit het buitenland voor een 26 euro!
Ik kreeg zojuist verzend bevestiging.

Hij is echter 9 euro bij de Large. Daar kom ik zojuist achter.
Nou ja, wil je hem hebben (cd is er ook), hij is daar een stuk goedkoper.


bub


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 23-08-2019 18:48 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Thanks!
En we moeten Michael Denner zeer zeker nu blijven steunen.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 25-08-2019 11:10 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

De 12" binnen. Toch wel een lekkere maxisingle.

Het titelnummer is gewoon een lekker doomy nummertje.
Kantje 2 begint met een lekkere uptempo achtig nummertje.
De Montrose - Rock Candy heeft te weinig power. Het origineel is een te gek nummer.
De zanger kan verder prima zingen maar iets rauwer mag van mij wel.

Hoogte punt is gewoon het gitaar werk van Denner.



bub


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 25-08-2019 14:32 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Het is inderdaad een doomy zwart nummer.
De zang is goed maar inderdaad te veel op 1 toonhoogte, maar de muziek zelf maakt afgezien van de solo,s van Michael ook niet veel ups en downs in toonhoogte waardoor de zang eentonig klinkt.
Ik vind de zanger vocaal wat weg hebben van Zak Stevens (Savatage & Circle 2 Circle).
Hoewel die wel een hoger bereik heeft en wel dat agressieve in zijn stemgeluid heeft in b.v. de song Edge of Thorns.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 18-10-2019 18:26 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Nieuw liedje. Een beetje bluesy relaxed deuntje met een lekkere solo.



bub


Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 18-10-2019 23:32 by Schweinhein Wijzig reactieProfiel van SchweinheinQuote dit bericht

Niet slecht maar ook niet heel bijzonder.


GeertBaelus
Usericon van GeertBaelus
Posted 13-12-2019 16:28 by GeertBaelus Wijzig reactieProfiel van GeertBaelusQuote dit bericht

Ben zelf toch wel liefhebber.
Het is vooral 'n soort hobbyproject waar hij vooral z'n inspiratie op de voorgrond zet.
Met z'n vorige band Denner's Trickbag heeft hij al 's een covercd gemaakt. Ook al is dat Zoser Mez nummerke van eigen hand.
Op de nieuwe plaat, die van Denner's Inferno dus, heeft hij ook 4 covers opgenomen (Montrose, Tempest, cheap Trick en Trapeze). Misschien iets te weinig eigen werk, maar toch kan ik z'n bluesy/proggy stijl zeker appreciëren.


Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen